Steun van supporters voor elftal

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Plaats reactie
Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Steun van supporters voor elftal

Bericht door Neefkens » za aug 26, 2006 1:22 pm

Ajax-spelers voelen de steun van supportersactie
Written by Jacques Happe

Saturday, 26 August 2006
Een paar honderd supporters hebben Ajax – na de uitschakeling in de Champions League - zaterdagochtend een hart onder de riem willen steken door hun aanwezigheid. “Samen winnen, samen verliezen, AFCA blijft de beste!”
`

Afbeelding

(foto: Highlow Communications)



De nieuwe AFCA Supportersclub had supporters massaal opgeroepen zaterdagochtend naar de training van het eerste elftal te komen. De opkomst viel met een paar honderd supporters wat tegen, maar werd toch zeer gewaardeerd door de Ajacieden. Erelid van de nieuwe supportersbeweging Bobby Haarms denkt dat de support wel degelijk uitmaakt en dat de spelers het ook oppikken dat supporters hen steunen. “Tuurlijk. Dat merken ze echt wel. Vuurwerk, spandoeken; dat prikkelt!” Wesley Sneijder kwam na afloop van de training als één van de eerste spelers weer het veld af. “Het doet je wel wat. Het geeft je een goed gevoel.” De wedstrijd tegen FC Kopenhagen werd op treurige wijze verloren, waardoor er dit jaar geen Champions League in zit voor de Ajacieden. De nieuwe AFCA Supportersclub wilde een gebaar maken, zo vertelt voorzitter Erwin Pieters. “Het idee voor de supportactie is vrijdag spontaan ontstaan, omdat we van mening zijn dat we achter de club moeten staan. Los van het feit dat we van de week zwaar verlies hebben geleden met die 2-0 nederlaag. We zien allemaal dat er weer voetbal in zit. We zien dat het iets moois kan worden dit seizoen; los van het feit dat je hebt verloren. Wij vonden dat we nu een signaal moesten afgeven dat wij als supporters achter onze ploeg staan.”

Kenneth Perez las vrijdag zelf op internet de oproep aan de supporters om zaterdag naar de training te komen. Hij was wat bevreesd voor de slechte reputatie van sommige fans. “Ik had het niet verwacht, maar het valt reuze mee. Want je hoort die verhalen dat Ajax-supporters heel kritisch zijn. Ik had het ergste verwacht. Maar ze hadden een spandoek opgehangen en ze waren er om ons te steunen. Dan doet het je wel wat.” Jan Vertonghen vindt het spandoek “top. Dat had ik niet verwacht.” Tom De Mul had woensdag zelf niet meegespeeld, maar voelde heel goed de emoties. “Je voelt het wel anders, maar het is goed als supporters in moeilijke tijden achter je staan. Zo kom je er weer samen uit. Ik hoop dat ze dit gewoon altijd doen en blijven doen.” Klaas Jan Huntelaar, normaal de nuchterheid zelve, was onder de indruk. “Dat is mooi toch! Het is goed, want het creëert eenheid.”

Aanvoerder Jaap Stam benadrukt de teleurstelling die door iedereen is gevoeld na de uitschakeling. “We hebben alle steun nodig. Iedereen is teleurgesteld. Supporters ook. Voor spelers, de club en iedereen die met Ajax te maken heeft is het heel teleurstellend afgelopen. Maar we hebben elkaar nodig zo aan het begin. Hopelijk wordt het nog een heel mooi seizoen, want ondanks dat we geen Champions League spelen, moeten we elkaar helpen. Wij zullen er alles aan doen voor het team, de club en de supporters. Wij hopen dat supporters, wat ze altijd al doen, er zullen zijn voor de club en voor de spelersgroep. Af en toe moet je elkaar toch opvangen, denk ik.” Volgens Erwin Pieters van de AFCA Supportersclub zit het met die “wij”-gedachte wel goed. “Het was ons doel dat de spelers hier moed uit putten. Dat is het belangrijkste. Onze steun hebben ze.” Dat is heel belangrijk, vindt Stam. “Voor een club als Ajax moet je toch op het hoogste niveau meedoen. Het zou mooi zijn als we dit seizoen het kampioenschap kunnen halen en volgend seizoen sowieso de Champions League spelen.”

--------------------------------------------------------------------------------
Tekst: Jacques Happe
Fotografie: Highlow Communications

--------------------------------------------------------------------------------
Toch wel mooi, een stuk beter dan je eigen spelers opsluiten op het trainingsveld zoals bij feyenoord :xyxthumbs:

Bron: http://highlow.nl/CMS/index.php?option= ... 9&Itemid=2

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za aug 26, 2006 1:24 pm

Mooie actie idd! :xyxthumbs:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Steun van supporters voor elftal

Bericht door brigade zuid » za aug 26, 2006 2:53 pm

Neefkens schreef: Toch wel mooi, een stuk beter dan je eigen spelers opsluiten op het trainingsveld zoals bij feyenoord :xyxthumbs:
Dat is bij AJAX ook wel gebeurd hoor, volgens mij in de tijd van Adriaanse maar dat weet ik niet zeker meer en mocht het nodig zijn dan kan dat in de toekomst altijd nog een keer gebeuren natuurlijk. Leuke actie trouwens wat ze vandaag gedaan hebben. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 26, 2006 4:03 pm

Grappig contrast met Feijenoord :redcard:
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Steun van supporters voor elftal

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 7:04 pm

brigade zuid schreef:
Neefkens schreef: Toch wel mooi, een stuk beter dan je eigen spelers opsluiten op het trainingsveld zoals bij feyenoord :xyxthumbs:
Dat is bij AJAX ook wel gebeurd hoor, volgens mij in de tijd van Adriaanse maar dat weet ik niet zeker meer en mocht het nodig zijn dan kan dat in de toekomst altijd nog een keer gebeuren natuurlijk. Leuke actie trouwens wat ze vandaag gedaan hebben. :xyxthumbs:
Bij Ajax kan ik het me niet herinneren. Bij PSV is het wel 1 of 2 keer gebeurd, in de afgelopen jaren.

Mooie actie van de supporters. Hopelijk haalt dat wat druk weg bij de spelers. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » za aug 26, 2006 9:55 pm

Mooie actie
:tifoajax:
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Steun van supporters voor elftal

Bericht door Mars » za aug 26, 2006 11:37 pm

Neefkens schreef:
Toch wel mooi, een stuk beter dan je eigen spelers opsluiten op het trainingsveld zoals bij feyenoord :xyxthumbs:
Als ik me niet vergis hebben ze bij die kakkies vorig seizoen ook al een opsluit aktie gedaan.

Maar goed, enige originaliteit is daar ver te zoeken, zoals gezegt is het bij Ajax ook wel eens gebeurt, op 5 februari 2000 om precies zijn (Wouters was destijds de trainer). Voor de mensen die het allemaal niet meer weten is hieronder het AT5 teletekst bericht te vinden (altijd handig een klein archiefje):

Afbeelding

Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

Gebruikersavatar
JariRJ
Berichten: 147
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:30 pm

Re: Steun van supporters voor elftal

Bericht door JariRJ » vr sep 01, 2006 12:36 am

Mars schreef: Maar goed, enige originaliteit is daar ver te zoeken, zoals gezegt is het bij Ajax ook wel eens gebeurt, op 5 februari 2000 om precies zijn (Wouters was destijds de trainer). Voor de mensen die het allemaal niet meer weten is hieronder het AT5 teletekst bericht te vinden (altijd handig een klein archiefje):

Afbeelding

Mars
Voor wie het nog niet gelooft, pak de officiële Ajax videoband 1999-2000 er maar eens bij. Het hek ging op slot met de opmerking: "en jullie mogen er pas uit als jullie het kunnen!"

Eigenlijk kan het niet.... :blush: Maar humor is het wel! ;)
WE LOVE YOU AJAX, WE DO!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma sep 04, 2006 4:56 pm

En waarom kan dat niet?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma sep 04, 2006 6:16 pm

Dat vraag ik me ook af idd.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » ma sep 04, 2006 7:06 pm

Omdat je mensen van hun vrijheid berooft.

Plaats reactie