Ook Stekelenburg tekent bij

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 25, 2006 5:00 am

Stekelenburg krijgt er vaak hard van langs, maar dat hoort bij het vak van een keeper. Dit schreef de Uruguayaan Eduardo Galeano onder andere over keepers in zijn boek 'Soccer in sun and shadow':

'He wears the number one on his back. The first to be paid? No, the first to pay. It's always the keepers fault. And if it isn't, he still gets blamed.'

En:

'The rest of the players can blow it once in a while, or often, then redeem themselves with a spectacular dribble, a masterfull pass, a well-placed volley. Not him. The crowd never forgives the keeper.'

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mar 26, 2006 8:38 pm

Stekelenburg kan Ajax' puntverlies niet voorkomen

Na een bliksemstart zakte Ajax ver weg. Maarten Stekelenburg hield zijn ploeg lang op de been, maar de doelman kon niet voorkomen dat NAC Breda met een verdiend punt de Amsterdam Arena verliet (1-1).
Op Klaas-Jan Huntelaar staat voorlopig geen maat. Zijn twaalfde competitieduel in Amsterdamse dienst was nauwelijks onderweg of de spits had alweer zijn twaalfde Eredivisie-treffer voor Ajax op zijn naam gezet. Huntelaar gaf met het doorkoppen van een vrije trap van Mauro Rosales Ajax de start die het wenste.

Maar wie verwachtte dat NAC na deze snelle tegenvaller het hoofd in de schoot zou werpen, kwam van een koude kermis thuis. Mede door het slordige spel van Ajax kon de ploeg van Cees Lok op adem komen.

De Brabantse gasten konden ook moed putten uit alle kansen die het in de Arena kreeg. Julian Jenner was twee keer dicht bij de gelijkmaker, terwijl ook Sander van Gessel NAC zomaar op 1-1 had kunnen zetten. Dat de defensieve kwetsbaarheid zonder gevolgen bleef was mede te danken aan Ajax-goalie Maarten Stekelenburg.

Het was eigenlijk meer de wedstrijd van Stekelenburg. De Haarlemse doelman hield ook in de tweede helft zijn ploeg op de been. Kreeg hij bij inzet van Leonardo nog de hulp van invaller Emmanuel Boakye, oog in oog met Jenner hield Stekelenburg eigenhandig zijn doel schoon.

Maar tien minuten voor het einde moest Stekelenburg alsnog capituleren. David Mendes da Silva gaf NAC met een schitterend afstandschot waar het recht op had; een punt. En Ajax likte z'n wonden, want het zakte door het puntverlies naar de vijfde plaats.
VI

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 26, 2006 11:05 pm

Keepte inderdaad redelijk. Had een paar keer wel het geluk aan zijn zijde. Mede omdat Jenner gewoon miste tot 3x toe
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 27, 2006 1:15 am

Een perfecte inzet wordt door geen enkele keeper gestopt. Het gaat erom dat de keeper er staat wanneer hij de mindere ballen wel allemaal pakt. Als Stekelenburg dat vandaag gedaan heeft, verdient hij een pluim. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma mar 27, 2006 9:00 am

Nou die goal van Mendes was wel te pakken hoor. :D

(nee, Steek was goed bezig gisteren...af en toe een beetje vaag met uitkomen naar mijn idee maar goed, details.)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 27, 2006 5:43 pm

Real Ajax schreef:Nou die goal van Mendes was wel te pakken hoor. :D

(nee, Steek was goed bezig gisteren...af en toe een beetje vaag met uitkomen naar mijn idee maar goed, details.)
Dat is over het algemeen een probleem bij hem.

Zou Grim die fouten niet zien?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 27, 2006 5:45 pm

Grim zou die fouten zelf ook nog steeds maken. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mar 27, 2006 7:03 pm

Precies, als er iemand is die Stekelenburg niet gaat leren wat hij bij hoge ballen moet doen is het Grim wel. Die was er nog slechter in.

Dat Stekelenburg gemiddeld genomen zo slecht presteert bij hoge ballen vind ik overigens onvoorstelbaar. Hij beschikt over voldoende lengte en is fysiek sterk genoeg. Als hij op dit punt nou eens vooruitgang zou boeken kan hij een uitstekende keeper worden want op de lijn presteert hij prima.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 28, 2006 12:55 am

Marillion schreef:Precies, als er iemand is die Stekelenburg niet gaat leren wat hij bij hoge ballen moet doen is het Grim wel. Die was er nog slechter in.

Dat Stekelenburg gemiddeld genomen zo slecht presteert bij hoge ballen vind ik overigens onvoorstelbaar. Hij beschikt over voldoende lengte en is fysiek sterk genoeg. Als hij op dit punt nou eens vooruitgang zou boeken kan hij een uitstekende keeper worden want op de lijn presteert hij prima.
En daarom was Grim onder andere niet goed bij hoge ballen. Alleen omdat hij er zelf niet goed in was betekent niet dat hij niet weet hoe het moet. Grim was een gebrekkige keeper, ook qua fysiek. Stekelenburg heeft meer in zich.

Een groter probleem bij Stekelenburg vind ik dat hij te weinig controle heeft over z'n strafschopgebied. Hij straalt niet uit van 'elke bal is van mij'. Hij komt wat bangig over, af en toe.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 30, 2006 8:16 pm

Ik vind wel dat zijn reflexen redelijk sterk zijn. Hij is minder bangig dan pakweg een half jaar geleden, wellicht het gevolg van wat zelfvertrouwen door gewoon de vaste keeper te zijn. Geef hem nog wat tijd, wie weet....
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 10, 2006 4:19 pm

Hoe denken (voormalige) Stekelenburg-sceptici als Thomas, Raymond, ZSoG en MHF nu aan het einde van het seizoen of hem?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 4:28 pm

Maartoe schreef:Hoe denken (voormalige) Stekelenburg-sceptici als Thomas, Raymond, ZSoG en MHF nu aan het einde van het seizoen of hem?
Hij heeft zich de laatste tijd goed gemanifesteerd natuurlijk. Eigenlijk heb ik hem in de slotfase van de competitie geen fouten zien maken.

Die spelhervatting moet nog wel beter. Die is bijna net zo slecht als die van Valdes. Ook moet hij meer uitstralen en zekerder zijn.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo mei 10, 2006 4:58 pm

Maartoe schreef:Hoe denken (voormalige) Stekelenburg-sceptici als Thomas, Raymond, ZSoG en MHF nu aan het einde van het seizoen of hem?
In principe is dit seizoen natuurlijk goed voor de Steek zijn ontwikkeling geweest, veel mogelijkheden om in te grijpen dus ook veel leermomenten. Het moge duidelijk zijn dat Stekelenburg vooruit is gegaan maar zoals Thomas al zeiden moet hij op de vlakken van spelhervattingen en "strafschopgebiedzekerheid" nog een hoop vooruitgang boeken. Hopelijk leert Maarten nog een hoop bij in Duitsland. :eusa_pray:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 9:15 pm

En die hoge ballen, daar mag hij ook aan blijven werken. :xyxthumbs:

Van Van der Sar kan hij wel een en ander leren, maar zeker niet alles.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr mei 12, 2006 8:05 am

Hij heeft het beter opgepakt, hij is meer gaan coachen, maar ik vind hem nog steeds niet super veel rust uitstralen. Daarnaast blijft het adem in hoduen bij hoge ballen van de zijkant.

Ook vind ik dat hij kwetsbaar is als er een schot komt van uit de rechterhoek. Dit zijn vaak doelpunten bij stekelenburg.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 12, 2006 8:46 am

als hij zich doorontwikkelt zoals hij zich de laatste paar maanden ontwikkelt dan komt het wel goed met die jongen. Hij heeft een tijd stilgestaan maar nu is hij weer goed bezig, en groeiende :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 12, 2006 4:15 pm

Zlatan Son of God schreef:Hij heeft het beter opgepakt, hij is meer gaan coachen, maar ik vind hem nog steeds niet super veel rust uitstralen. Daarnaast blijft het adem in hoduen bij hoge ballen van de zijkant.

Ook vind ik dat hij kwetsbaar is als er een schot komt van uit de rechterhoek. Dit zijn vaak doelpunten bij stekelenburg.
Dat laatste was me nog niet opgevallen. Heeft hij moeite om met dat been snel van de grond af te komen?

Plaats reactie