Wint Ajax toch nog de Champions League?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma nov 29, 2004 7:19 pm

Dr. Living Stoned schreef:wat heet bij roeien de eindstrijd? Finale toch? De nummer 3 werd achteraf gediskwalificeerd, wie werd vierde en werd dit weekend gehuldigt als nummer drie? Niemand die het had over de deelname van de snelste boot uit de voorrondes
Je draait de zaak om. In de finaleronde komt een aantal deelnemers(laten we zeggen 10) tegen elkaar uit(tegelijk!). Een competitie(in etapes) dus, want de snelste(in tijd!) roeier is sneller dan al(!) zijn tegenstrevers. Daarin verschilt het van een tournooi in de klassieke opzet waar loting bepaalt welke tegenstanders elkaar uitschakelen en je dus een winnaar krijgt maar geen nummer 2(want de resultaten zijn immers niet onderling vergelijkbaar).
In het engels heet het Runner up.
In het Engels heet een cavia een guinea-pig. Is geen varken, noch komt het beest uit Guinea.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 29, 2004 7:25 pm

Ajax zou krijgen waar het recht op heeft, de CL 1995/'96
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 29, 2004 7:30 pm

Een trivia-vraagje voor Raul, wie mocht er als officieel nummer 1 aantreden in de CL, nadat Marseille betrept werd op omkoping?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma nov 29, 2004 8:12 pm

Niemand. De verliezend finalist AC Milan nam deel als kampioen van Italië, niet als winnaar van de laatste editie. Marseille bleef de nummer 1 maar werd uitgesloten van deelname voor de volgende editie.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma nov 29, 2004 8:49 pm

Ik heb hem al eerder genoemd en doe dat nu maar weer: Nottingham Forest - Anderlecht. Volgens mij het enige precedent in de Europacup. Toen daar bleek dat de scheidsrechter was omgekocht is de uitslag ook niet herzien. Die beker komt echt niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di nov 30, 2004 7:15 pm

On topic: is al duidelijk wat de UEFA beslist in deze?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di nov 30, 2004 7:25 pm

Nee, dat kan nog jaren gaan duren.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo mar 02, 2005 12:38 pm

VI schreef:'Doping is als de liefde. Je hebt er twee voor nodig; een arts en een speler'
Michel Platini claimt dat de spelers van Juventus moeten hebben geweten van de toediening van verboden middelen tussen 1994 en '98

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo mar 02, 2005 2:54 pm

EPO bij Juventus 2005-02-25 15:59:59

De rechtbank van Turijn wil een nader onderzoek naar het gebruik van EPO bij Juventus, omdat volgens de rechter Giuseppe Casalbore duidelijk is aangetoond dat de spelers tussen 1995 en 1999 systematisch werden gedrogeerd met het verboden middel. In november werd tegen de clubarts Riccardo Agricola een gevangenisstraf van 22 maanden geeist. De arts heeft hier beroep tegen aangetekend en was woensdag voor hele Europa zichtbaar toen hij de geblesseerde Nedved op het veld behandelde.
"Maar Agricola kan het niet allemaal in zijn eentje hebben gedaan," stelt Casalbore, die wil weten in wiens opdracht de arts werkte. Juventus werd in november nog vrijgesproken bij gebrek aan bewijs, maar nu wil de rechter dit weerleggen met ander bewijsmateriaal. "Het is duidelijk dat er verkeerde getuigenverklaringen zijn gegeven door de spelers, die misschien bewust meineed hebben gepleegd in opdracht. De verklaring van Moreno Torricelli is niet juist en Tacchinardi heeft over een ziekte niet de waarheid gesproken.
In ieder geval kregen de spelers van Juventus middelen toegediend die prestatieverhogend hebben gewerkt."
Het Italiaanse Olympische Comite wacht de rechtzaak af alvorens sportieve maatregelen tegen Juventus te nemen. Het is niet duidelijk of de gewonnen landstitels in deze jaren ongeldig zullen worden verklaard. Nog een stap hoger, bij de UEFA, kijkt men ook met interesse uit naar de rechtzaak, maar waarschijnlijk zal de gewonnen Champions League in 1996 (na een finale tegen Ajax) op naam van de Italiaanse club blijven vanwege gebrek aan bewijs en omdat de zaak eigenlijk is verjaard.
www.elfvoetbal.nl

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do apr 28, 2005 1:58 pm

Juve mag vooralsnog 'dopingtitels' houden

Bron: Voetbal International

Ook al is de voormalige clubarts van Juventus schuldig bevonden, toch hoeft de Turijnse club al zijn gewonnen titels niet in te leveren. Dat bepaalde het sporttribunaal (CAS) in Laussane.
De Italiaanse anti-doping-commissie (CONI) had het CAS ingeschakeld nadat in november voormalig clubarts Riccardo Agricola schuldig was bevonden aan het opzetten van een dopingpraktijk bij Juventus in de periode tussen 1994 en 1998. In die tijdspanne won Juve onder meer drie keer het Italiaanse kampioenschap en één keer de Champions League.

Toch wil deze uitspraak nog niets zeggen, want de uitspraak geldt louter het gebruik van stimulerende middelen die niet op de dopinglijst staan. Het CONI vroeg het CAS ook om een uitspraak over bijvoorbeeld het gebruik van het bloeddopingmiddel EPO. Die zaak is nog in behandeling.

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » do apr 28, 2005 2:19 pm

tja, daar gaat nog wel enige tijd overheen.

INLEVEREN DIE BEKER! :headbang:

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » do apr 28, 2005 3:33 pm

Het International Hof voor Arbitrage (CAS) in Rome heeft vandaag besloten dat Juventus toch de gewonnen prijzen tussen 1994 en 1998 mag behouden, ondanks dat de clubarts schuldig is bevonden op het toedienen van verboden middelen.
'Het gebruik van pharmaceutische middelen die niet expliciet verboden zijn in de sport, kan niet worden bestraf met disciplinaire maatregelen', aldus het CAS vandaag volgens De Telegraaf. Hierdoor is de laatste kans voor Ajax om de Champions League van het seizoen 1995/ 1996 met terugwerkende kracht te winnen verschoten.
ajaxshowtime.com


Om maar aan te geven dat de geruchten weer niet bepaald op elkaar aansluiten.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do apr 28, 2005 3:41 pm

Ajax/jari schreef:Om maar aan te geven dat de geruchten weer niet bepaald op elkaar aansluiten.
Daarom zouden we ook graag willen, dat je het plaatsen van stukjes van die site op AT tot een minimum beperkt, ajax/jari.

En de VI houdt zich iets minder bezig met geruchten.

Plaats liever het stukje uit De Telegraaf ipv AS.....
Juventus mag titels houden

Bron: De Telegraaf

ROME - Juventus mag de titels die de club won in het midden van de jaren negentig van de vorige eeuw, houden. Dit heeft het internationale Hof voor Arbitrage in Lausanne (CAS) bepaald, nadat de clubarts schuldig bevonden is aan het toedienen van pharmaceutische middelen.

Het Italiaanse Olympisch Comité (CONI) had het CAS om advies gevraagd nadat clubarts Riccardo Agricola in november vorig jaar schuldig was bevonden aan het toedienen van middelen aan spelers tussen 1994 en 1998.

Door die uitspraak dreigde de club de titels die het in die tijd won kwijt te raken, waaronder drie kampioenschappen van Italië en de Champions League die de club in 1996 won door in de finale Ajax te verslaan na het nemen van strafschoppen.

"Het gebruik van pharmaceutische middelen die niet expliciet verboden zijn in de sport, kan niet worden bestraf met disciplinaire maatregelen" , aldus het CAS. Agricola is ook schuldig bevonden aan het stimuleren van het gebruik van het verboden middel EPO. Die uitspraak is nog in onderzoek.

Mocht het Italiaanse Hof van Beroep de oorspronkelijke uitspraak handhaven, dan kunnen er nieuwe aanklachten komen tegen Juventus om de gewonnen prijzen terug te geven en kan een nieuwe uitspraak van het CAS verwacht worden.

De rechter die het onderzoek naar de handelwijze leidde, Raffaele Guariniello, liet weten dat de zaak nog steeds open is. Ik heb de uitspraak gelezen en ik wacht af wat het Hof van Beroep in de zaak zal beslissen" , aldus Guariniello.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 28, 2005 4:07 pm

Of Juventus haar prijzen verliest of niet: wij krijgen dat ding toch niet. Daar durf ik mijn fiets om te verwedden.

Enerzijds jammer, anderzijds hoef ik die prijs niet zo nodig (meer).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 28, 2005 4:15 pm

Ik hoef die beker niet. Daar krijg ik toch nooit een goed gevoel bij.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 28, 2005 4:33 pm

joey schreef:Ik hoef die beker niet. Daar krijg ik toch nooit een goed gevoel bij.
Ik wilde net vragen... gaan we dan weer naar het Museumplein?

Ik kan dan namelijk niet... Ofzo...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » do apr 28, 2005 4:53 pm

indien juventus wegens doping geschorst wordt is Ajax gewoon winnaar en vergeet niet, dat jaar was Ajax misscjien iets minder sterk, maar toch gewoon beter dan die dopeheads uit Turijn. Heb ik het goed dat in dat jaar o.a. real madrid weggespeeld werd?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » do apr 28, 2005 8:56 pm

Yep, in het najaar van 2005; ik leg er nog van te kwijlen soms...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » do apr 28, 2005 8:58 pm

joey schreef:Ik hoef die beker niet. Daar krijg ik toch nooit een goed gevoel bij.

Ha! Op die manier die oneerlijke Italianen nog een titel afsnoepen? Ik zou er een heel harde plasser van krijgen. :yes: :ikbenik: Van mij mag het!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12954
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do apr 28, 2005 9:19 pm

Thomvak425 schreef:Yep, in het najaar van 2005; ik leg er nog van te kwijlen soms...
:?:

Jij kan in de toekomst kijken?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » do apr 28, 2005 9:40 pm

Liberty schreef:
Thomvak425 schreef:Yep, in het najaar van 2005; ik leg er nog van te kwijlen soms...
:?:

Jij kan in de toekomst kijken?
:D Ach, stupido, 1995 natuurlijk :eusa_dance: :cheer:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12954
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do apr 28, 2005 9:51 pm

Jammer. Ik droomde al van groot succes in de C.L. volgend jaar. X'C

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » vr apr 29, 2005 9:34 am

343 schreef:
Ajax/jari schreef:Om maar aan te geven dat de geruchten weer niet bepaald op elkaar aansluiten.
Daarom zouden we ook graag willen, dat je het plaatsen van stukjes van die site op AT tot een minimum beperkt, Ajax/jari.
Pffff...
Ik wordt hier nogal moe van. Ik zal met jou een hele goede afspraak maken ok. Jij plaatst maar lekker wat je wil en ik plaats niets meer ok? Jij je zin.

:xyxthumbs:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do dec 15, 2005 8:49 am

Clubarts Juventus vrijgesproken, CL titel niet alsnog naar Ajax

Bron: AJAX Netwerk

In hoger beroep is de clubarts van Juventus vrijgesproken. Eerder was de clubarts veroordeeld voor het toedienen van doping aan spelers van Juventus in de periode tussen 1994 en 1998. Indien in hoger beroep die uitspraak was gehandhaafd, dan zou het CAS (internationale Hof voor Arbitrage in Lausanne) waarschijnlijk opnieuw een uitspraak gaan doen over de vraag of Juventus de in die periode door haar gewonnen titels wel zou mogen behouden. De kans zou dan aanwezig zijn dat Ajax de verloren Champions League finale van 1996 alsnog op haar naam zou krijgen te staan. Zover lijkt het na de vrijspraak nu niet meer te komen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 15, 2005 4:28 pm

Ach, dat was toch een titel zonder eer en faam geweest.

Plaats reactie