Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Lionel » wo jan 27, 2010 3:07 pm

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 3:27 pm

Neefkens schreef:vdBoog heeft van Basten zo lang mogelijk gesteund en maakte een beginnersfout door hem te zeer op te hemelen. Om daar nou uit af te leiden dat hij geen enkel voetbalverstand heeft en Jol niet zou kunnen beoordelen, is wel erg kort door de bocht en doet vdBoog geen recht.
O nee? Zo moeilijk was het niet om te zien dat Van Basten ongeschikt was voor zijn baan. Ik zag het zelfs. :smallgrin.gif:

Verder zie ik dus ook dat jij er geen één weet op te noemen die nu als oud-speler een meerwaarde zou kunnen hebben voor AJAX, zegt genoeg als jij met al je AJAX-kennis dat niet redt.
Nee hoor. Ik kan dat niet beoordelen omdat ik die mensen niet meemaak. Bovendien ben ik maar een supporter.
Dat in de toekomst dat wel aan de orde is door eventueel de JC-Uni lijkt me een goede zaak. Maar dan alleen omdat het echte kwaliteit is en niet vanwege nostalgische redenen omdat hij vroeger zo lekker kon ballen...
Dat wil ook niemand.
@Jabu: uiteraard. Daar zit ook het gevaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 3:37 pm

joey schreef:
Neefkens schreef:vdBoog heeft van Basten zo lang mogelijk gesteund en maakte een beginnersfout door hem te zeer op te hemelen. Om daar nou uit af te leiden dat hij geen enkel voetbalverstand heeft en Jol niet zou kunnen beoordelen, is wel erg kort door de bocht en doet vdBoog geen recht.
O nee? Zo moeilijk was het niet om te zien dat Van Basten ongeschikt was voor zijn baan. Ik zag het zelfs. :smallgrin.gif:
Hij had hem ook niet aangenomen en om na binnenkomst iemand direct te ontslaan, lijkt me niet zo handig.
Nee hoor. Ik kan dat niet beoordelen omdat ik die mensen niet meemaak. Bovendien ben ik maar een supporter.
Je ziet van de mensen die nu binnen AJAX werken ook niet alles als supporter, maar dat weerhoudt je er niet van om dan wél een vernietigend oordeel klaar te hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 3:49 pm

Neefkens schreef:Hij had hem ook niet aangenomen en om na binnenkomst iemand direct te ontslaan, lijkt me niet zo handig.
Je weet het best... Of moet ik nóg een keer in herinnering brengen van VDB over Van Basten zei? En zelfs laatst nog, in een interview, beweerde hij dat Van Basten het in zich had om een toptrainer te worden. Nou, dan moet er heel wat gebeuren. Van Basten heeft op alle fronten gefaald.
Je ziet van de mensen die nu binnen AJAX werken ook niet alles als supporter, maar dat weerhoudt je er niet van om dan wél een vernietigend oordeel klaar te hebben.
Tja, die mensen zoeken zelf de publiciteit. :confused.gif:
Ik ben niet onder de indruk van VDB. Veel woorden, weinig daden en een rammelende CV.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 3:56 pm

Dat noemde ik dus een beginnersfout, teveel ophemelen. Daarna zei hij verstandige dingen over Marco.
vdBoog hoeft echt niet op zoek naar de media hoor, hij is de meest gevraagde denk ik. Ik ben het wel met je eens dat alleen woorden niet genoeg zijn. Maar gelukkig worden er steeds meer uitgevoerd. Nu de ouwe meuk nog weg.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 4:06 pm

Een beginnersfout? Hoe kóm je erbij om Van Basten ´de allerbeste trainer´ te noemen, of specifieker ´technisch en tactisch briljant´? Dat slaat toch nergens op? Of roept hij maar wat? Ik heb Van Basten in bijna een jaar tijd niets zien doen wat maar in de verste verte briljant was. :confused.gif: :confused.gif:

Iemand met verstand van voetbal weet wel of hij een goede trainer aan het werk ziet of niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Bert » wo jan 27, 2010 4:08 pm

Dan heeft Cruijff er volgens jou dus geen verstand van. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Neefkens » wo jan 27, 2010 4:10 pm

Zoals ik al zei: een beginnersfout, op het moment dat vdBoog binnenkwam was er nog vooral de hoop en het enthousiasme rondom van basten. Hij reageerde als supporter, dat heeft ie niet meer gedaan.
Een mens mag best een fout maken hoor, word ie niet slechter van. Als het er maar niet teveel zijn en als ie maar niet 2 keer dezelfde maakt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 4:14 pm

Bertje schreef:Dan heeft Cruijff er volgens jou dus geen verstand van. :smallgrin.gif:
Cruijff heeft een blinde vlek waar het Van Basten betreft. Dat is zeker waar. Dat heeft hij wel vaker met mensen die hem na staan. Hij kent Van Basten natuurlijk al heel erg lang. :confused.gif:

Maar als je dagelijks bij Ajax rondloopt, zie je het natuurlijk beter. Of zou je het beter moeten zien. Zo ingewikkeld is het niet. Toen VDB in dienst trad, was allang duidelijk dat Van Basten er niets van bakte. Tja, er waren nog wat supporters met oogkleppen op, maar dáár luister je toch niet naar? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Bert » wo jan 27, 2010 4:16 pm

Nee, Cruijff heeft er gewoon geen verstand van. Nu niet ineens terugkrabbelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Jöhnk » wo jan 27, 2010 4:16 pm

joey schreef:Maar je hebt wel knowhow nodig. En de mensen die deze knowhow leveren moeten betrouwbaar zijn, clubmensen, niet omkoopbaar en loyaal aan Ajax. Dat bedoelt Keizer.
O, bedoelt Keizer dat? :confused.gif:

De vraag is natuurlijk waarom die clubmensen geschikter (meer knowhow, niet omkoopbaar (ehum), loyaler) zouden zijn. Daarover lees ik weinig overtuigends. Je zegt zelfs dat je die (club)mensen niet kunt beoordelen.

Van Gaal wordt veel genoemd, maar die is bij Ajax als speler niet verder gekomen dan het tweede. Net als...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 4:21 pm

Bij Ajax niet, maar hij heeft jaren profvoetbal gespeeld. Bovendien had hij een paar trainersdiploma´s.

Tja, ratten heb je overal, Jòhnk. Maar het lijkt me toch een aanzienlijk voordeel als het kader van de club bemand wordt met clubmensen. Ik weet wel dat Ajax tegenwoordig in de eerste plaats een bedrijf is, maar we moeten toch een beetje de schijn ophouden, hehe.

Nee Bertje, niets terugkrabbelen. Het is precies zoals ik het zeg. Dat is het aparte aan Cruijff. Hij heeft een geniaal voetbalverstand, maar af en toe ziet hij overtuigend juist helemaal fout. Dan betreft het meestal mensen die hem na staan.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Jöhnk » wo jan 27, 2010 4:51 pm

joey schreef:Bij Ajax niet, maar hij heeft jaren profvoetbal gespeeld. Bovendien had hij een paar trainersdiploma´s.
Dus die trainersdiploma's maakte hem meer clubman?

Van Gaal was geen uitgesproken clubman, maar had wel een hoop voetbal knowhow. Zoals altijd gaat het om kwaliteit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 4:56 pm

Nee, maar wel een Amsterdammer, iemand die onder de rook van de Meer is opgegroeid en bij Ajax heeft gespeeld. Van Gaal heeft als kind al meegekregen waar Ajax voor staat. Hij ging naar trainingen van Michels kijken, bijvoorbeeld.


Natuurlijk is kwaliteit het belangrijkste. Dat ben ik volledig met je eens. Maar Van Gaal kreeg die kans wel omdat hij bij Ajax paste.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door goodfella » wo jan 27, 2010 7:57 pm

Piet Keizer vond Huntelaar en Suarez niet geschikt voor Ajax. Die man heeft helemaal niets gepresteerd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » wo jan 27, 2010 10:02 pm

Zegt dan iemand dat Keizer een functie moet krijgen? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door goodfella » wo jan 27, 2010 10:05 pm

joey schreef:Zegt dan iemand dat Keizer een functie moet krijgen? :confused.gif:
Hij heeft er zelf helemaal niets van gemaakt, maar denkt wel even te vertellen hoe het wel moet. :biggrin.gif:

Zo weinig mogelijk aandacht aan besteden. Laat maar brabbelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 12:48 pm

'Piet Keizer blijft onnavolgbaar'

Een half uur voor aanvang van de thuiswedstrijd tegen AZ van afgelopen zondag verstomde het gebruikelijke geroezemoes in de perskamer van Ajax. Piet Keizer (foto) kwam binnen en dat is bepaald geen alledaagse gebeurtenis.

Tijdens zijn spelerscarrière liep de legendarische linksbuiten het liefst met een grote boog om persruimtes heen, na zijn afscheid als voetballer zou dat zo blijven. Het verschafte Keizer een bijna mythische status, onbereikbaar en onaanraakbaar voor buitenstaanders. Sedert enkele jaren mag ik mezelf rekenen tot de uitzonderingen.

Via via kwam ik in contact met Keizer, waarop hij me uitnodigde boven een kop koffie over voetbal te praten. Verschillende keren hebben we dat gedaan en telkens kwam ik na afloop thuis met een hoofd propvol informatie.

Piet Keizer bezit minimaal evenveel voetbalkennis als Johan Cruijff, met als bijkomend voordeel dat hij het een stuk duidelijker onder woorden kan brengen dan zijn generatiegenoot. Helaas hebben die voetbalgesprekken nooit geleid tot een groot interview in Voetbal International. Daar ziet Keizer de noodzaak niet van in.

Opeens stond hij dus in die perskamer, afgelopen zondag. Geheel tegen zijn gewoonte in wilde Keizer iets kwijt aan de verzamelde media. Eerder die week was hij benoemd tot erelid van Ajax. Zijn onnavolgbaarheid indachtig, hielden we voorzichtig rekening met een spectaculaire wending aan dat verhaal. Hij zou zijn erelidmaatschap toch niet komen inleveren?

Zo prettig was zijn afscheid van de club niet geweest, anderhalf jaar geleden, na een langdurig conflict met toenmalig technisch directeur Martin van Geel. Maar van rancune bleek geen sprake, toen Keizer zondagmiddag het woord nam in De Arena. Trots toonde hij de gouden pin die voorzitter Uri Coronel hem twee dagen eerder had opgespeld.

En Keizer had een boodschap te verkondigen, een 'dringend advies', zoals hij het zelf noemde. Ajax maakt nog altijd te weinig gebruik van de knowhow van ex-spelers, betoogde Keizer. Hij riep de clubleiding op zijn generatie topvoetballers meer bij de technische gang van zaken te betrekken.
Het was Piet Keizer ten voeten uit, zoals hij daar stond.

Intens betrokken bij de club die hij als speler, scout en technisch adviseur jarenlang diende, eigenzinnig en kritisch als altijd. Die kritische toon is hem de laatste jaren niet door iedereen bij Ajax in dank afgenomen. In zijn hoedanigheid als technisch adviseur schreef Keizer enkele jaren geleden een vernietigend rapport over de jeugdopleiding van de club.

Op basis van die bevindingen bedacht Johan Cruijff anderhalf jaar terug zijn rigoureuze plan van aanpak om de opleiding te verbeteren. Vrijwel alle jeugdtrainers moesten eruit, daar kwam het ongeveer op neer. Toenmalig trainer Marco van Basten vond dat veel te ver gaan en Cruijff trok verontwaardigd aan zijn stutten.

Het rapport van Keizer ligt nu ergens in een la op De Toekomst. Dat Ajax hem vorige week tot erelid benoemde, net als Sjaak Swart, getuigt van voortschrijdend inzicht. Al jaren vroegen invloedrijke clubleden zich af waarom Piet Keizer en Sjaak Swart nog niet in de voetsporen van een illustere ploeggenoot waren getreden: Johan Cruijff was tot vorige week de enige speler die na de Tweede Wereldoorlog tot erelid van de club uit Amsterdam was gekroond.

Het trio dat hoofd-verantwoordelijk was voor de succesvolste clubperiode uit de Nederlandse voetbalhistorie, is eindelijk herenigd in de eregalerij van Ajax. Ze reageerden geheel in hun eigen stijl.

Terwijl Swart na de plechtigheid in het Volendamse Hotel Spaander zijn vreugdetranen depte, keek Keizer stuurs voor zich uit. Pas na een aanmoediging van de huisfotograaf keek hij even glimlachend in de camera. Onnavolgbaar als in zijn beste voetbaldagen.

Simon Zwartkruis
VI
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:53 pm

Weet er imand hoeveel (ex)spelers in dienst zijn bij AJAX ?.Want dat er niet genoeg gebruik wordt gemaakt van ex-spelers lees ik nu ook alweer voor de zoveelste keer zonder dat men er bij verteld hoeveel er in dienst zijn ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Bericht door Arthur » ma feb 01, 2010 1:18 pm

Ja, en waar leg je vervolgens de grens? Is een oud-speler van het 2e ook goed of moet hij de CL gewonnen hebben?

Plaats reactie