Voetbal International (TV)

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18344
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Yopii » ma feb 05, 2018 12:51 pm

wimpey schreef: Mag ik eigenlijk nog een beetje besmuikt lachen wanneer ik iemand in een rok zie, die overduidelijk géén vrouw is? Of moet ik dat normaal vinden? Dat laatste wordt echt heel moeilijk voor me. :smallgrin.gif:
Ach, normaal... Leven en laten leven.

Het heeft er voor mij veel van weg dat alles dat we lange tijd gewoon vonden door een soort van fatsoensmaffia wordt getoetst. Ik hoorde laatst op Radio 1 iemand, die vindt dat de Witte de Witstraat en de Coentunnel niet meer kunnen. Koloniaal verleden he. :excited.gif:
J.P. Coen was een massamoordenaar.
Wat zou je ervan vinden als ze in Duitsland een Hitlerallee of een Himmlerstrasse hadden, omdat het Nazisme nu eenmaal bij de geschiedenis van Duitsland hoorde? Horst Wesselplatz? Zou dat kunnen? Hier in Amsterdam hadden we ooit de Stalinlaan. Belachelijk om die een andere naam te geven?
(Voor alle duidelijkheid: ik vergelijk J.P. Coen níet met Hitler.)

Met andere woorden, er is wel degelijk een grens. Over die grens mogen we best discussiëren. Op voorhand zeggen dat er niets veranderd mag worden is óók conservatief. Nederlanders zijn zo lichtgeraakt als het op het verleden aankomt. Alles wat ingaat tegen ons zelfbeeld van nobele, avontuurlijke handelaars is taboe.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 12:56 pm

Hoe komt het toch dat al die (middelbare) mannetjes zich zo ostentatief 'viriel' willen voordoen met opgefokt machismo, dat ze van de weeromstuit homofoob worden? Tasten homo's en transgenders hun zelfbeeld aan en zijn ze daar doodsbang voor?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18748
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Wouter » ma feb 05, 2018 1:38 pm

Yopii schreef:
wimpey schreef: Mag ik eigenlijk nog een beetje besmuikt lachen wanneer ik iemand in een rok zie, die overduidelijk géén vrouw is? Of moet ik dat normaal vinden? Dat laatste wordt echt heel moeilijk voor me. :smallgrin.gif:
Ach, normaal... Leven en laten leven.

Het heeft er voor mij veel van weg dat alles dat we lange tijd gewoon vonden door een soort van fatsoensmaffia wordt getoetst. Ik hoorde laatst op Radio 1 iemand, die vindt dat de Witte de Witstraat en de Coentunnel niet meer kunnen. Koloniaal verleden he. :excited.gif:
J.P. Coen was een massamoordenaar.
Wat zou je ervan vinden als ze in Duitsland een Hitlerallee of een Himmlerstrasse hadden, omdat het Nazisme nu eenmaal bij de geschiedenis van Duitsland hoorde? Horst Wesselplatz? Zou dat kunnen? Hier in Amsterdam hadden we ooit de Stalinlaan. Belachelijk om die een andere naam te geven?
(Voor alle duidelijkheid: ik vergelijk J.P. Coen níet met Hitler.)

Met andere woorden, er is wel degelijk een grens. Over die grens mogen we best discussiëren. Op voorhand zeggen dat er niets veranderd mag worden is óók conservatief. Nederlanders zijn zo lichtgeraakt als het op het verleden aankomt. Alles wat ingaat tegen ons zelfbeeld van nobele, avontuurlijke handelaars is taboe.
Ik ben zelf om twee redenen tegen straatnaamveranderingen:
1) Het kost sloten belastinggeld (adreswijzigingen, aanpassingen van navigatiesystemen etc.) en in mijn ogen kan dat wel aan iets nuttigers besteed worden.
2) Je poetst ook een stukje geschiedenis weg als je dat doet.

Een straatnaam geeft aan dat de man of vrouw in de tijd dat de straat werd aangelegd werd vereerd, maar dat betekent niet dat dat vandaag de dag nog het geval is. Daarnaast is het ook niet zo simpel vast te stellen of een historisch figuur een "good guy" of een "bad guy" is. Een familielid van mij zat eerst in het Nederlandse verzet, maar daarna deed hij als militair ook mee aan de politionele acties. Dat deed je toen "voor het vaderland". Zeg het maar: held of schoft?

Overigens valt mij ook op dat de Sylvana Simonsen en Sunny Bergmannen vaak ook weinig kennis van de geschiedenis hebben. Hoe vaak ik iemand op TV het al heb horen hebben over "slavendrijvers als Piet Hein en Michiel de Ruyter"...Piet Hein was al dood voordat Nederland aan slavenhandel begon en Michiel de Ruyter heeft nooit slaven gehad.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door WP_Legend » ma feb 05, 2018 1:51 pm

Yopii schreef: J.P. Coen was een massamoordenaar.
Misschien meer een oorlogsmisdadiger... Vergeet ook niet dat de Bandas in 1609 eerst zo'n 50 Nederlanders van een expeditie hadden uitgemoord, JP Coen was ontsnapt aan die massamoord, toen hij later aan het hoofd stond had hij dus niet zo'n hoge pet op van de Bandas.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Gezond verstand » ma feb 05, 2018 2:30 pm

wimpey schreef:
Mag ik eigenlijk nog een beetje besmuikt lachen wanneer ik iemand in een rok zie, die overduidelijk géén vrouw is? Of moet ik dat normaal vinden? Dat laatste wordt echt heel moeilijk voor me. :smallgrin.gif:
Terwijl dat historische gezien helemaal niet vreemd is, en binnen sommige groepen nog steeds niet. Neem een pei van een priester of monnik, dat is niets anders dan een mannenjurk. Of ouderwetse nachthemden voor mannen, dat waren eigenlijk nachtjaponnen. Wat dat betreft loopt de islam weer voor op ons, daar is het niet vreemd dat mannen jurken dragen ;)
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Gezond verstand » ma feb 05, 2018 2:35 pm

Wouter schreef: Ik ben zelf om twee redenen tegen straatnaamveranderingen:
1) Het kost sloten belastinggeld (adreswijzigingen, aanpassingen van navigatiesystemen etc.) en in mijn ogen kan dat wel aan iets nuttigers besteed worden.
2) Je poetst ook een stukje geschiedenis weg als je dat doet.
De aanpassing van navigatiesystemen kost geen belastinggeld, dat zijn kosten voor private bedrijven.

Je poetst geschiedenis weg? Dus jij was ook tegen het weghalen van standbeelden van slavenhouders in het zuiden van Amerika recentelijk? En tegen het weghalen van standbeelden van Saddamn Houssein na de val van Irak? En het slopen van de Berlijnse Muur? Kamp Westerbork?

We moeten niet te lichtgeraakt worden, maar als blijkt dat iemand echt bloed aan de handen heeft is een vereering van zo'n persoon ook ongepast.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Gezond verstand » ma feb 05, 2018 2:36 pm

Speld komt met de enige juiste reactie, satire :drecul.gif:

https://speld.nl/2018/02/05/van-der-gij ... n-een-lul/
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Iniesta » ma feb 05, 2018 2:38 pm

Het is wel echt lachwekkend dat er een oproep wordt gedaan aan de multinationals om dit programma niet meer te ondersteunen.
Willen degenen die daar voor pleiten nu echt dat de multinationals gaan bepalen wat door de beugel kan en wat niet?
Vond de grap tamelijk flauw/kinderachtig, maar dat is het dan ook wel. Kijk vanavond echt wel weer de eerste 30-40 minuten oid, programma duurt me in totaal veel te lang om te blijven boeien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Duke » ma feb 05, 2018 2:39 pm

Derksen en Gijp zeggen wat veel mensen denken

Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op de televisie.

Zou de score van 3,5 miljoen kijkers voor De Luizenmoeder zondagavond iets te maken hebben met de nieuwste rel rond de mannen van VI? Zou het een teken zijn dat we genoeg hebben van de verregaande vertrutting en opgelegde correctheid door een elitair smaldeel van ons land? Ik voorspel dat als Juf Ank en Johan Derksen samen een politieke partij oprichten, die de pannen van het dak zou scoren.

Natuurlijk is het te simpel om het eclatante succes van De Luizenmoeder toe te schrijven aan Gijp en Derksen die weer eens in het beklaagdenbankje zitten. Daarmee doe je het fantastische script en acteerwerk te kort. Maar ten diepste doen beide programma’s precies hetzelfde. Ze leggen de vinger op de doorgeslagen politieke correctheid die steeds dwingender wordt opgelegd door een zich verheven voelend deel van de politiek en media, waardoor steeds meer mensen zich daar niet meer in herkennen.

Om een voorbeeld te geven: wie een blik op Instagram, de kranten en RTL Boulevard werpt, gelooft werkelijk dat we ’s avonds allemaal aan de tofoeburger met bietensap zitten. Terwijl het gros van het land gewoon bij de Lidl de ingrediënten voor stamppot andijvie shopt en zegeltjes plakt voor Annie Aardbei. Die hebben geen tijd om op een yogamatje in contact te komen met hun verwaarloosde baarmoeder want ze moeten werken, de kinderen naar voetbal brengen en ondertussen medicijnen halen voor hun kwakkelende vader.

En die staan niet op tafel te dansen omdat een Belgische tv-verslaggever voortaan als vrouw door het leven gaat. O ja, ze gunnen hem alle geluk, vanzelfsprekend, maar ze moeten toch een keer of 25 met hun ogen knipperen als er bij De Wereld Draait Door wordt gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Terwijl zij er net als de vrouw van Derksen toch echt niet aan moet denken dat pa ineens in de panty van moe de hond gaat uitlaten.

Voor al die mensen is het zo fijn dat Derksen en Gijp dat gevoel gewoon benoemen. Zodat ze voelen dat ze niet de enigen zijn die de huidige wereld met z’n genderneutrale wc’s niet meer zo goed begrijpen. Dat ze om dat ongemak kunnen lachen en weer doorgaan.

Zouden ze het zelf inzien, de BN’ers die hun afschuw uitspraken over VI, dat hun zwaaiende vingertje verdacht veel lijkt op ‘de glansmethode’ van directeur Anton uit De Luizenmoeder? Je doet wel alsof je ouders alle ruimte geeft, maar eigenlijk is het prietpraat voor de bühne. Ik geloof er heilig in dat we met z’n allen meer hebben aan een Juf Ank, die zegt waar het op staat, ook al willen we het soms helemaal niet horen.
www.ad.nl

Ik zie in mijn bubbel veel instemming met bovenstaande column van Angela de Jong.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door InnerHarbour » ma feb 05, 2018 2:58 pm

Zouden ze het zelf inzien, de BN’ers die hun afschuw uitspraken over VI, dat hun zwaaiende vingertje verdacht veel lijkt op ‘de glansmethode’ van directeur Anton uit De Luizenmoeder?
In navolging van de Bn'ers hebben wij ze hier ook rondlopen. :smallgrin.gif: Of waren zij er eerder? :hypocrite.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 18344
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Yopii » ma feb 05, 2018 3:23 pm

Om een voorbeeld te geven: wie een blik op Instagram, de kranten en RTL Boulevard werpt, gelooft werkelijk dat we ’s avonds allemaal aan de tofoeburger met bietensap zitten.
????

Over wie gaat dit in godsnaam? :confused.gif:

Ik woon in de verdachte Grachtengordel, maar ik ken niemand die aan de tofoeburger met bietensap zit. Op het moment dat je met zulke onzin komt, haal je je eigen verhaal onderuit.
Ze leggen de vinger op de doorgeslagen politieke correctheid die steeds dwingender wordt opgelegd door een zich verheven voelend deel van de politiek en media, waardoor steeds meer mensen zich daar niet meer in herkennen.
Steeds dwingender opgelegd? Door wie opgelegd, en hoezo steeds dwingender?
De negentiger jaren van de vorige eeuw waren meer pc dan de tijd van nu. Ik vind veel grachtengordeltypes opvallend onzeker. Aarzelend en bang, zeker als het integratie gaat. Juist in het populistische kamp vind je veel zekerweters.

Misschien moet we definiëren wat politieke correctheid is. Voor mijn gevoel is het totaal pc om een hekel aan buitenlanders te hebben. Als je Wilders niet tenminste een beetje gelijk geeft, 'voel je je verheven' en zit je aan het bietensap. :biggrin.gif:
Leven en laten leven, dat blijf ik zeggen. Het moet ook weer niet verplicht worden om zegeltjes te plakken en om Van der Gijp te lachen. Tofu (tahoe) vind ik trouwens erg lekker, maar dan moet je het wel op de Indonesische (of Thaise of Japanse) manier klaarmaken. Ieder zijn smaak. Mij zul je nooit zien in een Ecomarkt, maar dat wil niet zeggen dat ik een ander zijn onwelriekende gezondheidshap misgun. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Yopii op ma feb 05, 2018 4:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door InnerHarbour » ma feb 05, 2018 3:28 pm

Het wordt echt steeds leuker, die loserpartij D66 wil niet alleen excuses het beraadt zich ook op kamervragen. :drecul.gif:
Kamervragen
De partij beraadt zich op Kamervragen. Ook PvdA heeft al aangekondigd emancipatieminister Ingrid van Engelshoven te gaan vragen of de middelen om homo- en transfobie in Nederland aan te pakken wel afdoende zijn.
D66 wil excuses van VI over 'transgendergrap'
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Marillion » ma feb 05, 2018 3:36 pm

Misschien kan het voorval ook in de ministerraad worden besproken?

Ik zie en hoor in deze context overigens steeds de term homofoob terugkomen. Wat is er eigenlijk precies homofoob aan het maken van een grapje over een transgender?

Daarbij, los van de grap heeft Derksen er nog een heel verhaal bijgehouden dat hij er van opkijkt maar ook dat het wat hem betreft geen enkel probleem is (dat stukje noemt echter niemand meer). Wat is daar nu heel mis mee? Laten we wel zijn, het is toch een tikje ongebruikelijk om halverwege je leven een ander geslacht aan te nemen. Als iemand dat wil doen ben ik de laatste die het zal tegenhouden. Mensen moeten vooral doen waar ze zich prettig bij voelen. Maar we moeten niet gelijk in de kramp schieten als iemand daar een grap over maakt.

Wat versta je onder normaal is overigens al een vraag op zich? Is alles dat niet normaal is ook gelijk kwalijk? Dat lijkt me niet. Maar je kunt er wel van opkijken. Als je nu morgen op je werk komt en een collega heeft na jaren ineens een ander geslacht aangenomen. Mompelt iedereen dan gewoon "mogûh.." bij de koffieautomaat om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag. Of kijk je er toch minstens even van op?
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18344
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Yopii » ma feb 05, 2018 3:39 pm

Van der Gijp heeft een beperkt wereldbeeld, dat kan hij ook niet helpen. Ik zal er in elk geval geen tijd voor vrijmaken om zijn onderbroekenlol aan te horen.
Verder mag je grappen over iedereen en alles maken, maar het blijft de vraag of het kies is om mensen af te zeiken die toch al in het verdomhoekje zitten. Verbieden wil ik niets, maar persoonlijk vind ik het laf.


@IH: dat mag toch? D'66 heeft andere standpunten dan jij, nou en?

Wat mij stoort, is dat net wordt gedaan alsof alleen 'tofoe-etend Nederland' de neiging heeft anderen de wet voor te schrijven. Bemoeizucht en superioriteitsgevoel vind je net zo goed bij de populisten. Waar haalt Bosma het bijvoorbeeld vandaag de NOS te willen corrigeren? Wij hebben hier in Nederland vrije media, dus directe invloed van de politiek op de journalistiek zou principieel taboe moeten zijn.

Wat vind je hier dan van?
PVV-Kamerlid Martin Bosma heeft elf Kamervragen ingediend over de keuze van de NOS om ‘wit’ te gebruiken in plaats van ‘blank’. De omroep berichtte gisteren over “witte boeren” (zie bijvoorbeeld dit bericht), wat tot een hoop reacties op Twitter leidde van mensen die zich afvroegen waarom de NOS niet sprak van ‘blanke boeren’. Aanleiding voor de PVV om een serie vragen naar Arie Slob te sturen, de minister van media. (GeenStijl)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door InnerHarbour » ma feb 05, 2018 3:56 pm

Een keurig PC standpunt van Toto en Gilette :biggthumpup.gif:

Twee sponsoren Voetbal Inside vinden transgendergrap 'smakeloos'
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58823
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door 999 » ma feb 05, 2018 5:36 pm

Je mag tegenwoordig dankzij DWDD en Jinek/Pauw niks meer vreemd vinden en er grappen over maken ...

Yopii
Berichten: 18344
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Yopii » ma feb 05, 2018 6:18 pm

Hoezo? Het mag best, maar het zou kunnen dat anderen zich eraan storen. :confused.gif:

Van der Gijp wist donders goed wat hij deed. VI zit in het slop, dus bedenken ze iets om de aandacht te trekken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58823
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door 999 » ma feb 05, 2018 6:27 pm

Yopii schreef:Hoezo? Het mag best, maar het zou kunnen dat anderen zich eraan storen. :confused.gif:

Van der Gijp wist donders goed wat hij deed. VI zit in het slop, dus bedenken ze iets om de aandacht te trekken.
Ja en ?. Is het er aan storen een reden om het niet te mogen doen ?.En die Man sorry Mevrouw of wacht even hij doet alleen de borsten, zijn piemel die bleef zitten, zoekt geen aandacht ?.

Van mij mag iedereen gek en vreemd of anders zijn, maar laat een dan ook ruimte voor anderen om daar een uitgesproken mening over te hebben.We zijn een stel zeikers aan het worden hier in Nederland.

Overigens denk ik dat ook veel mensen het met v.d. Gijp eens zijn.Alleen als je dat hardop durft te zeggen begint het gezeik weer ...

Andere reacties op van de Gijp zijn grap ...

Wouter
Berichten: 18748
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Wouter » ma feb 05, 2018 6:31 pm

Gezond verstand schreef:
Wouter schreef: Ik ben zelf om twee redenen tegen straatnaamveranderingen:
1) Het kost sloten belastinggeld (adreswijzigingen, aanpassingen van navigatiesystemen etc.) en in mijn ogen kan dat wel aan iets nuttigers besteed worden.
2) Je poetst ook een stukje geschiedenis weg als je dat doet.
De aanpassing van navigatiesystemen kost geen belastinggeld, dat zijn kosten voor private bedrijven.

Je poetst geschiedenis weg? Dus jij was ook tegen het weghalen van standbeelden van slavenhouders in het zuiden van Amerika recentelijk? En tegen het weghalen van standbeelden van Saddamn Houssein na de val van Irak? En het slopen van de Berlijnse Muur? Kamp Westerbork?

We moeten niet te lichtgeraakt worden, maar als blijkt dat iemand echt bloed aan de handen heeft is een vereering van zo'n persoon ook ongepast.
Mwah, overheden maken ook gebruik van navigatiesystemen, en het zal ongetwijfeld wat kosten om die te updaten. Maar ook kosten van bedrijven komen uiteindelijk op het bordje van de samenleving.

En ja, je poetst een stuk geschiedenis weg. Dat ze in 1960 (?) Coen nog zagen als iemand naar wie je een tunnel moet vernoemen is namelijk ook geschiedenis. Ik zou er meer voor zijn om bij standbeelden e.d. gewoon een bordje met een zo objectief mogelijke tekst over de rol van die persoon in de geschiedenis te plaatsen. Lijkt me goedkoper en educatiever. De vergelijking met de Berlijnse Muur is natuurlijk bizar, dat is wel wat anders dan een straatnaam.

Heeft De Ruyter bloed aan de handen? Ja, want hij heeft meegedaan aan allerlei zeeslagen. Maar zonder hem had Nederland vermoedelijk niet meer bestaan. Vaak is een historisch figuur niet alleen maar "goed" of "fout".

Yopii
Berichten: 18344
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Yopii » ma feb 05, 2018 6:47 pm

Een goed idee, Wouter. :biggthumpup.gif:

Ik ga echt de straat niet op om de naam van de Coentunnel veranderd te krijgen, maar ik heb er wel bezwaar tegen als totaal wordt genegeerd wat 'wij' daar hebben uitgespookt. Zelfs als je in aanmerking neemt dat het een andere tijd was, dat er toen zo of zo gedacht werd, dan nog is het met geweld ontvolken van een gebied niet iets wat je in verband moet brengen met heldendom of een superieure ondernemersgeest. Het uitroeien van een gehele bevolking is universeel en eeuwig fout, daar hoeft neem ik aan geen discussie over te bestaan.

Overigens denk ik dat ook veel mensen het met v.d. Gijp eens zijn.Alleen als je dat hardop durft te zeggen begint het gezeik weer ..
Welk gezeik? Het is maar waar je op reageert.

Echt, als jullie er hier niet over waren begonnen had ik niets van dit blijkbaar belangrijke onderwerp meegekregen. :excited.gif:

Weet je Voetske, als mensen bezwaar hebben tegen het gedrag van RvdG, dan moet dat ook kunnen, toch? Dat veel mensen het met hem eens zijn, zegt niets. De geschiedenis is vol voorbeelden waarbij grote groepen mensen achter foute lieden aanliepen.

Wouter
Berichten: 18748
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Wouter » ma feb 05, 2018 7:18 pm

Is dat nu niet een beetje anders, Yopi? Ondertussen leert iedereen toch wel op school dat het Nederlandse verleden niet bepaald brandschoon is?

Bij mij werd er destijds best uitgebreid ingegaan op de koloniale tijd en het slavernijverleden. Op TV doen ze soms net alsof het helemaal niet behandeld wordt op school.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door InnerHarbour » ma feb 05, 2018 7:24 pm

Ah het onderwerp beviel niet dus is het weer gelukt om het onderwerp te verleggen naar Wilders en het zogenaamde besmette Nederlandse verleden, well done deugers. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58823
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door 999 » ma feb 05, 2018 7:34 pm

Yopii schreef:Een goed idee, Wouter. :biggthumpup.gif:

Ik ga echt de straat niet op om de naam van de Coentunnel veranderd te krijgen, maar ik heb er wel bezwaar tegen als totaal wordt genegeerd wat 'wij' daar hebben uitgespookt. Zelfs als je in aanmerking neemt dat het een andere tijd was, dat er toen zo of zo gedacht werd, dan nog is het met geweld ontvolken van een gebied niet iets wat je in verband moet brengen met heldendom of een superieure ondernemersgeest. Het uitroeien van een gehele bevolking is universeel en eeuwig fout, daar hoeft neem ik aan geen discussie over te bestaan.

Overigens denk ik dat ook veel mensen het met v.d. Gijp eens zijn.Alleen als je dat hardop durft te zeggen begint het gezeik weer ..
Welk gezeik? Het is maar waar je op reageert.

Echt, als jullie er hier niet over waren begonnen had ik niets van dit blijkbaar belangrijke onderwerp meegekregen. :excited.gif:

Weet je Voetske, als mensen bezwaar hebben tegen het gedrag van RvdG, dan moet dat ook kunnen, toch? Dat veel mensen het met hem eens zijn, zegt niets. De geschiedenis is vol voorbeelden waarbij grote groepen mensen achter foute lieden aanliepen.
Jesus, en daar hoort v.d. Gijp ook bij, doe effe normaal .. Maar goed mensen die het er mee eens zijn met deze grap tellen dus weer niet mee ..

Wouter
Berichten: 18748
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Wouter » ma feb 05, 2018 7:40 pm

PVV-Kamerlid Martin Bosma heeft elf Kamervragen ingediend over de keuze van de NOS om ‘wit’ te gebruiken in plaats van ‘blank’. De omroep berichtte gisteren over “witte boeren” (zie bijvoorbeeld dit bericht), wat tot een hoop reacties op Twitter leidde van mensen die zich afvroegen waarom de NOS niet sprak van ‘blanke boeren’. Aanleiding voor de PVV om een serie vragen naar Arie Slob te sturen, de minister van media. (GeenStijl)
Het is krankzinnig dat onze politici zich met dit soort onbenulligheden bezig houden. Laat ze een goed pensioenstelsel bedenken, de organisatie van de belastingdienst op orde brengen of iets anders nuttigs doen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door brigade zuid » ma feb 05, 2018 7:52 pm

Ik word zo zoetjes aan schijtziek van het geneuzel in dit land over zwarte piet, blanke vla, negerzoenen, genderneutraal gepamper, homo zebrapaden, straatnamen die niet meer mogen etc etc.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op ma feb 05, 2018 8:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie