Ajax neemt afscheid van 6 spelers, excl Boukhari.

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Ajax neemt afscheid van 6 spelers, excl Boukhari.

Bericht door RosenbergSpits » di apr 25, 2006 1:33 pm

Op de site van Ajax staat dat er woensdag van 6 spelers afscheid wordt genomen.

In de volgorde van speler met de meeste speeltijd staat er onder iedere foto een stukje geschiedenis van die speler in dienst van Ajax. (Juanfran's stukje is heel klein :blush: )

Galasek
Trabelsi
Pienaar
Vonk
Anistasiou
Juanfran

In de introductie is overigens ook te lezen dat er geen afscheid wordt genomen van Nourdin Boukhari, omdat Ajax nog met hem aan het praten is.

http://www.ajax.nl/show/id=1322/contentid=46906

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax neemt afscheid van 6 spelers, excl Boukhari.

Bericht door LouisXIV & co » wo apr 26, 2006 7:34 am

RosenbergSpits schreef:In de introductie is overigens ook te lezen dat er geen afscheid wordt genomen van Nourdin Boukhari, omdat Ajax nog met hem aan het praten is.
Niets zo opportunistisch als de wereld van het voetbal... Geef Blind dan ook maar meteen een contract voor het leven. :huh:
Laatst gewijzigd door LouisXIV & co op wo apr 26, 2006 7:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

GangstaRiB
Berichten: 16843
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo apr 26, 2006 7:35 am

Tevens het laatste duel in de Arena onder leiding van Blind?

Gebruikersavatar
Arie Ajax
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:49 am

Bericht door Arie Ajax » wo apr 26, 2006 8:19 am

Blind ook weg ja. Staat nu op De Telegraaf, maar eigenlijk wisten we dat natuurlijk al.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 26, 2006 6:12 pm

Zes Ajacieden worden bedankt voor alle bewezen diensten

Amsterdam, 25 april 2006
Ajax neemt woensdagavond groots afscheid van zeven Ajacieden, die de club na dit seizoen (waarschijnlijk) gaan verlaten. Als extra attractie rondom de play-offwedstrijd Ajax - FC Groningen worden Hatem Trabelsi, Hans Vonk, Yannis Anastasiou, Tomás Galásek, Juanfrán en Steven Pienaar alvast bedankt voor alle bewezen voetbaldiensten. Voor Galásek is het duel toch al speciaal: de Tsjech speelt woensdagavond zijn 200ste officiële duel als Ajacied. Van Nourdin Boukhari wordt woensdagavond geen afscheid genomen, want Ajax is nog met hem in gesprek.


Tomás Galásek debuteerde op 22 augustus 2000 als Ajacied in de met 5-0 gewonnen wedstrijd tegen Fortuna Sittard. De Tsjech groeide in de daaropvolgende seizoenen uit tot een vaste, betrouwbare waarde in het Ajax-elftal. Galásek werd al snel gepromoveerd tot aanvoerder. In de 199 duels die de controlerende middenvelder tot nu toe speelde, trof Galásek 28 keer doel. Wellicht zijn belangrijkste treffer scoorde de bescheiden aanvoerder ooit tegen Grazer AK. Op 28 augustus 2003 schoot Galásek zijn ploeg in de 104de speelminuut letterlijk de Champions League in. De koelbloedig genomen strafschop bracht euforie in de Amsterdam ArenA.


Ook Hatem Trabelsi ontwikkelde zich na zijn debuutwedstrijd (8 augustus 2001: Ajax - Celtic FC 1-3) in sneltreinvaart tot een zekerheid in de Ajax-ploeg. De Tunesiër maakte furore als rechtsback. Zijn rushes langs de zijlijn legden de basis voor menige Ajax-treffer. Zelf scoorde de Afrikaan in de 145 officiële wedstrijden die hij speelde als Ajacied, twee goals. De international bleek nauwelijks af te stoppen en moet met zijn rushes al verschillende linksbuitens tot waanzin hebben gedreven. De Tunesiër is het prototype van de moderne, dynamische vleugelverdediger.


Als het op gespeelde wedstrijden aankomt, staat Steven Pienaar derde in het klassement ‘afscheidsnemers’. De Zuid-Afrikaanse, aanvallend ingestelde middenvelder schopte het tot nu toe tot 133 officiële duels als Ajacied. Achttien keer liet Pienaar het Ajax-publiek juichen. Net als zijn Tunesische ploeggenoot worstelde ook Pienaar dit seizoen met het nodige blessureleed. Geheel naar zijn karakter vocht hij zich niettemin knap terug.


Doelman Hans Vonk debuteerde op 24 oktober 2004 met een 2-0 uitnederlaag tegen PSV. De van sc Heerenveen overgenomen keeper bleek een zeer betrouwbare stand-in voor Maarten Stekelenburg. In de twee seizoenen waarin hij de Amsterdamse club nu dient, keepte Vonk toch nog 36 duels. Blessureleed bij Stekelenburg ligt aan dat aantal ten grondslag. De mix van keeperskwaliteit en ervaring, maakten Vonk tot een gewaardeerde sluitpost.


Ruim acht maanden voor het Ajax-debuut van Vonk (tegen PSV), maakte Yannis Anastasiou tegen dezelfde club al zijn opwachting in het Amsterdamse rood en wit. De van Roda JC overgekomen aanvaller scoorde die avond zelf niet, maar droeg als basisspeler toch bij aan de 2-1 zege op de Eindhovenaren. In zijn debuutseizoen 2003-2004 trof de Griek driemaal doel. In de 38 wedstrijden die hij tot nu toe speelde, scoorde Anastasiou, ook zeer waardevol als sfeermaker in de groep, tien treffers.


Juanfrán hulde zich 'slechts' een voetbaljaargang in het Ajax-tricot. Omdat Ajax het huurcontract met Juanfráns werkgever Besiktas niet verlengt, zal de Spanjaard Amsterdam na dit voetbaljaar verlaten. De linksback was dit seizoen vooral vanwege zijn ervaring van waarde voor de ploeg van Danny Blind. Juanfrán - aangetrokken als vervanger van de geblesseerde Maxwell - had pech met imponerende opmars die Urby Emanuelson maakte. De linksback uit de eigen kweek hield de ervaren rot Juanfrán vaker aan de kant dan hem lief was. Tot en met het play-offtweeluik tegen Feyenoord, stond Juanfrán 21 keer als verdediger in de Ajax-defensie geposteerd.
Ajax.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 27, 2006 4:27 am

Afbeelding

Zes spelers kregen extra applaus. De vertrekkende Hatem Trabelsi, Yannis Anastasiou, Hans Vonk, Steven Pienaar, Juanfran en Tomás Galásek werden hartstochtelijk bedankt voor alle in de afgelopen seizoenen bewezen voetbaldiensten.

Vanzelfsprekend werd de Tsjechische captain er extra uitgelicht. Van het scheidende zestal heeft Galásek eenvoudigweg het meeste mogen betekenen voor de Amsterdamse club. ,,Een uitstekende aanvoerder plus een sympathieke en tegelijkertijd bescheiden Tsjech'', typeerde Ajax-speaker Floris Thoolen de aanvoerder na zijn laatste thuisduel.

Na de vele mooie woorden van de spreekstalmeester, maakten de vertrekkende Ajacieden een fraaie ereronde. De staande ovatie en het voor de gelegenheid afgestoken vuurwerk maakten het toch al fraaie plaatje helemaal af.
Ajax.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do apr 27, 2006 8:34 am

Ik denk dat er tijden zijn geweest dat Pienaar en Trabelsi luider zouden worden toegejuicht. Galasek kreeg veruit het meeste applaus.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 27, 2006 11:47 am

Galasek ging bij het tweede doelpunt als enige NIET naar Blind. Zegt genoeg, denk ik.

Verder, ondanks het slechte voetbal, een mooie avond voor mij. Eindelijk verlost van Breed! :cheer:

(Naar Feyenoord?)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do apr 27, 2006 11:50 am

joey schreef:Galasek ging bij het tweede doelpunt als enige NIET naar Blind. Zegt genoeg, denk ik.

Verder, ondanks het slechte voetbal, een mooie avond voor mij. Eindelijk verlost van Breed! :cheer:

(Naar Feyenoord?)
Wat zegt dat dan ?.

En je doet Galasek te kort, veel te kort.Maar misschien moet je zelf hebben gevoetbald om dat te beseffen :X

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do apr 27, 2006 12:40 pm

Maar Galasek speelde gisteravond wel goed. Ik vind hem ook vaak schijterig, maar hij leest het spelletje wel aardig. Bovendien moet hij als defensieve middenvelder ook in eerste instantie sober spelen.

idioot
Berichten: 7
Lid geworden op: do apr 27, 2006 12:09 pm

Bericht door idioot » do apr 27, 2006 12:59 pm

Weet iemand ook al waar die heen gaat dan?!?!?!? Vindt het wel een goede speler, jammer dat hij weg gaat, heeft veel voor de ploeg betekend. :sad:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 27, 2006 1:16 pm

Geen idee, maar welkom en veel postplezier op AT, idioot! :xyxthumbs:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do apr 27, 2006 1:17 pm

joey schreef:Galasek ging bij het tweede doelpunt als enige NIET naar Blind. Zegt genoeg, denk ik.

Verder, ondanks het slechte voetbal, een mooie avond voor mij. Eindelijk verlost van Breed! :cheer:

(Naar Feyenoord?)
De laatste tijd was hij een vertragende factor, maar je bent het hopelijk wel met me eens dat hij een jaar of 3 geleden erg belangrijk was voor het evenwicht in het team? Hij heeft veel goede wedstrijden gespeeld, was gewoon nodig op het middenveld.
***

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 27, 2006 1:17 pm

idioot schreef:Weet iemand ook al waar die heen gaat dan?!?!?!? Vindt het wel een goede speler, jammer dat hij weg gaat, heeft veel voor de ploeg betekend. :sad:
Een staande ovatie voor je nick! :worshippy:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

idioot
Berichten: 7
Lid geworden op: do apr 27, 2006 12:09 pm

Bericht door idioot » do apr 27, 2006 1:24 pm

Ik voel de liefde hier, wordt er bijna emotioneel van! :worshippy:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 27, 2006 1:26 pm

Kijk uit hoor, want eigenlijk heb ik een hekel aan newbies.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

idioot
Berichten: 7
Lid geworden op: do apr 27, 2006 12:09 pm

Bericht door idioot » do apr 27, 2006 1:29 pm

zou het onthouden! :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do apr 27, 2006 1:30 pm

Scherrer schreef:De laatste tijd was hij een vertragende factor
De laatste tijd? :rofl:

Maar ben wel benieuwd of hij in Nederland blijft. Kunnen we meteen zijn vertragende factor een beetje wetenschappelijk testen. :D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do apr 27, 2006 1:30 pm

joey schreef:Galasek ging bij het tweede doelpunt als enige NIET naar Blind. Zegt genoeg, denk ik.
Zelfs Charisteas, die 0,0 vertrouwen krijgt van iedereen binnen AJAX liep na zijn doelpunt richting Blind, maar Blind vond het nodig om weg te lopen en een gesprekje aan te gaan met een andere speler, daarop liep Charisteas maar naar Rosenberg toe, die net gewisseld was.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do apr 27, 2006 1:32 pm

Scherrer schreef:
joey schreef:Galasek ging bij het tweede doelpunt als enige NIET naar Blind. Zegt genoeg, denk ik.

Verder, ondanks het slechte voetbal, een mooie avond voor mij. Eindelijk verlost van Breed! :cheer:

(Naar Feyenoord?)
De laatste tijd was hij een vertragende factor, maar je bent het hopelijk wel met me eens dat hij een jaar of 3 geleden erg belangrijk was voor het evenwicht in het team? Hij heeft veel goede wedstrijden gespeeld, was gewoon nodig op het middenveld.
Hij heeft inderdaad zeker nuttige wedstrijden gespeeld. In ons 'succesvolle' CL-seizoen heeft hij vaak genoeg allerlei gaten dicht weten te lopen, hij stond voor een tegenstander vaak in de weg. Galásek was toen zeker een van de belangrijkere spelers. Dat hij ouder wordt is hem niet aan te rekenen, daarvoor moet je Boven zijn.

Ik vind het dus ook onzin om 'eindelijk is hij weg' te zeggen. Gewoon bedankt, hij heeft veel voor ons betekend maar helaas is zijn tijd nu gekomen. :xyxthumbs:
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do apr 27, 2006 1:51 pm

Ik ben ik schreef:
(.....)

Hij heeft inderdaad zeker nuttige wedstrijden gespeeld. In ons 'succesvolle' CL-seizoen heeft hij vaak genoeg allerlei gaten dicht weten te lopen, hij stond voor een tegenstander vaak in de weg. Galásek was toen zeker een van de belangrijkere spelers. Dat hij ouder wordt is hem niet aan te rekenen, daarvoor moet je Boven zijn.

Ik vind het dus ook onzin om 'eindelijk is hij weg' te zeggen. Gewoon bedankt, hij heeft veel voor ons betekend maar helaas is zijn tijd nu gekomen. :xyxthumbs:
Dat bedoelde ik dus. Een aantal hier, met name Joey, doen alsof hij nooit iets goeds heeft gedaan en 6 jaar lang de boel heeft lopen verzieken bij Ajax. Dat is onzin, hij was een aantal jaar geleden een van de belangrijkere spelers. De laatste tijd (dat is een rekbaar begrip, Real Ajax ;) ) kon hij het niveau en tempo niet meer aan, maar om dan te doen alsof hij nooit beter heeft gespeeld is onzinnig.
***

idioot
Berichten: 7
Lid geworden op: do apr 27, 2006 12:09 pm

Bericht door idioot » do apr 27, 2006 3:10 pm

Henk ten Cate rond met Ajax
27 april 2006, 14:14
Door: Sonny Klanderman
Volgens Elf is Henk ten Cate volgend seizoen de coach van Ajax. De huidige assistent-trainer van FC Barcelona neemt de functie van Danny Blind over. Henk ten Cate maakt aan het eind van het seizoen zijn vertrek uit Barcelona bekend.
Volgens een woordvoerster zijn de onderhandelingen met de geboren en getogen Amsterdammer "niet meer terug te draaien". Het lijkt erop dat er nu een eind is gekomen aan de kwestie Blind.

Het bericht komt op een opmerkelijk moment aangezien de spelers en het publiek van Ajax woensdag nog duidelijk lieten weten dat ze Blind nog als trainer wilden behouden. Na de 1-0 en de 2-0 liepen de spelers naar Blind toe om hem te feliciteren en het publiek scandeerde de gehele wedstrijd de naam van de Zeeuw.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do apr 27, 2006 3:22 pm

Niet meer terug te draaien? Alsof ze dan zouden overwegen na een paar liedjes. Zou een knap staaltje wispelturig beleid zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 27, 2006 4:33 pm

Scherrer schreef:Dat bedoelde ik dus. Een aantal hier, met name Joey, doen alsof hij nooit iets goeds heeft gedaan en 6 jaar lang de boel heeft lopen verzieken bij Ajax.
Ik heb NOOIT gezegd dat hij de boel liep te verzieken! Ik vind hem alleen een vreselijke speler. Tegen Galasek als persoon heb ik niets.

Heb jij je nog nooit aan een speler geërgerd? Ik ben blij dat hij weggaat. Dat is alles.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13351
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do apr 27, 2006 5:52 pm

Nooit meer genieten van zijn balletjes breed. :eusa_liar:

Het laatste stukje Adriaanse opgeruimd. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie