Sportweek: Ajax heeft Danny Blind geen eerlijke kans gegeven

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 3:57 pm

Ye' Mighty Oak schreef:
joey schreef:Ik vind zulke interviews altijd zó oninteressant. De trainer in kwestie heeft het allemaal perfect gedaan (nou ja, een paar kleine foutjes) en de club is gek. Het zal wel :X
Wouters heeft een tijd geleden best een goed interview gegeven over zijn tijd bij Ajax.
Wouters is een uitzondering, die heeft zelfkritiek. :yes: :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 31, 2006 5:17 pm

Real Ajax schreef: Dat jullie dat gejammer van Blind nog gaan lezen ook. :nooo:
Ik heb het niet gelezen en zal het ook niet lezen.

Kan trouwens prima leven met het ontslag van Blind, hij haalde er niet genoeg rendement uit. Minder kan ik leven met het feit dat HtC (enerzijds) op handen wordt gedragen en ons (anderzijds) tegen een stel boerenkoolvoetballers niet eens de CL in kan loodsen, omdat ie er tactisch en qua wissels niets van bakte.

Maar ik heb al gemerkt dat kritiek op HtC zeer gevoelig ligt. Op basis waarvan, denk ik dan. Dezelfde mensen die Danny Blind keer op keer neerhaalden, prijzen nu Henk ten Cate. Dat kan ik niet volgen. Het gaat toch om de club en niet om de trainer?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 5:18 pm

Jazeker, maar ik wacht het nog even af als je het niet erg vindt. Van Gaal begon ook met verliezen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 31, 2006 5:35 pm

joey schreef:Jazeker, maar ik wacht het nog even af als je het niet erg vindt. Van Gaal begon ook met verliezen.
Ja en Wouters en Blind ook. En Olsen niet. Na FCK is mijn vertrouwen in HtC flink gedempt. Een goede trainer grijpt in en keert de wedstrijd, de grijze meute blijft zitten en laat het op z'n beloop...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 5:40 pm

Het was een rare wedstrijd, want in de eerste helft ging het prima. Ik snap er nog steeds niets van. Ik ben bang dat veel spelers zijn getraumatiseerd door alle zeperds van het verleden en dat het nog wel even duurt voor dat eruit gaat.
Ik betwijfel ook of welke wissel dan ook het verschil had gemaakt.

Verder heeft HtC tot op heden een goede indruk op me gemaakt. De spelers zeggen dat er beter getraind wordt en ook iemand als Sjaak Swart ziet eindelijk weer Amsterdamse bluf. Ik heb een stukje van de training tijdens de open dag gezien, dat zag er goed uit. Maar Aken en Keulen zijn niet op één dag gebouwd.

Misschien zit ik helemaal fout. Kan zijn. Maar ik denk het niet, want alle teams van HtC hebben goed voetbal laten zien.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 31, 2006 5:52 pm

joey schreef:Het was een rare wedstrijd, want in de eerste helft ging het prima.
Door beweging vanuit de 2e lijn had Ajax een paar kansen, ja. Tempo laag echter laag, hoor. En m.u.v. Gabri had m.i. niemand het mes tussen de tanden. 'Dat klusje klaren we wel even', de bekende instelling van vorig seizoen...

Overigens maakte FCK het Ajax met hun 4-1-4-1 in de eerste helft makkelijk. Allback werd opgepakt door Stam of Vermaelen, waardoor de ander steeds vrij was. Onze backs pakten hun buitenste middenvelders en Sneyder trok geregeld naar binnen, waardoor die Linderoth weinig voor de opbouw kon doen.
Ik snap er nog steeds niets van. Ik ben bang dat veel spelers zijn getraumatiseerd door alle zeperds van het verleden en dat het nog wel even duurt voor dat eruit gaat. Ik betwijfel ook of welke wissel dan ook het verschil had gemaakt.
Hou op man. Je denkt toch niet dat dit een Lippi, Capello, Wenger, Magath of Hiddink zou zijn overkomen? Die grijpen in en halen middels een wissel de angel uit het spel van de tegenstander. HtC deed niets. Ja, kut wisselen en op het moment supreme met de armen over elkaar zitten.
Verder heeft HtC tot op heden een goede indruk op me gemaakt.
Ding dong, wake up: we spelen geen CL omdat we FuCkin Kopenhagen niet op 0-1 konden houden!!! X'C
De spelers zeggen dat er beter getraind wordt
:D Dat heb ik nou nog nóóit gehoord bij het aanstellen van een nieuwe trainer!!
en ook iemand als Sjaak Swart ziet eindelijk weer Amsterdamse bluf.
Holle vaten...
Maar ik denk het niet, want alle teams van HtC hebben goed voetbal laten zien.
Daar hou ik me inderdaad ook maar aan vast, want dat is zo. Maar voorlopig staat ie toch vooral te boek als de man die ons de CL kostte. Bij mij dan... Net als die man die ons in 2001 de CL ontnam met z'n 2 mans middenveld tegen Celtic.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 6:09 pm

Oei, wat een vergelijking... Toen schopten de spelers de bal niet in eigen doel, de tactiek was zelfmoord, zoals Daniel Cruz het uitdrukte. Vond ik hier toch niet. Kopenhagen kreeg geen poot aan de grond tot de ongelukkige 0-1.

Verder hoop ik zo'n wedstrijd nooit meer mee te maken. X'C
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 6:24 pm

Onder die trainer wist Ajax Kopenhagen wel op 0-1 te houden! En die trainer liet ook al zijn teams prima voetbal spelen. Maar goed, das een andere discussie
Bertje schreef:Even zonder quoten:

Luuk, jij zegt dat Blind het met een mindere selectie moest doen, maar je kunt toch niet met drogen ogen beweren dat Blind genoeg uit zijn spelers haalde?
Ik denk inderdaad achteraf bezien dat er vorig jaar niets meer inzat. Iig niet wat uiteindelijke resultaten en prijzen betreft
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 6:34 pm

Lucas schreef:Ik denk inderdaad achteraf bezien dat er vorig jaar niets meer inzat. Iig niet wat uiteindelijke resultaten en prijzen betreft
Meen je dat? Toen zag je continu Progressie! :shock:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 6:43 pm

Nee hoor, dan heb je niet goed gelezen. In het begin zag ik progressie, niet continu
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 6:48 pm

Je hebt het wel langer volgehouden dan wie ook. :aai: ;)

Nou ja, het doet er ook niet meer toe.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 6:55 pm

Ik hou het nog steeds vol. Het is misgegaan toen Ajax een wedstrijd of 5, 6 op rij, ondanks een behoorlijk aantal kansen, niet of nauwelijks wist te scoren. Om toch resultaten te halen is Blind toen tijdelijk (schandalig!) overgestapt op 4-4-2 om een aantal lastige (uit)wedstrijden te winnen. Dat gebeurde ook. Na de winterstop was de selectie, ondanks de komst van Huntelaar, uitgedund door verkopen en blessures en is het eigenlijk tot vlak voor de play offs (terugkeer van Sneijder (?)) niet meer goed gekomen. Maar goed, Boukhari en Sarpong hebben een groot deel van de 2e competitiehelft het mniddenveld gedragen
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie