"Ik ben Ajacied!"

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 5:20 pm

Overigens vond ik de goal van Maxwell in die wedstrijd mooier. Zo simpel en zo doeltreffend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 23, 2008 5:47 pm

Wat Zlatan deed was niet moeilijk hoor. Beetje kappe en draaie :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Bergdølmo
Berichten: 122
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:12 am

Re:

Bericht door Bergdølmo » ma aug 09, 2010 5:31 pm

Kowalczyk schreef:
Rednose schreef:Nu we het er toch over hebben... ( :ajaxsmiley.gif: )... die Bergdolmo was zo slecht nog niet....
Het verdedigingscentrum Chivu/Bergdolmo is het beste verdediginscentrum dat Ajax in de nieuwe eeuw gehad heeft.

Dan hebben we het over het seizoen 2001-2002. Het seizoen daarna (de prachtige CL-campagne) viel Bergdolmo ver terug en verdween hij van het toneel. Maar in 2001-2002 hielden die twee het potdicht. Ajax eindigde toen met 34 tegengoals (dus 1 per wedstrijd gemiddeld), wat normaliter iets te veel is om landskampioen te worden, maar die goals vielen opvallend vaak in wedstrijden waarin Chivu of Bergdolmo absent was. Als ze samen speelden, hield Ajax opvallend vaak de nul.

Chivu was een eenmansleger, een druistige, onstuimige verdediger met een drang naar voren. Daarom vulden hij en Bergdolmo elkaar zo goed aan: Bergdolmo was een betrouwbare, rustige verdediger, die altijd goed stond, kalm kon ingrijpen - en daarna de bal inleverde bij iemand die er iets beters mee kon doen dan hijzelf.

Ik vind dat dat type verdediger schromelijk wordt ondergewaardeerd (en de 'voetballende verdediger' overgewaardeerd). Hadden we er dit seizoen maar eens stuk of twee van... Dan hadden we minimaal zes punten los gestaan in een seizoen waarin de concurrentie zo zwak is. In een seizoen als het huidige, zie je pas hoe goed Bergdolmo was, zou je in zekere zin kunnen zeggen.

Bovendien was hij een kalme, zeer betrouwbare penalty-trapper. Ook dat wordt onderschat. Vraag maar aan Klaas-Jan Huntelaar. Bij Bergdolmo lag 'ie er altijd netjes in (en de keeper in de andere hoek).

K.
Ome Ko, wat kan jij soms mijn ideeën /gevoelens prima verwoorden...
Daarom zit ik om heel eerlijk te zijn een beetje met Andre Ooijer in mijn maag, aan de ene kant... het is Ooijer bejaard en nou ja Ooijer. aan de andere kant.. wel een hele stabiele verdediger.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Re:

Bericht door T82 » ma aug 09, 2010 5:40 pm

Bergdølmo schreef:het is Ooijer bejaard en nou ja Ooijer. aan de andere kant.. wel een hele stabiele verdediger.
Inderdaad, altijd even slecht.

Plaats reactie