Johan Cruyff Prijs voor Huntelaar

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Johan Cruyff Prijs voor Huntelaar

Bericht door 999 » wo mei 03, 2006 7:13 am

„Hij heeft het meeste gescoord en zijn nieuwe club uit de penarie gehaald”

Johan Cruyff Prijs voor Huntelaar

Van onze speciale verslaggever



AMSTERDAM/GRONINGEN, woensdag

Klaas-Jan Huntelaar is de vierde winnaar van de Johan Cruyff Prijs voor het Talent van het Jaar. Tijdens het op maandag 28 augustus te houden ’Gala Voetballer van het Jaar’ zal de trofee aan de 22-jarige Ajacied worden uitgereikt. Na een nekaan-nekrace met Jefferson Farfán bleef Huntelaar de PSV’er net voor. De jury die de talenten van het seizoen beoordeelde, bestond naast Johan Cruyff uit Marco van Basten, Danny Blind, Foeke Booy, Willy Dullens, Ruud Gullit, Guus Hiddink, Wim Jansen, Wim Jonk, Erwin Koeman, Johan Neeskens en John van ’t Schip. Klaas-Jan Huntelaar: „Dit is hartstikke mooi. Wat ik vooral leuk vind, is dat ik nu een trapveldje mag neerzetten op de plek waar ik ooit zelf gevoetbald heb.”

De spits, die tijdens het Gala Voetballer van het Jaar ook de Topscorerprijs krijgt uitgereikt, doelt daarmee op de ’extra’ die aan de prijs verbonden is: de aanleg van een Cruyff Court. Deze wordt vernoemd naar de winnaar, op de plek die hij zelf heeft gekozen. Cruyff: „Met deze prijs hopen we een jonge voetballer een extra duwtje richting een nog betere toekomst te geven. Tegelijkertijd wordt hem via de Johan Cruijff Foundation de mogelijkheid geboden om met de aanleg van een eigen veld een gebaar richting de samenleving te maken. Het bijzondere van deze prijs is dat-ie niet bij iemand in de kast staat, maar voor de deur. En iedereen kan er gebruik van maken.”

Huntelaar: „Natuurlijk wist ik van dit aspect van de prijs. Ik heb het voor het eerst met Arjen Robben gezien, die nu in Bedum zijn eigen veld heeft. Waarom ik gewonnen heb? Dat is moeilijk om over jezelf te zeggen. Maar ik denk dat mijn ontwikkeling als speler heel belangrijk is geweest.”

Cruyff over de keuze van de jury: „Voor het eerst was er sprake van een close-finish. Het ging tussen Huntelaar en Farfán, van wie de één uiteindelijk zeven stemmen kreeg en de ander vier. Eén jurylid koos voor een ander dan die twee. Vergeleken met de vorige winnaars Arjen Robben, Wesley Sneijder en Salomon Kalou is Huntelaar natuurlijk een heel ander type. Een echte goalgetter, die in één seizoen drie bijzondere prestaties heeft geleverd. Allereerst heeft hij de meeste doelpunten gescoord, verder heeft hij uitstekend de tussentijdse transfer van Heerenveen naar Ajax verwerkt en daarna zijn nieuwe club uit de penarie gehaald.”

Tijdens het 25e Gala Voetballer van het Jaar zullen naast de Johan Cruyff Prijs ook de winnaars van de Gouden (Dirk Kuyt), Zilveren (Phillip Cocu) en Bronzen Schoen (Tim de Cler) worden gehuldigd. Verder worden in Studio 21 te Hilversum de Gouden Leeuw (oeuvreprijs) Topscorerprijs, Gouden Kaart (scheidsrechter) en de Eredivisie CV Prijs (club die zich sociaal-maatschappelijk verdienstelijk heeft gemaakt) uitgereikt.

De volgende criteria gelden bij de jurering van de JC Prijs: Techniek, Tactiek, Overzicht, Aannemen, Passen, Trappen, Koppen, Creativiteit, Verantwoordelijkheid, Initiatieven, Teamspeler, Coachen, Persoonlijkheid en Sociale betrokkenheid.
De T.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 03, 2006 12:25 pm

Ik vond Cocu dit jaar beter en belangrijker dan Kuijt. Ik denk dat zijn tranen hebben meegespeeld. Het is wat dat betreft meer een troostprijs.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Plaats reactie