Moet AJAX doorgaan met de 'huisstijl' 3-4-3?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Moet AJAX doorgaan met de 'huisstijl' 3-4-3?

Ja, AJAX heeft er niet voor niets de meeste successen mee behaald.
18
37%
Ja, alleen als AJAX de juiste spelers voor handen heeft.
24
49%
Nee, AJAX moet met de tijd mee gaan.
7
14%
Nee, en schaf gelijk de hele jeugdopleiding ook maar af.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 01, 2005 8:09 am

Charisteas doet het ook niet goed hoor. Was vorig seizoen op z'n eerste twee wedstrijden na zelfs beschamend slecht.

Maar in aanleg is hij idd de meest geschikte van het stel. Daar heb je gelijk in.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » di nov 01, 2005 8:16 am

Dit seizoen heb ik uitstekende wedstrijden van hem gezien, tot die hersenschudding dan.
Goed bewegen, goed aanspeelbaar zijn, goed kaatsen, goed bewegen na de kaats. Scherp voor het doel en zelfs verrassende passeer bewegingen langs het verkeerde been van de verdediger.
Alleen het oogt niet zo.................
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 01, 2005 8:48 am

Dit seizoen heb ik hem ook 'aardige' dingen zien doen. Maar ik heb Babel vorig seizoen ook 'aardige' dingen zien doen.

Tegen Arsenal speelde hij trouwens als enige naar behoren. Ben het ook met je eens dat Harry op dit moment onze beste spits is. Zonde dat hij morgen niet meespeelt.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di nov 01, 2005 8:58 am

Een Griekse Vennegoor als onze redder X'C
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di nov 01, 2005 10:07 am

Over welke club hebben we het hier?

AJAX toch? dan is aardige dingen niet goed genoeg. Het moeten goede bewegingen zijn, goede acties etc..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 01, 2005 10:30 am

Het zou helpen als Charisteas eens een goede bal kreeg. Hetzelfde geldt voor de andere spitsen. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di nov 01, 2005 10:47 am

Onzin joey. De spitspositie is simpelweg cruciaal bij Ajax. En al die spitsen hebben genoeg kansen gekregen hoor in de wedstrijden dat ze 'op 9' mochten beginnen. Ik heb Rosenberg dotten zien missen tegen Feyenoord en Praag, Charisteas tegen ADO, Ananas tegen Heracles en Heerenveen en Babel tegen PSV.

Natuurlijk komt er van de zijkanten veel te weinig, maar zolang de spits geen dreiging (actie) heeft kan een defensie simpelweg blijven staan en hoeven centrale verdedigers nooit keuzes te maken om in te stappen, dan wel te blijven staan. Zo kan men dus ook altijd rugdekking verlenen aan de vleugelverdedigers en wordt het voor de jongens op de zijkant ook niet makkelijker om er langs te komen en een goede voorzet te geven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 01, 2005 10:49 am

Pettersson had ook geen actie. Het is maar hoe je het invult.

Maar jij was toch gecharmeerd van Harry?
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di nov 01, 2005 10:49 am

:worshippy: Steef :worshippy: Dat probeer ik ze ook al maanden uit te leggen
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 01, 2005 10:53 am

De meeste mensen vinden hier dat wij geen kansen krijgen. Dan kun je ze dus ook niet missen en al zeker geen dotten..
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di nov 01, 2005 11:00 am

joey schreef:Pettersson had ook geen actie. Het is maar hoe je het invult.

Maar jij was toch gecharmeerd van Harry?

Ik vind Harry de beste spits die Ajax op dit moment onder contract heeft. Vrij balvast, slim, maakt vaak de juist keuze. Hij heeft alleen amper diepgang.

Niettemin is hij de enige die met regelmaat het net weet te vinden en die ook een echte vooractie maakt op het moment dat een vleugelspeler aan de bal is. Die andere drie staan vaak maar wat te kijken. Alleen Ananas beweegt nog wel, maar dan vooral richting penaltystip en niet naar de eerste paal.

Maar je vergelijk 'm laatst met John van Loen en dat vond ik eigenlijk wel treffend.

Maar om nu vijf miljoen uit tegen aan Harry, vijf aan Rosenberg ( :nooo: :pukey: ) en zes aan KJH lijkt mij wat te ver gaan. Dat is zestien miljoen! I.a.w. het hele Zlatan-bedrag. Ik zou eerst zorgen dat een club Harry voor een redelijk bedrag (4 mln) overneemt.

KJH heeft zichzelf wel een paar acties aangeleerd om een bal snel vrij te maken. Daarnaast zijn z'n loopacties in de zestien prima. Een beetje Cruz zonder explosiviteit en snelheid.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 01, 2005 11:11 am

Steef schreef:Maar je vergelijk 'm laatst met John van Loen en dat vond ik eigenlijk wel treffend.
:sad:

Misschien kunnen we hem aan Feyenoord verkopen! :bis:
Ik zou eerst zorgen dat een club Harry voor een redelijk bedrag (4 mln) overneemt.
Hij kon deze zomer naar Benfica. Hadden we moeten doen. :yes:
KJH heeft zichzelf wel een paar acties aangeleerd om een bal snel vrij te maken. Daarnaast zijn z'n loopacties in de zestien prima. Een beetje Cruz zonder explosiviteit en snelheid.
Ik ben niet zo kapot van hem. Hij houdt de bal aardig vast, maar ik vind hem voetballend toch beperkt. Bovendien is hij een jongen uit de Achterhoek die een kleur krijgt als je iets tegen hem zegt, ik moet nog zien of hij het in Amsterdam redt. Ik zou eerder Nando terughalen. Die kent het systeem en kost niets. Dat risico kun je wel nemen.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di nov 01, 2005 11:16 am

Ik vind KJH dus juist helemaal geen bescheiden/bedeesde indruk maken. Hij is eerder wat arrogant en heeft in het veld een echte killerskop.

Nando is beestachtig sterk, maar tactisch is het niet geweldig. Daarnaast is z;n traptechniek om te huilen zo slecht. KJH is een stuk verder in z'n ontwikkeling. :yes:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 01, 2005 11:21 am

In België vonden ze Sonck ook arrogant, maar daar bleef weinig van over in Amsterdam. ;)

De vraag is, zit er nog meer in bij KJH? Voor de echte top vind ik hem aan de trage kant. En bij Ajax renderen pure afmakers niet zo, zie Machlas en Sonck.
Het stinkt aan alle kanten!

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » di nov 01, 2005 11:22 am

Heb ook bij KJ het gevoel dat hij tegen de druk bestand is. Heb het al eerder verkondigd, hij heeft een zelfde mentaliteit als een Kuijt of van Nistelrooy. Daarnaast vind ik hem juist voetballend goed bij Ajax passen, hij is een goed aanspeelpunt met een natuurlijk gevoel voor goals.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di nov 01, 2005 11:24 am

Ik vind 'm ook wat traag. Maar als je top wil, moet je ook echt topbedragen durven uit te geven. Met bedragen van 4-6 mln Euro haal je geen topspits binnen.

Ik ken nog een goede uit Argentinie die zo'n 10 mln moet kosten. :hypocrite:

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » di nov 01, 2005 11:26 am

joey schreef:In België vonden ze Sonck ook arrogant, maar daar bleef weinig van over in Amsterdam. ;)

De vraag is, zit er nog meer in bij KJH? Voor de echte top vind ik hem aan de trage kant. En bij Ajax renderen pure afmakers niet zo, zie Machlas en Sonck.
De niet-afmakers als Charisteas en Rosenberg renderen ook niet bij Ajax ;)

Echt traag vind ik hem niet, Kieft was ook niet de snelste. Voetballend is het prima, kan met de rug naar de goal spelen, is balvast, maakt doelpunten en er zit m.i. nog genoeg groei in. Als je Huntelaar alleen maar als een pure afmaker typeerd, doe je hem m.i. veels tekort.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 01, 2005 11:30 am

Z´n techniek moet beter, hij kan aan z´n startsnelheid werken en mag iets sterker in de duels worden. De potentie is er zeker.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 01, 2005 12:26 pm

Steef schreef:Maar om nu vijf miljoen uit tegen aan Harry, vijf aan Rosenberg ( :nooo: :pukey: ) en zes aan KJH lijkt mij wat te ver gaan. Dat is zestien miljoen! I.a.w. het hele Zlatan-bedrag. Ik zou eerst zorgen dat een club Harry voor een redelijk bedrag (4 mln) overneemt.
Ik vind het een enorme flater dat MVG nu beklemd wordt in zijn werk doordat Blind/Steen-Olsen voor enorm veel geld een compleet ongeschikte spits heeft binnengehaald. Eigenlijk zou ik zeggen: incasseer het verlies en begin met een schone lei. Want als je Harry straks verkoopt, ga je weer voorbij aan het principe van doorselecteren. (Als er, obv kwaliteit, een spits moet vertrekken, is dat natuurlijk Rosenberg en niet Harry.)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 01, 2005 12:34 pm

De aankoop Rosenberg is zó eigenaardig. Blind die triomfantelijk vertelde dat deze jongen zo goed op het randje van buitenspel kan spelen. Terwijl we zo'n speler dus juist NIET nodig hebben. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di nov 01, 2005 12:42 pm

Ik vind het geen slechte gedachte. Rosenberg mist een hoop zelfvertrouwen maar creerde ZELF toch nog de nodige kansen in de wedstrijden die hij speelde. Dat hij die ook zelf verneukte is weer een ander verhaal. Maar zijn loopacties ( wel alleen om zichzelf in stelling te brengen en niet om zich heen te kijken) vind ik redelijk tot goed.
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di nov 01, 2005 1:15 pm

Rosenberg creert niks zelf. Ik heb 'm louter langs en over ballen zien maaien.

Hij denkt een goede loopactie in de diepte te hebben, maar dat is dan ook 't enige. Hij biedt zich nooit aan voor de combinatie (kan-ie niet) of om zelf een actie te maken/op doel te schieten (kan-ie al helemaal niet).

AGOVV-verdediger Van Boxel zei 't goed. Ze hadden vijf minuutjes nodig om te zien dat Rosenberg werkelijk iedere bal diep wilde hebben en overal zat te wijzen waar ruimte zou moeten liggen. Toen besloot men maar vijf meter voor Rosenberg te gaan verdedigen en ervoor te zorgen dat Markus nooit in het zichtsveld van een verdediger kwam te staan. Op het moment van een dieptepass zette men dan ook nog een stap naar voren en stond de arme Zweed zeker vijf meter buitenspel. En zelfs als er niet op tijd gestapt zou worden, stond-ie nog ruim buitenspel.

Amateuristische voetballer die Rosenberg.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di nov 01, 2005 1:35 pm

joey schreef:De aankoop Rosenberg is zó eigenaardig. Blind die triomfantelijk vertelde dat deze jongen zo goed op het randje van buitenspel kan spelen. Terwijl we zo'n speler dus juist NIET nodig hebben. :X
Dat heeft mij ook verbaasd; Rosenberg is een voorbeeld van een spits die het best rendeert in een 4-4-2 systeem, en dan met name bij een ploeg waar ruimte achter de verdediging van de tegenstander ligt. Blind vertelde er overigens bij dat hij verschillende soorten spitsen wil hebben, zodat hij meerdere systemen kan spelen. In een systeem waarbij Ajax de bovenliggende partij is (en dat zal het uitgangspunt van Blind zijn, neem ik aan) past Rosenberg alleen niet. :nooo:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo nov 02, 2005 8:54 am

Liever geen discussies over de huisstijl van Ajax

Bron: De Volkskrant

BERN - De discussie over een spelsysteem met vleugelspelers is de rode draad door de relatie van Ajax en zijn trainer Danny Blind. Hij zal deze tactiek te allen tijde verdedigen, net als zijn spelers.

Op de vraag waarom Ajax-trainer Danny Blind tegen beter weten in persisteert te voetballen in een systeem met vleugelaanvallers, gaf hijzelf al in 1996 een treffend antwoord, in een vraaggesprek met de Volkskrant. Al was hij toen nog speler.

‘Misschien zouden we met een ander systeem wel succesvoller zijn. Maar dit systeem heeft Ajax geen windeieren gelegd en dat moet je dan ook niet gaan veranderen als het een tijdje tegenzit.’

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 02, 2005 9:39 am

Duke schreef:Dat heeft mij ook verbaasd; Rosenberg is een voorbeeld van een spits die het best rendeert in een 4-4-2 systeem, en dan met name bij een ploeg waar ruimte achter de verdediging van de tegenstander ligt. Blind vertelde er overigens bij dat hij verschillende soorten spitsen wil hebben, zodat hij meerdere systemen kan spelen.

En vervolgens roept hij dat het Ajax-systeem bij hem niet ter discussie staat. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie