Niet tekenen, dan ook niet spelen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Ajax wil spelers die niet bijtekenen niet meer opstellen. Wat vinden jullie daarvan?

Goed idee! Dat zal ze leren, de zakkenvullers!
6
11%
Goed idee! Blind moet NU beginnen met bouwen.
29
54%
Slecht idee. Hoe halen we dan de plee-offs?
6
11%
Slecht idee. Het zorgt voor een hoop onrust.
13
24%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 30, 2005 11:21 pm

Ik vind het ook een goede zaak. Met die jongens gaat het toch al verschrikkelijk, zo veel slechter kan het bijna niet gaan. Wie weet zijn de vervangers wel gemotiveerd.

Er gebeurt tenminste iets dat op bouwen lijkt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 30, 2005 11:22 pm

Het betekent volgens mij dat er flink gekocht gaat worden in de winterstop. Ajax zal de vervangers al in huis willen hebben. Anders is het kwaliteitsverlies te groot.

En anders zou Blind er niet mee akkoord gaan, neem ik aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 30, 2005 11:23 pm

Jöhnk schreef:Jezus Alex, doe niet zo histerisch. :nooo:
Hoera! :cheer:

Ik mag mierenneuken bij Jöhnk! Tralalalala. :alc: :bier: :bigups: :applaus: :cokesmile:

Het is hysterisch. :hypocrite:



Voor de rest ben ik het trouwens met je eens. Doe eens even rustig, Alex.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 30, 2005 11:26 pm

Dit is al de tweede keer vandaag. X'C

Ik ben toe aan vakantie. ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo nov 30, 2005 11:27 pm

Jippie we mogen weer elke week naar Heitinga kijken. :sad:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 30, 2005 11:28 pm

Wie zou er rechtsback moeten spelen? Trabelsi is eerste keus, De Jong tweede, Grygera derde... :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 30, 2005 11:28 pm

Als Heitinga door dit vertrouwen er opeens weer bovenop komt zijn jullie allemaal stil. ;)
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 30, 2005 11:30 pm

Trabelsi speelt dit seizoen echt niet beter dan pak 'em beet Stijn Vreven.

Ik bedoel: slechter dan dat het nu gaat, kan niet. Toch? :eusa_pray:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » wo nov 30, 2005 11:31 pm

Inderdaad.. alsof het mét trabelsi zo goed gaat

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 30, 2005 11:31 pm

Als dat gebeurt spring ik een gat in de lucht, Jesse. Ik gun het John van harte. Alleen noem ik dit geen vertrouwen. Zo zal hij opgesteld worden uit nood.

Hij kan zelfs kiezen uit twee posities! :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo nov 30, 2005 11:32 pm

Ach komop Trabelsi is toch ook in deze vorm 1000 keer beter dan Heitinga.
Blind kan iig weer een nieuwe kutsmoes inzetten in het vervolg. Tja ik kan mn sterkste opstelling niet maken want ik mag sommige spelers niet opstellen.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo nov 30, 2005 11:33 pm

John Heitinga de rest van het seizoen rechtsback. Iedereen die vandaag positief is wel ik niet horen als we zondag weer verliezen he!

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo nov 30, 2005 11:34 pm

heitinga is 2e keus dacht ik toch
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 30, 2005 11:41 pm

Ik probeer een opstelling te maken, maar overal vallen gaten. Een paar blessures en je hebt geen elftal meer. :sad:

Een vraag: zou MVG dit doen vanwege het schokeffect? Net als indertijd de spelers van AZ loon moesten inleveren (zogenaamd)?
Laatst gewijzigd door joey op wo nov 30, 2005 11:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo nov 30, 2005 11:43 pm

joey schreef:Het betekent volgens mij dat er flink gekocht gaat worden in de winterstop. Ajax zal de vervangers al in huis willen hebben. Anders is het kwaliteitsverlies te groot.
Precies. Dit kan je je anders niet veroorloven. En als je dit besluit, ben je kennelijk ook al zeker van je zaak vwb enkele transfers.

Toch nog even terug naar de bron van het verhaal. De NOS meldt het dan wel, maar hebben we Van Geel zelf ook al dit plan horen verkondigen?

Gebruikersavatar
Donnie Darko
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 20, 2004 8:18 pm

Bericht door Donnie Darko » wo nov 30, 2005 11:43 pm

joey schreef:Het betekent volgens mij dat er flink gekocht gaat worden in de winterstop. Ajax zal de vervangers al in huis willen hebben. Anders is het kwaliteitsverlies te groot.

En anders zou Blind er niet mee akkoord gaan, neem ik aan.
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt. Als ik zie dat de verhouding bagger /goede spelers die gescout en gehaald zijn in het voordeel van het eerste uitslaat vrees ik iets anders...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo nov 30, 2005 11:43 pm

Wel een meesterlijke zet trouwens, in een drama seizoen gewoon met dit soort maatregelen komen zodat dit jaar alsnog betitelt kan worden als een 'opbouwjaar', wat het niet is uiteraard, immers deze selectie is al jaren bij elkaar, maar door deze beslissing kunnen ze het toch maar mooi zo brengen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 01, 2005 12:09 am

Misschien had men beter kunnen zeggen dat "Ajax geen spelers meer opstelt die niet willen bijtekenen EN voor zichzelf staan te voetballen inplaats van in het belang van de club " dan had je meteen een signaal naar de rest af kunnen geven dat de degene die er naast komen te staan er ook mede naast staan omdat ze, zoals Joey al zei, tot de BV IK behoren.

Verder is het toch wat hoor:Na het aanstelling-Blind-hosanna geroep een klein jaar geleden te moeten zien dat Ajax, een topclub van weleer, zo ver de stront is ingezakt ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do dec 01, 2005 12:25 am

Alexander schreef:John Heitinga de rest van het seizoen rechtsback. Iedereen die vandaag positief is wel ik niet horen als we zondag weer verliezen he!
Alsof we met ons normale team wel zondag zouden winnen. Jij vreesde in ieder geval voor een nieuwe domper.

Het zou pas echt erg zijn als je nu opeens gaat roepen: 'Ja, we hebben verloren omdat ons halve elftal op de bank zit.'
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13758
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do dec 01, 2005 12:29 am

Zijn er ook daadwerkelijk namen genoemd van de spelers of is dat gewoon de vrijheid die door een aantal AT'ers in pacht wordt genomen. Ik kan me namelijk niet indenken dat Trabelsi er dan ook onder valt. Het was toch al voor het seizoen bekent dat iig hij niet zou bijtekenen, bij enkelen van die anderen was er nog valse hoop.

Het lijkt me nu sowieso al zinloos, aangezien ik vermoed dat alle spelers nu wel hun beslissing genomen hebben en zich heus niet gedwongen voelen bij te gaan tekenen als ze een half jaar niet meer verzekerd zijn van een basisplaats.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do dec 01, 2005 12:37 am

Dat kan leuk worden tegen RKC en daarna. Bij gebrek aan Trabelsi laat Heitinga zich het bos in sturen en gaat het publiek om Nigel de Jong roepen om iets aan de 0-1 tussenstand te doen. Volgens mij staat er in de reglementen van KNVB en UEFA ook iets over een verplichting om je sterkste elftal op te stellen...

Op de bank of tribune gezet worden omdat je een contract dat nog een half jaar doorloopt niet wil verlengen (en daartoe ben je ook op geen enkele manier verplicht!) zou bij de rechter wel eens op onmiddelijke ontbinding zonder recht op transfersom kunnen uitdraaien. Weekend Cees, hoe zit dat? Kunnen Trabelsi en de Jong in de winterstop al gratis weg terwijl we ze tot en met de playoffs nog hard nodig hebben...

Bj Arveladze bleek zo'n actie weinig success te hebben, maar blijkbaar is daar niks van geleerd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 01, 2005 1:11 am

joey schreef:Ik probeer een opstelling te maken, maar overal vallen gaten. Een paar blessures en je hebt geen elftal meer. :sad:

Een vraag: zou MVG dit doen vanwege het schokeffect? Net als indertijd de spelers van AZ loon moesten inleveren (zogenaamd)?
Het kan gewoon niet dat Ajax niet al vervangers op het oog heeft en al contact heeft opgenomen met die spelers en hun clubs. Zonder De Jong, Trabelsi en Pienaar is je hele rechterkant weg en moet je die opvangen met Rosales, Galasek (waarschijnlijk gaat hij dan rechts op het middenveld spelen ofzo) en Heitinga. En daarachter heb je niets. Je gaat mij niet wijsmaken dat Van Geel zo amateuristisch te werk gaat. Ik zie wel wat in deze maatregel. Ik denk niet dat het er toe zal leiden dat Trabelsi of Pienaar bijtekenen maar toch. Of het eerlijk is ten opzichte van die spelers? Ik denk het niet. Zij zijn toe aan iets nieuws en het is de schuld van Ajax dat het zo ver is gekomen dat het voor die spelers aantrekkelijker is om transfervrij weg te gaan dan om bij te tekenen. Ze hadden veel eerder met hen om de tafel moeten gaan zitten. Toch zie ik graag dat Ajax haar eigen belang boven dat van de spelers stelt.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » do dec 01, 2005 1:56 am

Thomas schreef: Het kan gewoon niet dat Ajax niet al vervangers op het oog heeft en al contact heeft opgenomen met die spelers en hun clubs.
Precies. Iets anders kan ik ook niet bedenken. De enige beweegreden die ik achter deze maatregel kan zoeken is dat men het elftal wil gaan opbouwen met spelers die wel langer dan dit seizoen blijven. Maar je gaat niet opbouwen met (jeugd)spelers, die aan het eind van dit seizoen zullen worden vervangen met aankopen. Van Geel zal dus al vervangers voor o.a. Pienaar en De Jong op het oog hebben, anders heeft deze maatregel geen nut.
Overigens sluit ik me aan bij Zuidema dat ik dit graag eerst uit de mond van een Ajax-vertegenwoordiger wil horen. NOS is redelijk betrouwbaar, maar bijvoorbeeld een Jack van Gelder wilde nog wel eens een raar, niet kloppend nieuwtje brengen.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 01, 2005 7:18 am

Het is eigenlijk heel simpel. Als de speler nog een duidelijke meerwaarde voor de ploeg is en gemotiveerd, dan moet je hem gewoon opstellen. Tenslotten hebben ze samen het contract gesloten (speler en Ajax).
Als je een goed alternatief hebt, dan moet je gaan bouwen naar de toekomst.

Trabelsi lijkt me een speler die altijd gemotiveerd blijft en een meerwaarde heeft (en er is ook geen goed alternatief) --> opstellen.
Pienaar --> los van zijn motivatie zijn daar alternatieven voor --> andere laten spelen.
De Jong --> Afhankelijk of hij bijtekend en dan nog kijken of een ander op zijn positie beter is.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do dec 01, 2005 7:25 am

Trabelsi lijkt me een speler die altijd gemotiveerd
Dat hebben we gemerkt ja :pukey:

Plaats reactie