"Ik ben Ajacied!"

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 18, 2007 9:28 pm

Absoluut. Slop doet het vanuit zijn oogpunt volgens mij nog wel aardig, maar vooral van vGeel mag je nu wel een keer wat extra's verwachten. Ik kan me zo voorstellen dat er intern wat twijfels beginnen te komen over zijn geschiktheid.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » do dec 20, 2007 10:31 pm

Nu we het er toch over hebben... ( :ajaxsmiley.gif: )... die Bergdolmo was zo slecht nog niet....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 20, 2007 10:33 pm

Neuh, maar ook niet echt goed.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » do dec 20, 2007 10:38 pm

Best eens met je J, maar als we er nou beter voor hadden terug gekregen....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 21, 2007 11:09 am

Jöhnk schreef:Neuh, maar ook niet echt goed.
Je wist in ieder geval zeker dat een penalty erin ging, als we er één kregen. En dat is al heel wat bij Ajax, tegenwoordig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » ma dec 24, 2007 4:20 pm

probleem niet management: zie psv, hebben zij dan zo geweldig management gehad in afgelopen 15 jaar met mensen als schuitema, arnesen, valkx, van raaij... op wie allemaal veel is aanmerken... ging niet te kost van succes in Nederland blijkbaar...

ajacieden willen de werklijkheid niet onder ogen zien, dat is probleem.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma dec 24, 2007 8:26 pm

Wát is dan wél de werkelijkheid Jansma?

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » di dec 25, 2007 1:54 am

jeugd = meestal inconsistentie
jeugd = ontbreekt slimheid, ervaring en discipline
343/433 = moeilijk systeem waarvoor iedereen goed en gedisciplined moet functionere anders het werkt niet

te veel jonge talenten + 433/343 = 2e-3e plaatsen.

psv wordt kampioen door voldoende routine en degelijkheid, enkele toppers en als nodig een veiliger systeem dat bij de spelersgroep past

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 25, 2007 12:28 pm

Maar het management wil dat de helft van de selectie uit jeugdspelers bestaat.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » di dec 25, 2007 12:41 pm

Gelukkig is jansma psv-er...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 25, 2007 1:46 pm

Het zou helpen als onze scouts ons plezierden met spelers van de kwaliteit van Farfan, Salcido of Gomes. Ook PSV doet regelmatig miskopen, maar over de jaren gezien hebben ze doorgaans een degelijker team en altijd veel scorend vermogen.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di dec 25, 2007 2:49 pm

De werkelijkheid is dat Ajax afgelopen zomer een sloot geld heeft binnengehaald met de verkoop van spelers uit eigen opleiding Jansma. Laat het inkoopbeleid idd eerst maar eens degelijk zijn.

Buiten Suarez en Huntelaar om zijn het toch de eigen spelers die geld in het laatje gaan brengen op de korte termijn.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » di dec 25, 2007 3:06 pm

goodfella schreef:De werkelijkheid is dat Ajax afgelopen zomer een sloot geld heeft binnengehaald met de verkoop van spelers uit eigen opleiding Jansma. Laat het inkoopbeleid idd eerst maar eens degelijk zijn.

Buiten Suarez en Huntelaar om zijn het toch de eigen spelers die geld in het laatje gaan brengen op de korte termijn.
wij leidden ze op met af en toe de goede prestaties en vaak de dalen die je nu eenmaal heeft met jeugdspelers. Dan vertrekken ze gerijpt, maar profiteeren wij er nooit van.

als de balans teveel jeugdspeler is, dan zal het hele elftal diezelf inconstentie tonen, voetbaltechnies en mentaal.

dan word je bijna nooit kampioen meer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 25, 2007 3:50 pm

Daar heb je zeker gelijk in, het verschil met PSV ligt ook daar. PSV heeft bijna altijd oudere spelers die de kar trekken. Nu weer Gomes en Salcido. Er is een hiërarchie daar. Al merk je wel dat ze dit jaar op dat punt toch wat probleempjes hebben na het afhaken van met name Cocu.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo dec 26, 2007 8:13 pm

Jansma schreef:
goodfella schreef:De werkelijkheid is dat Ajax afgelopen zomer een sloot geld heeft binnengehaald met de verkoop van spelers uit eigen opleiding Jansma. Laat het inkoopbeleid idd eerst maar eens degelijk zijn.

Buiten Suarez en Huntelaar om zijn het toch de eigen spelers die geld in het laatje gaan brengen op de korte termijn.
wij leidden ze op met af en toe de goede prestaties en vaak de dalen die je nu eenmaal heeft met jeugdspelers. Dan vertrekken ze gerijpt, maar profiteeren wij er nooit van.

als de balans teveel jeugdspeler is, dan zal het hele elftal diezelf inconstentie tonen, voetbaltechnies en mentaal.

dan word je bijna nooit kampioen meer.
Gewoon 3 a 4 jeugdspelers in je eerste elftal. Plus nog een paar jongens die je minuten laat maken zo gedurende het seizoen. Wat mij betreft een gezonde balans.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » wo dec 26, 2007 11:23 pm

precies 3, hoog uit 4, maar dan reken ik spelers als emanuelson ook nog onder die 3 a 4. En die 3 moeten dan ook niet eens op crucial positions spelen zoals centraal achterin...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 27, 2007 11:08 am

Emanuelson, Stekelenburg, Heitinga en Vermaelen. En dan jongens als De Jong en v/d Wiel invalbeurten laten maken of als er wat schorsingen of blessures zijn laten spelen. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 27, 2007 11:16 am

Waarom zou je in hemelsnaam Vermaelen opstellen als Wiel fit is?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 27, 2007 11:17 am

Bertje schreef:Waarom zou je in hemelsnaam Vermaelen opstellen als Wiel fit is?
Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Lezen aub. Vertonghen ipv Emanuelson kan ook. Maar nogmaals, het was zomaar een voorbeeld.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 27, 2007 11:19 am

Nou, je zegt toch expliciet dat jongens als de Jong en Wiel het bij invalbeurtjes moeten houden.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 27, 2007 11:20 am

goodfella schreef:Om maar eens een voorbeeld te noemen.
goodfella schreef:Om maar eens een voorbeeld te noemen.
goodfella schreef:Om maar eens een voorbeeld te noemen.
goodfella schreef:Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 27, 2007 11:22 am

Een voorbeeld moet wel logisch zijn. Het moet immers een voorbeeld zijn die voortvloeit uit een gedachte. Dan vraag ik naar de gedachte en krijg ik dit.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 27, 2007 12:00 pm

Bertje schreef:Een voorbeeld moet wel logisch zijn. Het moet immers een voorbeeld zijn die voortvloeit uit een gedachte. Dan vraag ik naar de gedachte en krijg ik dit.
Nog maar eens lezen Bertje. Misschien begrijp je het dan.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jan 08, 2008 5:35 pm

Rednose schreef:Nu we het er toch over hebben... ( :ajaxsmiley.gif: )... die Bergdolmo was zo slecht nog niet....
Het verdedigingscentrum Chivu/Bergdolmo is het beste verdediginscentrum dat Ajax in de nieuwe eeuw gehad heeft.

Dan hebben we het over het seizoen 2001-2002. Het seizoen daarna (de prachtige CL-campagne) viel Bergdolmo ver terug en verdween hij van het toneel. Maar in 2001-2002 hielden die twee het potdicht. Ajax eindigde toen met 34 tegengoals (dus 1 per wedstrijd gemiddeld), wat normaliter iets te veel is om landskampioen te worden, maar die goals vielen opvallend vaak in wedstrijden waarin Chivu of Bergdolmo absent was. Als ze samen speelden, hield Ajax opvallend vaak de nul.

Chivu was een eenmansleger, een druistige, onstuimige verdediger met een drang naar voren. Daarom vulden hij en Bergdolmo elkaar zo goed aan: Bergdolmo was een betrouwbare, rustige verdediger, die altijd goed stond, kalm kon ingrijpen - en daarna de bal inleverde bij iemand die er iets beters mee kon doen dan hijzelf.

Ik vind dat dat type verdediger schromelijk wordt ondergewaardeerd (en de 'voetballende verdediger' overgewaardeerd). Hadden we er dit seizoen maar eens stuk of twee van... Dan hadden we minimaal zes punten los gestaan in een seizoen waarin de concurrentie zo zwak is. In een seizoen als het huidige, zie je pas hoe goed Bergdolmo was, zou je in zekere zin kunnen zeggen.

Bovendien was hij een kalme, zeer betrouwbare penalty-trapper. Ook dat wordt onderschat. Vraag maar aan Klaas-Jan Huntelaar. Bij Bergdolmo lag 'ie er altijd netjes in (en de keeper in de andere hoek).

K.
Still alive...

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mar 23, 2008 4:53 pm

Op Ajax.nl, interview met een supporter:
Mooiste Ajax-doelpunt:
,,Dat was de solo van Zlatan tegen NAC. Toen ik dat zag dacht ik: 'Die is vertrokken naar een andere club'. Er gingen al geruchten dat hij weg zou gaan bij Ajax, maar na die treffer wist ik het zeker. En helaas vertrok hij inderdaad snel daarna naar Internazionale."
Tjah, ken je geschiedenis, maar volgens mij ging Zlatan toch echt naar Juventus. :smallgrin.gif:

Plaats reactie