Uitzending BNN

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Staat BNN in zijn recht?

Nee; ik vind dit respectloos, gaat te ver
6
33%
Ja; ik vind dat dit mag
12
67%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 05, 2009 12:29 pm

Nu ik ben nu halverwege, maar een " one flew over the cuckoo's nestje " mag van mij wel bij deze gasten ... man man, wat een achterlijk, walgelijk debiel zooitje ...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jan 05, 2009 12:36 pm

Geldt dat niet voor alle leden van de harde kernen?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma jan 05, 2009 12:37 pm

Als je toch over zulke engerds een rapportage wilt maken, maak er dan ook een inhoudelijk iets van ipv totaal nietszeggende standaardvragen te stellen zonder verdere verdieping... :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 05, 2009 12:40 pm

Harm schreef:Geldt dat niet voor alle leden van de harde kernen?
Wat denk je zelf Harm ?.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma jan 05, 2009 12:41 pm

Harm schreef:Geldt dat niet voor alle leden van de harde kernen?
Tuurlijk, al heb ik het idee dat een gedeelte daar aan de Maas wel erg extreem is...maar correct me if...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 05, 2009 1:03 pm

Kowalczyk schreef:Kan het niet opbrengen om te gaan kijken naar die onzin.

Totáál niet boeiend.

K.
Inderdaad.

Bij BNN mogen ze doen wat ze willen, maar ik ga geen aandacht besteden aan die mafketels.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jan 05, 2009 1:11 pm

Harm schreef:Geldt dat niet voor alle leden van de harde kernen?
Waarom?

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » ma jan 05, 2009 1:25 pm

Bedenkelijk niveau. Sowieso van die gasten maar ook van het programma.
Er werd echt 0.0 doorgevraagd (wellicht was dat van tevoren besproken) en die gasten kwamen maar sporadisch tot een normale zinsbouw..

Overigens vond ik die Leonardo (waarvan dus gezegd is dat hij VEROORDEELD is voor de moord op Picornie) de enige die af en toe trachtte nog iets zinnigs toe te voegen....

Zonde van mijn 55 minuten...
Laatst gewijzigd door Deli op ma jan 05, 2009 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma jan 05, 2009 1:31 pm

Deli schreef:
Overigens vond ik van die Leonardo (waarvan dus gezegd is dat hij VEROORDEELD is voor de moord op Picornie) de enige die af en toe trachtte nog iets zinnigs toe te voegen....
Die probeerde inderdaad soms nog iets te zeggen wat interessant kon zijn, ware het niet dat hij door die Youri steeds in de rede gevallen werd met slappe prietpraat.
Sophie zelf viel me ook tegen zeg, er werd inderdaad geen moment doorgevraagd en dan ook nog een beetje 'meelullen' met de gasten door het over die .....-ME te hebben.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jan 05, 2009 1:45 pm

El Clavo schreef:
Harm schreef:Geldt dat niet voor alle leden van de harde kernen?
Waarom?
Omdat ze allemaal hetzelfde wie-heeft-de-grootste gedrag vertonen en dat met (extreem) geweld willen bewijzen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma jan 05, 2009 3:31 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma jan 05, 2009 10:42 pm

Toch wel bizar dat iemand met zijn bakkes op TV komt als hij veroordeeld is voor moord op een beruchte hooligan. Ik bedoel: je zou toch al op elke straathoek achterom kijken als je zoiets gedaan hebt, maar als je dan ook nog eens op TV stoer gaat lopen doen...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di jan 06, 2009 12:35 am

5/1/2009 - Onbegrip bij Ajax over uitzending BNN
(Gepost door SvdE)



Ajax is teleurgesteld in BNN. De omroep interviewde zondagavond in het programma Sophie op 3 enkele veroordeelde Feyenoordhooligans. In de aflevering was te zien hoe Sophie Hilbrand met Feyenoordhooligans op pad ging. Verder sprak ze met onder meer Leonardo, die veroordeeld is voor de dood van Ajax-fan Carlo Picornie in 1997. Ajax vreest dat oude wonden door de uitzending zijn opengereten.

Ajax snapt dan ook niet wat de aanleiding is geweest voor BNN om een uitzending over hooliganisme te maken. De club hoopt dat de uitzending geen nare gevolgen zal hebben. "Iedere vorm van aandacht die je aan deze groep geeft, is wat ons betreft teveel", reageert Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis in Metro. "Vaders gaan inmiddels weer met hun kinderen naar risicowedstrijden. Deze uitzending levert daar geen bijdrage aan. We leggen de verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen in ieder geval bij BNN."

Naast Ajax zijn ook FC Twente en Feyenoord ongelukkig met het programma.
Ajax Netwerk

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di jan 06, 2009 1:17 pm

Ai, krijgen we dat gejammer weer... Goed dat Ajax zijn afkeuring uitspreekt, maar hou nou toch in herejezusnaam eens op over dat vader-met-kinderen-gedoe. Lariekoek is het.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo jan 07, 2009 10:46 am

Ik vond het eigenlijk best een boeiende uitzending.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » wo jan 07, 2009 2:07 pm

En wat vond je er dan interessant aan?
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jan 07, 2009 3:12 pm

Heel gewone jongens eigenlijk, hè, die hooligans!
Bertje for President!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jan 07, 2009 3:14 pm

Je krijgt een inkijkje in een wereld die voor de gemiddelde voetbalsupporter op z'n zachst gezegd in een ander universum ligt. Als zodanig kan het wel interessant zijn; zoveel domheid bij elkaar, dat went nooit.

Hoezeer het voetbal bijproduct is blijkt trouwens ook wel uit die reportage; de wedstrijd is 10 minuten oud en de grote hooligan roept 'ik ga naar huis , ik ben kapot' (van het Polen zoeken).

Bizar.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo jan 07, 2009 3:36 pm

Marijn schreef:En wat vond je er dan interessant aan?
Je krijgt toch een soort kijkje door de ogen van een stel debielen. Het 'wat' wist ik al, maar het 'waarom' nog niet. Nou vraagt Sophie niet bepaald door, maar tussen neus en lippen door kun je toch het één en ander herleiden.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » wo jan 07, 2009 5:06 pm

OK. Ik heb met een oog zitten kijken en heb dat daardoor een beetje gemist. Vond het inderdaad vooral heel veel simpele praat en weinig doorvragen van Sophie.
Thijs zei al dat Sophie vooral mee ging praten met de hooligans. Dat is volgensmij ook haar truuk; een beetje doen als one of the guys en dan hopen dat ze lekker gaan praten. In dit geval kwam er dezelfde stompzinnige onzin uit zoals je ook elke dag op het gemiddelde voetbalforum tegen kan komen. Door een paar kritische vragen te stellen kun je tot veel interessantere zaken komen.

Het onderwerp heeft best wel potentie, denk ik. Journalisten durven het vaak niet aan en de gemiddelde Nederlander weet er weinig vanaf. Maar BNN heeft z'n kans laten liggen.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jan 08, 2009 12:03 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Je krijgt een inkijkje in een wereld die voor de gemiddelde voetbalsupporter op z'n zachst gezegd in een ander universum ligt. Als zodanig kan het wel interessant zijn; zoveel domheid bij elkaar, dat went nooit.

Hoezeer het voetbal bijproduct is blijkt trouwens ook wel uit die reportage; de wedstrijd is 10 minuten oud en de grote hooligan roept 'ik ga naar huis , ik ben kapot' (van het Polen zoeken).

Bizar.
Nu ja, de beste jongen had een stadionverbod. Tuurlijk zijn het domme minkukels, maar hier kon hij dan weer weinig aan doen.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do jan 08, 2009 1:37 pm

Toen Sophie zelf over het vernielen begon, haalde ze het voorbeeld van haar nieuw gekochte autootje aan. Kreeg ze als reactie dat je gewoon niet met je Amsterdamse auto in Rotterdam moet komen, want dan is het vragen om moeilijkheden. Eén van de voorbeelden uit het programma waarbij ik de wisselwerking tussen vraagstelling/voorbeeld en antwoord niet duidelijk vind. Sophie kreeg een antwoord, maar daar bleef het dan ook vaak bij. Mocht het programma willen laten zien wat de beweegredenen van hooligans zijn, dan is het daar deels in geslaagd (ik kan er nog steeds niet bij dat je zo dom kunt zijn om te rellen, maar goed). Anderzijds heeft het niet de vinger kunnen leggen op het waarom van het uitvoeren van specifieke acties van deze hooligans. Ik vind dat de nadruk erg op de emotionele kant lag.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do jan 08, 2009 6:51 pm

Had de VPRO niet ooit zo'n sportprogramma waar wél werd doorgevraagd? Als ze daar nou eens een paar van die hersenloze hooligans doorzagen op dezelfde manier waarop ze destijds Patrick Kluivert gefileerd hebben komt er misschien wel iets interessants uit.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jan 09, 2009 10:02 pm

Toppie schreef:Danny Tomson had er ook mee te maken , maar ja die heeft zichzelf dood gereden enige gerechtigheid
Heeft altijd bij Den Haag meegelopen.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr jan 09, 2009 10:24 pm

Jeroen427 schreef:
Nu ja, de beste jongen had een stadionverbod. Tuurlijk zijn het domme minkukels, maar hier kon hij dan weer weinig aan doen.
De presentatrice nodigde hem uit om de wedstrijd in de kroeg te gaan kijken. Maar geen interesse, want de wedstrijd deed er helemaal niet toe.

Plaats reactie