Video-interview Keje Molenaar

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Moet Molenaar aan de slag bij AJAX

Ja, voor Jaake
6
16%
Ja, voor Fontein
1
3%
Nee, Molenaar roept populaire dingen. Maar zal niks veranderen
30
79%
Iemand anders moet Jaake of Fontein opvolgen
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Video-interview Keje Molenaar

Bericht door Rob de Wit » vr feb 10, 2006 7:48 pm

http://www.planet.nl/planet/show/id=691 ... /sc=7de2b3

Video interview met Keje Molenaar. Wat vinden jullie?
Persoonlijk vind ik het beleid van de afgelopen jaren slecht. Voor de toekomst zie ik mogelijkheden en volgens mij gebeuren er nu dingen die op termijn gaan bijdragen aan structurele verbeteringen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 10, 2006 7:58 pm

Wij hebben het hier een tijdje geleden over Molenaar gehad als algemeen directeur.

Inmiddels blijkt dat de man een nogal rancuneus en triest figuur is.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr feb 10, 2006 8:06 pm

Elders schreef ik al:
De schoft die het nodig vond om ten koste van ons aller AJAX in alle media de populitische prietpraat bleef uitslaan om zijn eigen frustratie te botvieren...
En hij doet het nog steeds.
Het blijkt nog steeds interessant genoeg voor de media om naar deze intrigant te luisteren :nooo:

Ik ga niet eens naar het interview luisteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 10, 2006 8:09 pm

Hoeft ook niet, Neef. Het is het bekende liedje. :pukey:

Alsof Cruijff Ajax gaat hervormen. Laat me niet lachen zeg. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr feb 10, 2006 8:12 pm

Al een beetje een antwoord gekregen Rob de Wit? :D

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » vr feb 10, 2006 8:29 pm

Maartoe schreef:Al een beetje een antwoord gekregen Rob de Wit? :D
Jullie zijn niet helemaal duidelijk Mlenaar wel/niet? :D

Oke ik had de oude discussie gemist/of vergeten ik deel zoals aangegeven de mening wel.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 11, 2006 12:17 am

Hij kan wel allemaal mooie dingen zeggen maar zo simpel als hij het voor doet komen is het dus niet.

Bovendien ben ik er van overtuigd dat Ajax met mensen als Jaakke en vooral Van Geel op veel fronten wel goed beleid gaat voeren.

Over het beleid op de lange termijn maak ik me voor het eerst in jaren geen zorgen. Op korte termijn moet Ajax na dit seizoen Blind ontslaan en de renovatie voortzetten.

Molenaar is gewoon boos omdat Ajax niet in ging op z'n publieke sollicitatie. Ik vind het maar een zielige man. :nooo:

Neefkens schreef:Ik ga niet eens naar het interview luisteren.
Heb ik dus ook niet gedaan. :xyxthumbs:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 11, 2006 12:30 am

Molenaar is gewoon boos omdat Ajax niet in ging op z'n publieke sollicitatie. Ik vind het maar een zielige man.
Eigenlijk niet eens een reactie waard!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58855
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 11, 2006 12:45 am

Waarom traint Ajax in de Arena ?, trouwens als je Blind zo ziet lopen op die training straalt ie ook helemaal niks uit en krijg ik het gevoel dat de spelers denken " ja ja Blind, je kunt me wat "

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za feb 11, 2006 5:56 am

Ik ben voorstander gebleven van Keje. Jaakke en z'n mannen kunnen me nog altijd maar weinig bekoren.

Het interview snijdt imo wel hout, o.a. Blind krijgt de boel niet op de rails, ipv aankopen voor de as moet er wat op de flanken bijkomen, tenzij Jopie de boel wakker schudt gebeurd er weinig, jongens als VDV moeten langer voor de club behouden blijven, een voetbaldirecteur moet kennis van voetbal hebben. Geen briljante gedachten misschien maar van Jaakke en von Thijn hoor ik ze niet.

Omdat ie voetbaltaal uitslaat zou Keje populistisch zijn? Het zal allemaal wel. Verder verwijs ik ook naar postings in de eerdere topic hierover.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 11, 2006 6:09 am

Van der Vaart heeft 4 seizoenen voor Ajax gespeeld. De echte toptalenten zijn maar een bepaalde tijd te behouden voor Ajax. Die jongens willen op een gegeven moment naar een grotere competitie en tekenen gewoon niet meer bij. Dan kan Ajax twee dingen doen. Of de contracten gewoon af laten lopen en alle topspelers gratis de deur uit laten lopen of de topspelers 1 of 2 jaar voor het aflopen van hun contracten verkopen.
En het blijft gewoon een feit dat Ajax het geld van de transfers af en toe gewoon nodig heeft. Dat is jammer maar dat hoort bij een club die in een kleine competitie speelt.


Molenaar stelt dat er allerlei problemen zijn maar met veel oplossingen komt hij niet. Zeven of acht van de elf basisposities is niet bezet door een speler die de kwaliteiten heeft voor Ajax 1. De problemen liggen overal en men moet ergens beginnen. Misschien was het niet juist om bij een nieuwe spits te beginnen maar blijkbaar wilde Ajax Huntelaar niet in de zomer mislopen. Volgend seizoen krijgen we er een ervaren man en een linksbuiten bij.


Ook zoiets. Molenaar gebruikt constant de naam van Cruijff. Alsof Cruijff even met z'n toverstokje langs komt en alles verbeterd bij Ajax. :nooo:
Ik weet niet eens of Cruijff uberhaupt wel zin heeft in een officiële functie bij Ajax. Hij heeft het lange tijd niet gewild, geloof ik.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za feb 11, 2006 6:28 am

Voor mij is dat hele bestuur een black box. Ik weet niet wat voor figuren erin zitten, wat ze willen doen, hoe ze werken, wat Tilly precies komt doen, enz, enz, enz. Omdat dit voor de meeste AT-ers geldt is een zinvolle discussie hierover eigenlijk onmogelijk.

Maar goed. Als ik KM hoor dan zegt ie vaak dingen waarvan ik denk dat er wat in zit. Von Thijn komt niet veel verder dan 'we willen naar de top met mooi voetbal'. Als Keje ook nog eens de zegen van Cruijff zou hebben, wat ik niet weet, dan zou hij een aanwinst kunnen zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 11, 2006 6:31 am

Het bestuur wat er nu zit, of in ieder geval het beleid van Jaakke (en Van Geel), hebben de zegen van Cruijff gekregen, Dubbel.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za feb 11, 2006 6:39 am

Dat zeggen ze, ja. Net zoals Keje dat naar eigen zeggen heeft. Zoals ik al zei, het heeft allemaal een vrij hoog black box gehalte.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 11, 2006 6:55 am

Het heeft ook op Cruijff's website gestaan. Het was geen hartstochtelijke steunbetuiging ofzo. Maar Cruijff gaf aan dat voortekenen en plannen van Jaakke en co goed klinken en dat het huidige bestuur zijn voorlopige zegen krijgt.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » za feb 11, 2006 3:17 pm

Natuurlijk slaat Fontein geen voetbaltaal uit, Dubbel. Dat is toch helemaal z'n taak niet? Je wilt toch ook niet dat de koffiejuffrouw voortaan de taktiek bepaalt?

Als je Molenaar graag wilt vergelijken met de huidige bewindsvoerders, kom je uit op Van Geel. Van Geel is immers belast met de technische verantwoordelijkheden. Mijns inziens doet Van Geel het prima. Maar ik begrijp dat jij liever Molenaar op zijn plek had?
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 11, 2006 3:55 pm

Dubbel schreef:Het interview snijdt imo wel hout, o.a. Blind krijgt de boel niet op de rails, ipv aankopen voor de as moet er wat op de flanken bijkomen.
Ik vind de as van Ajax juist niet zo sterk. Nu is Huntelaar erbij gekomen maar van spelers als Stekelenburg, Grygera, Vermaelen, Sneijder en voorheen Rosenberg ligt niemand wakker.
tenzij Jopie de boel wakker schudt gebeurd er weinig
Ik ben misschien wel de grootste Cruijffiaan op dit forum, maar ik heb niet de illusie dat Cruijff de kar gaat trekken. Dat heeft hij bij Barcelona ook niet gedaan. Wel kun je naar hem luisteren.
Cruijff is positief over MVG. Dat heeft Molenaar blijkbaar gemist.
jongens als VDV moeten langer voor de club behouden blijven.
VDV moest weg, hij zat vast. Zijn vertrek was voor hemzelf en Ajax het beste. Ajax was te 'gemakkelijk' voor hem, hij deed niet eens moeite om op gewicht te blijven. Vreemde ogen dwingen.
Vergeet ook het financiële aspect niet. De Jong verdient ietsje meer in Duitsland dan bij Ajax hoor.
een voetbaldirecteur moet kennis van voetbal hebben.
De Algemeen Directeur niet. Wel moet hij naar voetbalmensen luisteren.
Omdat ie voetbaltaal uitslaat zou Keje populistisch zijn? Het zal allemaal wel.
Dubbel, namens wie praat Molenaar eigenlijk? Is er iemand binnen Ajax die hem steunt? Het lijkt me sterk.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 11, 2006 4:19 pm

joey schreef:
Dubbel schreef:Het interview snijdt imo wel hout, o.a. Blind krijgt de boel niet op de rails, ipv aankopen voor de as moet er wat op de flanken bijkomen.
Ik vind de as van Ajax juist niet zo sterk. Nu is Huntelaar erbij gekomen maar van spelers als Stekelenburg, Grygera, Vermaelen, Sneijder en voorheen Rosenberg ligt niemand wakker.
Ik ben het redelijk met je eens. Al denk ik dat Grygera in Europa aardig wordt overschat en dat niemand een makkelijke wedstrijd tegen hem verwacht. Behalve Arjen Robben dan. ;)

Nee, maar als je het je kan veroorloven om Grygera puur in de mandekking te zetten heb je wat aan hem.

En van Sneijder liggen ze, gezien de geruchten van de laatste weken, in Milan wel wakker.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za feb 11, 2006 8:13 pm

Marijn schreef:Natuurlijk slaat Fontein geen voetbaltaal uit, Dubbel. Dat is toch helemaal z'n taak niet? Je wilt toch ook niet dat de koffiejuffrouw voortaan de taktiek bepaalt?
Ik vond meneer Van Praag een hele fijne voorzitter. Al zijn er genoeg die daar anders over denken. Hij sprak imo voetbaltaal. Zonder dat hij een taktisch wonder is had hij duidelijk verstand van voetbal (misschien is voetbalwereld hier wel een beter woord). Je kunt toch moeilijk volhouden dat de koffiejuf toen het taktische plaatje invulde.
Dubbel schreef:Het interview snijdt imo wel hout, o.a. Blind krijgt de boel niet op de rails, ipv aankopen voor de as moet er wat op de flanken bijkomen.
joey schreef: Ik vind de as van Ajax juist niet zo sterk. Nu is Huntelaar erbij gekomen maar van spelers als Stekelenburg, Grygera, Vermaelen, Sneijder en voorheen Rosenberg ligt niemand wakker.
We hebben er in elk geval genoeg spelers voor. Voor de posities links voor en achter hebben we per 1 juli niemand meer, Rechts idem.
Dubbel schreef: tenzij Jopie de boel wakker schudt gebeurd er weinig
joey schreef: Ik ben misschien wel de grootste Cruijffiaan op dit forum, maar ik heb niet de illusie dat Cruijff de kar gaat trekken. Dat heeft hij bij Barcelona ook niet gedaan. Wel kun je naar hem luisteren.
Cruijff is positief over MVG. Dat heeft Molenaar blijkbaar gemist.
Op zijn site staat dat hij vind dat MVG ziet waar de problemen zitten en dat hij het iemand vind die van aanpakken weet. Gematigd positief vind ik dat. Maar misschien heeft ie meer gezegd. Of JC daarnaast zin in heeft in een baan bij Ajax lijkt me ook niet. Hij is wel altijd bereid om mensen te vertellen wat ze moeten doen. Ik denk dat KM daar op doelt.
Dubbel schreef:jongens als VDV moeten langer voor de club behouden blijven.
joey schreef: VDV moest weg, hij zat vast. Zijn vertrek was voor hemzelf en Ajax het beste. Ajax was te 'gemakkelijk' voor hem, hij deed niet eens moeite om op gewicht te blijven. Vreemde ogen dwingen.
Vergeet ook het financiële aspect niet. De Jong verdient ietsje meer in Duitsland dan bij Ajax hoor.
Ik denk dat Vaart in was gebleven als iedereen binnen de club dat had gewild. Straks Sneijder hetzelfde verhaal.
Dubbel schreef:een voetbaldirecteur moet kennis van voetbal hebben.
joey schreef: De Algemeen Directeur niet. Wel moet hij naar voetbalmensen luisteren.
Zowel de AD als de voorzitter. Je kunt wel denken dat ze naar de voetbalmensen luisteren maar in werkelijkheid voelen ze zich er waarschijnlijk boven verheven en gaan ze uiteindelijk hun eigen gang.
Dubbel schreef:Omdat ie voetbaltaal uitslaat zou Keje populistisch zijn? Het zal allemaal wel.
joey schreef: Dubbel, namens wie praat Molenaar eigenlijk? Is er iemand binnen Ajax die hem steunt? Het lijkt me sterk.
Ik heb geen idee joey, de cultuur is niet zo open bij onze club.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za feb 11, 2006 8:23 pm

Dubbel schreef:
joey schreef:De Algemeen Directeur niet. Wel moet hij naar voetbalmensen luisteren.
Zowel de AD als de voorzitter. Je kunt wel denken dat ze naar de voetbalmensen luisteren maar in werkelijkheid voelen ze zich er waarschijnlijk boven verheven en gaan ze uiteindelijk hun eigen gang.
Ohh, waar leid je dat uit af ? Toch niet die prietpraat van Molenaar, hoop ik ?
Dubbel schreef:Omdat ie voetbaltaal uitslaat zou Keje populistisch zijn? Het zal allemaal wel.
Nee, omdat hij dingen blijft roepen die volledig achterhaald zijn waarvan hij weet dat sommige supporters het graag slikken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 11, 2006 8:30 pm

Ik heb die Molenaar overigens nog niet op enig voetbalverstand kunnen betrappen. :blush:

Hij vindt Stam drie keer niks en had de veel goedkopere ( :eusa_liar: ) Samaras ipv Huntelaar gehaald.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 11, 2006 8:38 pm

Hij had vast veel betere versterkingen voor Ajax kunnen verzinnen dan Stam, Perez en Huntelaar. ;)


Die man roept gewoon dingen die supporters al jaren roepen en hoopt dat wij ons op die manier met hem identificeren. Uiteindelijk zijn het niet de supporters maar de mensen binnen Ajax die beslissen wie de nieuwe algemeen directeur wordt. Dat blijkt een goede zaak te zijn. Velen (waaronder ook ik toch wel een beetje) waren enthousiast over de woorden van Keje Molenaar. Het bestuur, dat de kandidaten beter kende dan wij, koos echter voor Fontein en als ik Molenaar nu zie natrappen richting Ajax is dat maar goed ook.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 11, 2006 8:39 pm

Ik zie Molenaar nog steeds graag bij AJAX komen, hij komt goed op mij over.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za feb 11, 2006 11:14 pm

Jöhnk schreef:Ik heb die Molenaar overigens nog niet op enig voetbalverstand kunnen betrappen. :blush:

Hij vindt Stam drie keer niks en had de veel goedkopere ( :eusa_liar: ) Samaras ipv Huntelaar gehaald.
Over Stam hebben we het na de zomer nog wel.

Samaras ipv Huntelaar? Klinkt bijna Cruyffiaans. ;)

En wat dat natrappen betreft. Je zou ook kunnen zeggen dat hij betrokkenheid toont.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 11, 2006 11:29 pm

Samaras kan individueel iets forceren in een wedstrijd maar past minder goed bij Ajax. Als je goede vleugelspitsen en een sterk spelende nummer 10 hebt benut je de kwaliteiten van Huntelaar optimaal en heb je maar aan hem dan Samaras.

Ik ben er van overtuigd dat Van Geel daar ook naar toe wil. Volgens mij ergert hij zich ook dood aan de aanvoer naar Huntelaar.

Over Blind durf ik niets te zeggen. God of Allah mag weten wat die man denkt. :D

Plaats reactie