Ajacieden Op Televisie Topic

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma dec 15, 2003 9:22 pm

Derksen gaf het antwoord al, voordat de vraag van HermaN gesteld kon worden, joey.

Gebruikersavatar
Bergdølmo
Berichten: 122
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:12 am

Bericht door Bergdølmo » ma dec 15, 2003 10:59 pm

en dat antwoord was?

Voor degene die derksen niet echt waarderen als sport (mis)Kenner.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 15, 2003 10:59 pm

Best een leuke uitzending. Zolang Derksen zich blijft irriteren aan het feit dat Wilfried de Sportweek blijft promoten en daardoor Derksen geen kans onbenut laat om de VI te promoten. Heerlijk. Ik vond Jaakke een ontspannen indruk maken. Geeft ook eerlijk toe helemaal niets van voetbal te weten maar daarvoor zit hij daar ook niet, daar zijn andere mensen voor. Goeie communicator derhalve. Wist de heren critici ook goed van repliek te dienen en maakt, vind ik, zelfs een betere indruk dan vPraag in z'n laatste jaren, die vaak tot het overdreven toe gedreven was. Jaakke is een rustige voorzitter die geen gekke dingen zegt, maar zich ook niet alles laat welgevallen. :xyxthumbs:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 15, 2003 11:03 pm

Maar zei hij nog iets interessants? Als ik Jaake hoor praten denk ik altijd: aardige man, verbaal sterk, geeft toe dat hij niets van voetbal weet, maar na het gesprek herinner ik me inhoudelijk weinig omdat hij weinig heeft gezegd. :sad:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 15, 2003 11:11 pm

joey schreef:Maar zei hij nog iets interessants? Als ik Jaake hoor praten denk ik altijd: aardige man, verbaal sterk, geeft toe dat hij niets van voetbal weet, maar na het gesprek herinner ik me inhoudelijk weinig omdat hij weinig heeft gezegd. :sad:
Komt omdat ie inhoudelijks ook weinig toe te voegen heeft :D

En dus nee, hij zei weinig interessant. En als hij dat wel heeft gedaan ben ik het alweer vergeten ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di dec 16, 2003 1:22 am

Ajax gaat gelukkig geen Frankie de boerblunder binnenhalen,grootste doelstelling van de club en Jaake is nog altijd het binnenhalen van de cup met de twee grote oren a la Blankenstein. Verder vind ik dat Ajax het goed heeft gedaan om deze vriendelijke en goedaardige man aan te trekken als voorzitter van Ajax, die op mij tevens opnieuw een goede indruk achterliet, de man is zelfverzekerd,intelligent,nuchter en lijkt zijn kwaliteiten en beperkingen goed in te kunnen schaten........
Kortom: Hij lijkt mij op het eerste gezicht een goede uithangsbord van de mooie club :ajax:

Tot slot; vond ik het jammer dat de heren journalisten, gisteravond niet over de mysterieuze contracten van Maxwell en Trabelsi begonnen en het instand houden van de roemrijke Ajaxhuistijl leek mij ook wel een mooie gespreksonderwerp :worshippy:
AFCA!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di dec 16, 2003 8:46 am

Bergdølmo schreef:en dat antwoord was?
Zie hier.

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » di dec 16, 2003 11:33 am

Ik begrijp niet dat iedereen zo positief is over het optreden van Jaakke van gisteren. Als ik clichés was gaan tellen tijdens de uitzending had ik aan twee handen niet genoeg gehad. 'Achteraf kijk je een koe in z'n reet', 'Mooi dat Van der Vaart een uitdaging nodig heeft, ieder seizoen liggen er bij Ajax weer genoeg uitdagingen, hahaha', etc. Daarnaast gaf hij op de vraag van Johan Derksen over het wanbeleid van Michael van Praag een verkeerd voorbeeld. Derksen begon over de 56 contractspelers die onder Michaels bewind op de loonlijst stonden en Jaakke begon vervolgens over Co Adriaanse, terwijl Adriaanse nou niet bepaald een trainer was die de ene na de andere speler kocht.

Een berichtje over Jaakke ( www.ajaxonline.org ):
Jaakke: Frank de Boer zal niet terugkeren bij Ajax - 16 december 2003

Ajax-voorzitter John Jaakke heeft maandagavond in het RTL5-programma Voetbal Insite laten weten de uitschakeling van Ajax in de Champions League 'sportief dramatisch' te vinden. Financieel is het niet overwinteren van Ajax in het Europese kampioenenbal volgens de preses 'geen ramp', omdat Ajax van tevoren twee rondes UEFA Cup had begroot.

Jaakke liet verder weten het niet eens te zijn met de uitspraken van PSV-voorzitter Harry van Raaij over de NOS. "Ik vind de NOS geen Ajax-zender", aldus Jaakke, die vooral lovend was over Ajax' algemeen directeur Arie van Eijden. "Hij heeft het hart teruggebracht in de club." Daarnaast liet de in het dagelijks leven als advocaat werkzame voorzitter weten een groot voorstander te zijn geweest van de terugkeer van Louis van Gaal als technisch directeur.

Jaakke bevestigde dat Van Gaal de transfer van rechtsbuiten Kalu Uche (Wisla Kraków) kan tegenhouden en liet weten dat een terugkeer van de bij Galatasaray hopeloos falende Frank de Boer niet aan de orde is. "Ik kan verzekeren dat dat niet gebeurt. Een terugkeer van De Boer is echt niet aan de orde." Afgelopen zomer ving Ajax bot bij De Boer nadat de Amsterdammers de recordinternational geen basisplaats konden beloven. Mede om financiële redenen koos de ex-Ajacied destijds voor een transfer naar Turkije.

Gebruikersavatar
Luci
Berichten: 1409
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 8:54 am

Bericht door Luci » di dec 16, 2003 12:52 pm

Siemen schreef:Ik begrijp niet dat iedereen zo positief is over het optreden van Jaakke van gisteren. Als ik clichés was gaan tellen tijdens de uitzending had ik aan twee handen niet genoeg gehad. 'Achteraf kijk je een koe in z'n reet', 'Mooi dat Van der Vaart een uitdaging nodig heeft, ieder seizoen liggen er bij Ajax weer genoeg uitdagingen, hahaha', etc. Daarnaast gaf hij op de vraag van Johan Derksen over het wanbeleid van Michael van Praag een verkeerd voorbeeld. Derksen begon over de 56 contractspelers die onder Michaels bewind op de loonlijst stonden en Jaakke begon vervolgens over Co Adriaanse, terwijl Adriaanse nou niet bepaald een trainer was die de ene na de andere speler kocht.

Was natuurlijk ook een volkomen inrelavante vraag. In die tijd hadden alle clubs een waslijst aan spelers, daar was Ajax echt de enige niet in. Het was "normaal" in de tijd dat het allemaal niet op kon. En ja, het kon wel op dus is er gesaneerd. Dat gebeurde al onder van Praag, beetje lullig om dat nu nog in de schoenen van van Praag te willen schuiven. Kortom, slechte journalastiek. Ofwel, toch nog ff natrappen over een periode waar Jaakke niets van afweet. Zeer terecht dat hij op zijn beurt daar geen direct antwoord op gaf.

Gebruikersavatar
Vaart!
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 2:03 pm

Bericht door Vaart! » zo dec 21, 2003 5:24 pm

Vanavond Rafael van der Vaart bij Studio Voetbal.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 22, 2003 8:03 am

youri: Rafael weet je al wat je volgend seizoen gaat doen?

Rafael: Ja dan speel ik bij AJAX!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma dec 22, 2003 10:14 am

Net als Chivu en Van der Meyde.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 22, 2003 11:07 am

Inderdaad, ik moet het nog zien. Het kan bijvoorbeeld een spelletje zijn. Van der Vaart had het afgelopen week voor het eerst over contract uitdienen, iets dat Ajax absoluut niet wil. Er schijnt een enorme afkoopsom in zijn contract te staan, die hij wellicht naar beneden hoopt te krijgen.

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » ma dec 22, 2003 11:21 am

Laat hem eerst maar eens goed gaan voetballen. Op dit moment vind ik hem absoluut niet te goed voor Ajax, dus kan van een transfer geen sprake zijn.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 22, 2003 5:46 pm

Pienaar10 schreef:youri: Rafael weet je al wat je volgend seizoen gaat doen?

Rafael: Ja dan speel ik bij AJAX!
De vraag was: Rafael, speel je volgend jaar bij Ajax? En daar zei hij volmondig "JA!" op (zoals het er nu uitziet wel). Volgend jaar beste heren is al over een dag of 10.. geintje van Rafael..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 22, 2003 7:18 pm

Hehe, je hebt gelijk, linke jongen die Raffie. :D

Gebruikersavatar
Vaart!
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 2:03 pm

Bericht door Vaart! » wo dec 24, 2003 3:49 pm

Straks op RTL 5 om 17.05 Steven Pienaar in het programma In de ban van sport: Escape from Westbury (herhaling voor degenen die het gemist hadden een maandje terug)

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » wo dec 24, 2003 3:52 pm

Niet om flauw te doen hoor, maar hoe vaak is die uitzending inmiddels wel niet herhaald?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 24, 2003 3:53 pm

DAnk Vaart! Ik had die uitzending niet gezien, want ik was toen op vakantie. Ik neem het op, ga ik morgen lekker op de bank liggen als ik genoeg heb van de Kerst. :eusa_dance:

Gebruikersavatar
Vaart!
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 2:03 pm

Bericht door Vaart! » wo dec 24, 2003 4:02 pm

Geen dank. Ik dacht ik post het even want misschien zijn er wel een paar Ajaxtalkers die het nog niet hadden gezien.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo dec 24, 2003 4:19 pm

Siemen schreef:Niet om flauw te doen hoor, maar hoe vaak is die uitzending inmiddels wel niet herhaald?
Inderdaad, het is mooi om te zien, maar ik heb hem in ieder geval al twee keer gezien. Nog een keer hoeft dus niet van mij.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » za dec 27, 2003 1:07 pm

Het is wel niet op televisie, maar STRAKS:
Vanmiddag vanaf 14.00 zijn bij NOS Langs de Lijn de voorzitters van de top 3 te gast. (Radio 1)

Het AD gaf alvast een voorproefje:

Ajax-voorzitter moet even wennen
Van een onzer verslaggevers

Elk jaar komen ze onder de kerstboom bij elkaar. De voorzitters van Ajax, Feyenoord en PSV praten op initiatief van NOS-radio over het afgelopen en volgende jaar. John Jaakke, de opvolger van Michael van Praag bij Ajax, debuteerde deze keer tussen Jorien van den Herik van Feyenoord en PSV'er Harry van Raaij.

Soms kabbelt het gesprek, vaak is het onderhoudend, heel soms is er een eruptie. Zoals eerder deze week bij de opnamen in Eindhoven die zatermiddag (14-17 uur) op Radio 1 worden uitgezonden.

Van Raaij: ,,In Nederland moeten we een keuze maken. Of Europese ambities koesteren of, zoals Willem II bijvoorbeeld nastreeft, een lokaal-regionale functie uitoefenen. Dat is ook best, maar in dat geval kan ik het bij PSV wel met 60 procent van de huidige huishouding af.''

Jaakke: ,,Harry, ik wil niet onaardig doen, maar het komt toch niet door de keuze van Willem II dat jullie bij PSV de afgelopen jaren in de Champions League niet konden brengen wat jullie ervan hadden verwacht?''

Van Raaij: ,,Nou wil ik je even wat zeggen, John! PSV is de enige club die zeven keer achtereen in de Champions League meespéélde. We hebben veel punten voor het Nederlandse voetbal behaald. Ajax haalt vorig jaar een keer de tweede ronde en nu doe jij net alsof Ajax als enige Europees succes haalde. Dat is me arrogant! Je moet het wel over de gehele periode bekijken. Wat dat betreft is Feyenoord met de UEFA Cup uit 2001 de enige die een échte prestatie leverde.''

Jaakke: ,,Eh, Harry...''

Van den Herik: ,,Nee John, laat vooral die laatste woorden van Harry even goed op je inwerken...''

Van Raaij: ,,Precies, Jorien.''

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » zo dec 28, 2003 12:10 am

Ik begin Jaakke écht te mogen! :headbang:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » vr feb 06, 2004 8:08 pm

De eerstvolgende uitzending van Voetbal Insite is op maandag 9 februari (RTL5).

Rafael van der Vaart is te gast en zal zich mengen in de discussies omtrent allerlei voetbalzaken. Waar speelt de Amsterdamse aanvoerder volgend jaar? Hoe heeft hij de wedstrijd Ajax-PSV ervaren?

De uitzending begint na de winterstop voortaan om half tien, dus een half uurtje later.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 07, 2004 1:00 am

zondag te gast Ronald Koeman bij studio voetbal!!

Plaats reactie