Andere Tijden Sport

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 31, 2015 10:13 pm

Het blijft écht idioot, wat ie toen deed. Écht.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door zeux » zo mei 31, 2015 10:44 pm

Zijn intense juichen nadat hij scoorde tegen Ajax in de Kuip blijft pijn aan de ogen doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Marillion » ma jun 01, 2015 7:38 am

Ja, absoluut. Door deze doelbewuste wraakactie richting Ajax kan er wat mij betreft dan ook nooit sprake zijn van een titel als Mister Ajax. Wat de ruzie met het bestuur inhoudelijk ook betrof. Dit kon hij richting de club (wat iets heel anders is als het bestuur) gewoon niet maken.

De beelden van die 8-2 waren daarentegen wel aardig. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door zeux » ma jun 01, 2015 7:43 am

Marillion schreef:Ja, absoluut. Door deze doelbewuste wraakactie richting Ajax kan er wat mij betreft dan ook nooit sprake zijn van een titel als Mister Ajax. Wat de ruzie met het bestuur inhoudelijk ook betrof. Dit kon hij richting de club (wat iets heel anders is als het bestuur) gewoon niet maken.

De beelden van die 8-2 waren daarentegen wel aardig. :smile-ajax.gif:
Die waren fijn.

Wat ik wel raar vond, is dat de 'Ajax-kant' totaal niet aan bod kwam, op een gedichtje van Scheepsmaker na.
Niets over de inhoud van het conflict (laat staan een weging van de actie van Cruijff).
Niets hoe de wraakactie van Cruijff bij de Ajax-supporters viel.
Eigenlijk ook niks over hoe die 'terugkomst' van Cruijff in De Meer werd beleefd.

Een docu met nogal wat open gaten en vragen die onbeantwoord blijven. Het kan stof voor een lange film zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Marillion » ma jun 01, 2015 7:57 am

Je kunt hier natuurlijk gewoon een week lang over uitzenden. Zoveel verschillende aspecten zitten er aan die overgang. Maar een stukje over de crisis met het Ajax bestuur had er inderdaad wel in moeten zitten.

Ik moest wel lachen om die Feyenoord supporter die gewoon het hele seizoen niet is gegaan op één uitwedstrijd na omdat hij zeker wist dat Cruijff niet zou spelen.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Le T. » ma jun 01, 2015 8:56 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het blijft écht idioot, wat ie toen deed. Écht.
Het typeert hem eigenlijk helemaal. Grote klasse, grote ballen, schijt aan iedereen, rancuneus, geen clubliefde en niets blijft aan hem plakken. Er is weinig veranderd sindsdien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door wimpey » ma jun 01, 2015 9:25 am

Le T. schreef: Het typeert hem eigenlijk helemaal. Grote klasse, grote ballen, schijt aan iedereen, rancuneus, geen clubliefde en niets blijft aan hem plakken. Er is weinig veranderd sindsdien.
Pcs, de man is totaal non-conformistisch. Totaal opportunistisch en egoistisch ook. Streetwise. Hij doet z'n eigen ding en daar lijkt ie happy mee. Dat maakt 'm voor mij toch wel 'Ajax'.

Vergelijken we dat met Van Hanegem: die is dom en verbitterd. Typisch 'Feyenoord' dus.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Yopi » ma jun 01, 2015 10:55 pm

Zo zijn topvoetballers. Zonder die hardheid kom je er niet.


Wij supporters kunnen alleen de publieke figuur Cruijff beoordelen. Misschien is hij onder familie en vrienden heel anders.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 02, 2015 8:57 am

Denk je dat Messi ooit voor Real gaat spelen?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Yopi » di jun 02, 2015 9:14 am

Waarom niet, als hem dat uitkomt? Clubliefde is een zeldzaamheid geworden.

Het blijft een pijnlijke kwestie, Cruijff in dat shirt. Maar ergens begrijp ik het wel. Harmsen had hem tot op het bot vernederd. Harmsen was een rotzak.
Het pijnlijke eraan was dat Cruijff F. kampioen maakte. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Marillion » di jun 02, 2015 7:07 pm

Waar ik een probleem mee heb is dat hij ruzie had met Harmsen en dat Ajax en haar supporters daar de dupe van zijn geworden. Want Harmsen was Ajax niet. Was er nu echt geen andere manier om die strijd te strijden?

Door dan voor Feyenoord te kiezen laat je duidelijk zien dat je meer belang hecht aan je eigen ego dan aan het belang van de club. Dat was natuurlijk zijn goed recht. Maar het maakt wel dat er voor mij altijd een smet op zijn loopbaan zal zitten. Hij had desnoods overal naartoe kunnen gaan, maar niet naar Rotterdam.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Bert » di jun 02, 2015 7:52 pm

Vind ik zo'n onzin. Als Ajax mij niet zou willen, en ik zou in Nederland willen blijven, dan zou ik ook naar Feyenoord willen. Dat is toch gewoon de op-één-na mooiste club van Nederland?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door zeux » di jun 02, 2015 8:42 pm

Bert schreef:Vind ik zo'n onzin. Als Ajax mij niet zou willen, en ik zou in Nederland willen blijven, dan zou ik ook naar Feyenoord willen. Dat is toch gewoon de op-één-na mooiste club van Nederland?
Bij Vermeer was die relativering er niet. Die werd afgemaakt, terwijl die gewoon gedumpt ius door Ajax. Cruijff wordt het vergeven. Blijft heilig. Heel curieus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Bert » di jun 02, 2015 9:03 pm

Afgemaakt door mij? Jij ook met je hokjes.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door elliquido » di jun 02, 2015 9:05 pm

Wim janssen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Marillion » di jun 02, 2015 9:06 pm

Bert schreef:Vind ik zo'n onzin. Als Ajax mij niet zou willen, en ik zou in Nederland willen blijven, dan zou ik ook naar Feyenoord willen. Dat is toch gewoon de op-één-na mooiste club van Nederland?
Jij hebt niet de indruk dat het een tikje gevoelig lag als je kijkt naar zijn verleden en de rivaliteit tussen de clubs? :smile-ajax.gif:

Ik bekijk dit natuurlijk vooral vanuit het perspectief van een supporter. Dat geef ik direct toe. Naar Harmsen toe zal het ongetwijfeld zijn uitwerking niet hebben gemist. Maar hij had er ook een heleboel andere mensen mee te pakken. Binnen de sport vind ik zo'n overstap voor een echte clubheld not done.

Bij Vermeer had ik er overigens veel minder problemen mee. Al had ik ook bij hem liever gezien dat hij een andere club had gekozen. Maar de impact van zijn transfer is natuurlijk vele malen kleiner. Ik schat zomaar in dat we over pak 'm beet 30 jaar niet naar een Andere Tijden uitzending over zijn transfer kunnen kijken.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Bert » di jun 02, 2015 9:21 pm

Ik was er toen niet, dus wat ik toen gedacht zou hebben kan ik moeilijk zeggen. Maar op dit moment zie ik er geen enkel probleem in dat de grootste speler van Ajax ooit kiest voor Feyenoord wanneer Ajax hem niet meer wil. Feyenoord is toch een prachtige club?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door brigade zuid » di jun 02, 2015 9:39 pm

Nee, dat is het niet. Het zijn geboren verliezers, tokkievolk /racisten op de tribune.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 02, 2015 9:52 pm

Bert schreef:Ik was er toen niet, dus wat ik toen gedacht zou hebben kan ik moeilijk zeggen. Maar op dit moment zie ik er geen enkel probleem in dat de grootste speler van Ajax ooit kiest voor Feyenoord wanneer Ajax hem niet meer wil. Feyenoord is toch een prachtige club?
als je alles lekker rationeel bekijkt en relativeert, dan kan alles natuurlijk. Maar clubliefde is nu nét zo'n onderwerp waarmee rationaliteit en relativering weinig tot niets van doen hebben.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door zeux » di jun 02, 2015 9:54 pm

Bert schreef:Afgemaakt door mij? Jij ook met je hokjes.
Zeg ik dat?

Ik zeg dat hij werd afgemaakt en dat de relativering ontbrak. Generieke opmerking op basis van jouw post waarin je coulance voor Cruijff hebt. Die coulance voor Cruijff was er ook bij het Vermeer-geval, toen die vergelijking werd gemaakt. Vond ik toen heel vreemd. Wie precies toen wat heeft gezegd weet ik niet meer. Wel dat er die generieke teneur was. Heb ik onthouden, omdat ik dat zo vreemd vond.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Bert » di jun 02, 2015 10:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:als je alles lekker rationeel bekijkt en relativeert, dan kan alles natuurlijk. Maar clubliefde is nu nét zo'n onderwerp waarmee rationaliteit en relativering weinig tot niets van doen hebben.
Volgens mij gaat het hier niet over clubliefde, maar over afkeer tegen een club.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 02, 2015 10:30 pm

Zou dat al het geval zijn, dan zijn rationaliteit en relativering nog steeds niet in het spel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Marillion » di jun 02, 2015 10:41 pm

Het gaat bij mij overigens niet exclusief over een transfer van Ajax naar Feyenoord of andersom.

Zo ga je als het aan mij ligt ook niet van Rangers naar Celtic, van Inter naar Milan, van Barcelona naar Real Madrid, van Sankt Pauli naar HSV en al helemaal niet van Racing Mechelen naar KV Mechelen. :smallgrin.gif:

En dat gevoel is dan sterker naarmate een betrokken speler langer voor één van de clubs heeft gespeeld en daar impact heeft gehad.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Le T. » wo jun 03, 2015 8:24 am

Voor mij persoonlijk was het seizoen 83/84 de kennismaking met Ajax en Feijenoord, en ik Cruijff nog in de kuip tegen Ajax zien spelen. Ik had al om onduidelijke redenen een voorkeur ontwikkeld, maar als de grootste ooit uit wraak de eigen club verlaat en de ander meteen even doodleuk kampioen maakt door de lakens uit te delen, dan is meteen duidelijk hoe de verhoudingen liggen.

Voetballers zijn egoisten, mogen dat ook zijn, en Cruijff is Cruijff, ik kan zijn ballen wel waarderen. Er zijn meerdere spelers geweest die naar de grootste rivaal overstapten, maar die van Cruijff is dan toch weer de grofste van allemaal. Ook voor Feijenoord, hoe lomp wil je het hebben? Hij stapt uit zijn auto, legt iedereen even uit hoe ze moeten voetballen, maakt ze kampioen en vertrekt weer en ze moeten hem nog dankbaar zijn ook. Wie is er nou eigenlijk vernederd dat jaar?

Maar kom dan niet schermen met zijn clubliefde. In echte Ajacied kan ik meegaan als typering van de voetballer en persoonlijkheid. Maar hij is gewoon voor het geld vertrokken naar Barcelona, hij is gewoon voor het geld teruggekomen bij Ajax, hij is in het bijzonder voor het geld en persoonlijke rancune naar Feijenoord gegaan. Daarna ging hij zich weer met Ajax bemoeien toen hem dat uitkwam, hij liet Ajax gewoon in de steek toen Barcelona met een zak geld klaar stond. Er kon nog geen lachje vanaf toen Ajax zonder enige bemoeienis van hem het ongelooflijke deed, en sindsdien stalkt hij samen met zijn krantje de club om die als vehikel te gebruiken voor de promotie van zijn eigen achterhaalde of geschifte ideeen en zijn vriendjes. Als hij maar niet meer dan twee keer per jaar even hoeft langs te komen om wat vrijblijvend te ouwehoeren. Cruijff doet het allemaal voor Ajax? Bullshit, hij doet sowieso heel weinig en wat hij doet doet hij voor zichzelf, zoals hij in het verleden ook altijd gedaan heeft.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Andere Tijden Sport

Bericht door Demosthenes » wo jun 03, 2015 9:40 am

Le T. schreef:Voetballers zijn egoisten, mogen dat ook zijn, en Cruijff is Cruijff, ik kan zijn ballen wel waarderen. Er zijn meerdere spelers geweest die naar de grootste rivaal overstapten, maar die van Cruijff is dan toch weer de grofste van allemaal. Ook voor Feijenoord, hoe lomp wil je het hebben? Hij stapt uit zijn auto, legt iedereen even uit hoe ze moeten voetballen, maakt ze kampioen en vertrekt weer en ze moeten hem nog dankbaar zijn ook. Wie is er nou eigenlijk vernederd dat jaar?

Maar kom dan niet schermen met zijn clubliefde. In echte Ajacied kan ik meegaan als typering van de voetballer en persoonlijkheid. Maar hij is gewoon voor het geld vertrokken naar Barcelona, hij is gewoon voor het geld teruggekomen bij Ajax, hij is in het bijzonder voor het geld en persoonlijke rancune naar Feijenoord gegaan. Daarna ging hij zich weer met Ajax bemoeien toen hem dat uitkwam, hij liet Ajax gewoon in de steek toen Barcelona met een zak geld klaar stond. Er kon nog geen lachje vanaf toen Ajax zonder enige bemoeienis van hem het ongelooflijke deed, en sindsdien stalkt hij samen met zijn krantje de club om die als vehikel te gebruiken voor de promotie van zijn eigen achterhaalde of geschifte ideeen en zijn vriendjes. Als hij maar niet meer dan twee keer per jaar even hoeft langs te komen om wat vrijblijvend te ouwehoeren. Cruijff doet het allemaal voor Ajax? Bullshit, hij doet sowieso heel weinig en wat hij doet doet hij voor zichzelf, zoals hij in het verleden ook altijd gedaan heeft.
Amen
Amen (Hebreeuws:אמן (’Amen) en Arabisch: آمين (’Āmīn)) is een woord dat teruggevonden wordt in de Thora, het Nieuwe Testament en de Ahadith en betekent letterlijk "zeker, het is zo" of "het zij zo". Het wordt in het christendom, islam en jodendom gebruikt aan het einde van een gebed of zegening, als een soort bekrachtiging of acclamatie.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie