Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 10:26 am

toch had ik liever gezien dat Blind de laatste weken zo dicht was gebleven als een Zeeuwse mossel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 10:36 am

Henk de Gier schreef:toch had ik liever gezien dat Blind de laatste weken zo dicht was gebleven als een Zeeuwse mossel.
Ja. Daar zou hij zijn geliefde club ook nog een goede dienst mee bewezen hebben.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di mei 09, 2006 10:48 am

Henk de Gier schreef:ik hoop dat Lucas dat leest :yes:
Ach...
MHF schreef:Je moet welhaast naief of een romanticus zijn om te (kunnen) blijven geloven dat Blind het slachtoffer is geworden van dat gladde bestuur, daar waar hij zelf brandschoon is. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal naar boven komt.
Ik schaar Luuk onder de romantici... ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 09, 2006 10:54 am

Kowalczyk schreef:Blind is niet zo oneerlijk behandeld als velen denken, dat weet ik inmiddels wel zeker. En ik begin steeds meer te geloven dat het bestuur van Ajax eerder naïef dan doortrapt is geweest, door in een te vroeg stadium de kaarten open op tafel te leggen. Daar doet Blind nu al een weekje of twee heel gewiekst zijn voordeel mee (met hulp van De Telegraaf).
Hoe weet je dat, Ko?

'Geen feest meer op Leidseplein'

AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen wil niet langer dat Ajax automatisch op het Leidseplein wordt gehuldigd. Bij rellen na de huldiging van bekerwinnaar Ajax werden gisteravond bij het Leidseplein 47 personen opgepakt, van wie er vanmorgen nog 42 vastzaten.

Cohen gaat met politie en Ajax zoeken 'naar alternatieven voor eventuele huldigingen in de toekomst'. ''Cohen zegt niet nooit meer Leidseplein, maar zoals het gisteren ging, kan het niet meer. Iedereen heeft hier de buik van vol. Dit kun je ondernemers ook niet aandoen,'' aldus zijn woordvoerster.

Waar voortaan gehuldigd wordt, is nog onduidelijk. In mei 2002 werd Ajax op Bevrijdingsdag als landskampioen op een parkeerplaats bij de Arena gehuldigd vanwege andere activiteiten in de stad. Desondanks waren er rellen op het Leidseplein. Een week daarvoor was het ook raak, toen Ajax als bekerwinnaar op het Leidseplein werd gehuldigd. Burgemeester Job Cohen zei toen niet te willen zwichten voor 'de terreur van de straat' en dat huldigingen op het Leidseplein horen.

Tijdens de rellen gisteren werden twee supporters neergestoken. Eén kon ter plekke worden behandeld, de andere werd naar een ziekenhuis gebracht. De politie verwacht aan de hand van camerabeelden meer arrestaties. Ajax kondigt aan dat relschoppers een stadionverbod van tien jaar krijgen.

De politie wil zich niet uitlaten over de vraag of huldigingen voortaan elders moeten worden gehouden. ''Dat is een zaak van het stadsbestuur. De huldiging ging prima totdat een paar honderd zich supporters noemende lieden onderling begonnen te vechten,'' aldus een woordvoerder.

Vertrekkend trainer Danny Blind, die na een slecht seizoen het nationale bekertoernooi won en een plaats in de voorronde van de Champions League veiligstelde, wekte de meeste geestdrift bij de duizenden fans.
Parool

Bedankt, jongens. :sad:


Een mooi feest, wel bitterzoet


AMSTERDAM - Met een huldiging op het Leidseplein nam Danny Blind afscheid als trainer van Ajax. Hij weet dat zijn ontslag eraan komt. ''Maar ik kan die dingen goed scheiden.''

De clubleiding die Blind zijn laatste contractjaar niet laat uitdienen, hield zich gisteravond op de achtergrond. Voorzitter John Jaakke en de directie waren ook in de Stadsschouwburg, maar ze meden het balkon. Vanuit een nabij gelegen zaaltje keken ze met gepaste afstand naar de vreugdetaferelen van de technische staf en de spelers. Vooral voorzitter John Jaakke bespaarde zich de woede van de menigte door op de achtergrond te blijven. De ongeveer tienduizend fans zongen niet alleen dat Blind een echte Ajacied is, ze hieven ook de meezinger aan 'Jaakke rot op'.

Jaakke liet het langs zich heen gaan. ''Ik heb hier drie jaar geleden ook gestaan. Het is vandaag een mooie dag voor de club, het team en de staf. Ze hebben het goed gedaan. Het is geweldig.''

Op het naderende ontslag van Blind zei Jaakke: ''Liever hebben we die discussie niet. Morgen weer. Vandaag is het feest.'' Algemeen directeur Maarten Fontein: ''Net zoals Blind kan ik dingen uit elkaar houden. Het is een mooi feest. Het team en de technische staf hebben het verdiend. Verder ga ik nu niet over het personeelsbeleid van Ajax spreken.''

Om de scanderende menigte niet onnodig op te hitsen, wilde voorzitter Jaakke zijn aanwezigheid in de Stadsschouwburg niet aan de fans prijsgeven. Maar de strakke, publieksmijdende regie ging echter in rook op.

Een AT5-camerateam interviewde Jaakke en de beelden werden rechtstreeks uitgezonden op een reuzengroot scherm dat op het volgestroomde Leidseplein stond. Een organisatielid beukte vloekend de camera weg. Ook een agent was meteen ter plaatse. Jaakke, woedend: ''Ik ga niet voor niks niet op het balkon. En zo ben ik er opeens toch, vijf bij zes meter groot. Dit is een rattenstreek.''

Technisch directeur Martin van Geel beleefde geen feest met een bitterzoete smaak: ''We zijn allemaal professionals. We hebben onze redenen voor de manier van handelen. Er is over nagedacht. Daarover treden we later naar buiten.''
Blind zelf liet zijn feest niet bederven door een naderend ontslag. ''Ik kan die dingen goed scheiden. De clubleiding heeft me gisteravond na het behalen van de bekerwinst gefeliciteerd. Die felicitaties heb ik geaccepteerd.''

De spelers genoten met volle teugen van de huldiging. Hedwiges Maduro: ''Twee jaar geleden speelde ik nog in de A1 van Ajax en stond ik als supporter tussen de supporters. Nu sta ik op het balkon.'' Klaas-Jan Huntelaar, die Ajax tegen PSV redde met een treffer in de laatste minuut: ''Het is een mooi feest. Ik heb één keer iets soortgelijks meegemaakt, toen we met Heerenveen Europees voetbal haalden. Bij Ajax is het wel een feest met een bijsmaak. We hebben de beker gewonnen, maar we hebben geen groots seizoen achter de rug.''

De stem van Maduro was na de festiviteiten hees geworden. Waar sommigen ook gisteravond een biertje namen, hield Heitinga het bij cola light. ''Ik moet me de dag na de huldiging melden bij Oranje. Dan is het beter om geen alcohol te drinken. Dat heb ik zondagavond al gedaan.''

Voor de spelers van Ajax begint vandaag een korte vakantie. Sommige internationals melden zich bij hun nationale team, anderen gaan er even tussenuit. Op 17 mei moet de spelersgroep zich weer melden in Amsterdam.
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 09, 2006 11:24 am


Politie jaagt op Ajax-relschoppers


AMSTERDAM - De politie in Amsterdam is met man en macht op zoek naar Ajax-supporters die zich maandagavond misdroegen na de huldiging van de voetbalclub op het Leidseplein. De politie verwacht ‘absoluut’ meer aanhoudingen te verrichten, aldus een woordvoerder dinsdag. Er is veel videomateriaal beschikbaar van de ongeregeldheden.


De politie heeft maandagavond 47 mensen aangehouden, van wie er dezelfde avond vijf zijn vrijgelaten omdat niet bleek dat zij bij de rellen waren betrokken. De overige 42 worden onder meer verdacht van openlijke geweldpleging en vernieling. Van deze groep zaten 39 supporters dinsdag nog achter slot en grendel.

De politie beschikt over videomateriaal van vaste camera's die op het plein waren opgehangen voor de registratie van de huldiging. Daarnaast waren speciale videoteams actief van de aanhoudingseenheid en had de Amsterdamse politie een videoauto ingezet.

Ook heeft een aantal burgers zelfgemaakte filmpjes ter beschikking gesteld, aldus de woordvoerder. ‘We gaan al het materiaal nauwkeurig bekijken.’ De meeste mensen die nu zijn opgepakt, zijn al te zien op videobeelden.

Burgemeester Cohen is ‘ontstemd’ over de vernielingen en vechtpartijen na het toejuichen van de Ajax-spelers, dat op zichzelf feestelijk verliep. ‘De huldiging was goed voorbereid en de politie heeft gericht opgetreden en aanhoudingen verricht’, zei hij in een reactie. ‘De daders zullen hun straf moeten krijgen en waar mogelijk een stadionverbod.’

Ajax had voor de huldiging al aangekondigd dat fans die zich misdragen het risico lopen een stadionverbod van tien jaar opgelegd te krijgen. Cohen wil met Ajax en de politie rond de tafel zitten om te kijken naar alternatieven voor eventuele huldigingen in de toekomst. In 2002 kwam de mobiele eenheid ook in actie toen er rellen ontstonden na de huldiging op het Leidseplein. In 2004 werd het onrustig nadat duizenden fans naar het plein waren gekomen als eerbetoon aan de club.

De mobiele eenheid rukte maandagavond rond 21.00 uur op toen de feestelijke stemming omsloeg. De supporters raakten slaags met elkaar en bekogelden de politie met stenen. Een politiebusje werd kort en klein geslagen. Het waterkanon van de ME verdreef de relschoppers van het Leidseplein. Ruim een uur later keerde de rust weer enigszins terug in de stad.

Volkskrant.
Laatst gewijzigd door 999 op di mei 09, 2006 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mei 09, 2006 11:24 am

Grappig dat rasAjacied Ko precies hetzelfde bezigt als die vieze, gore, stokende Blindhatende, kakkerlak Steef.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » di mei 09, 2006 11:54 am

En volgens mij geloofde ongeveer iedereen je wel toen je met die verhalen over de verhouding Blind/Van Geel aan kwam

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 11:56 am

Is het niet prachtig?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 11:57 am

joey schreef:Hoe weet je dat, Ko?
Pfff. Daar hebben we het dus al twee pagina's lang over...

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 09, 2006 12:14 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Hoe weet je dat, Ko?
Pfff. Daar hebben we het dus al twee pagina's lang over...

K.
Niet ver genoeg teruggelezen... :blush:

Ik kan niet wachten tot maandag. Spannend!
Het stinkt aan alle kanten!

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » di mei 09, 2006 12:18 pm

Ik denk niet dat je hoeft te wachten tot maandag, ergens deze week zal er wel een persconferentie belegd worden. Waarschijnlijk niet vandaag (zou te snel zijn), maar eind van de week.

Ik zou blij zijn als eindelijk het verhaal van het bestuur duidelijk zal zijn, dan zijn we zeer waarschijnlijk ook van het gezeur rondom rasajacied en slachtoffer Blind af en kunnen we weer aan de toekomst van Ajax gaan denken.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 12:21 pm

DelToro schreef:En volgens mij geloofde ongeveer iedereen je wel toen je met die verhalen over de verhouding Blind/Van Geel aan kwam
Toen het eenmaal zo concreet werd (geruchten over ontslag en de rol die Van Geel daarin speelt) geloofde ik Steef inmiddels ook.

Maar ik moet bekennen: Steef vertelt het 'scholletje'-verhaal al jáááren, en aanvankelijk geloofde ik er geen moer van. Ik had Blind als clubman en als mens erg hoog zitten, en geloofde 'Blind' in zijn eerlijkheid. Wat dat betreft (ik wacht de nasleep nog even af tot ik dit definitief zeg) is hij niet alleen als trainer, maar ook als mens van zijn voetstuk aan het lazeren.

Het begint er steeds meer op te lijken dat niet het bestuur maar Danny Blind hier valse trucjes gebruikt...

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 12:36 pm

En hoe hard zal dat aankomen.... Al die Blind-lovers.... Gewoon met droge (soms natte) ogen bedrogen door Blind.

Het bestuur kan Blind maken of breken als de waaarheid echt ligt zoals Steef zegt. Want dan kan Blind wel eens een heet zomertje tegemoet kunnen zien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 09, 2006 12:38 pm

Ik heb Steef altijd geloofd. Ik vertrouw Blind niet meer sinds de dag dat hij Jan Wouters een mes in de rug stak.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 12:41 pm

joey schreef:Ik heb Steef altijd geloofd. Ik vertrouw Blind niet meer sinds de dag dat hij Jan Wouters een mes in de rug stak.
Die liet hij ook knoerthard vallen, ja.

Ze hadden Wouters uiteraard van vóren en bij klaarlichte dag moeten elimineren (iemand moest 't doen), maar Blind heeft zich daar toen lekker onderuit gewurmd, want die was zeker medeverantwoordelijk (verdedigingscentrum Van Halst/Verlaat... en bedankt, meneer de 'dikke deur spelersbeleid'...).

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mei 09, 2006 12:44 pm

Ik vind dit hele gedoe strontvervelend worden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 09, 2006 12:51 pm

Steef schreef:Ik vind dit hele gedoe strontvervelend worden.
Krijg je gelijk, is het weer niet goed. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » di mei 09, 2006 12:51 pm

Steef schreef:Ik vind dit hele gedoe strontvervelend worden.
Vind ik trouwens wel apart.

Als bij Feyenoord of PSV de boel in het honderd loopt, kan ik daar vaak wel een beetje van genieten. Jij lijkt je momenteel bijna net zo veel zorgen te maken om Ajax als om Feyenoord. Of heeft dat in dit geval vooral te maken met 'zakelijke belangen'?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 12:52 pm

Steef schreef:Ik vind dit hele gedoe strontvervelend worden.
De affaire Blind, bedoel je? Of onze discussies erover?

En waarom?

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mei 09, 2006 12:54 pm

Noem het wat je wil. Laten we zeggen dat er even geen ideale werksfeer heerst bij Ajax en dat er veel energie verspilt wordt.

Is vervelend zo tussen het EK onder-17, Toulon en EK onder-21 door. Heel vervelend.

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 12:57 pm

Oooww ik dacht dat je deze discussie op dit forum vervelend vond.

Maar je wilde gewoon even je gal spuwen ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 09, 2006 12:59 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Ik heb Steef altijd geloofd. Ik vertrouw Blind niet meer sinds de dag dat hij Jan Wouters een mes in de rug stak.
Die liet hij ook knoerthard vallen, ja.

Ze hadden Wouters uiteraard van vóren en bij klaarlichte dag moeten elimineren (iemand moest 't doen), maar Blind heeft zich daar toen lekker onderuit gewurmd, want die was zeker medeverantwoordelijk (verdedigingscentrum Van Halst/Verlaat... en bedankt, meneer de 'dikke deur spelersbeleid'...).

K.
Ook toen heeft hij gefaald, en ook toen heeft zijn straatje schoongeveegd. Zit een patroon in.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 1:02 pm

joey schreef:
Kowalczyk schreef:
joey schreef:Ik heb Steef altijd geloofd. Ik vertrouw Blind niet meer sinds de dag dat hij Jan Wouters een mes in de rug stak.
Die liet hij ook knoerthard vallen, ja.

Ze hadden Wouters uiteraard van vóren en bij klaarlichte dag moeten elimineren (iemand moest 't doen), maar Blind heeft zich daar toen lekker onderuit gewurmd, want die was zeker medeverantwoordelijk (verdedigingscentrum Van Halst/Verlaat... en bedankt, meneer de 'dikke deur spelersbeleid'...).

K.
Ook toen heeft hij gefaald, en ook toen heeft zijn straatje schoongeveegd. Zit een patroon in.
Kan me nog een mooi beeld herinneren van Blind tijdens Real Mallorca - Ajax, contant nee zat te schudden. Daar zat hij zich openlijk te distantieren van Wouters. Toendertijd zei Hugo Camps een treffende opmerking in het toen nog hetende Sport aan Tafel (met Ruud ter Weijden).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 09, 2006 1:16 pm

GangstaRiB schreef:Kan me nog een mooi beeld herinneren van Blind tijdens Real Mallorca - Ajax, contant nee zat te schudden. Daar zat hij zich openlijk te distantieren van Wouters. Toendertijd zei Hugo Camps een treffende opmerking in het toen nog hetende Sport aan Tafel (met Ruud ter Weijden).
En nu betogen dat iedereen binnen de club 'achter elkaar moet gaan staan'. :eusa_liar:

Steef, hoezo wordt er veel energie verspild?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » di mei 09, 2006 3:11 pm

Ik denk dat Steef bedoelt dat er gebouwd moet worden aan een nieuwe topploeg, er moeten aanwinsten worden bekeken en beoordeeld maar in plaats daar van heeft Van Geel zijn handen vol aan Danny Blind en alles wat die vent in gang zet met z'n jankpartijen. De periode is aangebroken waarin het er op aankomt, kort na het aflopen van een seizoen moet de TD 'pieken'.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Plaats reactie