Fitheid van de spelers

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Fitheid van de spelers

Bericht door Aristides » di apr 07, 2009 7:36 am

Uit Sportwereld!

Het verbaast me niet erg, het is te zien, maar wat moet Ajax doen? Meegaan in de "vaart der Engelse clubs" met misschien wel allerlei nog onbekende medische gevolgen of doorgaan op de huidige weg (Zijn we al verder dan de diëtiste?) of aanvaarden dat we achter zullen blijven lopen?

Ik heb er maar geen poll van gemaakt, want velen zullen die invullen zonder het artikel gelezen te hebben, maar al lezende dacht ik Gert-Jan Verbeek, want hij dacht ""ook aan zoiets"" maar had wat problemen met de uitvoering, om een eufemisme te gebruiken.
Engelse clubs zijn fitter dan de rest
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM - Manchester United, Liverpool, Arsenal en Chelsea domineren in de Champions League. Fitheid is hun geheim. Met hulp van technologie en fysiologen creëren voetbalclubs in Engeland ware ‘elite-atleten’.

Steven Gerrard rende vorig seizoen in totaal 570 kilometer in alle wedstrijden van Liverpool. Het is de afstand van Den Helder naar Parijs. Van die 570 kilometer legde hij bijna 60 kilometer af op volle sprintsnelheid. Op zijn kilometerteller waren de duurlopen en arbeid van zijn dagelijkse trainingen niet opgenomen.

International Gerrard is de fitste en meest dynamische speler in de Engekse Premier League. Statistisch en wetenschappelijk bewezen aan de hand van nauwkeurige computermodellen van het bedrijf Prozone in Engeland.

Hij staat model voor de extreme fitheid en conditie van alle spelers in Engeland. Want de andere middenvelders in de top van de Premier League blijven niet ver bij hem achter.

Op zoek naar het geheim van het succes dat Manchester United, Liverpool, Chelsea en Liverpool de laatste vier seizoenen in de Champions League hebben, blijkt dat de Engelse topclubs fysiologisch extreme vooruitgang hebben geboekt.

In de achtste finales van de Champions League werd Real Madrid bijna vermoord op Anfield. Van de Koninklijke bleef door het waanzinnige tempo van Liverpool niets over.

Inter Milaan, dat als koploper in de Serie A met de modern geschoolde Mourinho aan het roer fysiek zou moeten kunnen wedijveren met Manchester United, bezweek over twee duels aan de snelheid van de United-spelers.

De 'youngsters' van Arsenal waren in Rome (tegen AS Roma) zelfs in de verlenging niet kapot te krijgen.

Guus Hiddink zag Chelsea Juventus uitschakelen, al was hij niet tevreden over de fitheid van zijn ploeg.

Daarom wil hij dat inspanningsfysioloog Raymond Verheyen de spelers van Chelsea naar hetzelfde niveau gaat tillen als die van Liverpool en Manchester United.

Waar de Italianen mede dankzij het fameuze Milan-lab (het kenniscentrum en laboratorium van AC Milan) de toon zetten, hebben de Engelsen een enorme inhaalslag gemaakt. Bijna alle Premier League-clubs hebben hypermoderne trainingscomplexen aangelegd, voorzien van zwembaden, medische ruimtes, fitnesszalen en overdekte velden.

Ze hebben fysiologen en artsen aangesteld, waardoor dagelijks met hartslagmeters en andere technische hulpmiddelen kan worden getraind.

Vergeleken met een klassieke topscorer als Alan Shearer, heel lang modelprof in Engeland, legt Gerrard vandaag de dag drie keer de afstand af die Shearer in een wedstrijd liep. Op sprintsnelheid! Een analyse van Gerrard tijdens de laatste ontmoeting tussen Arsenal en Liverpool toonde aan dat hij 11,8 kilometer in een wedstrijd loopt. Daarbij sprint hij 1070 meter en maakt hij 147 high-intensity acties. Dat is een korte actie, een tackle of een beweging die op meer dan 75 procent van sprintsnelheid zit.

Over de afgelopen vier seizoenen is het sprinten in wedstrijden bij Premier League-clubs toegenomen met 40 procent. De definitie van een sprint is een 'run' die sneller is dan zeven meter per seconde (gelijk aan de honderd meter in 14 seconden).

Rechter- en linkermiddenvelders leggen in duels zo'n 11,49 kilometer. Centrale verdedigers rennen het minste van alle spelers in een team (buiten de keeper), maar toch blijven ze in Engeland maar een fractie verwijderd van tien kilometer per wedstrijd.

Maar het is de enorme toename aan 'high intensity'-activiteiten die de dynamiek en kracht van het Engelse voetbal vormen. Zelfs een doorsneeclub als Bolton Wanderers, dat vroeger nog bonen in tomatensaus op het lunchmenu had staan en in een park bij het stadion trainde, heeft de forse tv-gelden (40 miljoen per jaar) mede besteed aan technologische ontwikkelingen.

Op het trainingscomplex staat de Cryopod, een ruimte waarin de temperatuur kan zakken tot 130 graden onder nul. Na vier minuten zijn de oogballen van een mens daarin bevroren. Na vijf minuten zijn ze afgestorven. Blootgesteld aan extreme kou gedurende 30 seconden krijgt het lichaam van een atleet of profvoetballer, die in zijn onderbroek en met een masker de koukamer betreedt, een oppepper. Het lichaam denkt namelijk dat het afsterft en regenereert.

De Cryopod, ontwikkeld door ruimtevaartexperts bij NASA, heeft bijna een miljoen euro gekost. In de afgelopen zeven jaar zijn 'high-intensity' acties van de Bolton-spelers met 160 procent omhoog gegaan.

In de jaren dat Graeme Souness nog aanvoerder van Liverpool was en de 'Reds' Europese trofeeën veroverden, nam de Schotse verdediger na het seizoen twee maanden vakantie in Griekenland. Daar had hij 'beer for breakfast' en danste hij tot het ochtendgloren in de disco's. Nu, dertig jaar later, krijgen zelfs de spelers van Bolton voor het zomerreces een laptop met schema's en looppatronen mee.

Ade Stovell, fitness-coach van Bolton, zegt: ,,Je kunt alleen al aan de fysiek van de huidige spelers in de Premier League zien dat het elite-atleten zijn. Dat moet ook wel, want in de Engelse top kun je als speler een vermogen verdienen en de druk om er deel van uit te mogen blijven maken is enorm.''

Het voetbal in de Premier League is intenser geworden, maar tegelijkertijd zijn ook visie en tactiek verbeterd. Op de valreep nog één statistiek, die duidelijk maakt waarom de Engelse topclubs zich sterk hebben ontwikkeld. Prozone heeft ook de 'final third entries' berekend. Laten we zeggen de eindpass of actie in de derde helft van het veld, het gebied rond de zestienmeter.

Het aantal passes en acties in het hele veld is drastisch omhoog gegaan (als gevolg van de toegenomen snelheid), maar het aantal keren dat het strafschopgebied wordt gepenetreerd is veel lager. Toch is het aantal doelpunten gelijk gebleven.

Het betekent dat de bal vaker en sneller wordt rondgespeeld in de ploeg en dat er wat langer wordt gewacht voordat de beslissende pass of opening wordt gemaakt. Maar als die er is, dan is het ook meteen gevaarlijk. Het is, wat de Engelsen noemen, de continentale speelstijl. Alleen wel in de hoogste Engelse versnelling.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Duke » di apr 07, 2009 8:00 am

Interessant artikel, ik denk dat je wel mee moet met deze ontwikkelingen, al moet je je afvragen hoever je daarin moet gaan. Want of zoiets als de Cryopod gezond is, is natuurlijk de vraag, zeker op lange termijn. Maar dat er op dit terrein nog veel te winnen is, lijkt me duidelijk.

Ik heb de opmaak van het bericht overigens iets aangepast, zo is duidelijker dat het om een externe bron gaat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door joey » di apr 07, 2009 8:41 am

Eigenlijk jammer. Ik zie liever technisch vaardige spelers dan hardlopers op het veld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Marillion » di apr 07, 2009 8:54 am

Dat heeft toch niets met elkaar te maken? Een fitte speler kan ook gewoon technisch uitstekend zijn hoor.

Dit is gewoon een inhaalslag die de voetbalwereld gaat maken in vergelijking met andere sporten waar men doorgaans veel beter om gaat met beschikbare trainingsmethodes. Pas wanneer een speler fysiek op een dusdanig niveau zit dat hij zonder problemen een wedstrijd inclusief eventuele verlenging gas kan geven is het mogelijk om ook dan nog collectief goed voetbal te spelen op een hoog niveau.

Fitheid is zeker geen doel op zich maar wel één van de belangrijkste randvoorwaarden om tot een hoog niveau te kunnen komen. Immers, spelers die er doorheen zitten zullen hun taken niet meer kunnen uitvoeren, de concentratie verslapt en er worden fouten gemaakt.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door joey » di apr 07, 2009 9:20 am

De puur technische voetballer zie je steeds minder. Net zoals in het tennis de McEnroe's zijn verdwenen. Het is evolutie, het is onvermijdelijk, ik weet het. Maar een beetje jammer vind ik het wel.

Je ziet steeds meer Kuytjes en Babels. Een speler als Jan-Arie daarentegen haalt het waarschijnlijk niet meer.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Marillion » di apr 07, 2009 10:09 am

Evolutie is inderdaad ook in het voetbal niet tegen te houden. Ook dat is iets wat je in elke sport ziet.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen ruimte meer is voor technische spelers. Je zult alleen wel moeten zorgen dat voorwaarden zoals fitheid goed zijn ingevuld zodat je kunt profiteren van je technische bagage.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door joey » di apr 07, 2009 11:14 am

Fitheid lijkt me niet het goede woord. Voetballers worden steeds meer atleten. Dat gaat ten koste van technisch minder vaardige spelers die geen atleet zijn. Tenminste, zo is het in Engeland. Nederland zal wel volgen.

Neem een speler als Aissati. Die redt het in Nederland wel, maar in Engeland? Mwah...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 11:17 am

joey schreef:Fitheid lijkt me niet het goede woord. Voetballers worden steeds meer atleten. Dat gaat ten koste van technisch minder vaardige spelers die geen atleet zijn. Tenminste, zo is het in Engeland. Nederland zal wel volgen.

Neem een speler als Aissati. Die redt het in Nederland wel, maar in Engeland? Mwah...
Leg voor mij eens uit.

"Voetballers worden steeds meer atleten"

Wat bedoel je daar mee ?.Hoe moet ik dat zien ?.Kwa bouw ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door joey » di apr 07, 2009 11:24 am

Zie artikel hierboven. Niet elke speler kan zoveel lopen als Gerrard.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 11:44 am

Fysiek is belangrijk, al lijkt het me meer een reclame brief voor het bedrijf Prozone.Vind het nogal wat de procenten vooruit gang waarmee je om de oren wordt geslagen.En ook de conclusis die men trekt overdreven.
Op het trainingscomplex staat de Cryopod, een ruimte waarin de temperatuur kan zakken tot 130 graden onder nul. Na vier minuten zijn de oogballen van een mens daarin bevroren. Na vijf minuten zijn ze afgestorven. Blootgesteld aan extreme kou gedurende 30 seconden krijgt het lichaam van een atleet of profvoetballer, die in zijn onderbroek en met een masker de koukamer betreedt, een oppepper. Het lichaam denkt namelijk dat het afsterft en regenereert.
En dit zou gezond moeten zijn ?.
Het betekent dat de bal vaker en sneller wordt rondgespeeld in de ploeg en dat er wat langer wordt gewacht voordat de beslissende pass of opening wordt gemaakt. Maar als die er is, dan is het ook meteen gevaarlijk. Het is, wat de Engelsen noemen, de continentale speelstijl. Alleen wel in de hoogste Engelse versnelling.
Dit vind ik pertinente onzin.Kijk maar eens een weekendje Engels voetbal, daar zitten net zoveel wedstrijden tussen in een slaapverwekkend tempo als bij ons.
De 'youngsters' van Arsenal waren in Rome (tegen AS Roma) zelfs in de verlenging niet kapot te krijgen.
Ook weer zo'n dooddoener .. Arsenal had het dan toch gewoon in twee duels in de reguliere speeltijd af moeten maken ?.Nee, het zijn youngsters en dan is het net andersom ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Marillion » di apr 07, 2009 11:52 am

Ik heb ook wel eens een beter in elkaar gestoken artikel gelezen. De voorbeelden zijn niet allemaal even relevant. Zo is de vergelijking in afgelegde meters tussen Gerard en Shearer natuurlijk volstrekt niet interessant.

Maar het gaat niet zozeer om de slecht gekozen voorbeelden of de meest extreme waardes. Het gaat er om dat voetballers meer moeten doen om fysiek 100% in orde te zijn zodat ze optimaal kunnen presteren. Men is nogal conservatief en lui van aard dus er is op dat gebied echt werk aan de winkel. Fitheid is niet een doel op zich maar wel een belangrijke voorwaarde die er voor zorgt dat je het onderscheid kunt maken op basis van je voetballende kwaliteiten, als team en als individu.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 11:58 am

Marillion schreef:Ik heb ook wel eens een beter in elkaar gestoken artikel gelezen. De voorbeelden zijn niet allemaal even relevant. Zo is de vergelijking in afgelegde meters tussen Gerard en Shearer natuurlijk volstrekt niet interessant.

Maar het gaat niet zozeer om de slecht gekozen voorbeelden of de meest extreme waardes. Het gaat er om dat voetballers meer moeten doen om fysiek 100% in orde te zijn zodat ze optimaal kunnen presteren. Men is nogal conservatief en lui van aard dus er is op dat gebied echt werk aan de winkel. Fitheid is niet een doel op zich maar wel een belangrijke voorwaarde die er voor zorgt dat je het onderscheid kunt maken op basis van je voetballende kwaliteiten, als team en als individu.
Dat ben ik met je eens, vandaar dat Fysiek goed in je vel zitten belangrijk is.En dat er verbetering mogelijk dat lijkt me ook duidelijk.Maare dat artikel vind ik veel te overdreven veel te rooskleurig allemaal.Vergelijking die, mijn inziens, nergens op slaan.

Een goed en uitgekiend eetpatroon b.v. doet ook wonderen.Je rust pakken ook.Maar of daar bij veel Nederlandse spelers ook echt naar gekeken wordt, controle op is ?.Hoeveel sporters roken er ( stiekum ) ?.Enz.Volgens mij heel weinig .. neem mezelf maar weer als voorbeeld.Genoeg ijzer en melkproducten bevorderen b.v. de heling van kleine wondjes .. om maar iets te noemen ..
Laatst gewijzigd door 999 op di apr 07, 2009 12:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door joey » di apr 07, 2009 12:02 pm

Er is natuurlijk het een en ander op af te dingen. Engelse clubs betalen de hoogste salarissen, dus ze kunnen uitzoeken. Voetballers gaan nu eenmaal waar het geld is. Het ligt voor de hand dat men dus, gezien de Engelse manier van voetballen, een voorkeur heeft voor fysiek sterke spelers. Een speler als Kuyt of Babel past beter in dat beeld dan een speler als Van der Vaart.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 12:05 pm

joey schreef:Er is natuurlijk het een en ander op af te dingen. Engelse clubs betalen de hoogste salarissen, dus ze kunnen uitzoeken. Voetballers gaan nu eenmaal waar het geld is. Het ligt voor de hand dat men dus, gezien de Engelse manier van voetballen, een voorkeur heeft voor fysiek sterke spelers. Een speler als Kuyt of Babel past beter in dat beeld dan een speler als Van der Vaart.
Maar ik ken Kuyt ( Babel ) niet anders dan zoals ik hem nu ken .. maar zoals je ook zegt, men kan kopen ( spelers ) wat men wil .. en men kan houden ( spelers ) die men wil ..

Denk je eens in dat we de spelers nog haden die wij de laatste zes jaar hebben moeten laten gaan .. of met zo'n zelfde reserve bank ( spelers ) als die engelse topclubs ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door joey » di apr 07, 2009 12:16 pm

999 schreef:Maar ik ken Kuyt ( Babel ) niet anders dan zoals ik hem nu ken ..
Dat klopt, maar deze spelers zijn niet voor niets naar Engeland vertrokken en niet naar bijvoorbeeld Italië.
maar zoals je ook zegt, men kan kopen ( spelers ) wat men wil .. en men kan houden ( spelers ) die men wil ..
Precies, de Engelse clubs kunnen kopen wie ze willen. Geen wonder dus dat ze sterker zijn dan de rest.
Denk je eens in dat we de spelers nog haden die wij de laatste zes jaar hebben moeten laten gaan ..
Dan waren we vast een keer kampioen geworden, bedoel je? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 12:20 pm

joey schreef:
999 schreef:Maar ik ken Kuyt ( Babel ) niet anders dan zoals ik hem nu ken ..
Dat klopt, maar deze spelers zijn niet voor niets naar Engeland vertrokken en niet naar bijvoorbeeld Italië.
maar zoals je ook zegt, men kan kopen ( spelers ) wat men wil .. en men kan houden ( spelers ) die men wil ..
Precies, de Engelse clubs kunnen kopen wie ze willen. Geen wonder dus dat ze sterker zijn dan de rest.
Denk je eens in dat we de spelers nog haden die wij de laatste zes jaar hebben moeten laten gaan ..
Dan waren we vast een keer kampioen geworden, bedoel je? :hypocrite.gif:
Doe maar eens, kijk maar eens wat je dan neer had kunnen zetten op het veld .. en als gevolg daarvan aan had kunnen trekken aan spelers ... Als je kijkt naar die top-landen dan is dat natuurlijk de grootste gemene deler.Kunnen kopen en kunnen houden die ze willen, jaar in, jaar uit ..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Toppie » di apr 07, 2009 12:38 pm

Sulejmani is totaal niet fit , eerlijk gezegd waardeloos

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Aristides » di apr 07, 2009 2:17 pm

De discussie kan gaan over welke spelers naar Engeland vertrekken, maar steken we dan "onze kop niet in het zand"?

Ik zie ook een Van Persie naar Engeland gaan, een speler die niet zo fysiek sterk lijkt als Babel, maar zich ook staande houdt in dat hoge tempo. Kuit kun je noemen, die rende hier als een kip zonder kop rond, maar Kalou deed dat niet en houdt zich staande.

Een Engelse topclub overloopt RM, maar die Engelse topclub speelt ook met Spanjaarden die in dat hoge tempo meegaan, er niet op zijn geselecteerd.

Mijn medische scholing kent slechts de begrippen: je bent ziek of je bent het niet. Die extreem lage temperatuur lijkt mij niet goed, verder kan ik het medisch niet beoordelen, maar ik heb ook niet de indruk dat we voorop lopen als het om medische begeleiding gaat!

We lijken in Nederland nog te veel op de "Van Hanegemstoel" te zitten. Beetje langs de kant toekijken, niets opschrijven en vooral niet te veel uren op het trainingsveld maken. Een ex-wiskundeleraar schreef onlangs dat als Kramer op zijn twintigste wereldkampioen kan worden, moeten onze voetballers op die leeftijd ook meer kunnen dan ze nu kunnen". Die Kramer doet aan een sport die in Noord-Nederland populair is, verder nauwelijks en voetballen is een wereldsport, maar dat voetballers meer kunnen doen, is mij duidelijk.

Weet iemand iets over de samenwerking UvA - Ajax?

@Joey,

Jan Arie valt niet af door gebrek aan kracht, eerder door gebrek aan (handelings)snelheid. Hij zou dertig jaar geleden een gigant zijn geweest, nu wordt er niet alleen techniek gevraagd (Is die bij die Engelsen dan zo slecht? Kijk eens naar de snelheid waarin zij spelen)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door wimpey » di apr 07, 2009 7:03 pm

joey schreef:Eigenlijk jammer. Ik zie liever technisch vaardige spelers dan hardlopers op het veld.
Ik zou Steven Gerrard toch wel een technisch vaardige speler durven noemen. Stijn Schaars loopt het meest van alle AZ spelers, 12 km per pot. Ook geen technisch onbenul, lijkt me.

De theorie van Cruijff over dat lopen klopt dan ook al lang niet meer. Het voetbal is veel fysieker - en de spelers zijn veel meer allround geworden.

Ik zag van de week toevallig wat beelden van de WK-finale van '74 voorbijkomen: het leek wel een andere sport. Cruijff en Hölzenbein die de bal bij de middenlijn in ontvangst nemen, ermee gaan lopen en pas in de 16 worden gestopt. Dat kun je hedentendage op topniveau vergeten.

Steven Gerrard is laat in een wedstrijd technisch nog steeds subliem, ondanks dat ie dan al 12 km in de benen heeft. Hij is eigenlijk nooit geblesseerd en vrijwel altijd beslissend. Technisch geweldig, fysiek en mentaal top: de complete wereldtopspeler.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 7:09 pm

Gerrard viel zaterdag in het uitduel met Fulham uit met lichte klachten en was een twijfelgeval voor het duel met Chelsea. Ploeggenoot Javier Mascherano is woensdag geschorst.
Als een google doe met Steven Gerrard+blessures kom ik toch een rits tegen ...

Maar volgens mij gaan we de volgende hype krijgen ...
Laatst gewijzigd door 999 op di apr 07, 2009 7:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door wimpey » di apr 07, 2009 7:11 pm

999 schreef: Maar volgens mij gaan we de volgende hype krijgen ...
Gerrard is na 10 seizoenen op topniveau nog steeds een hype? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 7:14 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Maar volgens mij gaan we de volgende hype krijgen ...
Gerrard is na 10 seizoenen op topniveau nog steeds een hype? :smallgrin.gif:
Nee slimpoot, de(ze) onderzoeken ... :aai.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door brigade zuid » di apr 07, 2009 7:22 pm

wimpey schreef: Steven Gerrard is laat in een wedstrijd technisch nog steeds subliem, ondanks dat ie dan al 12 km in de benen heeft. Hij is eigenlijk nooit geblesseerd en vrijwel altijd beslissend. Technisch geweldig, fysiek en mentaal top: de complete wereldtopspeler.
Fantastische speler, wat mij betreft de beste speler van de wereld.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door wimpey » di apr 07, 2009 7:24 pm

999 schreef: Nee slimpoot, de(ze) onderzoeken ... :aai.gif:
:smallgrin.gif:

Ik vind dat geen hype. Die onderzoeken tonen feiten aan. Meten is weten, van statistieken is een hoop te leren.

Ajax verloor in 7 wedstrijden zonder Oleguer maar liefst 14 punten en incasseerde 15 tegengoals. Ik mag dat hier niet te vaak oplepelen, want het is in strijd met de vrijwel unanieme mening dat Oleguer er geen kloot van kan.

Zo wijzen de statistieken ook uit dat er geen speler in de HCE is die meer het doel zoekt dan Suarez. En dat er geen speler is die meer afzwaaiers produceert.

Als trainer zou ik met dergelijke feiten wat doen...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 7:53 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Nee slimpoot, de(ze) onderzoeken ... :aai.gif:
:smallgrin.gif:

Ik vind dat geen hype. Die onderzoeken tonen feiten aan. Meten is weten, van statistieken is een hoop te leren.

Ajax verloor in 7 wedstrijden zonder Oleguer maar liefst 14 punten en incasseerde 15 tegengoals. Ik mag dat hier niet te vaak oplepelen, want het is in strijd met de vrijwel unanieme mening dat Oleguer er geen kloot van kan.

Zo wijzen de statistieken ook uit dat er geen speler in de HCE is die meer het doel zoekt dan Suarez. En dat er geen speler is die meer afzwaaiers produceert.

Als trainer zou ik met dergelijke feiten wat doen...
Komt ie weer aan met z'n Oleguer .. wat zegt dat dan Wimpey over de voetballer Oleguer an sich . helemaal geen RUK ...

Plaats reactie