"Ik ben Ajacied!"

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do jul 13, 2006 6:35 pm

Henk de Gier schreef:
Ramona schreef:Hoe vol zou 't Stadion zitten met alleen 'echten'? ;)
mannetje of 35.000, zoals afgelopen seizoen meestal het geval was.
Bedoelt Ramona niet de Amsterdammers versus de 'provincialen'?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 13, 2006 6:36 pm

geen idee, maar voor mij is een provinciaal die alle wedstrijden bezoekt (zoals Goodfella) net zo echt als een zeikende Amsterdammer die alle wedstrijden bezoekt (zoals Spijker).
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Joe
Berichten: 98
Lid geworden op: wo mar 08, 2006 5:51 pm

Bericht door Joe » do jul 13, 2006 6:43 pm

goodfella schreef:
Joe schreef:
goodfella schreef:Kritisch zijn is een teken van clubliefde. Als Ajax met 1-1 gelijkspeelt baal je. En dan ga je niet vrolijk hossen en zingen op de tribune. Of de polonaise lopen. Dan baal je en dat laat je ook merken.
en je verwacht van de ploeg dat ze harder gaan werken?
van gezeur tijdens de wedstrijd wordt niemand beter, na afloop kan je azijnpissen wat je wilt maar tijdens de wedstrijd sta je achter de ploeg, zodat ze zich aan je kunnen optrekken.
Zo gaat dat bij AJAX nu eenmaal. Is naar mijn bescheiden mening ook nooit anders geweest.
weet ik, maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben, of dat het niet kan veranderen.. ik blijf me verbazen over het feit dat als Ajax 0-1 achter staat er een striemend fluitconcert volgt terwijl bij clubs als groningen het gezang alleen maar luider wordt, naar mijn bescheiden mening geen onbelangrijk aandeel in het succes van afgelopen seizoen.

maargoed, ik realiseer me dat dit de komende jaren niet zal veranderen, dat is onderdeel van de clubcultuur, laten we maar hopen dat het dit seizoen niet nodig zal zijn :yes:
Geniet en drink met je maten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do jul 13, 2006 7:15 pm

desertfish schreef:
Thijs schreef:Als het kut gaat wordt er alleen maar gekankerd, zo gaat het eigenlijk al jaren en dat krijgen we er niet meer uit denk ik. ;)
Ik baal er wel van als de volgevrete provinciaal die voor me zit het hele seizoen, mijn jongens de huid vol zit te schelden :furious3: , alst het effe tegenzit. Ik bedoel, het was een kut seizoen, maar je kan je frustraties ook op een andere manier ventileren.

Maar goed, zoals je al zei, het zal er wel bijhoren. :nooo:
Je kan die man er ook op aanspreken :spijker:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34417
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jul 13, 2006 8:26 pm

Thijs schreef:
Henk de Gier schreef:
Ramona schreef:Hoe vol zou 't Stadion zitten met alleen 'echten'? ;)
mannetje of 35.000, zoals afgelopen seizoen meestal het geval was.
Bedoelt Ramona niet de Amsterdammers versus de 'provincialen'?
Klopt...als reactie op Desertfish... :yes:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 13, 2006 8:49 pm

Ramona schreef:Hoe vol zou 't Stadion zitten met alleen 'echten'? ;)
Mijn persoontje en misschien nog 3 of 400 man dan heb je het wel gehad.

Maar ff serieus, ik vind dat kritische publiek wat AJAX heeft juist wel mooi.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34417
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jul 13, 2006 8:52 pm

Ligt eraan wat kritisch is...ik hou niet zo van dat uitfluiten bijv. ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 13, 2006 9:08 pm

Licht eraan, niet zozeer tijdens de wedstrijd maar als ze de eerste helft kut spelen dan kunnen ze van mij een fluitconcert krijgen als ze naar de kleedkamer lopen. Ik houd er niet zo van als individuele spelers zoals vorig jaar Boukhari telkens uitgefloten worden, maar als het elftal voor de rest gewoon kut speelt, ja hoor gewoon uitfluiten, geen probleem.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34417
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jul 13, 2006 9:19 pm

brigade zuid schreef:Licht eraan, niet zozeer tijdens de wedstrijd maar als ze de eerste helft kut spelen dan kunnen ze van mij een fluitconcert krijgen als ze naar de kleedkamer lopen. Ik houd er niet zo van als individuele spelers zoals vorig jaar Boukhari telkens uitgefloten worden, maar als het elftal voor de rest gewoon kut speelt, ja hoor gewoon uitfluiten, geen probleem.
'kHeb een zwak voor Boukhari, dus vond dat sowieso pijnlijk... :blush: maar nee...ik applaudiseer niet aan 't eind...(zal ook nooit eerder vertrekken, maar vind 't prima als anderen dat wel doen...ieder beleeft 't op zijn manier..) en verder ben ik niet echt muisjesstil...dat ook weer niet... ;) :D

5 Aug. mag ik weer... :eusa_dance:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 13, 2006 9:50 pm

Ja ik ga 5 aug. ook voor het eerst weer naar de arena toe.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do jul 13, 2006 10:09 pm

brigade zuid schreef:
Maar ff serieus, ik vind dat kritische publiek wat AJAX heeft juist wel mooi.
Mwaah, kritisch vind ik prima, maar bij veel mensen in de ArenA mis ik voetbalkennis en passie. Liefhebbers zijn kritisch, dit zijn echt theaterlui die verwacht worden geentertaind te worden zonder benul te hebben van een tegenstander, tactiek en andere omstandigheden.

Nee, niet mijn ding.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 10:20 pm

En bij Feyenoord zitten 50.000 passievolle Feyenoord fans met verstand van het spelletje? :hypocrite:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 13, 2006 10:22 pm

Steef schreef: Mwaah, kritisch vind ik prima, maar bij veel mensen in de ArenA mis ik voetbalkennis en passie.
Dat is wel waar, de passie is vaak ver te zoeken bij velen in de arena. Voetbalkennis zou ik zo niet weten of dat slechter is in de arena tov andere stadions/clubs.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 14, 2006 12:51 am

Thomas schreef:En bij Feyenoord zitten 50.000 passievolle Feyenoord fans met verstand van het spelletje? :hypocrite:
de passie bestaat uit haat naar Ajax en Amsterdam, en verstand van het spelletje hebben ze niet anders zouden ze wel voor Ajax zijn :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

desertfish
Berichten: 35
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 2:45 pm

Bericht door desertfish » vr jul 14, 2006 9:26 am

Maarten127 schreef:
desertfish schreef:
Thijs schreef:Als het kut gaat wordt er alleen maar gekankerd, zo gaat het eigenlijk al jaren en dat krijgen we er niet meer uit denk ik. ;)
Ik baal er wel van als de volgevrete provinciaal die voor me zit het hele seizoen, mijn jongens de huid vol zit te schelden :furious3: , alst het effe tegenzit. Ik bedoel, het was een kut seizoen, maar je kan je frustraties ook op een andere manier ventileren.

Maar goed, zoals je al zei, het zal er wel bijhoren. :nooo:
Je kan die man er ook op aanspreken :spijker:
Dat is misschien waar, maar in principe kan je mensen alleen aanspreken op wat er van te voren is afgesproken.

Hoe gaan we regelen dat we met het hele stadion de jongens niet als een baksteen laten valllen als het effe niet loopt?

Een ding is zeker, de bobos moeten er buiten blijven, want dan wordt het alleen maar erger. Of misschien een deal: wij ons logo terug, zij een Engelse sfeer.
Harry Forever!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 14, 2006 12:20 pm

Zucht, ik bepaal zelf wel of ik ga zingen en hossen. Laat ik me niet opleggen door anderen.

desertfish
Berichten: 35
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 2:45 pm

Bericht door desertfish » vr jul 14, 2006 12:27 pm

Kan ik me iets bij voorstellen, maar alles heeft z'n prijs.

Ouwe logo terug?
Harry Forever!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 15, 2006 4:02 pm

desertfish schreef:Kan ik me iets bij voorstellen, maar alles heeft z'n prijs.
Klopt.

10 % van je nettoloon en ik ga elke wedstrijd 10 liedjes zingen. :yes:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jul 15, 2006 8:36 pm

brigade zuid schreef:Ja ik ga 5 aug. ook voor het eerst weer naar de arena toe.
Update: ik ga 22 april 2007 weer naar de arena toe, mocht vandaag een stadionverbod van 9 maanden ontvangen. AJAX-Sparta wordt dus mn eerste wedstrijd weer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 15, 2006 8:38 pm

:shock: Waarom heb je een stadionverbod ontvangen, BZ?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jul 15, 2006 8:45 pm

Dit neigt naar het oudste beroep ter wereld, Goodfella... :D ;)

Ajaxpubliek is kritisch. Dat komt deels omdat het niet gewend is, althans niet kan wennen aan, achterstanden of gelijke spelen in eigen huis. Dat zijn zeg maar de ouwe getrouwen die vroeger in De Meer aanwezig waren, en ook al werden we daar lang niet altijd kampioen, er werd wel altijd spectaculair gevoetbald (uitslagen als 8-2 waren geen uitzondering).

Wat ik altijd grappig vind, is dat velen (ik ook hoor) De Meer romantiseren, terwijl ik me bijv. competitiewedstrijden op woensdagavonden tegen een club als SVV Dordrecht kan herinneren dat er welgeteld 9.000 man aanwezig was. Hoe dan ook: dat zijn degenen die niet zullen en kunnen wennen aan datgene wat er de laatste seizoenen te zien is geweest. "Vroeger was alles beter" is hun motto en zo schelden ze op hun kutploeg, maar het is wel ONZE kutploeg.

Dan is er, zo vermoed ik, de tweede categorie, die Steef al heeft genoemd. Zij kwamen in augustus 1996 (da's verdorie al weer 10 jaar geleden! 10 jaar Arena!) als seizoenkaarthouder naar Ajax, toen (door winst op Gremio) letterlijk de beste club van de wereld en dus high expectations. Zij zijn dat theaterpubliek, die ongetwijfeld wel (wat) om Ajax geven, maar waarschijnlijk meer door de hype dan clubliefde zijn aangetrokken tot de Arena. En zo hou je een mix over die kankert, fluit en hun club niet tot het uiterste aanmoedigt. Beide categorieen hebben namelijk 1 ding gemeen: ze willen verwend worden.

Wat ik ten slotte niet begrijp is dat soms individuele spelers worden uitgefloten. Dat is een schande. Wie herinnert zich niet dat Zlatan, zodra de bal maar in zijn richting werd geschoten, er al werd gefloten? Het staat mij nog helder voor de geest dat hij zelfs werd uitgefloten op het moment dat hij de actie tegen Lyon begon (september 2002) waaruit de 1-0 kwam. Daarna werd alles beter, want ja, Ajaxpubliek blijft nu eenmaal ook opportunistisch publiek.

I rest my Cees.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jul 15, 2006 8:46 pm

brigade zuid schreef:
brigade zuid schreef:Ja ik ga 5 aug. ook voor het eerst weer naar de arena toe.
Update: ik ga 22 april 2007 weer naar de arena toe, mocht vandaag een stadionverbod van 9 maanden ontvangen. AJAX-Sparta wordt dus mn eerste wedstrijd weer.
Bezwaarschriftje indienen bij de KNVB, BZ.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jul 15, 2006 8:49 pm

Thomas schreef::shock: Waarom heb je een stadionverbod ontvangen, BZ?
Vanwege wat onenigheid bij de bekerfinale tegen Psv, stelde allemaal geen flikker voor, kreeg destijds een boete van 40 euro en mocht binnen een uurtje weer vertrekken, ik dacht dat het daarbij zou blijven totdat ik vandaag een envelop van de gerechtsdeurwaarde ontving.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jul 15, 2006 8:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Bezwaarschriftje indienen bij de KNVB, BZ.
Ja die mogelijk is er idd, stond ook in de brief, maar in hoeverre heeft dat echt zin? het is toch hun woord tegen het mijne. Ik wil er best achteraan gaan als het maar wel enigszins de moeite waard is.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za jul 15, 2006 8:52 pm

ik ken nog wel een aardige advocaat voor je ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie