Ajax alsnog CL?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 11:22 am

Dr. Living Stoned schreef:kan natuurlijk ook aan je rijvaardigheid liggen voetske ;)
Ach, op twee wielen is voor mij geen probleem hoor, tijdens mij verbijf in het ZiekH. deed ik altijd een spelletje, heel het ZiekH door op twee wielen, ook in de lift ( instappen enz ) .. met vlag en wimpel ..

Volgende keer doe ik de plotselinge uitwijk schijnbeweging, moet je eens kijken wie er zich te barsten lacht, .................... ikke. :yes:


OT: Wanneer horen we of AJAX alsnog een ticket heeft ..

AJAX ZICHT OP CL

AMSTERDAM, zaterdag

De wereldvoetbalbond heeft voor Ajax de deur van de lucratieve Champions League op een kier gezet.

De FIFA maakte de Portugese voetbalbond (FPF) deze week duidelijk dat er harde maatregelen volgen als de clubs Gil Vicente en Leixoes hun gang naar de burgerrechter niet staken. Zowel het nationale elftal van Portugal als de in Europa spelende clubs worden dan uitgesloten van deelname.

In dat geval zouden FC Porto, Sporting Lissabon en Benfica niet mogen deelnemen aan de Champions League en Chievo Verona, Osasuna en Ajax op basis van hun Europese ranking de drie plaatsen innemen. „Ik hoop dat het gerucht serieus wordt”, aldus algemeen directeur Maarten Fontein.

Gil Vicente is teruggezet naar de tweede divisie omdat de niet-speelgerechtigde Angolees Mateus vorig seizoen vier keer in actie kwam. Gil Vicente wil de degradatie via de burgerrechter ongedaan maken.
De T.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 02, 2006 12:12 pm

Dit soort zaken lopen toch altijd met een sisser af.. Griekenland laatst, Juve wat toch niet naar de burgerrechter stapt, en die Portugezen zullen ook wel inbinden.

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » za sep 02, 2006 1:09 pm

Ik zie het meer als een dreiging richting Portugal dan dat er werkelijk ploegen worden uitgesloten in de CL. FC Porto, Benfica en Sporting hebben weinig te maken met de hele zaak.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 2:25 pm

Voetske schreef:Volgende keer doe ik de plotselinge uitwijk schijnbeweging, moet je eens kijken wie er zich te barsten lacht, .................... ikke. :yes:
ligt eraan natuurlijk welke kant je opstuurt, of richting veel te hoge stoeprand, of richting de aanstormende tegenligger [Crystler Voyager met bullbar-omdat-dat-zo-mooi-is]
in dat geval hoop ik dat je dr later om lkan lachen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 2:27 pm

Dr. Living Stoned schreef:
Voetske schreef:Volgende keer doe ik de plotselinge uitwijk schijnbeweging, moet je eens kijken wie er zich te barsten lacht, .................... ikke. :yes:
ligt eraan natuurlijk welke kant je opstuurt, of richting veel te hoge stoeprand, of richting de aanstormende tegenligger [Crystler Voyager met bullbar-omdat-dat-zo-mooi-is]
in dat geval hoop ik dat je dr later om lkan lachen.
Ik rij op de stoep Doc, niet op de snelweg ...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za sep 02, 2006 3:03 pm

Beslissing 'Mateus case' valt donderdag

Volgens sportkrant Abola valt een eventuele beslissing over de 'Mateus case' in Portugal volgende week donderdag. Dan moeten de club Gil Vicente haar besluit openbaar maken.

Tot dan wil de club de tijd om te oordelen over haar situatie. Mocht de club door gaan naar het gerecht, dan zal dit het einde betekenen voor drie clubs Sporting Lissabon, FC Porto en Benfica in de Champions League. Ook de club Leixoes moet een beslissing nemen onder zware druk.

In dat geval nemen Ajax, Chievo Verona en Osasuna de posities in de Champions League in. Gil Vicente is teruggezet naar de tweede divisie omdat de niet-speelgerechtigde Angolees Mateus vorig seizoen vier keer in actie kwam. Gil Vicente wil de degradatie via de burgerrechter ongedaan maken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 02, 2006 3:22 pm

Ik was eerder! :bertje:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 4:07 pm

...zegt de jongste van het stel :D
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 02, 2006 4:12 pm

Uhum, ik ben al zeventien, hoor.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 02, 2006 4:23 pm

Hebben we ze hier nog jonger dan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za sep 02, 2006 4:27 pm

Gezien sommige topics twijfel ik er wel eens aan Cees ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za sep 02, 2006 4:54 pm

Bertje is misschien de jongste maar zeker niet de domste. :xyxthumbs:

Over die CL-plaats: uitstel dus tot donderdag. Voor die tijd zal e.e.a. wel geregeld worden. Ik zou niet graag de voorzitter van Gil Vicente zijn, als door zijn toedoen de grote Portugese clubs Europees voetbal mislopen. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 4:58 pm

het zijn toch twee clubs die bezig zijn?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 02, 2006 4:59 pm

Bedankt, joey. Naar volk, die advocaten!

Enne, ik weet zeker dat er jongere posters zijn, hoor. ;)

Het kan gewoon bijna niet dat Ajax op deze manier alsnog de CL in raakt, maar alleen het idee dat je andere supporters helemaal over de rooie zou zien gaan is al zeer vermakelijk. :yes:

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za sep 02, 2006 5:07 pm

het zijn toch twee clubs die bezig zijn?
\
Klopt, maar de UEFA is van plan om het gehele Portugese voetbalbond te straffen mocht Gil Vicente doorgaan. Dat betekent dus dat Porto, Benfica, en Sporting eruit zouden vliegen. Helemaal niet fair...Maar het is nu ook best wel moeilijk om te klagen hoor :X


Vraagje: Mocht AJAX wel de plaats innemen van een van de Portugese ploegen, ontvangt het nog steeds de 9 miljoen euri?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 02, 2006 5:29 pm

Alsof die club niet gaat inbinden. Toch onbewust jezelf blij maken met een dode mus.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 02, 2006 5:42 pm

Mr. Ajax schreef:
het zijn toch twee clubs die bezig zijn?
\
Klopt, maar de UEFA is van plan om het gehele Portugese voetbalbond te straffen mocht Gil Vicente doorgaan. Dat betekent dus dat Porto, Benfica, en Sporting eruit zouden vliegen. Helemaal niet fair...Maar het is nu ook best wel moeilijk om te klagen hoor :X


Vraagje: Mocht AJAX wel de plaats innemen van een van de Portugese ploegen, ontvangt het nog steeds de 9 miljoen euri?
Hoe kom je aan die 9 miljoen? Dat is een raming van een seizoen met CL. Je krijgt niet zo in één keer 9 miljoen om de deur geschoven, hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 03, 2006 12:42 am

Wim schreef:Willen mensen gaan sporten maakt de desbetrefende bond uit hoe dat dan moet. Wil je je daaraan niet houden, prima doe je dus niet meer mee. Al die bonden spreken dat zo af met hun leden. Heel democratisch dus
Met het verschil dat Porto, Benfica en Sporting gestraft zouden worden, terwijl zij zelf niets verkeerd hebben gedaan.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo sep 03, 2006 1:09 am

Die clubs spelen geen rol. De UEFA maakt afspraken met haar leden. De Portugese bond is een van die leden. De Portugese clubs zijn wel leden van de Portugese bond natuurlijk maar weer niet van de UEFA. De Portugese bond kan Gil Vicente uit haar ledenbestand mikken. Dan kan de UEFA de bond en daarmee ook de overgebleven leden verder niks maken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 03, 2006 1:13 am

Ja, dan wordt het dus een soort wedstrijd wie er het beste kan dreigen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo sep 03, 2006 1:59 am

Deze hele zaak heeft een vrij hoog WkCdWn gehalte. Dus curieus, dubieus en hoogst waarschijnlijk frauduleus.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo sep 03, 2006 10:29 am

Het zou belachelijk zijn. En onterecht.

Ajax was vorig seizoen vijfde (of was het nou vierde?). Alleen omdat de KNVB toevallig net dat seizoen iets heel raars bedacht had (de play-offs) konden we alsnog de CL kwalificatieplek binnenhalen waar AZ eigenlijk moreel recht op had. Vervolgens verkloten we die kwalificatieduels... (dat is dus moment numero twee waarop Ajax bewijst geen aanspraak te kunnen maken op een plek in de CL...) en dan zouden we via dit achterdeurtje alsnóg de CL in gaan...?

Het zou een uur in de wind stinken als dat gebeurde, en het gaat ook niet gebeuren, want de FIFA realiseert zich nu ook wel hoe belachelijk die 'sancties in geval van een gang naar de burgerrechter' eigenlijk zijn. Ze verzinnen wel wat om het allemaal af te zwakken.

Stel dat TOP Oss geen proflicentie van de KNVB krijgt toegewezen omdat de begroting niet sluitend is. Als TOP Oss daarmee naar de burgerrechter zou gaan, dan zouden Ajax, PSV en Feyenoord hun Europese tickets kwijtraken... Veel gekker kan het niet worden.

Totale kolder, dit. En iedereen weet dat, dus er gaat gewoon netjes voor gezorgd worden dat het allemaal overwaait. Maak je geen illusies.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 03, 2006 10:49 am

Dubbel schreef:Deze hele zaak heeft een vrij hoog WkCdWn gehalte. Dus curieus, dubieus en hoogst waarschijnlijk frauduleus.
Wij voelen ons gegriefd!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo sep 03, 2006 12:40 pm

let's sue the bastard!!! [Smaad moet toch te bewijzen zijn, weekend cees]
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 03, 2006 2:09 pm

Ik denk dat Porto, Benfica en al die speelgerechtigde clubs, wel een financiele toereiking aan Gil Vicente zullen doen. De grote clubs laten dit toch echt niet zomaar gebeuren?

Plaats reactie