Moet AJAX doorgaan met de 'huisstijl' 3-4-3?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Moet AJAX doorgaan met de 'huisstijl' 3-4-3?

Ja, AJAX heeft er niet voor niets de meeste successen mee behaald.
18
37%
Ja, alleen als AJAX de juiste spelers voor handen heeft.
24
49%
Nee, AJAX moet met de tijd mee gaan.
7
14%
Nee, en schaf gelijk de hele jeugdopleiding ook maar af.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » za nov 05, 2005 4:08 pm

ja, maar we willen naar iets anders, he? Of iets anders....We willen weer terug naar het oude.
Moet AJAX doorgaan met de 'huisstijl' 3-4-3?
Sorry, maar daar past hij niet in. ''Risico lopen'' hoort erbij.
Zelfde reden waarom Galasek niet bij AJAX past.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 05, 2005 4:10 pm

Wim schreef:Dat is mij te simpel. Rosenberg was de keus van Blind op basis van de informatie maar ook op basis van zijn eigen waarnemingen.
Waar Koeman verantwoordelijk was voor Sikora en Soetaers is Blind verantwoordelijk voor Rosenberg.
Vind ik ook. De trainer trekt echt niet elke speler aan waarmee de scouts op de proppen komen. Blind heeft hem ook zien spelen. Misschien heeft hij teveel vertrouwen gehad in zijn scouts, maar Blind is uiteindelijk verantwoordelijk voor het toezeggen van deze transfer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za nov 05, 2005 4:14 pm

Kom op zeg, opbouwend mag Escude Maduro's schoenveters nog niet vastmaken. Als Escude al diep speelt doet hij dit wel goed geplaatst maar veel te slap. Hij haalt het tempo eruit en maakt het moeilijk voor de ontvanger om de bal aan te nemen aangezien die al weer een verdediger op zijn nek heeft.
Daarnaast heeft hij van inschuiven totaal geen kaas gegeten.

Blind heeft groot gelijk dat hij Escude eruit heeft gezet, want na 2 seizoenen is het wel duidelijk dat hij nooit meer zal leren aanvoelen wanneer hij moet inschuiven. Vermaelen moet het nu maar eens proberen.
Maduro moet terug naar het middenveld, behalve als de tegenstander zo matig is dat 3 verdedigers genoeg zijn.
Hij zit al een tijdje in een dip (is ook niet zo gek), maar hij zal steeds belangrijker worden binnen het team.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 05, 2005 5:07 pm

We geen helemaal niet 3-4-3 spelen hoor. We gaan 4-3-3 spelen en 3-4-3 tegen de twee spitsen. En een soort 3-4-3 in balbezit maar lang niet hetzelfde.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » za nov 05, 2005 5:16 pm

Nee? Wat is het verschil dan?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 05, 2005 5:22 pm

Hij wil tegen tegenstanders die met één spits en een schaduwspits spelen vier verdedigers opstellen omdat je dan beter uitkomt. De backs dekken dan veelvuldig door en de twee centrale verdedigers vormen samen met de verdedigende middenvelder een driehoek waarmee de spitsen vastgezet worden. In balbezet heb je dus uit die driehoek één speler die doorschuift en twee backs die doorschuiven. Hiermee krijg je een vrije man op het middenveld en die mag dan om de spits opduiken.

Zolang de plannen van Blind sinds zijn aanstelling niet veranderd zijn natuurlijk.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za nov 05, 2005 5:23 pm

Escude is een goede speler, maar niet voor AJAX. Net als Galasek, of Sonck, of Machlas. En zo kun je doorgaan. Dat een speler bij AJAX mislukt, betekent niet altijd dat hij geen goeie speler is, maar dat hij niet bij AJAX past. Maduro is meer geschikt voor het spel wat AJAX nastreeft, en is dus een betere speler voor AJAX op dit moment. Verdedigend vind ik hem mede door zijn fysiek goed, in ieder geval positioneel beter dan Escude. Ook in opbouwend opzicht is hij gewoon veel beter; hij heeft een hele goeie pass, en weet precies waneer ie wel of niet moet inschuiven. Hij houdt meestal ook goed overzicht, leest een beetje het spel. Een goeie '4' in spe dus. Maduro snapt het AJAX-spel gewoon. Dat heeft ie dus mee. Nu moet ie alleen meer ervaring opdoen om zo zijn niveau op te kunnen schroeven tot een volwaardige AJAX '4'. Een nieuwe Rijkaard! :cheer:
Voor Escude zie ik dus geen toekomst in Amsterdam meer. Vermaelen daarentegen, die heeft potentie. Ik vrees alleen dat een centrum Grygera-Vermaelen ook niet zoveel te bieden heeft.

In principe vind ik dat AJAX dit seizoen moet afmaken met de beste mogelijke opstelling; niks bouwen, want dat heeft toch geen nut met alle vertrekkende spelers. Volgend seizoen, met de nieuwe aangetrokken spelers, wil ik weer een AJAX dat aan een 3-4-3 zoals vanouds bouwt.

Dit seizoen wil ik het dus zo zien:

------------------------Stekelenburg------------------------------

--Trabelsi-------Grygera--------Vermaelen-------Emanuelson--

--------------Maduro-----------------------Lindenbergh-----------

---------------------------Sneijder-----------------------------------

--Rosales----------------Anastasiou---------------------Babel-----

Als de verdediging na een paar wedstrijden niet klopt gewoon Maduro terug achterin en De Jong op rechtshalf.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » za nov 05, 2005 5:31 pm

Bertje schreef:Hij wil tegen tegenstanders die met één spits en een schaduwspits spelen vier verdedigers opstellen omdat je dan beter uitkomt. De backs dekken dan veelvuldig door en de twee centrale verdedigers vormen samen met de verdedigende middenvelder een driehoek waarmee de spitsen vastgezet worden. In balbezet heb je dus uit die driehoek één speler die doorschuift en twee backs die doorschuiven. Hiermee krijg je een vrije man op het middenveld en die mag dan om de spits opduiken.

Zolang de plannen van Blind sinds zijn aanstelling niet veranderd zijn natuurlijk.
Aha. :xyxthumbs:
Dat wist ik niet. Maakt ook niet uit. Escudé is daar ook ongeschikt voor.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 05, 2005 5:36 pm

Das waar. ;)

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo nov 06, 2005 11:09 am

Blind over meningsverschil in spelersgroep over speelwijze

Bron: AJAX Netwerk

In De Telegraaf ging Danny Blind in op het meningsverschil in de selectie over de manier van spelen tijdens het duel tegen FC Thun. Na afloop verweet een deel van de spelersgroep Galasek dat hij juist naar achteren speelde in plaats van naar voren.

Blind: "Voor de eerste keer onder mijn leiding kreeg ik te maken met een verschil van inzicht tussen spelers tijdens de wedstrijd. Over de uitvoering was niet iedereen het eens en dat ging ten koste van het spel. We maakten het speelveld te lang door achteruit te lopen. Die ruimte was voor Yannis Anastasiou niet te belopen. Daarom hadden we druk moeten zetten op het verdedigingscentrum van Thun. In Nederland zijn we gewend altijd naar voren te denken om zo achter in een probleem op te lossen."

Blind liet weten Maduro de kritiek niet te verwijten. Hij gaf aan het juist goed te vinden dat de spelers over tactiek nadenken en er mee bezig zijn.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo nov 06, 2005 11:12 am

Mr. Ajax schreef:. Maduro is meer geschikt voor het spel wat AJAX nastreeft, en is dus een betere speler voor AJAX op dit moment. Verdedigend vind ik hem mede door zijn fysiek goed, in ieder geval positioneel beter dan Escude. Ook in opbouwend opzicht is hij gewoon veel beter; hij heeft een hele goeie pass, en weet precies waneer ie wel of niet moet inschuiven. Hij houdt meestal ook goed overzicht, leest een beetje het spel. Een goeie '4' in spe dus. Maduro snapt het AJAX-spel gewoon. Dat heeft ie dus mee. Nu moet ie alleen meer ervaring opdoen om zo zijn niveau op te kunnen schroeven tot een volwaardige AJAX '4'. Een nieuwe Rijkaard! :cheer:
Is dit een gewenst beeld of zie jij wedstrijden die ik niet gezien heb?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 06, 2005 1:53 pm

Ik heb alle wedstrijden dit seizoen gezien, dus zeg jij het maar :yes: :aai:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo nov 06, 2005 2:36 pm

Waar kan ik die rose bril kopen?
Kijk er toch zo naar uit he....... . X'C
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 06, 2005 2:48 pm

Zou ik niet weten, die van mij zijn transparant...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo nov 06, 2005 5:08 pm

Ja die hersenen van ons filteren na verloop van tijd die kleur er wel weer uit. :D
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo nov 06, 2005 5:45 pm

Of maakt het voetbal het leven zo kleurloos?

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo nov 06, 2005 7:02 pm

Kan iemand mij vertellen of ik deze wedstrijd, de eerste sinds jaren die ik niet live zie, moet gaan bekijken? :D
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie