De basis: weggeslagen bij Feyenoord,PSV, in opbouw bij Ajax

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

De basis: weggeslagen bij Feyenoord,PSV, in opbouw bij Ajax

Bericht door 999 » di apr 17, 2007 7:36 am

De basis: weggeslagen bij Feyenoord en PSV, in opbouw bij Ajax

De basis, wat is de basis? In het voetbal kun je niet zonder een basis. Maar is dat het draagvlak van je supporters, of van een vereniging? Of is je basis, de selectie die week in week uit prima presteert en daarvoor beloond wordt met een basisplaats? Of is de basis je scouting en de jeugdopleiding? PSV verloor een heel belangrijke scout. Feyenoord heeft helemaal geen basis meer, op geen enkel front en Ajax? Die bouwt aan de basis voor de toekomst en doet dat heel voortvarend…

“Toen ik zondag in de auto naar Langs de Lijn luisterde en daarmee getuige werd van de totale ontluistering van het ooit zo trotse Feyenoord, kreeg ik een gevoel van mededogen dat ik zelden of nooit krijg. Je verliest na de Groningse oorvijg van vorige week nu met 4-1 van Heracles en in één klap kan het zomaar zijn dat Feyenoord volgend jaar op geen enkel Europees toernooi acte de présence zal geven. De vraag is nu niet, wat is de oorzaak van deze afgang, maar gaat de club uit Rotterdam met zo een roemrijk verleden ooit de weg terug omhoog weer vinden?

De uitstraling van een club begint bij de basis. Draagvlak, jeugdopleiding, scouting, bestuur en directie. Dat er bij Feyenoord veel fout zit, dat bewijst de club bijna dagelijks. Zo vrees ik met grote vrezen, dat een jongensclub van vriendjes, die elkaar jaar in jaar uit dekken, aan het roer staan om de nieuwe lijnen uit te zetten, de teloorgang alleen maar verder gaat voortzetten. Die basis is schamel. Nee, die is er gewoon niet. Je kunt geen basis opbouwen met louter hielenlikkers en vriendjes die met de elleboog veel te diep zitten in een gang die uitsluitend als uitgang geldt.

Men is kort van memorie geweest in Rotterdam. Peter Bosz nam zijn boezemvriend John Lammers mee naar de Graafschap en was rond de twintigste wedstrijd al hopeloos verloren. Bosz wil nu de volstrekt hersenloze Lammers spitsen laten trainen bij Feyenoord en stelde Peter Gerards, zijn ander elleboogmaatje, aan om de scouting te laten verzorgen. Dit allemaal onder supervisie van de clanchef Wim Janssen. Mijn gratis advies: jaag Bosz en co met pek en veren de stad uit; benoem Van Hanegem en een aantal oudgedienden met een echt Feyenoord hart en de toekomst zou er dan wel eens een stuk rooskleuriger uit kunnen zien. Begin aan de basis, in dit geval de technische staf om in de havenstad werkelijk schoon schip te maken. Er moet nog veel meer gebeuren, maar dat gaat op deze plek veel te ver.

Bij Ajax vielen de benoemingen van Jan Olde Riekerink als Hoofd Opleiding en die van Adri Koster in goede aarde. Ik hield mijn adem in en vreesde dat ook Martin van Geel een aantal van zijn privé-vrienden binnen zou halen. Gelukkig deed hij dat niet, hoewel Martin en Adri wel een gezamenlijk Willem II verleden delen, maar, dit is bij verre niet een elleboogbenoeming à la Peter Bosz en co.

Jan Olde Riekerink was assistent van Co Adriaanse en dat is per definitie een kwaliteitsgarantie. Hij heeft al eerder aan de basis gestaan van de jeugdopleiding en dat met Jong Ajax in het KNVB bekertoernooi laten zien met een halve finale plek. Adri Koster heeft altijd onder moeilijke omstandigheden bij clubs het beste uit de spelers weten te halen. Dat is ook in het licht van de opleiding voor de spelers en Aron Winter een belangrijk aspect in deze benoeming.

De basis. Waar je in je jeugdopleiding basis, vertrouwen en stabiliteit nodig hebt, geldt dat uiteraard ook voor de scouting. De scouts van PSV werden alom geroemd. Zij haalden grote spelers als Alex, Gomez en nog zovele talenten naar Eindhoven. Niet voor niets kon de club daardoor vanuit een solide basis jaar na jaar weer kampioen worden. Veel van dit succes is op het conto te schrijven van Hans van der Zee. Ooit geschoold in Amsterdam, later ook nog bij Volendam en AZ bezig geweest, maar de laatste jaren actief als talentenjager in Zuid-Amerika voor PSV. De belangrijkste benoeming bij Ajax de afgelopen week, was misschien wel die van Hans. Een voortreffelijk scout, die terugkeert op het oude nest. Terug naar de basis, waar het voor hem ooit allemaal begon.

Ajax heeft de basis onder de scouting van PSV weggeslagen en laat een groot gapend gat achter in Eindhoven. De Amsterdammers hebben op twee fronten de basis gelegd voor de toekomst. Ajax heeft een belangrijke stap gezet om vanuit een solide basis te gaan bouwen aan de jeugd. Ik hoop van harte dat men nu niet meteen over een jaar weer alles gaat omgooien, want na het fiasco Van der Brom is rust in de tent de basis van stabiliteit. En met Olde Riekerink, Koster en Van der Zee is een basis neergelegd waar de club jaren op vooruit kan. Hulde!

En ja, dan nog de competitie. Vanuit die solide basis ging PSV dit seizoen in als favoriet. Een basis die door Guus Hiddink was gelegd en Ajax ging vanuit een andere basis prima van start. Maar in Amsterdam bleek de solide trainer in de persoon van Henk ten Cate veel minder in staat vanuit de basisgedachte te kunnen opereren. Oorzaken werden elders gezocht en zijn spelers toonden vaak een abominabele instelling. In Eindhoven wist Ronald Koeman in recordtijd het door Hiddink zorgvuldig opgebouwde bastion bijna compleet te vernietigen.

Over Feyenoord hebben we het al gehad, die club doet niet meer mee om de prijzen in deze competitie. FC Twente is de verrassing van het seizoen en AZ, tja, daar is een basis gelegd door Dagobert Scheringa, die buitengewoon solide is. Ware het niet dat ze in de persoon van Louis van Gaal natuurlijk een labiele trainer hebben, die wel degelijk weet waar hij het over heeft. Het komt er alleen zo verrekte verrot uit. ‘Ik ben toch niet gek?’ roept hij regelmatig in opdracht van een elektronicawinkel, maar kenners weten beter. Aan de basis is die man zo gek als een deur, maar hij flikt het hem toch.

Met nog twee competitierondes is in de huidige competitie alles, maar dan ook nog alles mogelijk. Ajax maakt op mij wederom niet de meest stabiele indruk van het leidende trio. Maar, ze kunnen zomaar opeens toch eind april, of begin mei, met de schal omhoog staan. Tegen NAC vond ik het wederom maar magertjes en verre van overtuigend. Onder de noemer alleen de punten tellen, kun je niet alles verbloemen. Ik zag ook Maarten Stekelenburg weer een bal loslaten, waarvan ik dacht, er zijn duizenden keepers in ons land, wie heeft bedacht dat Maarten de beste is?

Als ik naar het Ajax van Henk ten Cate ken denk ik vaak, ook volgend jaar en het jaar daarop zal het publiek zelden op de banken staan en zal de titel geen beloning worden van een seizoen lang bovenmatig presteren. Ik mis uitstraling en de absolute wil om te winnen. Dat stralen de Ajacieden al jaren niet uit en waarom dan wel volgend jaar? Of AZ of PSV dan zoveel beter zijn? Ik weet het niet, het gaat me nu alleen nog maar om de ontknoping. Wat me wel duidelijk is geworden de afgelopen weken, dat er bij PSV en AZ wel gevochten wordt voor die titel en Ajax dat in Waalwijk volledig heeft laten lopen! Het is er in ieder geval wel een stuk spannender op geworden. En dat, beste lezer, is natuurlijk voor de onafhankelijke voetballiefhebber de beste basis om de huidige competitie te aanschouwen. Spanning, wat een fraaie, solide basis!

Ik wens u een mooie week en veel spanning en plezier met uw lievelingsclub. Tot volgende week!”

Peter van de Rijt

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 17, 2007 8:06 am

:rofl: Peter van de Rijt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 17, 2007 10:33 am

Ja, wat vocht PSV voor de titel bij NEC. :X

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 17, 2007 12:10 pm

Ik lees zijn columns wel vaker en ze zijn altijd van een dramatisch niveau. Hij doet ook precies wat hij Peter Bosz verwijt. Zo raadde hij Ajax een paar maanden terug aan om een of andere 24-jarige amateurspeler te contracteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De basis: weggeslagen bij Feyenoord,PSV, in opbouw bij A

Bericht door joey » di apr 17, 2007 1:20 pm

Jan Olde Riekerink was assistent van Co Adriaanse en dat is per definitie een kwaliteitsgarantie.
Ahum, Peter Boeve...? :whistling:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 17, 2007 2:54 pm

Peter van der Rijt schreef:AZ, tja, daar is een basis gelegd door Dagobert Scheringa, die buitengewoon solide is. Ware het niet dat ze in de persoon van Louis van Gaal natuurlijk een labiele trainer hebben, die wel degelijk weet waar hij het over heeft. Het komt er alleen zo verrekte verrot uit. ‘Ik ben toch niet gek?’ roept hij regelmatig in opdracht van een elektronicawinkel, maar kenners weten beter. Aan de basis is die man zo gek als een deur, maar hij flikt het hem toch.
Ik bevind mij in de bevoorrechte positie dat ik zowel Louis van Gaal als Peter van der Rijt een keer heb mogen ontmoeten (Van Gaal weet het nog wel; Van der Rijt waarschijnlijk niet) - en over beide heren heb ik daarnaast heel veel gehoord van mensen 'die het weten kunnen'. En ik kan u verzekeren, lieve Ajax Talkers: als één van deze twee heren "zo gek als een deur" is, dan is het niet Louis van Gaal.

Louis van Gaal was onlangs onze gast tijdens de (overigens bijzonder geslaagde) jubileumuitzending over 15 jaar sport op AT5. Hij was ontspannen, geestig, vriendelijk en ik heb na afloop nog stevig met hem zitten discussiëren ook: over media, over journalisten, over zijn reputatie en over het waarom van zijn altijd zo principiële optreden. We waren het een paar keer fundamenteel oneens, maar Van Gaal was geboeid, luisterde geïnteresseerd en zette daar telkens passievol, maar op fatsoenlijke, onberispelijke en intelligente wijze zijn zienswijze tegenover. Een indrukwekkend mens, van wie ik beslist niet zou willen zeggen dat hij geen tegenspraak duldt. Zijn manier van doen stuit op weerstand, maar eigenlijk betrap je hem maar héél zelden op inconsequenties of totale onzin.

Bovendien: álle (ex-)spelers die wij te gast hebben gehad bij FC Godenzonen, en die onder Van Gaal gewerkt hebben, lopen volledig met hem weg. Oók degenen die geen basisplaats hadden of 'mislukt' zijn: geen kwaad woord over Van Gaal. En dat terwijl voetballers geen blad voor de mond nemen hoor, achter de schermen. Soms klapperen je oren ervan.

Het contrast met de reputatie van Peter van der Rijt kon niet schriller zijn - en daar laat ik het maar bij. De zinnen van Van der Rijt zijn zoals de man zelf: er deugt van alles niet aan.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 17, 2007 3:00 pm

Kowalczyk schreef:Zijn manier van doen stuit op weerstand, maar eigenlijk betrap je hem maar héél zelden op inconsequenties of totale onzin.
Behalve als hij verloren heeft, Ko.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 17, 2007 3:00 pm

Leuk om je stukje te lezen, Ko. Ik heb altijd het gevoel gehad dat Van der Rijt in z’n columns met alle winden meewaait en pertinent een hekel heeft aan een aantal mensen en wanneer het op hen aankomt alles in een negatief daglicht wil stellen. En daarnaast is hij dus zo hypocriet als maar kan, zie het doorschuiven van veredelde amateurs naar Ajax.

En dat de spelers weg lopen met Van Gaal is ook goed om te horen, maar het verbaast me niets. Van Gaal neemt het immers vrijwel altijd op voor z’n spelers. Ook dat is onderdeel van zijn me/us against the world-spelletje.

Van Gaal lijkt me een geweldig interessante man. Die zou ik graag eens ontmoeten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 17, 2007 3:09 pm

Peter van de Rijt, dat is toch een oplichter?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 17, 2007 3:26 pm

Ja, die vent die de handtekening van zijn broer vervalste onder een sponsorcontract. En ooit maakte hij een speler van Buitenveldert wijs dat die speler een contract kon tekenen bij Monaco. Van der Rijt is niet helemaal goed wijs volgens mij.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 17, 2007 4:32 pm

Kowalczyk schreef:Het contrast met de reputatie van Peter van der Rijt kon niet schriller zijn - en daar laat ik het maar bij. De zinnen van Van der Rijt zijn zoals de man zelf: er deugt van alles niet aan.

K.
Van der Rijt is toch begonnen met het FC Godenzonen elftal?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 18, 2007 7:31 am

Dat geloof ik ook, ja. Ik weet het niet meer helemaal zeker. In elk geval is mijn opvatting over de man niet dáárop gebaseerd, want ik werkte toen nog niet bij FC Godenzonen en heb hem in die hoedanigheid nooit ontmoet.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 25, 2007 2:01 am

Van Highlow.nl:
Open brief aan Martin van Geel: ‘mijn team is al kampioen, nu jullie nog!’
Written by Peter van de Rijt

Tuesday, 24 April 2007
Dat Peter van de Rijt geen fan is van de technisch directeur van Ajax, Martin van Geel, mag onderhand bekend geacht worden. Ze delen een stukje geschiedenis rond de overgang van een speler van Volendam, waar Van de Rijt vice-voorzitter was, naar het toenmalige Willem II van Martin van Geel. Van de Rijt nodigt Van Geel uit voor een beschaafd kop koffie, ook wel een bakkie troost genoemd.

Beste Martin,

Zullen we eens een bakkie troost doen?
Alhoewel je club Ajax nog meedoet in de strijd om de titel en zich heeft geplaatst voor de bekerfinale op 6 mei, liggen teleurstelling of enorme vreugde nog in de toekomst verborgen. Ik wil even stil staan bij de prestaties en resultaten van twee jaar onder jouw technisch bewind.

Ik behoor tot de weinige mensen die helemaal niets zagen in je komst. Op het zakelijke vlak had ik een hele negatieve ervaring met jou als toenmalige baas van Willem II en had mij daarover in een berucht interview in Voetbal Internationaal erg boos over gemaakt. De onsmakelijke wijze waarop je de geweldenaar Marco Gentile voor 0,0 gulden vanuit mijn noodlijdende FC Volendam naar jouw Willem haalde, heb ik nog steeds niet verwerkt. Vervolgens ging je naar AZ waar je samen met je boezemvriend Co Adriaanse de club met de centjes van Dirk Scheringa op de kaart zette.

Nadat jij publiekelijk je liefde aan Dirk Scheringa had verklaard en hem voor de eeuwigheid trouw had beloofd, was ik helemaal met je klaar toen je een paar maanden later Alkmaar inwisselde voor Amsterdam. Wereldkampioen Opportunisme was de enige prijs die ik je kon toekennen. Maar goed, mijn moeder leerde ons, dat je mensen niet op het verleden mag blijven beoordelen en dat het heden de enige maatstaf dient te zijn.

In je eerste jaar bij Ajax gebeurde er van alles om je heen. De mastodont Arie van Eijden waarvan ik de enige nog levende aanhanger van blijf, verdween van het toneel en in de leiding bleef alleen John Jaakke overeind na een competentiestrijd met zijn medebestuursleden. Ik denk niet dat het jou is aan te rekenen dat er een bestuurscrisis was, of dat je de hand had in vroegtijdige vertrek van Arie.

Waar je wel verantwoordelijkheid droeg was het volgende.
Je duwde Blind en zijn staf buiten de deur. Op zich een terechte beslissing, maar de vorm en het amateurisme waarmee het allemaal voltrok was niet fatsoenlijk. Dat realiseer je jezelf natuurlijk ook wel. Je stak ook geen poot uit bij het vertrek van Daniel de Ridder en Julien Escudé. Het vertrek van beide talenten reken ik je sterk aan als een gebrek aan voetbalinzicht. De Ridder was een echte lieveling van het Amsterdamse publiek en de tweede toont nu wekelijks in Sevilla en bij het Franse Nationale Elftal hoe goed hij is.

Je tolereerde op voorspraak van het bestuur dat Piet Keizer naast - of wellicht wel boven - je kwam te staan als het gaat over aan- en verkoopbeleid. Twee kapiteins op een schip is voer voor onrust en de basis voor een machtsstrijd die louter verliezers kent. Want ik hoor vanuit vele geledingen binnen de club luid en duidelijk dat Martin van Geel niets te vertellen heeft. Pietje bepaalt alles, zo wordt gezegd. Dat is een ondermijning van jouw positie, die straks tegen je zal gaan werken.

Je hebt jezelf net als al die twijfelende leiders in de maatschappij, die ver van de werkvloer afstaan, opgesloten in de ArenA. Je toont je als een gesloten man, die zeker niet open staat voor adviezen en suggesties van mensen die misschien wel een veel beter voeling met de basis hebben. Trainers beklagen zich, dat je amper tijd voor ze hebt of als je ze al ontvangt ze met enige dédain behandelt.

De basis van je toekomst is het gelijknamige instituut waar je dagelijks op uit kijkt. Je scoutingapparaat op Nederlands niveau is al jaren armetierig en je hebt daar nog steeds geen enkele verbetering ingebracht. Ik ben van mening - ik heb mijns inziens met 35 jaar ervaring recht van spreken - dat er op onze talrijke amateurvelden heel veel talenten rondlopen, die, mits gepolijst, onder je trainers een grote toekomst tegemoet gaan. Ik zie ze wekelijks, overal en op alle jeugdniveaus. Maar bijna 90 procent gaat verloren bij gebrek aan ogen die de juiste eruit pikken.

Heb je dan in mijn ogen niets goed gedaan?
Natuurlijk wel, zo zwart/wit ben ik ook weer niet! Ik geef je een ruime voldoende met het aanstellen van de coaches Ten Cate en Spijkerman, alhoewel men bij Ajax nog steeds denkt dat wedstrijden louter gewonnen dienen te worden op kwaliteit en niet op inzet en werklust. En je trainer gaat wel erg slecht en vaak kinderachtig om met verlies en wangedrag. Het binnenhalen van Hans van der Zee als hoogste scout is een kwaliteitsimpuls van ongekende omvang en daarmee wil je van harte feliciteren.

Dagenlang lag ik tijdens het WK in Frankrijk in 1998 op één kamer met Hans. Wij bezochten de wedstrijden van Oranje en verder lag hij tot diep in de nacht alle wedstrijden te bekijken op de TV en noteerde alles in een boekje. Tevens toetsten wij elkaar op parate voetbalkennis. Zelden verlies ik in mijn leven dit soort quizjes, maar tegen zoveel kennis bleek ik kansloos. Goede keus! Er is hoop, Martin.

Van achter je donkere bril oog je alles behalve een open persoonlijkheid, terwijl Ajax juist daarin een omslag probeert te maken. De club is van iedereen en geloof mij, open en prettige leiders kunnen daarin van eminent belang zijn. Of gaat er soms achter die façade van donker pakken en een weinig vrolijke blik (zoals vorig jaar toen je de beker won) misschien toch een warme persoonlijkheid schuil met oog voor de geneugtes des levens?

Toen ik een hele tijd geleden in een van mijn columns twijfel liet merken over je kwaliteiten, meldde je voorzitter mij dat ik dit niet juist zag. Ik heb gemerkt dat hij niet helemaal ongelijk had.

Martin, waarom drinken we niet eens een keertje een bak koffie? Dan wisselen we zo onze gedachten over het verleden, het heden en de toekomst uit. Dan praten we over waar jij vind dat ik fout zit en waar ik vind dat jij je ongelijk dient te bewijzen. Dan hebben we het daarna nooit meer over wat in het verleden is gebeurd en richten we ons vizier op de toekomst, jouw basis. En misschien moet ik dan na een stoot cafeïne wel mijn mening bijstellen en het boetekleed aantrekken en als oude misdienaar veel en luid het mea culpa mea maxima culpa declameren. Wie weet hebben wij beiden iets aan dat gesprek.

Tot slot van deze open brief, wil ik je succes wensen met het slot van de competitie en natuurlijk in de finale tegen die geweldige club met die geweldige voorzitter. Dit laatste, was een eigen citaat van je, Martin! Weet je het nog?

Veel plezier en succes met uw lievelingsclub, mijn team de v.v. Oosthuizen A1 is al kampioen, nu jullie nog. Tot volgende week!

Peter van de Rijt
:rofl:

Ge-wel-dig. Op welke planeet leeft die man? :aai:

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo apr 25, 2007 8:17 am

Van de Rijt is niet serieus te nemen, maar ik begrijp ook die hele site: higlow.nl niet. Beetje samenraapsel van alles en nog wat....

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 25, 2007 10:02 am

:drecul2:
Je stak ook geen poot uit bij het vertrek van Daniel de Ridder en Julien Escudé. Het vertrek van beide talenten reken ik je sterk aan als een gebrek aan voetbalinzicht. De Ridder was een echte lieveling van het Amsterdamse publiek en de tweede toont nu wekelijks in Sevilla en bij het Franse Nationale Elftal hoe goed hij is.
:worshippy: X'D
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo apr 25, 2007 10:40 am

Highlow is van Jacques, hij was onder andere intensief betrokken bij de OFA.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo apr 25, 2007 3:35 pm

Heeft Escude al een interland gespeeld eigenlijk?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 25, 2007 3:38 pm

Hoe doet Escudé het in Spanje, Thomas?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12855
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo apr 25, 2007 3:39 pm

Arwin schreef:Heeft Escude al een interland gespeeld eigenlijk?
Ja, volgens wikipedia heeft Escude 2 interlands gespeeld.
Tijd voor iets nieuws.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 25, 2007 5:35 pm

Jesse schreef:Hoe doet Escudé het in Spanje, Thomas?
Joey vroeg me een tijdje terug hetzelfde. Mijn antwoord van destijds:
Thomas schreef:Escudé speelt over het algemeen zeer degelijk en heeft een ander bijgeleerd. Zo kan hij nu wat beter met fysiek sterke spelers omgaan. Met snelle, behendige spitsen heeft hij het echter nog erg moeilijk (Tamudo, Rafael Sobis) en beleeft hij zo nu en dan nachtmerries. Ik denk niet dat het een eenmalig iets is dat hij op de bank terecht komt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 25, 2007 8:30 pm

Dus hij zit tegenwoordig op de bank?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 25, 2007 8:40 pm

Nee, dat was mijn voorspelling destijds. Maar hij speelt in ieder geval niet altijd. Het liefst rouleert Ramos met Puerta, David, Dragutinovic en Escude voor de plek van linksback en linkercentrale verdediger. Waarbij Puerta en David over het algemeen linksback staan en Escude en Drago concurreren voor de plek van linker centrale verdediger.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 25, 2007 8:47 pm

Jesse schreef::drecul2:
Je stak ook geen poot uit bij het vertrek van Daniel de Ridder en Julien Escudé. Het vertrek van beide talenten reken ik je sterk aan als een gebrek aan voetbalinzicht. De Ridder was een echte lieveling van het Amsterdamse publiek en de tweede toont nu wekelijks in Sevilla en bij het Franse Nationale Elftal hoe goed hij is.
:worshippy: X'D
Ahum, volgens mij zag Blind het niet zitten in deze twee spelers. Ze werden niet opgesteld en konden dus beter vertrekken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 25, 2007 8:55 pm

Daar MvG natuurlijk een stokje voor moeten steken.

:hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 30, 2007 2:04 pm

De Ridder was de lieveling? Kwam niet door zijn spel!

De topic over het bouwen van Ajax, dat lees ik al jaren, Ajax bouwt altijd, maar voordat het product af is, kan er weer opnieuw worden begonnen met bouwen, de beste spelers vertrekken immers als ze ± 23 zijn. Die spelers zijn op hun 28ste op hun hoogtepunt?

De bodem weggeslagen bij psv? Nee, er worden weer 10 spelers gehaald en daar zullen zeker een paar echte versterkingen bij zitten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie