Afrekenen met de angst

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 6:23 pm

Bij Bogarde was het naar mijn mening vooral een kwestie van een te hoog niveau.

Maar je kunt wel zeggen dat het toevallig is dat het een bepaalde keuze maakt, maar in de meeste gevallen die jij opnoemde denk ik dat het wel degelijk een geval van een weloverwogen keuze is geweest.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 6:27 pm

Precies. Henk ten Cate is een goede trainer, daarom heeft Rijkaard hém meegenomen. En Barcelona (Cruijff) heeft Rijkaard gehaald vanwege zijn kwaliteiten op het menselijk vlak, niet omdat hij zo lekker roti's bakt.
Wouters ging naar Ajax op een moment dat de topclubs/buitenlandse clubs nog niet aan elk (top)talent trokken. Vandaag de dag zou Wouters niet lang bij FC Utrecht spelen. Neem Schaars: op de bank bij Vitesse, maar er komt vanzelf een club/scout die zijn talent onderkent.
Adriaanse is een van de langstdienende trainers. Hij heeft altijd een club gehad. Dat is geen toeval. Net zo min als het toeval is dat topclubs huiverig waren om hem aan te stellen, ze vonden hem een risico vanwege zijn impulsieve gedrag/uitspraken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za aug 26, 2006 6:58 pm

brigade zuid schreef:Als HtC het beter wil doen dan Blind dan zal ie de beker moeten winnen, kampioen moeten worden en aantrekkelijk voetbal laten zien.
Niet mee eens. Als HtC kampioen wordt en het team progressie laat zien doet hij het m.i. al beter dan Blind.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 7:02 pm

Lucas schreef:Carrieres zijn wel degelijk toeval. Of tenminste, deels. En eenmaal een naam en connecties hebben doet veel voor je. Rijkaard had nog geen fuck gepresteerd op basis waarvan Barcelona hem had moeten halen. Ten Cate had het geluk dat Rijkaard hem als assistent wilde, daardoor denken nu opeens veel mensen dat het een topcoach is. Koeman stelt geen fuck voor als trainer, toch is hij toe aan zijn derde topclub.
Dat is ook wat overdreven. Ten Cate had daarvoor wel degelijk wat laten zien.
Jesse schreef:
brigade zuid schreef:Als HtC het beter wil doen dan Blind dan zal ie de beker moeten winnen, kampioen moeten worden en aantrekkelijk voetbal laten zien.
Niet mee eens. Als HtC kampioen wordt en het team progressie laat zien doet hij het m.i. al beter dan Blind.
Mee eens. Gelukkig werkt het niet helemaal zo zoals BZ het zegt.

Als Ten Cate tweede wordt met zo'n 80 punten heeft hij het in mijn ogen echt wel beter gedaan dan Blind. Los van de playoffs.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za aug 26, 2006 7:32 pm

Thomas schreef:

Niet mee eens. Als HtC kampioen wordt en het team progressie laat zien doet hij het m.i. al beter dan Blind.
Mee eens. Gelukkig werkt het niet helemaal zo zoals BZ het zegt.

Als Ten Cate tweede wordt met zo'n 80 punten heeft hij het in mijn ogen echt wel beter gedaan dan Blind. Los van de playoffs.
Niet mee eens. Wanneer hij die 80 punten haalt met graf-voetbal, in de eerste ronde van de Uefa-cup wordt uitgeschakeld en er snel uit ligt in de beker heeft hij het gewoon slechter gedaan. Er is dus meer dan de plek en het aantal punten in de reguliere competitie. Het is het totaalplaatje van de competitie, de play-offs, beker, Europa en het veldspel waarop Ten Cate beoordeeld moet worden.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 7:34 pm

Klopt. Het moet met ruim beter voetbal gebeuren dan onder Blind. :xyxthumbs:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 7:55 pm

Thomas schreef:Klopt. Het moet met ruim beter voetbal gebeuren dan onder Blind. :xyxthumbs:
Dat kan al snel. :yes:

Dus de een eist dit en de ander eist dat. Wij weten zelf niet eens wat we van de trainer verwachten. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 7:56 pm

Thomas schreef:Dat is ook wat overdreven. Ten Cate had daarvoor wel degelijk wat laten zien.
Dat is waar. Maar toch was ie nergens (zelfs niet in Nederland) bij topclubs in beeld als coach. En nu is hij volgens velen een topcoach. opportunisme viert hoogtij in het voetbal
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 7:57 pm

Ik was destijds verbaasd dat hij niet meteen een goede club vond. Zelfde gold voor Martin Jol. Maar goed, het is in orde gekomen. Ik vond het dapper dat HtC in zichzelf investeerde door assistent bij Barcelona te worden. Hij had blijkbaar begrepen dat hij nog iets miste voor de top.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 7:59 pm

Ach, hij is een temperamentvolle man die op veel plaatsen ruzie heeft gehad
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 8:01 pm

Bij Barcelona niet. En dat zegt een hoop. Mensen kunnen ook leren.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 8:03 pm

Hij had daar dan ook niet de verantwoordelijkheid. Ik geef er niet om hoor. Van mij mag een trainer emoties en nukken hebben
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 8:06 pm

Bij Barcelona loopt elke dag een horde journalisten rond op zoek naar zelfs het kleinste nieuws. Ook de assistent is interessant. De kleur veters in de schoenen van Puyol is dat nog.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za aug 26, 2006 8:17 pm

Ik heb zelf ervaren dat het veel uitmaakt of je de eindverantwoordelijkheid hebt of de rechterhand bent, dat zal in de voetballerij (denk ik) niet anders zijn.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za aug 26, 2006 8:41 pm

Dat maakt inderdaad een wereld van verschil.
Verder zegt het natuurlijk helemaal niks dat Ten Cate in Barcelona kennelijk geen ruzie heeft gehad. Ten Cate was al zo blij als een hond met zeven lullen dat hij, totaal onbekend in de internationale voetbalwereld, uberhaupt bij zo'n wereldclub aan de slag mocht. Dan kijk je wel even uit om bonje te trappen.
Verder kan een mens inderdaad leren, maar het is m.i. wel zo dat een vos zijn haren verliest, maar niet zijn streken.
Er is ook niks mis met het hebben en tonen van emoties. Maar ik vind wel dat een hoofdcoach altijd zijn waardigheid moet bewaren. En Ten Cate is zo'n kruitvat van emoties dat ik me afvraag of hij die waardigheid straks onder de enorme druk bij een topclub kan bewaren. Bij Vitesse is hij in dat opzicht destijds (tegen Braga) al eens flink tekort geschoten.
En dan praten we niet eens over een echte topclub.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za aug 26, 2006 8:45 pm

Jim schreef:Dat maakt inderdaad een wereld van verschil.
Verder zegt het natuurlijk helemaal niks dat Ten Cate in Barcelona kennelijk geen ruzie heeft gehad. Ten Cate was al zo blij als een hond met zeven lullen dat hij, totaal onbekend in de internationale voetbalwereld, uberhaupt bij zo'n wereldclub aan de slag mocht. Dan kijk je wel even uit om bonje te trappen.
Verder kan een mens inderdaad leren, maar het is m.i. wel zo dat een vos zijn haren verliest, maar niet zijn streken.
Er is ook niks mis met het hebben en tonen van emoties. Maar ik vind wel dat een hoofdcoach altijd zijn waardigheid moet bewaren. En Ten Cate is zo'n kruitvat van emoties dat ik me afvraag of hij die waardigheid straks onder de enorme druk bij een topclub kan bewaren. Bij Vitesse is hij in dat opzicht destijds (tegen Braga) al eens flink tekort geschoten.
En dan praten we niet eens over een echte topclub.
Zal wel wat gemist hebben, maar volgens mij was hij juist hartstikke rustig na de nederlaag.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 8:48 pm

Ik vind de 'angst' voor een uitbarsting ook een beetje onzinnig. Naar mijn weten heeft hij zich uitstekend gedragen. Niet iedereen is het altijd met hem eens, maar ach, wellicht heeft hij daarom de baan.

Hij hoeft van mij echt geen dikke vrienden te worden met iedereen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 8:53 pm

Trab schreef:Zal wel wat gemist hebben, maar volgens mij was hij juist hartstikke rustig na de nederlaag.

:yes:

En hij haalde de groep donderdag bij elkaar, ook logisch. Maar ja, zo rustig als Koeman zal hij niet zijn.
En ja, Vitesse, Karel Aalbers, het zal wel....

Maar uiteraard zal ook HtC worden onderworpen aan het kritisch oordeel van ons AT-forum. Alleen is dat nu een beetje vroeg.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 27, 2006 12:13 am

Lucas schreef:Hij had daar dan ook niet de verantwoordelijkheid. Ik geef er niet om hoor. Van mij mag een trainer emoties en nukken hebben
Ik wou net zeggen. En of een trainer dat van jou mag! :D

Ik heb er in principe ook geen problemen mee. Als er goed werk wordt geleverd is er ook niet zoveel aan de hand. Je weet alleen dat wanneer het mis gaat, de bom drie keer zo hard kan exploteren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 27, 2006 12:35 am

joey schreef:
Trab schreef:Zal wel wat gemist hebben, maar volgens mij was hij juist hartstikke rustig na de nederlaag.

:yes:

En hij haalde de groep donderdag bij elkaar, ook logisch. Maar ja, zo rustig als Koeman zal hij niet zijn.
En ja, Vitesse, Karel Aalbers, het zal wel....

Maar uiteraard zal ook HtC worden onderworpen aan het kritisch oordeel van ons AT-forum. Alleen is dat nu een beetje vroeg.
Tja, alle eerdere post over Blind en Koeman hun begin start zijn nergens meer te vinden ( toch ), volgens mij werd ook Blind ( Koeman ) na hun eerste de beste kapitale fout hier op AT te grazen genomen, en ergens vindt ik dat ook meer dan terecht.Ik weet niet hoor, uitspraken " maar HtC ( Blind Koeman ) moet ook nog ( veel ) leren, doen bij mij altijd de wenkbrauwen fronsen ... zijn we nu met top-voetbal bezig of bezig met elk jaar trainers en spelers op herhaling tot vervelends toe proberen te verbeteren, en dat mag een kampioenschapje of plaatsing van de C.L kosten :nooo:

Kan aan mij liggen maar toch heb ik het idee dat ook HtC zich verkeken heeft op sommige spelers, tenminste dat proefde ik uit zijn reactie naderhand t.o.v. Emanuelson, beetje in de trant van " nog steeds dezelfde fouten " ( ze zijn nog jong ) ...

Ik denk dat ik namens iedereen spreek dat niemand HtC afserveerd, maar men mag toch best kritiek hebben op een trainer met zo'n achtergrond, staat van dienst ( zeker t.o.v. de voorgangers ) .... dan vindt ik dat je als AJAX-supporter niet het idee moet krijgen dat de wedstrijd tegen Kopenhagen een soort veredeld oefenpotje was .. goh, we zijn te kakken gezet door Fc driebier, maar ach het leven gaat gewoon door ... pfft het zal wel ...

En of Henkie een moeilijke vent is zal mij eerlijk gezegt ook een worst wezen, desnoods doet ie het met het gehele korfbalteam ... ik ( wij ) willen onderhand AJAX weer terug op het veld zien en niet een stelletje hersenloze die apatisch achter een bal aan rennen zoals in 140 minuten tegen Kopenhagen ........


Zo dat is er ook weer uit ;)

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 27, 2006 1:02 am

Voetske schreef:Tja, alle eerdere post over Blind en Koeman hun begin start zijn nergens meer te vinden ( toch ), volgens mij werd ook Blind ( Koeman ) na hun eerste de beste kapitale fout hier op AT te grazen genomen, en ergens vindt ik dat ook meer dan terecht.Ik weet niet hoor, uitspraken " maar HtC ( Blind Koeman ) moet ook nog ( veel ) leren, doen bij mij altijd de wenkbrauwen fronsen ... zijn we nu met top-voetbal bezig of bezig met elk jaar trainers en spelers op herhaling tot vervelends toe proberen te verbeteren, en dat mag een kampioenschapje of plaatsing van de C.L kosten :nooo:
Natuurlijk moet een club als Ajax zich voor de Champions League plaatsen, maar je kunt Ten Cate niet verwijten dat dit niet is gebeurd. Daarvoor komt Ajax van te ver.. de afgelopen seizoenen al weer vergeten?
Voetske schreef:Kan aan mij liggen maar toch heb ik het idee dat ook HtC zich verkeken heeft op sommige spelers, tenminste dat proefde ik uit zijn reactie naderhand t.o.v. Emanuelson, beetje in de trant van " nog steeds dezelfde fouten " ( ze zijn nog jong ) ...
Dat vind ik kort door de bocht want jij kunt niet in Ten Cate's hoofd kijken. Ten Cate kijkt gewoon realistisch naar het spelersmateriaal, zou jij ook es moeten doen.
Voetske schreef:Ik denk dat ik namens iedereen spreek dat niemand HtC afserveerd, maar men mag toch best kritiek hebben op een trainer met zo'n achtergrond, staat van dienst ( zeker t.o.v. de voorgangers ) .... dan vindt ik dat je als AJAX-supporter niet het idee moet krijgen dat de wedstrijd tegen Kopenhagen een soort veredeld oefenpotje was .. goh, we zijn te kakken gezet door Fc driebier, maar ach het leven gaat gewoon door ... pfft het zal wel ...
Helemaal fout! Koeman en Blind waren (en zijn nog steeds) onervaren trainers. Deze personen hadden eerst het vak moeten leren bij FC driebier (om met jouw woorden te spreken) zoals Ten Cate ook heeft gedaan. Met Ten Cate's staat van dienst komt alle krediet hem eerlijk toe. Ik vond hem zelfs na het ontslag van Co Adriaanse al de beste kandidaat maar je merkt aan alles dat Ten Cate na Barcelona een nog betere trainer is geworden. Over twee jaar kunnen we hem pas afrekenen op zijn behaalde prijzen en het vertoonde spel maar voorlopig moeten we hem het krediet geven zo lang het team genoeg progressie maakt.
Ajax!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 27, 2006 12:04 pm

Het is alleen zo jammer dat alle trainers (op de meest verschrikkelijke van de afgelopen tien jaar na) er al binnen twee jaar worden uitgegooid en we weer opnieuw beginnen met een leerproces en de tijd gunnen.
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 27, 2006 12:10 pm

Laten we dan nu op onze knieën gaan en bidden tot onze Lieve heer dat MvG en HtC het LICHT gezien hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 27, 2006 12:18 pm

Giacomo Puccini schreef: Natuurlijk moet een club als Ajax zich voor de Champions League plaatsen, maar je kunt Ten Cate niet verwijten dat dit niet is gebeurd. Daarvoor komt Ajax van te ver.. de afgelopen seizoenen al weer vergeten?
Pardon, Pardon, ik wordt hier toch wel weer een beetje moe van.Je wint met 1 - 2 de uit wedstrijd tegen Kopenhagen, hoezo AJAX komt van te ver ( 2 HtC topaankopen Stam en Gabrie, topscorer van Nederland Huntelaar ).We speelde niet tegen Ac Milan.Afgelopen seizoenen speelde we tegen kwalitatief gezien betere tegenstanders in de voorronde CL. wedstrijden en hadden in principe na de 1e wedstrijd een slechtere uitgangs positie.Nu met genoemde topaankopen in het veld komen we tot 30 minuten redelijk voetbal in twee wedstrijden.
Dat vind ik kort door de bocht want jij kunt niet in Ten Cate's hoofd kijken. Ten Cate kijkt gewoon realistisch naar het spelersmateriaal, zou jij ook es moeten doen.
Tja weet het AT is opgeschoont want anders had je dit niet gezegt ;) Misschien dat je mij en anderen dan en plezier wil doen en jouw ( realistiche kijk op deze selectie ) mening over de kwaliteiten van deze selectie wil geven ..



En je reactie hierop begrijp ik effe niet
Voetske schreef:Ik denk dat ik namens iedereen spreek dat niemand HtC afserveerd, maar men mag toch best kritiek hebben op een trainer met zo'n achtergrond, staat van dienst ( zeker t.o.v. de voorgangers ) .... dan vindt ik dat je als AJAX-supporter niet het idee moet krijgen dat de wedstrijd tegen Kopenhagen een soort veredeld oefenpotje was .. goh, we zijn te kakken gezet door Fc driebier, maar ach het leven gaat gewoon door ... pfft het zal wel ...
Giacomo Puccini schreef: Helemaal fout! Koeman en Blind waren (en zijn nog steeds) onervaren trainers. Deze personen hadden eerst het vak moeten leren bij FC driebier (om met jouw woorden te spreken) zoals Ten Cate ook heeft gedaan. Met Ten Cate's staat van dienst komt alle krediet hem eerlijk toe. Ik vond hem zelfs na het ontslag van Co Adriaanse al de beste kandidaat maar je merkt aan alles dat Ten Cate na Barcelona een nog betere trainer is geworden. Over twee jaar kunnen we hem pas afrekenen op zijn behaalde prijzen en het vertoonde spel maar voorlopig moeten we hem het krediet geven zo lang het team genoeg progressie maakt.
Wat Ten Cate als eerdere prijzen bij welke club dan ook heeft gehaald interseert me niet, hij zit nu bij AJAX en ik had meer verwacht van iemand met zoveel ERVARING als Htc ( t.o.v. Blind en Koeman ) dan het zo door je vingers laten glippen van de wedstrijd tegen Fc Kopenhagen.Zelfs ik dacht 343 riep na een half uur wisselen die Maduro, dus dat wil wat zeggen :) , en het inbrengen van Verthongen/Rosenberg.

Je mag dat toch van een trainer met deze ervaring tegen vinden vallen ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo aug 27, 2006 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 27, 2006 12:20 pm

Neefkens schreef:Laten we dan nu op onze knieën gaan en bidden tot onze Lieve heer dat MvG en HtC het LICHT gezien hebben.
En wat moeten doen Neefkens, behalve 2 goede buitenspelers, een paar echte backs en die breker voor op het middenveld halen ? ;)

Plaats reactie