Galasek mogelijk langer bij Ajax

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Plaats reactie

Galasek mogelijk langer bij Ajax?

Goede zaak. Zijn routine is onmisbaar voor deze jonge ploeg.
17
74%
Slechte zaak. We hebben al een overschot aan kwalitatief gelijkwaardige of betere middenvelders.
3
13%
Ik twijfel. Hij is toch 'alweer' dertig jaar....
3
13%
 
Totaal aantal stemmen: 23

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Galasek mogelijk langer bij Ajax

Bericht door 343 » di okt 21, 2003 10:48 am

Galasek mogelijk langer bij Ajax

Bron: AJAX netwerk

Dagblad De Telegraaf meldt dat Ajax directeur Van Eijden Tomas Galasek heeft laten weten zijn nog tot 2005 doorlopende contract te willen openbreken. De Ajax middenvelder zal een verbeterd en verlengd contract worden voorgelegd. Na een moeizaam begin is Galasek allang niet meer weg te denken uit de basis van Ajax.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di okt 21, 2003 4:52 pm

:eusa_dance: :cheer: het gaat steeds beter eerst yakuub en nu galasek... go ajax go!

Gebruikersavatar
Vaart!
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 2:03 pm

Bericht door Vaart! » di okt 21, 2003 5:43 pm

Wie zal het toch zijn die die laatste optie heeft gestemd... :hypocrite:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di okt 21, 2003 7:30 pm

In dit geval was ik dat :). Alhoewel Galasek een uitstekend speler is wiens waarde zeker niet onderschat mag worden, lijkt het me ook tijd dat Nigel De Jong en Heitinga kansen krijgen op zijn positie.

Maar goed, zoals de optie aangeeft: ik twijfel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » di okt 21, 2003 7:42 pm

Slechte zaak! Waarom? Onderstaand postte ik eerder op het AN en ik denk er nog steeds zo over. Ik heb geen zin om e.e.a. over te tikken of aan te passen, dus bij deze:
Je schiet door in het verdedigen van Galasek, hij is natuurlijk niet een grote speler, wel een nuttige. Grote talenten staan tegenwoordig in de belangstelling van grote clubs, Galasek moet het doen met een vage interesse van Hertha BSC. Daar is ook een reden voor: spelers zoals hem zijn niet schaars. Er zijn zat Galasekjes in de wereld te vinden. Natuurlijk doet de man verdedigend goed tot zeer goed zijn werk, niets dan lof wat dat betreft, maar ga me nou niet wijsmaken dat hij het draaipunt van Ajax is. Ajax begint pas echt te voetballen als VDV (btw, té weinig naar mijn smaak), Pienaar en Sneijder het balletje rond laten gaan. Feit is wel dat Galasek een cruciale positie inneemt waardoor hij (noodgedwongen?) zich veelal met de opbouw moet bemoeien. Kijk nog eens naar de CL (dát zijn de wedstrijden waar de spelers m.i. examen hebben gedaan), waar Ajax moeite had met het creëeren van kansen, dat is natuurlijk niet alleen op het conto van de Tsjech te schrijven, maar hij speelt wel degelijk een rol in het geheel.

Hoe je het ook wendt of keert, Galasek op zijn best is een dienende speler, zeker geen dwingende speler. Ik zeg toch geen rare dingen als ik zeg dat Galasek afgelopen seizoen zijn beste wedstrijden tegen Arsenal en Oranje speelde? Idd, in een dienende rol, waarvoor hij overigens een vette voldoende verdiende. Nu wil ik meer; wat ik graag van Galasek wil zien is dat hij bijv. in een wedstrijd zoals die tegen Arsenal er niet alleen op, maar ook eróver gaat. Over de man heengaan, voor de broodnodige aansluiting zorgen en a la Davids in Dortmund het spel naar zich toetrekken, het heft in handen nemen, actie, ipv reactie, initiatief tonen, kortom: Ajax! Nu ben ik de eerste die zal toegeven dat dat destijds waarschijnlijk niet in de tactische plannen van Koe lag, maar ik zie het de Tsjech in de toekomst ook niet doen als het wél van hem gevraagd wordt. Naast specifieke kwaliteiten mist hij daarvoor ook de persoonlijkheid en uitstraling, iets wat Wouters destijds overigens wel had.

Wat ik op die positie graag wil zien is een speler die naast die verdedigende arbeid ook aanvallend een bijdrage levert, daarin schiet hij wat mij betreft tekort. Het is nu eenmaal zo dat als je op de Ajax-manier wilt spelen, dat iedereen mee moet doen; iedereen valt aan en iedereen verdedigt. Daarvoor heb je complete spelers nodig en ik blijf volhouden dat Galasek niet aan die eis voldoet. Zo vind ik ook dat Bergdolmo en Pasanen niet aan die eis voldoen, ik meen me te herinneren dat deze Scandinaviërs niet op jouw lijstje 'twijfelgevallen' voorkwamen, opmerkelijk... Mijn kritiek is ook niet zozeer bedoeld om Galasek de ArenA uit te schoppen, ik wil een beter Ajax zien, het latje moet elk jaar iets hoger, dus probeer ik aan te geven welke spelers m.i. moeten worden vervangen. Galasek is daar één van, de genoemde Scandinaviërs zijn andere voorbeelden. We hoeven hiervoor de transfermarkt niet eens op; met Yakubu en ook de Jong hebben we spelers in huis die m.i. meer toe kunnen gaan voegen aan het elftal dan onze Tsjechische vriend, bij de gedachte aan een fitte Heitinga krijg ik zelfs kippenvel. Ik zoek alleen maar naar verbetering, ik wil weer een écht Ajax zien en probeer me nou niet te overtuigen dat dat niet van deze tijd is, want ik ben nog net zo koppig als in '94...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 22, 2003 5:51 am

Mee eens. In vind de bewondering alom voor Galasek behoorlijk verontrustend. Laatst hoorde ik zelfs Heitinga zeggen dat hij de Tsjech een voorbeeld vond voor simpel voetbal. Dan is er toch iets helemaal mis. Tommie Breed is een omhooggevallen antivoetballer die opbouwend niets brengt. En dat kan niet bij 'het echte' Ajax. In naam van de doorstroming van talenten als de Jong, weg met Galasek!

Aan het begin van het seizoen stond vd Vaart als schaduwspits achter Zlatan. Dat mislukte doordat er achter hem een veel te groot gat lag. Lag dat aan de vooruitdenkende vd Vaart of aan de terughangende Galasek? Als we het over Ajax voetbal hebben lijkt het antwoord me vrij duidelijk.

Geef mij maar een Neeskens of Davids. Die pakken een bal af op de helft van de tegenstander en doen er ook nog eens iets goeds mee.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo okt 22, 2003 8:39 am

galasek is de meest constante speler bij ajax, oke aanvallend brengt hij niet veel, maar dat moet hij ook niet doen op die positie, hij moet juist de verdediging helpen zodat die linie, wat in mijn ogen de zwakste linie is bij ajax redelijk wordt ontlast en dat doet galasek met verve... hij is niet weg te denken uit dit ajax, gelukkig is hij bijna nooit geblesseerd want dat zou een ramp zijn!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » wo okt 22, 2003 9:17 am

WP_LeGeNd schreef:galasek is de meest constante speler bij ajax, oke aanvallend brengt hij niet veel, maar dat moet hij ook niet doen op die positie
Ik dacht altijd dat de bedoeling was dat je met je hele team aanvalt en verdedigt; zo begint de verdediging in de aanval en de aanval in de verdediging. De bedoeling is dus juist dat op die centrale positie een speler komt te staan die ook die verdedigende arbeid brengt, maar daarnaast niet schroomt om ook aanvallend zijn steentje bij te dragen. Zo breng je weer een extra angel in je spel. Dat je dan verdedigend kwetsbaarder zou worden, vind ik geen argument; het is gewoon een kwestie van positie overnemen.

Nu gaat Ajax spelen met een middenveld met VDV, Sneijder, Pienaar en Galasek, als de eerste 3 in vorm zijn spelen zij in balbezit een tempootje hoger dan de Tsjech. Misschien is het dan maar goed dat hij zich niet met de aanval bemoeit, want in dat geval is hij vooral een remmende factor. Vandaar dat op die positie een speler zou moeten komen te staan die ook in de aanval een rol van betekenis zou kunnen spelen, dat zou Ajax weer iets beter maken. Bijzonder jammer dat bijv. een Nigel de Jong niet de kans krijgt om zich op die positie te ontwikkelen...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo okt 22, 2003 10:13 am

Ik ben in principe niet tegen een contractverlenging van Tomas, mits hij volgend jaar maar wel zijn basisplaats regelmatig kwijt zal zijn en hem dat duidelijk gemaakt zal worden.

Galasek erbij kan geen kwaad, onder andere voor de routine uiteraard. In de selectie is hij een modelprof, en ik hoop volgend jaar op de bank/tribune ook. Zolang hij tijdens/na dit seizoen maar plaats maakt voor Heitinga of desnoods De Jong!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo okt 22, 2003 10:25 am

Ik snap het echt niet, zelfs Real Madrid heeft spelers als Galasek nodig en kan niet op elke positie een aanvallende middenvelder posteren. Ik hoop ook dat Galasek volgend jaar wordt opgeofferd voor Heitinga of De Jong maar alleen als blijkt dat zij ook verdedigend hun mannetje staan, dat ze zich net zo kunnen opofferen voor het team, net zoveel kilometers maken en alle gaatjes dichten. Want Galasek is echt nog onmisbaar voor dit Ajax. Dat bleek ook wel toen hij 1 of 2 wedstrijden niet meedeed in het begin van het seizoen. Het is misschien geen speler waarvoor je naar het stadion komt maar echt gewoon onmisbaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » wo okt 22, 2003 10:54 am

Rishi schreef:Ik snap het echt niet, zelfs Real Madrid heeft spelers als Galasek nodig en kan niet op elke positie een aanvallende middenvelder posteren.
Klopt, maar Real Madrid is ook niet een team wat met zijn allen aanvalt en verdedigt. Hun opvatting is een hele andere en dat kan ook omdat ze simpelweg alle sterren opkopen. Volgens mij kunnen wij dat niet en moeten wij dus uit een ander vaatje tappen, maar dan moet je de lat wel hoog leggen, anders zal je nooit je hoogste ambitie kunnen realiseren. Het is een streven naar perfectie en Galasek is niet de perfecte invulling van die positie, omdat hij bepaalde aanvallende kwaliteiten mist. Dat geldt ook voor een speler die die aanvallende kwaliteiten wel heeft, maar bepaalde verdedigende kwaliteiten mist.

Overigens denk ik dat naarmate het team beter wordt, spelers als Galasek meer en meer overbodig worden. Hoe sterker het team, hoe minder er gecorrigeerd hoeft te worden, nietwaar? Ik denk dan ook niet dat Galasek onmisbaar is, zijn waarde neemt wel toe als het team stroef draait, zoals in de eerste weken van dit seizoen...

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » do okt 23, 2003 6:36 pm

Galásek staat nog tot 2005 onder contract, dat is toch prima? De prioriteit hoort te liggen bij de aflopende contracten van Maxwell, Trabelsi en eventueel Seedorf, met spelers als Ibrahimovic, Pasanen en dus ook Galásek kan in een later stadium gesproken worden. Ajax wil iedere speler die het leuk doet tot minimaal 2005 vast hebben liggen, maar dit beleid levert wel een beleid van 51 contractspelers op. Van der Gun deed het in het seizoen 2000-2001 alleraardigst, wat voor Ajax reden was zijn contract met vier jaar te verlengen. Hierdoor zitten we nog tot volgend jaar zomer aan deze jongen vast, ik bedoel maar.

Plaats reactie