Ajax en Warner Home Video werken samen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Ajax en Warner Home Video werken samen

Bericht door Bert » ma jan 09, 2006 6:44 pm

[quote]Ajax en Warner Home Video werken samen
Amsterdam, 9 januari 2006

Warner Home Video (Benelux) en Ajax hebben met ingang van 1 januari 2006 een exclusieve overeenkomst gesloten voor de distributie van de Ajax-DVD's voor de komende jaren.

De eerste releases die Warner Home Video in samenwerking met Ajax in het voorjaar 2006 op de markt brengt, zijn vier speciale en unieke DVD-titels:
- 105 jaar Ajax, een historisch overzicht
- 1995!, inclusief de Champions League Finale
- De Gouden Jaren
- De 100 mooiste Ajax-goals.

Al deze DVD’s bevatten veel exclusief en nooit eerder vertoond beeldmateriaal. De DVD’s bieden beelden van de roemrijke historie van Ajax tot en met de laatste wereldgoals in de ArenA. Van unieke historische beelden uit de gouden jaren ‘30 en ‘70 tot en met de bijzondere successen in de jaren ‘90 met het winnen van de Champions League en de Wereldbeker. Kortom, een serie DVD’s met alle hoogtepunten van de grootste en succesvolste club in Nederland.

Tussen de beelden van historische thuis- en uitwedstrijden door wordt er ook ingegaan op het spel van topvoetballers die Ajax wereldfaam hebben bezorgd. Maar ook van spelers die hun carrière bij Ajax zijn begonnen en vervolgens bekende internationals zijn geworden.

Naast de bovengenoemde releases zal Warner Home Video elk jaar speciale Ajax Seizoensboxen uitgeven. Warner Home Video Benelux Algemeen Directeur Ruud Lamers: “Warner Home Video is bijzonder verheugd met deze overeenkomst. De naam Ajax is immers synoniem aan sportieve topprestaties en alles wat daar bij hoort. Zowel de naam van Ajax als die van vele spelers uit het verleden en heden zijn wereldbegrippen. Allemaal zaken die heel goed bij onze organisatie passen. â€

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma jan 09, 2006 6:46 pm

Wou het ook net al posten.

Goede zaak, ben vooral geinteresseerd in de 1995-serie. Maar ga er wel meerdere bestellen denk ik.
Wedstrijd Real Madrid - Ajax uit eind '95 bijvoorbeeld, zou ik ook graag in z'n geheel willen hebben.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 09, 2006 6:49 pm

Thijs schreef:Wou het ook net al posten.
Baas boven baas. :aai: ;)

Real Madrid - Ajax inderdaad, al waren de wedstrijden in '72(?) tegen Real ook leuke wedstrijden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jan 09, 2006 6:53 pm

Eindelijk, het zou ook tijd worden! Ik begon al het idee te krijgen dat AJAX niet meer wou verdienen aan merchandise. Onlangs nog bij verschillende clubs in Londen langsgeweest en bv bij Chelsea liggen prachtige dvd's van heden en verleden. Mooi dat AJAX nu eindelijk ook is wakker geworden.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jan 09, 2006 7:04 pm

Nu al Fontein ??
Prima initiatief :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 09, 2006 7:05 pm

Mooi! Heel mooi!

... als ze in zich in vredesnaam maar realiseren dat dit een internationaal project is. Sleutelwoord: Engels!

Ajax, alsjeblieft, knoop het in je oren. Met de website, de online shop, Wehkamp en Ajax Direct hebben jullie altijd consequent te klein gedacht en het knullig en 'Hollands' aangepakt. Denk nu eens één keer in het groot en maak er een mooie, écht internationale serie van...

K.
Still alive...

PcR

Bericht door PcR » ma jan 09, 2006 7:08 pm

Neefkens schreef:Nu al Fontein ??
Prima initiatief :xyxthumbs:
Zou best kunnen, zo lang hoeft het niet te duren om tot een dergelijk contract te komen. Het helpt in ieder geval opnieuw om de kritiek te laten verstommen.

:worshippy:

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jan 09, 2006 7:09 pm

[quote]Ajax algemeen directeur Maarten Fontein: “Ajax is een club die over de hele wereld bekendheid geniet. Wij zijn daarom ook heel blij met deze samenwerking met Warner Home Video, die als grote internationale videodistributeur kan zorgdragen voor een optimale distributie van onze DVD’s.â€

PcR

Bericht door PcR » ma jan 09, 2006 7:11 pm

Neefkens schreef:Of 2-talig omdat de nederlandse markt volgens mij graag Nederlandse taal heeft, anders is AJAX weer teveel verzakelijkt. :sad:
Het leuke aan dvd's is dat je er tig talen op kwijt kunt toch? :hypocrite:

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 09, 2006 7:12 pm

Thijs schreef:Wou het ook net al posten.

Goede zaak, ben vooral geinteresseerd in de 1995-serie. Maar ga er wel meerdere bestellen denk ik.
Wedstrijd Real Madrid - Ajax uit eind '95 bijvoorbeeld, zou ik ook graag in z'n geheel willen hebben.
Was laatst genieten he bij Eurosport. Die serie over Ajax. Real ff vernederd in eigen huis :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jan 09, 2006 7:16 pm

PcR schreef:
Neefkens schreef:Of 2-talig omdat de nederlandse markt volgens mij graag Nederlandse taal heeft, anders is AJAX weer teveel verzakelijkt. :sad:
Het leuke aan dvd's is dat je er tig talen op kwijt kunt toch? :hypocrite:
Natuurlijk, alleen ik bedoelde meer de teksten en Ko gaat nog verder met de site etc. Iets waar ik ook volledig achter sta, ik heb hem zelfs 1 van mijn speerpunten gemaakt als de Engelse webmaster van de ajax-site. Of in ieder geval de supervisor (hij is nu een beetje druk met van 127)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 09, 2006 7:18 pm

Eindelijk! Ik weet nu al wat ik de zoontjes van mijn vrienden voor hun verjaardag ga geven! :worshippy: :cheer: :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14487
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 09, 2006 7:26 pm

Wanneer ligt dit in de winkels eigenlijk? Zal zeker een paar maanden zoniet jaren duren, toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Warner Home Video werken samen

Bericht door joey » ma jan 09, 2006 7:29 pm

Lezen, Mr Ajax! :X

De eerste releases die Warner Home Video in samenwerking met Ajax in het voorjaar 2006 op de markt brengt, zijn vier speciale en unieke DVD-titels:
- 105 jaar Ajax, een historisch overzicht
- 1995!, inclusief de Champions League Finale
- De Gouden Jaren
- De 100 mooiste Ajax-goals.
Het stinkt aan alle kanten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma jan 09, 2006 7:39 pm

[quote="Neefkens"][quote]Ajax algemeen directeur Maarten Fontein: “Ajax is een club die over de hele wereld bekendheid geniet. Wij zijn daarom ook heel blij met deze samenwerking met Warner Home Video, die als grote internationale videodistributeur kan zorgdragen voor een optimale distributie van onze DVD’s.â€

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jan 09, 2006 7:43 pm

Waarom is dat logisch ?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jan 09, 2006 7:49 pm

Omdat de grootste afzet toch in Nederland plaats zal vinden. Volgens vallen de mogelijkheden in het buitenland ook wel tegen. Tuurlijk zal er wel interesse zijn, maar of er echte duit aan verdiend kan worden...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma jan 09, 2006 7:52 pm

Neefkens schreef:Waarom is dat logisch ?
Omdat Ajax een Amsterdamse (Nederlandse) club is. Omdat locale jeugd eerder door zo'n dvd te beïnvloeden is om later een seizoenskaart te kopen? Omdat de jeugdige stadionbezoekers óók het recht hebben om te genieten van de glorietijden?

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jan 09, 2006 7:57 pm

OK, klinkt logisch :xyxthumbs:

Misschien brengen ze het gelijktijdig uit, hebben we deze discussie voor niets gehad ;)

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma jan 09, 2006 8:01 pm

Neefkens schreef:OK, klinkt logisch :xyxthumbs:

Misschien brengen ze het gelijktijdig uit, hebben we deze discussie voor niets gehad ;)
Wat er al eerder gezegd is.. op een dvd passen meer talen.. dus als ze daar gebruik van maken............... zie je laatste paar woorden;)

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 09, 2006 8:20 pm

Goeie Engelse ondertiteling is al genoeg. Dan heb je als buitenlander tenminste het idee dat die dvd ook voor jóu bedoeld is. Op de seizoens-dvd's die Strengholt uitbracht, zijn alle menu's en commentaren 100% Nederlands en zit er geen theelepeltje Engels op die hele dvd. Dan heb je dus een product waarop een buitenlander de weg niet weet en waarop je de hele tijd Hollands gereutel hoort waarvan je geen idee hebt wat het betekent.

Het is écht niet zoveel moeite om de voice-overs ook in het Engels op te nemen en voor de fragmenten een ondertitelfunctie toe te voegen. Als Ajax dat wéér nalaat, zou dat heel dom zijn. Wéér half werk... het zou erg frustrerend zijn als ze nu weer de helft van hun potentieel links laten liggen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13346
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma jan 09, 2006 8:30 pm

Nu het einde van het DVD tijdperk in zicht is, gaan ze het uitbrengen. Typisch Ajax. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma jan 09, 2006 9:01 pm

Bertje schreef:Real Madrid - Ajax inderdaad, al waren de wedstrijden in '72(?) tegen Real ook leuke wedstrijden.
Van die rips hiervan kan je nog wel eens compleet op Ebay scoren voor weinig. Zit ik maar steeds tegen aan te hikken maar dan zou ik weer eens goed voetbal van Ajax kunnen zien. :sad:

Ko heeft wel gelijk, laat ze het nou eens een keer groot aanpakken. Engelsen vooral dol op dit soort voetbalnostalgie.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 09, 2006 9:09 pm

Rishi schreef:
Thijs schreef:Wou het ook net al posten.

Goede zaak, ben vooral geinteresseerd in de 1995-serie. Maar ga er wel meerdere bestellen denk ik.
Wedstrijd Real Madrid - Ajax uit eind '95 bijvoorbeeld, zou ik ook graag in z'n geheel willen hebben.
Was laatst genieten he bij Eurosport. Die serie over Ajax. Real ff vernederd in eigen huis :worshippy:
Voor de liefhebbers en kennis van newsgroepen : NZB file real - ajax (DVD)

Ik heb er pas geleden weer van genoten. Wat een team :worshippy:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma jan 09, 2006 9:16 pm

Dank!

Plaats reactie