Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za feb 21, 2009 5:06 pm

joey schreef:Luque is technisch gezien geen slechte voetballer. Hij heeft er alleen niet meer zoveel zin in.
Vroeger was alles beter Joey. Sorry, maar Sno heeft meer waarde voor Ajax gehad dan Luque. En dat zegt alles.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door D_skilled » ma jan 25, 2010 9:59 am

Erelid Keizer geeft dringend advies

AMSTERDAM - Het kersverse erelid van Ajax - Piet Keizer - greep de wedstrijd Ajax-AZ aan om zijn visie op de club te geven. "Er moeten meer mensen uit de praktijk in de leiding komen. Niet om de club te leiden, maar om de club te sturen op technisch gebied."

De linksbuiten van weleer was blij met de eretitel en gouden speld, die hij ontving. "Ik voelde me in eerste instantie een beetje verward, omdat ik vind dat een man of 20 à 25 die zou moeten hebben. Ik zal de onderscheiding ook met al mijn oud-ploeggenoten delen. Maar ik vind dat het bestuur een compliment verdient, omdat het een traditie om 30 jaar geen voetballers tot erelid te benoemen heeft afgeschaft. Iets wat het vorige bestuur niet durfde."

En dan des Keizers: "Gevoelsmatig is dit een postume onderscheiding. Na 35 jaar kun je dat in elk geval niet actueel noemen. Dus zeg ik cynisch postuum."

Het andere kakelverse erelid - Sjaak Swart - kon zich wel vinden in het pleidooi van Keizer voor meer oud-spelers in de top van Ajax. ,,Ik ben bijvoorbeeld een voorstander van een commissie die aankopen toetst. Ajax heeft met Johan Cruijff, Piet Keizer, Frank de Boer, Dennis Bergkamp en nog vele anderen de kennis om nieuwe spelers te beoordelen. Als zij een speler niet goed genoeg vinden, moet hij niet komen."

Swart pinkte vrijdag een traantje weg. ,,Op het moment dat mijn boek uitkwam, hoorde ik wel het gerucht dat dit eraan zat te komen, maar dat moet je toch maar afwachten. Toen ik Pietjes naam opeens op de lijst zag staan en Rik van den Boog en Uri Coronel hotel Spaander zag binnenkomen, dacht ik: hé! Ik ben nu geridderd door de koningin, bondsridder van de KNVB en ereburger van Amsterdam, maar het erelidmaatschap van Ajax is het mooiste van de vier. Ik ben zestig jaar lid, een echte Ajacied en kom nog dagelijks bij de club. Ajax is mijn alles."
De Telegraaf

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 10:02 am

Mooie mannen. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door sander » ma jan 25, 2010 11:21 am

Heeft iemand toevallig nog wat informatie over Sjaak Swart. Ik heb zijn boek en natuurlijk wikipedia. Maar wie weet heeft iemand nog leuke info over hem of een leuke website? Ik ben namelijk bezig met een opdracht voor school. Moet Sjaak Swart als Successful Brand beschrijven volgens het Kapferer model. :excited.gif:

Ook mooi zou zijn als er mensen zijn die een mening hebben over Sjaak Swart als 'merk' en daar mij wat over willen vertellen.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door sander op ma jan 25, 2010 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 11:26 am

Misschien kun je hem interviewen? Sjaak praat graag over zichzelf.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door sander » ma jan 25, 2010 12:07 pm

joey schreef:Misschien kun je hem interviewen? Sjaak praat graag over zichzelf.
Ik ben helaas te laat begonnen, dus dat zit er niet in.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door beelzebub » ma jan 25, 2010 12:19 pm

Ga vanmiddag naar de toekomst en je maakt nog kans luie donder. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re:

Bericht door Jöhnk » ma jan 25, 2010 7:42 pm

Kaboem schreef:Adviseur, coordinator, scout, allemaal van hetzelfde natuurlijk. Welke titel je hem ook meegeeft, hij heeft gewoon weinig goed werk geleverd.
Inderdaad. Laten we hem maar herinneren als speler.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door wimpey » di jan 26, 2010 8:56 pm

Piet Keizer en nieuwe Ajax-spelers beoordelen: nee, dank u.

Ruiter en paard verhaal. Hij moet lekker met Henk ten Qatar blijven werken.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door jabu » wo jan 27, 2010 10:21 am

Piet Keizer was natuurlijk een fantastische voetballer, maar is verder erg simpel. Zijn 'functie' bij Ajax is natuurlijk puur uit medelijden en voor de vorm. Wel is het een leuk duo met Blind. Als speler was hij al regelmatig met een slok op in de kroeg te vinden.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 10:26 am

Ajax-top viel van stoel na statement van erelid Keizer

COLUMN Toen Piet Keizer tot erelid van Ajax werd benoemd, besloot de vedette van weleer meteen eens wat terug te doen voor zijn geliefde club. In de persruimte van de Arena kuchte hij afgelopen zondag even en vroeg de aandacht van de media.

Het moest nog middag worden, het was pal voor de lunchwedstrijd tussen Ajax en AZ. Piet plaatste als kersvers erelid een statement. Hij wil dat Ajax meer oud-spelers een plaats geeft in de organisatie.
Toen die mededeling de bestuurskamer bereikte, vielen ze daar bijkans van hun stoel. Ze vonden het misplaatst, ongepast en nergens op gebaseerd.

Er is verder maar niet in het openbaar op gereageerd. De irritatie bij de Ajax-top is begrijpelijk. Nog afgezien van het feit dat er veel oud-Ajacieden bij hun club rondlopen, biedt de moderne geschiedenis veel voorbeelden die tégen het standpunt van Keizer pleiten.

Johan Cruijff kreeg de gelegenheid aan de slag te gaan na een vergadering met de ledenraad, maar haakte snel af. Piet Keizer is zelf nog technisch adviseur geweest. De 'Commissie Coronel' was daarover echter zó ontevreden, dat ze de hele functie maar ophief.

Verder kregen er nogal wat Ajacieden tijdelijk de teugels in handen, maar die liepen uiteenlopende vormen van schade op.
De ras-Amsterdammer Co Adriaanse werd dermate gekoeioneerd, dat hij na zijn ontslag het isolement van een Alpentop nodig had om weer mens te worden.

Danny Blind werd als trainer in korte tijd zichtbaar járen ouder. Jan Wouters raakte compleet gedesoriënteerd en wil nooit meer hoofdtrainer zijn.

Marco van Basten begon aan zijn eigen capaciteiten te twijfelen en stapte op.

Oud-voetballers met een echt clubhart kunnen van onschatbare waarde zijn voor hun club. Ze moeten dan echter wel wat meer meebrengen dan alleen hun status. En wat ook wel wil helpen, is dat áls er dan een oud-Ajacied aan het werk gaat, de veteranen eens een tijdje hun snavel houden. (CHRIS VAN NIJNATTEN)

27/01/10 10u06
AD

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 12:05 pm

Ik ben het met Keizer eens, maar je moet mensen wel goed scouten en scholen. Het komt niet vanzelf. Maar met een organisatie vol managers heb je nooit een voetbalsfeer, en draait het vooral om de commercie en niet om de sport. Het gaat er natuurlijk om wélke oud-spelers je bij de zaak betrekt en wat je ze laat doen. Daarbij moet je ruimte maken voor sterke persoonlijkheden en niet de waterdragers van weleer naar voren schuiven omdat ze zo fijn binnen de bedrijfsfilosofie passen. Maar ik ben bang dat er weinig meer aan te doen is, want Ajax is al zo ver afgedreven.

Iets anders: waarom zouden ze bij Ajax van hun stoel vallen als ze overwegen Danny Blind (opnieuw!) trainer te maken? Daar kan toch geen enkele andere reden voor zijn dan het feit dat hij oud-speler is? Hij heeft in al zijn latere functies gefaald. :confused.gif:

Wel grappig trouwens dat ze bij Ajax de uitspraken van Piet Keizer ongepast vinden. Die man komt al een jaar of zestig bij Ajax, dus kunnen ze weten dat Keizer zich niet de mond laat snoeren, al hang je hem vol medailles. Piet Keizer blijft gewoon zichzelf, die gaat niet de trekpop uithangen.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 12:23 pm

al zo ver afgedreven..... :aai.gif:

Als er kundige ex-Ajacieden zouden zijn, zijn ze meer dan welkom.
Er zitten nu ook echte AJAX-mensen in de top en ik zie nu geen enkele andere oud-Ajacied die iets meer meebrengt dan zijn voetbal-imago. Misschien kun je daaraan gaan werken via de JC-University maar nu zie ik de opmerking van Keizer als een vergeefse roep uit het verleden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 12:32 pm

Natuurlijk zie je dat zo, Neef. Krijg jij ook zo'n fijne smiley van mij. :aai.gif:

Wij hebben het er wel eens over waar het misgegaan is. Waarschijnlijk bij de beursgang, maar daarvoor was er ook al het een en ander aan de gang. Hoe kun je bijvoorbeeld een stadion laten bouwen dat voor de zakenrelaties reuze comfortabel is maar voor de supporters een RAMP? Dat zegt een hoop over hoe je de zaak benadert. Maar met de beursgang is een en ander in een stroomversnelling geraakt, Ajax is ongezond snel gegroeid. Daarbij is de clubcultuur verloren gegaan. De Amsterdamse bluf maakte plaats voor grootheidswaan en managers zonder enige feeling met Ajax namen de macht over. Sindsdien probeert men krampachtig iets van het oude terug te vinden, maar wat men ook probeert, alles mislukt. Dat zal wel niet voor niets zijn. Ajax was als vanzelf tot wasdom gekomen dankzij de inbreng van briljante personen als Reynolds, Michels, Cruijff, Keizer en later Van Gaal. Let wel, ik noem alleen de vóetbalmensen. Ajax ademde namelijk voetbal. Dat is inmiddels veranderd, het gaat nu om andere dingen. VDB kan trots vertellen over de bedragen die Ajax op de transfermarkt heeft binnengehaald. Dat we met die duur verkochte spelers eigenlijk niets hebben gewonnen de afgelopen tien jaar,komt op de tweede plaats.
Piet Keizer is een échte Ajacied, hem gaat de teloorgang van zijn club aan het hart. Lach hem maar uit, zet hem maar neer als een oude sukkel. Zet al je kaarten maar op een of andere manager met een twijfelachtige reputatie die een blauwe maandag bij Ajax heeft rondgehobbeld. Die zal wel beter weten waar Ajax voor staat dan Piet Keizer. (Let wel, ik zeg niet dat je moet doen wat hij zegt. Maar een beetje meer respect dan hij hier krijgt verdient hij wel.'
Laatst gewijzigd door joey op wo jan 27, 2010 12:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 12:44 pm

off topic: Ik bedoelde het juist goed joh, ik vind het jammer voor je dat je je zo over je club moet denken.

Inhoud: Zie jij dan wel goede types die in de top van AJAX zouden kunnen zitten?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door peter » wo jan 27, 2010 12:50 pm

Neefkens schreef:al zo ver afgedreven..... :aai.gif:

Als er kundige ex-Ajacieden zouden zijn, zijn ze meer dan welkom.
Er zitten nu ook echte AJAX-mensen in de top en ik zie nu geen enkele andere oud-Ajacied die iets meer meebrengt dan zijn voetbal-imago. Misschien kun je daaraan gaan werken via de JC-University maar nu zie ik de opmerking van Keizer als een vergeefse roep uit het verleden.
Welke echte Ajax mensen zitten er in de top dan? Uri Coronel kan ik nog wel in komen, maar voor de rest toch ook helemaal niemand?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 1:05 pm

Neefkens schreef:off topic: Ik bedoelde het juist goed joh, ik vind het jammer voor je dat je je zo over je club moet denken.

Inhoud: Zie jij dan wel goede types die in de top van AJAX zouden kunnen zitten?
Ja, ik vind het ook jammer. Het doet veel pijn. Maar het is zoals het is. Ik heb bijvoorbeeld jarenlang geprobeerd mijn draai te vinden in de Arena, maar het lukte niet. Ik HAAT de Arena. :blush.gif:

Kijk, in plaats van weg te honen wat Keizer zegt, kun je er ook over nadenken. Wie is degene die Martin Jol beoordeelt? Van den Boog? Dat kan toch niet? Hij is geen voetbalman, dat is inmiddels ook gebleken. Want Marco van Basten heeft hij bijvoorbeeld compleet verkeerd ingeschat. Geen schande hoor, misschien heeft hij van rekenen meer verstand. Maar je hebt wel knowhow nodig. En de mensen die deze knowhow leveren moeten betrouwbaar zijn, clubmensen, niet omkoopbaar en loyaal aan Ajax. Dat bedoelt Keizer. En wie dat dan precies zijn, is een tweede. Maar het is belangrijk dat de managers van Ajax hun beperkingen zien en in het belang van de club denken.

Iets anders: wíllen goede mensen nog wel bij Ajax werken? Waarom stond LvG bij AZ onder contract en niet bij zijn eigen club? Ik weet wel dat hij op de verkeerde stoel zat, maar daar gaat het nu even niet om. Is Ajax nog aantrekkelijk, krijgen briljante mensen nog de ruimte? (En dan bedoel ik niet Martin Jol, want die is allesbehalve briljant. Best een aardige trainer, daar niet van, maar niet iemand die Ajax verder helpt.) Ik bedoel dat er altijd mensen opstonden die Ajax verder hielpen. Wil Ajax dat nog wel, of willen al die managers vooral zelf iets te zeggen hebben?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Jinne » wo jan 27, 2010 1:09 pm

Beide kampen vragen zich nou af wie de adequate namen zijn, maar niemand kan ze geven.

Piet kan wel lullen, maar heeft zoals gezegd zelf nou niet echt het goede voorbeeld gegeven dat oud-spelers een meerwaarde zijn voor de club. Welke functie hij ook heeft gehad, we hebben er niks van resultaten van terug gezien.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 1:14 pm

Daarom kan hij nog wel gelijk hebben. :confused.gif:

Kijk, als we zo gaan praten, moeten we geen AD meer nemen, geen TD, geen trainer, geen assistent, geen scout... Want iedereen heeft zowat gefaald bij Ajax in de afgelopen tien jaar.

Het gaat erom of er genoeg voetbalkennis aanwezig is binnen de top van Ajax. Ik waag dat te betwijfelen, aangezien VDB het functioneren van Martin Jol mag beoordelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Jinne » wo jan 27, 2010 1:21 pm

Kom dan met namen van geschikte kandidaten! Of maakt het dan toch geen hol uit of er een ex-Ajacied zit of niet?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 1:35 pm

joey schreef:Kijk, in plaats van weg te honen wat Keizer zegt, kun je er ook over nadenken. Wie is degene die Martin Jol beoordeelt? Van den Boog? Dat kan toch niet? Hij is geen voetbalman, dat is inmiddels ook gebleken. Want Marco van Basten heeft hij bijvoorbeeld compleet verkeerd ingeschat. Geen schande hoor, misschien heeft hij van rekenen meer verstand. Maar je hebt wel knowhow nodig. En de mensen die deze knowhow leveren moeten betrouwbaar zijn, clubmensen, niet omkoopbaar en loyaal aan Ajax. Dat bedoelt Keizer. En wie dat dan precies zijn, is een tweede. Maar het is belangrijk dat de managers van Ajax hun beperkingen zien en in het belang van de club denken.
Als je je eens verdiept in de mensen die nu bij AJAX in het bestuur zitten en de ledenraad, dat zijn meestal echte Ajacieden. Qua jaren lid zijn, qua familiegevoel, de echte liefde voor de club. Ik denk dat de 3 bestuursleden samen 100 jaar lidmaatschap hebben, dan kun je toch wel spreken over loyaliteit. Wie ben ij dan om van hun te zeggen dat ze niet loyaal zouden zijn? Ook vdBoog, ik denk dat hij meer voetbalverstand heeft dan jij vanaf een afstandje denkt te kunnen beoordelen.
Jij blijft het model met een TD en een coach promoten, dat heeft de laatste 10 jaar wel bewezen niet te werken. Dus nu een ander model uitproberen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 1:49 pm

Ik zeg dus niet dat die mensen niet loyaal zijn. Het zijn alleen geen voetbalmensen. Uri Coronel is een beste man, maar kan hij écht beoordelen hoe Jol functioneert? Wat VDB betreft, hij heeft er al een paar keer flink naast gezeten. Ik hoef je niet aan zijn uitspraken over Van Basten te herinneren, neem ik aan.
Arie van Eijden dacht ook dat hij er heel wat van wist. Die had het als voetballer net zo ver geschopt als VDB, maar hij was natuurlijk veel meer Ajacied. Maar daar hadden we weinig aan, want hij bakte er niets van. Voor dit soort mensen moet je juist oppassen, want ze schatten zichzelf veel te hoog in. Ze denken op basis van die paar jaartjes ballen dat ze het uitgevonden hebben. VDB heeft ongeveer hetzelfde inzicht als de gemiddelde supporter, daarom ligt hij ook zo goed bij de achterban.

@Jinne: dat is niet aan mij. Ik kan dat niet beoordelen. Je moet mensen zien te vinden die iets extra's hebben op voetbaltechnisch gebied. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is, maar je moet ze ook willen vinden. Zulke mensen zijn doorgaans niet volgzaam. Zoals Ton Harmsen ooit zei, toen hij de werkloze LVG naar Ajax haalde: 'Hij is stronteigenwijs, maar bij Ajax houden wij van eigenwijze mensen'.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Bert » wo jan 27, 2010 2:35 pm

Peter schreef:Welke echte Ajax mensen zitten er in de top dan? Uri Coronel kan ik nog wel in komen, maar voor de rest toch ook helemaal niemand?
Cor van Eijden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 2:52 pm

joey schreef:Ik zeg dus niet dat die mensen niet loyaal zijn. Het zijn alleen geen voetbalmensen. Uri Coronel is een beste man, maar kan hij écht beoordelen hoe Jol functioneert? Wat VDB betreft, hij heeft er al een paar keer flink naast gezeten. Ik hoef je niet aan zijn uitspraken over Van Basten te herinneren, neem ik aan.
Arie van Eijden dacht ook dat hij er heel wat van wist. Die had het als voetballer net zo ver geschopt als VDB, maar hij was natuurlijk veel meer Ajacied. Maar daar hadden we weinig aan, want hij bakte er niets van. Voor dit soort mensen moet je juist oppassen, want ze schatten zichzelf veel te hoog in. Ze denken op basis van die paar jaartjes ballen dat ze het uitgevonden hebben. VDB heeft ongeveer hetzelfde inzicht als de gemiddelde supporter, daarom ligt hij ook zo goed bij de achterban.

@Jinne: dat is niet aan mij. Ik kan dat niet beoordelen. Je moet mensen zien te vinden die iets extra's hebben op voetbaltechnisch gebied. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is, maar je moet ze ook willen vinden. Zulke mensen zijn doorgaans niet volgzaam. Zoals Ton Harmsen ooit zei, toen hij de werkloze LVG naar Ajax haalde: 'Hij is stronteigenwijs, maar bij Ajax houden wij van eigenwijze mensen'.
vdBoog heeft van Basten zo lang mogelijk gesteund en maakte een beginnersfout door hem te zeer op te hemelen. Om daar nou uit af te leiden dat hij geen enkel voetbalverstand heeft en Jol niet zou kunnen beoordelen, is wel erg kort door de bocht en doet vdBoog geen recht.
Verder zie ik dus ook dat jij er geen één weet op te noemen die nu als oud-speler een meerwaarde zou kunnen hebben voor AJAX, zegt genoeg als jij met al je AJAX-kennis dat niet redt. Dat in de toekomst dat wel aan de orde is door eventueel de JC-Uni lijkt me een goede zaak. Maar dan alleen omdat het echte kwaliteit is en niet vanwege nostalgische redenen omdat hij vroeger zo lekker kon ballen...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door jabu » wo jan 27, 2010 3:00 pm

joey schreef:Voor dit soort mensen moet je juist oppassen, want ze schatten zichzelf veel te hoog in. Ze denken op basis van die paar jaartjes ballen dat ze het uitgevonden hebben. VDB heeft ongeveer hetzelfde inzicht als de gemiddelde supporter, daarom ligt hij ook zo goed bij de achterban.
Datzelfde gaat natuurlijk in zijn geheel op voor oud-voetballers. Omdat je zelf een aangeboren talent hebt om tegen een bal te trappen, hoef je nog niet in staat te zijn te kunnen beoordelen hoe anderen binnen de organisatie functioneren.

Plaats reactie