Kritiek Van der Vaart op Ronald Koeman

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Van der Vaart verkopen?

Ja
22
55%
Nee
11
28%
Twijfel
7
18%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 18, 2004 3:23 pm

Hoeveel goede wedstrijden heeft Sneijder eigenlijk voor Ajax gespeeld? :blush:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo feb 18, 2004 3:30 pm

Sneijder is inderdaad ook erg wisselvallig. Wat mij vooral tegenvalt zijn de corners, hoe kan je die zo slecht nemen als je zo'n goede trap hebt. Ook zijn specialiteit, de vrije trap vliegt er eigenlijk nooit in. Wel maakt hij dan af en toe hele fraaie doelpunten van afstand. Het lijkt wel of hij een bal die rustig aan komt rollen kan plaatsen waar hij wil, terwijl als de bal stil ligt die bal nooit lekker aan komt. Raar, want hij zou al beter vrije trappen kunnen nemen op de training dan Koeman.

Gebruikersavatar
Donnie Darko
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 20, 2004 8:18 pm

Bericht door Donnie Darko » wo feb 18, 2004 4:14 pm

boa schreef:Soms kan ik de reacties hier bij AT niet volgen.
En mag hij een keertje tegen de trainer (die veel van jullie ook bekritiseren) uitvallen ? Ook van Basten en Rijkaard hadden wel eens kritiek op de technische staf. Hadden we die dan maar meteen moeten verkopen ?
Dat is een inkoppertje. Rijkaard en Van Basten presteerden terwijl ze een grote mond hadden. En van hun kritiek ging het elftal beter spelen. Momenteel is het zo: als Van der Vaart is opgesteld, speelt Ajax met 10 1/4 man. Dat is dus het fundamentele verschil.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo feb 18, 2004 4:29 pm

ach het is jammer dat er hier geen topics meer van AM zijn, want ik zei vorig seizoen al toen raffie geblesseerd was dat het eigenlijk fantastisch liep na de blessure van raffie en dat ik het eigenlijk een beetje jammer vond dat hij terug in het elftal kwam.

Maar goed ik was toen nog in de veronderstelling dat hij net zo goed was als voor zijn blessure, dus vond ik het ook niet zo heel erg, maar die vorm is nooit meer echt gekomen. X'C

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » wo feb 18, 2004 4:33 pm

Nwankwo-fan schreef:Hij heeft wel op meer gebieden een bord voor zijn kop hoor...op basis waarvan concludeert hij bijvoorbeeld dat hij de beste ajax speler is? Op talent alleen...of zijn serietje goede wedstrijden in 2001?
Nou moe, dat is wel een hele flinke bagatellisering van het grootste talent van de afgelopen 8 jaar. Die jongen is opgehyped zoals niemand wordt opgehyped. Heel Nederland spreekt over hét talent. Hij krijgt de prijs voor het talent van Europa. Hij scoort als een tierelier (01/02: 14 uit 20, 02/03: 18 uit 21) en speelt geweldig. De media komt superlatieven tekort en Raf is de favoriet van elke Ajacied.

En jij vraagt je af hoe hij eraankomt dat hij de beste Ajacied is? :sad:

Zijn uitspraak is uitwat ongelukkig, zoiets hoor je zelf nooit te zeggen.. maar een half jaartje geleden zou iedereen dit volledig beamen.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo feb 18, 2004 4:37 pm

Maar een half jaar geleden was nog niet duidelijk wat nu wel duidelijk is Marijn. Van der Vaart speelt dit hele seizoen al klote. Hij heeft nog weinig van zijn kwaliteiten laten zien. Het wordt snel tijd dat die jongen zich gaat beseffen dat het veel beter moet en kan.
Want aan een Van der Vaart in deze vorm heeft niemand wat. En dus is het zeer terecht dat Koeman hem er buiten laat.
Laat hem eerst maar eens een paar goede wedstrijden achter elkaar spelen, dan mag hij zeuren over het gemis aan vertrouwen. Vertrouwen moet je verdienen en Van der Vaart heeft dat dit seizoen nog niet gedaan.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » wo feb 18, 2004 4:41 pm

Marijn schreef:
En jij vraagt je af hoe hij eraankomt dat hij de beste Ajacied is? :sad:
Vertel me maar Marijn..waaraan kan ik de afgelopen anderhalf seizoen zien dat VdV de beste ajacied is? Daarvoor was ie het grootste talent..is toch nog net een nuanceverschil wat mij betreft.
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » wo feb 18, 2004 4:44 pm

Ik kan je moeilijk keiharde cijfers gaan geven, NF, die heb je daar niet echt voor. Hoewel, ik vond de 18 doelpunten in 21 wedstrijden vrij indrukwekkend.

Ik wil zelf niet beweren dat hij daadwerkelijk de beste speler van Ajax is. Ik vind het wel kinderachtig om je er over te verbazen dat hij dat wel vindt, omdat dit helemaal niet zover van de werkelijkheid ligt.

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » wo feb 18, 2004 4:54 pm

ik vind het wel ver van de werkelijkheid. Als je er nu potentieel voorzet kan ik er misschien nog in meegaan, maar zoals VdV de laatste anderhalf jaar voetbalt is dieptriest voor iemand met zijn talent. En het aantal doelpunten is idd knap...de beste ajacieden uit de geschiedenis zijn Ruud Geels en Wim Kieft!!!
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo feb 18, 2004 5:13 pm

Donnie Darko schreef:
boa schreef:Soms kan ik de reacties hier bij AT niet volgen.
En mag hij een keertje tegen de trainer (die veel van jullie ook bekritiseren) uitvallen ? Ook van Basten en Rijkaard hadden wel eens kritiek op de technische staf. Hadden we die dan maar meteen moeten verkopen ?
Dat is een inkoppertje. Rijkaard en Van Basten presteerden terwijl ze een grote mond hadden. En van hun kritiek ging het elftal beter spelen. Momenteel is het zo: als Van der Vaart is opgesteld, speelt Ajax met 10 1/4 man. Dat is dus het fundamentele verschil.
Dat Ajax met 10 1/4 man speelt vind ik onzin. Noem mij dan een Ajacied die dit jaar wél goed heeft gespeeld ? Trabelsi speelde voor zijn blessure slecht, SQD was een drama, Sneijder zeer wisselvallig, de Jong ver terug gevallen, Mitea/Sonck/Sikora/Soetaers slecht tot wisselvallig, Pienaar tot zijn blessure niet sterk, Grygera ook niet goed...Eigenlijk speelt alleen Heitinga stabiel, misschien gevolgd door Galasek, Zlatan en Maxwell...Alhoewel ook zij erg wisselvallig zijn.

Maar de kritiek spitst zich nu toe op v.d.Vaart omdat hij zijn mond opendoet. En misschien gaat door zijn kritiek het elftal ook wel beter spelen. Dat is afwachten. Bovendien mag je van mij ook kritiek hebben als je zelf niet zo goed speelt. Als je een leider bent, mag je altijd (opbouwende) kritiek hebben. Of je nou wel of niet lekker speelt. Daar ben je leider (aanvoeder) voor.

(overigens natuurlijk niet handig om dit in de pers te doen.....)

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo feb 18, 2004 6:20 pm

Heitinga, de Jong, Galasek en zlatan waren constant!! (en lobont op laatste weken december na)

De rest was te wisselvallig!

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » wo feb 18, 2004 6:42 pm

De Jong heeft genoeg mindere wedstrijden gespeeld hoor (Celta uit oa) en Zlatan heeft, mede door een slepende blessure uiteraard, niet altijd z'n niveau van vorig seizoen gehaald. Galásek is natuurlijk al jaren hét voorbeeld van constant spelen.

De vraag of Van der Vaart verkocht moet worden is lastig te beantwoorden, dat hangt bijvoorbeeld af van of er een goed bod komt. Dat heb je dus niet in eigen hand. Bij een bod rond het bedrag dat via een clausule is opgenomen in z'n contract moet Ajax het zeker overwegen, want Van der Vaart is niet onmisbaar, zoals Galasek en Heitinga dat bijvoorbeeld wel zijn. De verkoop van Van der Vaart zou een luxe-probleem oplossen, maar als Sneijder op het EK door midden wordt getrapt en Pienaar weer eens slordig met ijs is, is een luxe-probleem ineens geen probleem meer maar gewoon ideale luxe.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo feb 18, 2004 7:45 pm

Vd Vaart zei ergens iets in de trent van dat hij, als het niet draait, niet als een vedette overal de bal op gaat halen, maar dan in dienst van het elftal gaat spelen. Maw, hij wil zich niet tot leider ontpoppen.

Dat is jammer, want als er een volgende stap is in zijn nu gestagneerde ontwikkeling is die het. Het gaat er niet om dat je op die manier de grote man uithangt (hij spreekt zichzelf trouwens tegen want hij vind zichzelf wel de beste), maar dat je als leider van het elftal, in die vrijere rol, gemakkelijk de afstanden tussen de spelers kunt corrigeren. Koeman zal hem toch niet voor niks de aanvoerdersband hebben gegeven.

Trabdolmo legde prima uit dat het ontbreken van knijpende backs Ajax nu bij de omschakeling opbreekt. Dit naar het Ajax 95 model. Dat is alleen niet het enige model. Met opkomende backs zul je het voorkomen van een overtal situatie op een andere manier op moeten lossen. Cruijff deed het vaak met een vliegende kiep. Als je posities goed overneemt, en compact speelt, wordt een elftal meer dan de som van de individuele spelers. Een leider in het veld houdt de afstanden tussen de spelers in de gaten. Een vereiste is alleen wel dat die allemaal hetzelfde plaatje voor ogen hebben. Zit je niet op dezelfde lijn dan valt het elftal, zoals nu, bij de omschakeling in twee stukken uiteen.

Wat Galasek betreft. Velen zien hem als stille leider. Nou kan ik me vergissen, maar een jonge speler (Heitinga bijvoorbeeld) zal zich positioneel al snel richten op zo'n meer ervaren collega. Als je verdedigend druk naar voren wilt zetten kan dat alleen met een superagressieve instelling. Het feit dat de tegenstander de bal zelfs maar denkt te kunnen hebben is onaanvaardbaar. De keuze is simpel. Je neemt of het initiatief, of je laat het aan de tegenstander. Als een ervaren speler zo tien meter weggeeft, dan heb je daar, zeker met jongere of nieuwe spelers die zich op hem richten, erg veel last van. Bij dit Ajax begint het verdedigen veel te laat. Met een speler als Davids of Neeskens begint het voorin. Dit is een afspraak die het elftal maakt. Je ziet dan dat spelers die normaal afwachtend zijn ook kunnen jagen. Als je echt agressief verdedigt, komt de tegenstander niet of nauwelijks aan combineren toe. De enige optie die ze overhebben is dan de lange bal. En die pakken we met de vliegende kiep.

Ach, ik geef het toe. Ik ben in die trip van 74 blijven steken. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 18, 2004 8:08 pm

Eind tachtiger jaren verscheen er een artikel in de VI met als kop (iets in de trant van): Komt het nog goed met ..... Nee, hij is reddeloos verloren De speler in kwestie was jong, hoogbegaafd als voetballer, maar verwend, vaak lui, snel geirriteerd en op het arrogante af. Men zei dat hij met zijn hoofd al in het buitenland zat en zich te groot voelde om zich op te laden voor de Nederlandse competitie. Ook bezondigde hij zich regelmatig aan geniepigheden. Later werd hij een wereldster, toen bleken zijn gebreken kinderziektes.
Rara, wie was deze jonge aanvoerder van Ajax?*

Moraal van dit verhaal: schrijf Van der Vaart niet te vroeg af. Hij is nog jong, hoe oud hij soms ook lijkt. Moet nog veel leren, kan zelfs door een dal gaan, de weg kwijt raken doordat hij een vriendinnetje heeft, zo leuk dat hij gaat denken dat hij zelf ook heel wat is. Hij kan wisselvallig zijn, worstelen met zijn status, met zijn roem, met zijn ego, met zijn toekomst. Het hoort er allemaal bij, we hebben maar weinig toppers gehad die nooit een mindere periode kenden.

*Marco van Basten

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo feb 18, 2004 8:17 pm

Mooi gezegd.

Gebruikersavatar
KillBill
Berichten: 394
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 3:09 pm

Bericht door KillBill » wo feb 18, 2004 10:58 pm


Update:


Rafael vd Vaart heeft zojuist tijdens een televisie-gesprek op SBS6 gezegd dat hij, ondanks zijn onderlinge gesprek morgen met trainer Ronald Koeman, niets van zijn geuite kritiek in de media terugneemt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 18, 2004 11:17 pm

joey schreef:Eind tachtiger jaren verscheen er een artikel in de VI met als kop (iets in de trant van): Komt het nog goed met ..... Nee, hij is reddeloos verloren De speler in kwestie was jong, hoogbegaafd als voetballer, maar verwend, vaak lui, snel geirriteerd en op het arrogante af. Men zei dat hij met zijn hoofd al in het buitenland zat en zich te groot voelde om zich op te laden voor de Nederlandse competitie. Ook bezondigde hij zich regelmatig aan geniepigheden. Later werd hij een wereldster, toen bleken zijn gebreken kinderziektes.
Rara, wie was deze jonge aanvoerder van Ajax?*

Moraal van dit verhaal: schrijf Van der Vaart niet te vroeg af. Hij is nog jong, hoe oud hij soms ook lijkt. Moet nog veel leren, kan zelfs door een dal gaan, de weg kwijt raken doordat hij een vriendinnetje heeft, zo leuk dat hij gaat denken dat hij zelf ook heel wat is. Hij kan wisselvallig zijn, worstelen met zijn status, met zijn roem, met zijn ego, met zijn toekomst. Het hoort er allemaal bij, we hebben maar weinig toppers gehad die nooit een mindere periode kenden.

*Marco van Basten
Ik denk dat niemand van de Vaart afschrijft, alleen vraag ik me af waarom ik van de Vaart vorig seizoen, toen ie in dezelfde situaties/opstellingen er een stuk of 20 inschoot, nooit heb horen klagen over druk en andere kritieken.Van de vaart is uit vorm, en dat al het hele seizoen, brengt op dit moment niks eztra's en wijst Koeman als schuldige aan.Schuift ook nog even tussen door zijn vriendje sneijder naar voren die ook aan zou geven dat het allemaal aan die ander ligt.

En waar kun je het beste laten zien dat je gelijk hebt met je kritiek, op het voetbal veld.Nou, ik heb dit seizoen van de Vaart zijn gelijk nog niet gezien.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do feb 19, 2004 12:05 am

Voetske schreef:Ik denk dat niemand van de Vaart afschrijft, alleen vraag ik me af waarom ik van de Vaart vorig seizoen, toen ie in dezelfde situaties/opstellingen er een stuk of 20 inschoot, nooit heb horen klagen over druk en andere kritieken.Van de vaart is uit vorm, en dat al het hele seizoen, brengt op dit moment niks eztra's en wijst Koeman als schuldige aan.Schuift ook nog even tussen door zijn vriendje sneijder naar voren die ook aan zou geven dat het allemaal aan die ander ligt.

En waar kun je het beste laten zien dat je gelijk hebt met je kritiek, op het voetbal veld.Nou, ik heb dit seizoen van de Vaart zijn gelijk nog niet gezien.
Als ik de reacties hier op dit forum lees zijn er aardig wat mensen die v.d.Vaart hebben afgeschreven. In ieder geval bij Ajax.

Nogmaals, misschien ligt het wel aan het feit dat Ajax vorig jaar in een heel andere opstelling en een heel ander concept speelde. Van het team dat de kwartfinale CL speelde, spelen nu alleen Galasek, Maxwell en v.d. Vaart. Bovendien speelde Ajax vorig jaar meer een 4-4-2 systeem met opkomende backs. Daardoor kreeg v.d.Vaart veel meer ruimte en steun om te excelleren.

Volgens mij wijst vd Vaart ook helemaal niet Koeman aan als schuldige. Dat gaat te ver.

V.d.Vaart "wegpesten" is het laatste dat een Ajax-fan moet doen. Als die jongen nog één of twee jaar blijft bezorgt hij Ajax weer europese successen. Be patient en slacht niet de kip met de gouden eieren omdat je te snel te veel van hem verwacht, terwijl de rest van het team ook niet lekker draait.

Overigens goeie quote van van Basten. Kon me ook al iets in die trend herinneren[/quote]

Karamat
Berichten: 372
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:17 pm

Bericht door Karamat » do feb 19, 2004 12:28 am

joey schreef:Eind tachtiger jaren verscheen er een artikel in de VI met als kop (iets in de trant van): Komt het nog goed met ..... Nee, hij is reddeloos verloren De speler in kwestie was jong, hoogbegaafd als voetballer, maar verwend, vaak lui, snel geirriteerd en op het arrogante af. Men zei dat hij met zijn hoofd al in het buitenland zat en zich te groot voelde om zich op te laden voor de Nederlandse competitie. Ook bezondigde hij zich regelmatig aan geniepigheden. Later werd hij een wereldster, toen bleken zijn gebreken kinderziektes.
Rara, wie was deze jonge aanvoerder van Ajax?*

*Marco van Basten
Inderdaad mooi gezegd, maar volgens mij was Van Basten toen al zeker een keer topscorer geweest van Nederland en had faam gemaakt. Van der Vaart kan dat nog niet zeggen, die is nog niet zo ver als Marco toen was. Hij is een uitzonderlijk talent, nog net niet zo als Marco dat was, maar hij heeft tot nu toe te weinig gebracht. Maar dat talent gaat zeker zijn vruchten afwerpen, maar mogelijk niet meer bij Ajax.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 19, 2004 8:52 am

boa schreef:
Voetske schreef:Ik denk dat niemand van de Vaart afschrijft, alleen vraag ik me af waarom ik van de Vaart vorig seizoen, toen ie in dezelfde situaties/opstellingen er een stuk of 20 inschoot, nooit heb horen klagen over druk en andere kritieken.Van de vaart is uit vorm, en dat al het hele seizoen, brengt op dit moment niks eztra's en wijst Koeman als schuldige aan.Schuift ook nog even tussen door zijn vriendje sneijder naar voren die ook aan zou geven dat het allemaal aan die ander ligt.

En waar kun je het beste laten zien dat je gelijk hebt met je kritiek, op het voetbal veld.Nou, ik heb dit seizoen van de Vaart zijn gelijk nog niet gezien.

Als ik de reacties hier op dit forum lees zijn er aardig wat mensen die v.d.Vaart hebben afgeschreven. In ieder geval bij Ajax.

Nogmaals, misschien ligt het wel aan het feit dat Ajax vorig jaar in een heel andere opstelling en een heel ander concept speelde. Van het team dat de kwartfinale CL speelde, spelen nu alleen Galasek, Maxwell en v.d. Vaart. Bovendien speelde Ajax vorig jaar meer een 4-4-2 systeem met opkomende backs. Daardoor kreeg v.d.Vaart veel meer ruimte en steun om te excelleren.

Volgens mij wijst vd Vaart ook helemaal niet Koeman aan als schuldige. Dat gaat te ver.

V.d.Vaart "wegpesten" is het laatste dat een Ajax-fan moet doen. Als die jongen nog één of twee jaar blijft bezorgt hij Ajax weer europese successen. Be patient en slacht niet de kip met de gouden eieren omdat je te snel te veel van hem verwacht, terwijl de rest van het team ook niet lekker draait.

Overigens goeie quote van van Basten. Kon me ook al iets in die trend herinneren
Als het niet van de Vaart was geweest die al een heel seizoen uit vorm was, zou die speler bijna een heel seizoen op de bank hebben gezeten.Koeman blijft hem ondanks zijn mindere spel opstellen.Volgens mij moet je dan niet lullen zoals van de Vaart doet maar goed bij jezelf te rade gaan waarom het dit seizoen loopt zoals het nu loopt.Komt dat door een veranderde levenswijze, of is dit de top voor van de Vaart en is de rek eruit.

Komt nog bij dat het onprofessioneel is om dat via de media te spelen, en zijn argument dat Koeman hem afkraakt te weinig krediet geeft slaat ook nergens op.Ik kan het me zoiets niet herrinneren van Koeman, wel iets van tactische opmerkingen over van de vaart en het elftal na de wedstrijden.Maar als dat Koeman niet meer mag doen dan kun je inderdaad, zoals van Gaal al zei, stoppen met het geven van persconferenties na de wedstrijden.

Foute passes, te laat mee verdedigen, kansen missen die er vorig seizoen zonder te veel moeite ingingen heeft niks met een opstelling te maken.Wanneer zet van de Vaart een speler vrij voor de goal ?.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 19, 2004 9:42 am

Oranje - USA (goddank) niet gezien. Sneyder snel gewisseld en VDV kon blijkbaar ook zijn stempel niet op het duel drukken. Misschien dat de heren weer terugkeren op aarde?!

VDV neemt niets van zijn kritiek terug, ik ben benieuwd naar zijn confrontatie met Koeman. Kon wel eens een heet ochtendje worden! Wordt ongetwijfeld in de loop der dag vervolgd...

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » do feb 19, 2004 9:49 am

Je geeft in de tweede alinea het antwoord al. Snel na de wedstrijd was VdV nog niet geland; wellicht is ie al te hoog getegen boven de gewone stervelingen?
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do feb 19, 2004 10:01 am

Tja, wat kan Koeman? VdV een boete geven voor het buiten hangen van de vuile was? VdVaart vindt dat Koeman ook in de media uit de school klapt. Volgens Van Gaal geeft de coach alleen maar desgevraagd een analyse van de wedstrijd aan de pers, maar ook dat kan je nog op allerlei manieren invullen, zonder spelers met naam en toenaam te bekritiseren. Voor de rest zal het wel gaan over het disfunctioneren van het idyllische duo binnen Ajax-1. Zal Koeman VdV echt kunnen overtuigen? Of komen ze er niet echt uit en krijgen we hierna zo'n loopgravenoorlog tussen trainer en 2 (of meer?) spelers, wat ten koste kan gaan van de eenheid binnen het team?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 19, 2004 10:17 am

Karamat schreef:Volgens mij was Van Basten toen al zeker een keer topscorer geweest van Nederland en had faam gemaakt. Van der Vaart kan dat nog niet zeggen, die is nog niet zo ver als Marco toen was. Hij is een uitzonderlijk talent, nog net niet zo als Marco dat was, maar hij heeft tot nu toe te weinig gebracht.
Daarom is hij zeker Europees Talent van het Jaar geworden, basisspeler in Oranje, etc. Omdat hij zo weinig heeft gebracht.

Ook Van Basten had aanvaringen met zijn trainer. 'Hij lult me suf', zei hij over Cruijff. In die tijd had hij de grootste moeite de achteraf zo waardevolle 'adviezen' (lees kritiek) van JC te accepteren. Dat hoort bij de ontwikkeling van een aankomend vedette. Het vrijblijvende is weg, je moet presteren, altijd, lekker voetballen is er niet meer bij. Daar moet je mee leren omgaan.

Karamat
Berichten: 372
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:17 pm

Bericht door Karamat » do feb 19, 2004 11:33 am

joey schreef:
Karamat schreef:Volgens mij was Van Basten toen al zeker een keer topscorer geweest van Nederland en had faam gemaakt. Van der Vaart kan dat nog niet zeggen, die is nog niet zo ver als Marco toen was. Hij is een uitzonderlijk talent, nog net niet zo als Marco dat was, maar hij heeft tot nu toe te weinig gebracht.
Daarom is hij zeker Europees Talent van het Jaar geworden, basisspeler in Oranje, etc. Omdat hij zo weinig heeft gebracht.

Ook Van Basten had aanvaringen met zijn trainer. 'Hij lult me suf', zei hij over Cruijff. In die tijd had hij de grootste moeite de achteraf zo waardevolle 'adviezen' (lees kritiek) van JC te accepteren. Dat hoort bij de ontwikkeling van een aankomend vedette. Het vrijblijvende is weg, je moet presteren, altijd, lekker voetballen is er niet meer bij. Daar moet je mee leren omgaan.
Ik heb het alleen over dit seizoen, begrijp me niet verkeerd. Dit seizoen presteert hij voor het eerst ondermaats. En volgens mij heeft Van Basten nooit een periode gehad dat het echt wat minder ging. Dat is het verschil wat ik bedoelde, maar niet dat Van der Vaart in voorgaande jaren niets bereikt heeft.

Plaats reactie