De basis: weggeslagen bij Feyenoord,PSV, in opbouw bij Ajax

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mei 01, 2007 6:01 pm

Goeie versterking zou Elija zijn... dat lijkt me een speler die niet zo gauw vertrekt, en al maakt hij nu nog niet echt indruk, die gast is pas net 20...

Ook hebben we meer spelers als Heitinga nodig, echte ajacieden :00000639.gif:
Pompiedom

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 17, 2007 10:53 am

Wat een geweldig irritante man is die Van de Rijt, toch:
Het zijn barre tijden voor Ajax-supporters
Written by Peter van de Rijt

Tuesday, 17 July 2007
Wat is een seizoenskaart waard als je het ene moment een uitgebreide selectie hebt met fantastische spelers, die een moment later stuk voor stuk weglopen. Bij Feyenoord kennen supporters de waarde van hun seizoenskaart inmiddels. Daar werd van alles gehaald om een fraaie selectie te kunnen presenteren. Heeft u zich trouwens gerealiseerd, dat Ajax met de verkoop van één speler de volledige schuld van Feyenoord in één keer had kunnen wegpoetsen? Het zijn barre tijden voor de supporters…

“Het zijn vooral barre tijden voor de supporters van Ajax. Dat kan haast niet anders. Schijnt de zon volop bij aartsrivaal Feyenoord, dan neem ik aan dat de F-Side en de aanhang uit de vakken 409 en 410 samen met al die andere Ajaxfans met angst en beven Teletekst lezen en de geruchtenmachines op internet volgen. Wie is er nu weer verkocht en wie gaat er nog? En veel belangrijker vlak daarna, wat gaat daar voor terugkomen?

Ik zie hem nog daags na zijn eerste optreden in het eerste van Ajax de studio binnenkomen van At5. Hij was samen met zijn moeder en een persvoorlichtster van Ajax te gast in het programma Godenzonen. Nog geen 2 en half jaar later is hij 17.000.000 euro waard. Zo idioot snel kan het gaan. Ryan Babel is financieel binnen, maar of hij als speler gelukkig gaat worden in die zware Engelse competitie en in het meedogenloze rouleersysteem van Liverpool, dat betwijfel ik. Het is nog maar een kind, wel een groot kind, maar nu al naar het buitenland…, ik heb er meer zien mislukken, dan slagen op die leeftijd.

Ajax kon niet anders dat dit gigantische bedrag met graagte incasseren. Men zal dit bedrag zeker weer herinvesteren, maar vaak valt de opvolger dan tegen. Bij Ajax duurt het doorgaans behoorlijk veel langer voor iemand zijn plek en draai gevonden heeft. Zie je bij andere clubs spelers vaak onmiddellijk hun oude niveau halen, bij Ajax duurt dit altijd veel langer of ze halen geen enkel niveau meer. Of bent u al die wereldaankopen van Koeman vergeten? Ze moesten wel een ‘s’ in hun naam hebben: Sonck, Soetaers, Sikora en gaat u zelf maar verder, beste lezer.

Deze week was Julien Escudé even in Amsterdam. Nadat hij in de Arena enige cadeaus in ontvangst had mogen nemen, lunchten wij samen. Hij vertelde dat hij geweldige jaren bij Ajax had gehad, maar dat de onderlinge sfeer nooit echt optimaal was. Wat meestal een contra-effect had, vertelde hij me in een vriendschappelijk en open gesprek, was die altijd weer zo gekunstelde, idiote druk op het team.

Bij Sevilla, waar Julien een echte ster is geworden, traint men op een armoedig complex met kleedkamers uit de préhistorie. Hij verklaarde dat homogeniteit en ontspanning de basis zijn van de geweldige prestaties van de laatste twee jaren, met twee UEFA Cups op rij en een derde plek achter Real Madrid en Barcelona. Daarnaast wonnen ze ook nog eens de Copa del Rei.

Bij Ajax is alles tot in de perfectie geregeld, maar de essentie vergeet men, zo sprak de speler, die inmiddels alweer een seizoen deel uitmaakt van de Franse selectie. Ik vroeg hem naar zijn mening over Ronald Koeman en Danny Blind, zijn twee trainers bij Ajax. Julien is een aimabele en zeer intelligente vent; hij keek me slechts aan en glimlachte minzaam. Dodelijker kan een antwoord niet zijn.

Terug naar de huidige situatie, want Martin van Geel zul je nu niet rond al die leuke oefenwedstrijden zien stappen. Hij moet hard werken. Natuurlijk zal hij voor capabele vervangers zorgen, maar misschien is de leegloop nog niet ten einde en moeten ook de nieuwe spelers weer ingepast worden. Nee, Ten Cate en zijn technische staf zijn niet te benijden. Ach, eigenlijk is heel Ajax niet te benijden in deze situatie.

Een groot punt van zorg blijft, dat men bij Ajax denkt - slecht geïnformeerd door hun scouts - dat wat goed is van verre moet komen. Hans van der Zee en Gerrie Mühren halen met uren vliegen ongetwijfeld allerhande grote talenten naar de Arena. Terwijl ik op nog geen 20 kilometer van die ArenA spelers met eigen ogen heb zien voetballen die het te weinig verwende Ajax-publiek in extase kunnen brengen. Dit soort kortzichtigheid - of is het zelfs onkunde - acht ik de grootste blunder. Wim Suurbier, die toch echt niet bekend staat om het feit dat hij complimenten uitdelend door het leven gaat - onderschrijft mijn visie volledig.
In Rotterdam hebben ze de oplossing gevonden om het morrende legioen in ieder geval voor even de illusie te geven, dat al deze aankopen op leeftijd nog zeker een jaar de havenclub weer die status geven, waar men recht op heeft. Of alles financieel solide is, betwijfel ik, mede in het licht van de 17 miljoen schuld, die iedereen nu plots afdoet als peanuts. Ja, voor Ajax zou dat voor even peanuts zijn. Als ze hun geld maar goed besteden. Dat hoop ik oprecht, want je moet er toch niet aan denken, dat voor de start van de competitie Ajax al geen rol van betekenis meer speelt als de leegloop niet op de juiste wijze wordt opgevangen?

De bal rolt weer vriendschappelijk en voorwaar ik zeg u, de transfermarkt gaat ons nog verder boeien. In die tussentijd vermaak ik me met het fietsten in Frankrijk. Heeft u net als ik genoeg van Tour de France presentator Maarten Ducrot - die verbaal een kopie lijkt van die kakelnicht Petrovic - luister dan naar de Belg, die met passie en deskundigheid ons over de cols loodst richting Parijs. Tot volgende week!”

Ik wens u veel voetbalplezier en succes met uw lievelingsclub. Tot volgende week!”

Peter van de Rijt

highlow.nl

Vast. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di jul 17, 2007 12:34 pm

Ik lig ook echt wakker van alles wat er in rotterdam gebeurt. Alsjeblieft zeg, 0-4 en 4-1....

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jul 17, 2007 12:57 pm

en 3-0 en 2-4 :ajaxscarf.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jul 24, 2007 9:50 am

Thomas schreef:Wat een geweldig irritante man is die Van de Rijt, toch:
Het zijn barre tijden voor Ajax-supporters
Written by Peter van de Rijt

Tuesday, 17 July 2007
Wat is een seizoenskaart waard als je het ene moment een uitgebreide selectie hebt met fantastische spelers, die een moment later stuk voor stuk weglopen. Bij Feyenoord kennen supporters de waarde van hun seizoenskaart inmiddels. Daar werd van alles gehaald om een fraaie selectie te kunnen presenteren. Heeft u zich trouwens gerealiseerd, dat Ajax met de verkoop van één speler de volledige schuld van Feyenoord in één keer had kunnen wegpoetsen? Het zijn barre tijden voor de supporters…

“Het zijn vooral barre tijden voor de supporters van Ajax. Dat kan haast niet anders. Schijnt de zon volop bij aartsrivaal Feyenoord, dan neem ik aan dat de F-Side en de aanhang uit de vakken 409 en 410 samen met al die andere Ajaxfans met angst en beven Teletekst lezen en de geruchtenmachines op internet volgen. Wie is er nu weer verkocht en wie gaat er nog? En veel belangrijker vlak daarna, wat gaat daar voor terugkomen?

Ik zie hem nog daags na zijn eerste optreden in het eerste van Ajax de studio binnenkomen van At5. Hij was samen met zijn moeder en een persvoorlichtster van Ajax te gast in het programma Godenzonen. Nog geen 2 en half jaar later is hij 17.000.000 euro waard. Zo idioot snel kan het gaan. Ryan Babel is financieel binnen, maar of hij als speler gelukkig gaat worden in die zware Engelse competitie en in het meedogenloze rouleersysteem van Liverpool, dat betwijfel ik. Het is nog maar een kind, wel een groot kind, maar nu al naar het buitenland…, ik heb er meer zien mislukken, dan slagen op die leeftijd.

Ajax kon niet anders dat dit gigantische bedrag met graagte incasseren. Men zal dit bedrag zeker weer herinvesteren, maar vaak valt de opvolger dan tegen. Bij Ajax duurt het doorgaans behoorlijk veel langer voor iemand zijn plek en draai gevonden heeft. Zie je bij andere clubs spelers vaak onmiddellijk hun oude niveau halen, bij Ajax duurt dit altijd veel langer of ze halen geen enkel niveau meer. Of bent u al die wereldaankopen van Koeman vergeten? Ze moesten wel een ‘s’ in hun naam hebben: Sonck, Soetaers, Sikora en gaat u zelf maar verder, beste lezer.

Deze week was Julien Escudé even in Amsterdam. Nadat hij in de Arena enige cadeaus in ontvangst had mogen nemen, lunchten wij samen. Hij vertelde dat hij geweldige jaren bij Ajax had gehad, maar dat de onderlinge sfeer nooit echt optimaal was. Wat meestal een contra-effect had, vertelde hij me in een vriendschappelijk en open gesprek, was die altijd weer zo gekunstelde, idiote druk op het team.

Bij Sevilla, waar Julien een echte ster is geworden, traint men op een armoedig complex met kleedkamers uit de préhistorie. Hij verklaarde dat homogeniteit en ontspanning de basis zijn van de geweldige prestaties van de laatste twee jaren, met twee UEFA Cups op rij en een derde plek achter Real Madrid en Barcelona. Daarnaast wonnen ze ook nog eens de Copa del Rei.

Bij Ajax is alles tot in de perfectie geregeld, maar de essentie vergeet men, zo sprak de speler, die inmiddels alweer een seizoen deel uitmaakt van de Franse selectie. Ik vroeg hem naar zijn mening over Ronald Koeman en Danny Blind, zijn twee trainers bij Ajax. Julien is een aimabele en zeer intelligente vent; hij keek me slechts aan en glimlachte minzaam. Dodelijker kan een antwoord niet zijn.

Terug naar de huidige situatie, want Martin van Geel zul je nu niet rond al die leuke oefenwedstrijden zien stappen. Hij moet hard werken. Natuurlijk zal hij voor capabele vervangers zorgen, maar misschien is de leegloop nog niet ten einde en moeten ook de nieuwe spelers weer ingepast worden. Nee, Ten Cate en zijn technische staf zijn niet te benijden. Ach, eigenlijk is heel Ajax niet te benijden in deze situatie.

Een groot punt van zorg blijft, dat men bij Ajax denkt - slecht geïnformeerd door hun scouts - dat wat goed is van verre moet komen. Hans van der Zee en Gerrie Mühren halen met uren vliegen ongetwijfeld allerhande grote talenten naar de Arena. Terwijl ik op nog geen 20 kilometer van die ArenA spelers met eigen ogen heb zien voetballen die het te weinig verwende Ajax-publiek in extase kunnen brengen. Dit soort kortzichtigheid - of is het zelfs onkunde - acht ik de grootste blunder. Wim Suurbier, die toch echt niet bekend staat om het feit dat hij complimenten uitdelend door het leven gaat - onderschrijft mijn visie volledig.
In Rotterdam hebben ze de oplossing gevonden om het morrende legioen in ieder geval voor even de illusie te geven, dat al deze aankopen op leeftijd nog zeker een jaar de havenclub weer die status geven, waar men recht op heeft. Of alles financieel solide is, betwijfel ik, mede in het licht van de 17 miljoen schuld, die iedereen nu plots afdoet als peanuts. Ja, voor Ajax zou dat voor even peanuts zijn. Als ze hun geld maar goed besteden. Dat hoop ik oprecht, want je moet er toch niet aan denken, dat voor de start van de competitie Ajax al geen rol van betekenis meer speelt als de leegloop niet op de juiste wijze wordt opgevangen?

De bal rolt weer vriendschappelijk en voorwaar ik zeg u, de transfermarkt gaat ons nog verder boeien. In die tussentijd vermaak ik me met het fietsten in Frankrijk. Heeft u net als ik genoeg van Tour de France presentator Maarten Ducrot - die verbaal een kopie lijkt van die kakelnicht Petrovic - luister dan naar de Belg, die met passie en deskundigheid ons over de cols loodst richting Parijs. Tot volgende week!”

Ik wens u veel voetbalplezier en succes met uw lievelingsclub. Tot volgende week!”

Peter van de Rijt

highlow.nl

Vast. :drecul.gif:
Zo veel onwaarheden staan er toch niet in?

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jul 24, 2007 10:12 am

Harm, Van de Rijt is een nitwit en een onbetrouwbare lulhannes. Zijn "collums" zijn totale luchtfietserij.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jul 24, 2007 10:51 am

Ach, hij strooit in deze column met woorden als gigantisch om zaken aan te zetten. Maar hij zegt toch niets dat jullie hier ook niet roepen?

Gebrek aan sfeer en steun voor de spelers, aantrekken van de verkeerde spelers, liever tropische verrassingen dan eigen jeugd, het feit dat het heel lastig is voor een nieuwe speler om snel te wennen aan de club, de supporters en de speelstijl.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 24, 2007 10:55 am

Hij beweert dan Van der Zee en Mühren grote talenten naar Ajax halen. Daar heb ik nog niets van gemerkt. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jul 24, 2007 11:10 am

Ik las dat eerlijk gezegd met een sarcastische ondertoon.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 24, 2007 11:12 am

O, ongetwijfeld.

Heel zwak vind ik dat hij zich verschuilt achter Wim Suurbier. Sorry hoor! :aai.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jul 24, 2007 11:13 am

Harm schreef:Ach, hij strooit in deze column met woorden als gigantisch om zaken aan te zetten. Maar hij zegt toch niets dat jullie hier ook niet roepen?

Gebrek aan sfeer en steun voor de spelers, aantrekken van de verkeerde spelers, liever tropische verrassingen dan eigen jeugd, het feit dat het heel lastig is voor een nieuwe speler om snel te wennen aan de club, de supporters en de speelstijl.
Ja? Nou en? Ik kan ook wel mijn mening gaan verkondingen op m'n eigen gemaakte website. Wie zit er op te wachten? Van de Rijt schrijft zijn collums als Ajaxfan/criticus, maar zo zijn er talloze mennsen die iets schrijven.

Van de Rijt is alleen een beetje bekend om zijn acties bij FC Volendam en daar kunnen ze zijn bloed wel drinken.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jul 24, 2007 11:20 am

Wat is dan het probleem?

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jul 24, 2007 11:23 am

Harm schreef:Wat is dan het probleem?
Jij post z'n collum, dus wat wilde jij ermee dan?

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jul 24, 2007 11:25 am

Thomas toch?
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 24, 2007 11:29 am

Harm schreef:Wat is dan het probleem?
Dat Van der Rijt een zeurpiet is.

Hebben jullie in Brabant ook van dit soort lui, Harm? Het is toch ongelooflijk dat Van der Rijt, die op alle fronten mislukt is in het voetbal, denkt MVG de les te kunnen lezen. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 24, 2007 11:30 am

Dat doen wij toch ook?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jul 24, 2007 11:39 am

joey schreef:
Harm schreef:Wat is dan het probleem?
Dat Van der Rijt een zeurpiet is.

Hebben jullie in Brabant ook van dit soort lui, Harm? Het is toch ongelooflijk dat Van der Rijt, die op alle fronten mislukt is in het voetbal, denkt MVG de les te kunnen lezen. :aai.gif:
Volgens mij noemen ze dat vrijheid van meningsuiting.

Ach, jij kent de zeurderige columns van Frans vd N. toch ook als zijn vriendjes Hiddink of Van Raaij hem wat influijsterden. En dat zouden dan echte journalisten moeten zijn...

Misschien is Van de Rijt mislukt in het voetbal, maar dat betekent niet dat hij de plank in deze column volledig misslaat of Ajax (cq. Van Geel) volledig à la jan mulder de grond in boort. Hij gebruijkt zelfs argumenten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 24, 2007 11:42 am

Mwah, wij schrijven geen columns. Wij zijn supporters en dat weten we ook. Ik heb niet de illusie dat MVG zit te wachten op onze mening, jij wel?

Ik geloof er ook niets van dat in de regio Amsterdam nog veel talent rondloopt. Deze regio wordt compleet leeggescout. Het team dat AT5 samenstelde uit de beste amateurs van Amsterdam leverde geen grote talenten op.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 24, 2007 6:00 pm

Harm schreef:Wat is dan het probleem?
Het feit dat hij men wil doen geloven dat hij een aantal amateurspelers kent die wel even aan zouden haken bij Ajax I. Er is toch geen mens die dat gelooft?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jul 24, 2007 6:35 pm

Heijblok komt toch ook niet uit verweggiestan ... en ook AJAX test regelmatig spelers af die het bij andere clubs goed doen ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 24, 2007 6:49 pm

Heijblok was al profspeler en komt als derde keeper naar Ajax. Dat is toch wel even andere koek dan de amateurspelers van Van de Rijt, die de Ajax-supporters in extase kunnen brengen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jul 24, 2007 10:48 pm

Jij weet toch helemaal niet welke spelers hij op het oog heeft ... en waar lees jij amateurspelers ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 25, 2007 10:50 am

Die Van der Rijt is een fantast.

Ooit bracht hij een speler van de vierdeklasser Buitenveldert het hoofd op hol. Die zou kunnen tekenen bij AS Monaco. De arme jongen stond voor heel Amsterdam (zo niet heel Nederland) voor gek, toen bleek dat het helemaal niet waar was.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 25, 2007 11:19 am

O, ik heb niks met van der Rijt.Maar fantasten ?.Volgens mij stikt het de moord op ervan op dit en andere forums, niemand uitgezonderd :aai.gif: :ajaxsmiley.gif:

Die man heeft een mening, zoals bijna iedereen over voetbal.Waar maakt men zich zo druk over.Ik zie ook wel eens spelers waarvan ik denk dat ze in het topvoetbal geen gek figuur zouden slaan.Om me dan wat later te realiseren dat die stap natuurlijk wel een heel grote stap is.Andersom zie ik de laatste jaren ook spelers bij AJAX die in het huidige amateurvoetbal geen gek figuur zouden slaan ...

Plaats reactie