FiFa stemt voor 6+5 regel per Elftal

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 30, 2008 1:47 pm

Huh? Waarom vergroot je die 12 jaar, terwijl het voor jullie alweer 20 jaar geleden is?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 1:49 pm

Omdat het voor PSV geen twaalf jaar gelden is dat het structureel succes heeft in Europa. Maar jij vindt alleen het winnen van prijzen zeker een succes. Ik vind het bijvoorbeeld ook een succes als je als club een miljoen of dertig uit de CL haalt terwijl clubs uit hetzelfde genoegen moeten nemen met enkele miljoenen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 30, 2008 1:55 pm

Ah OK. Nee dan heeft PSV de laatste 4/5 jaar wel succes inderdaad. Of dat structureel is weet ik niet, want daarvoor waren jullie altijd in de eerste ronde al pleite.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 2:03 pm

Klopt, maar het ging ook over het waarom dat Gomes en Farfan hier al zo lang zijn. Als PSV de afgelopen vier jaar Europees geen succes had gehad, dan waren ze allang weggeweest.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mei 30, 2008 2:10 pm

Structureel succes in Europa de afgelopen 12 jaar? Volgens mij werd PSV van die 12 keer 9 keer in de eerste ronde uitgeschakeld, en wist het één keer de halve finale te bereiken. Tja, het is maar wat je structureel noemt. :smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 2:15 pm

Lezen Luuk, ik zeg dat het geen 12 jaar geleden is dat het structureel succes had. Je kunt echter wel zeggen dat PSV de afgelopen 4 jaar structureel succes had. En ook de jaren daarvoor reikte ze structureel minimaal tot de kwartfinales van de UEFA-Cup.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 30, 2008 2:18 pm

PSV heeft het de laatste 7 jaar zo'n 5 jaar aardig gedaan. Daarvoor was het tijden lang drama. Volgens diezelfde theorie is het voor Ajax dan overigens ook geen 12 jaar geleden, maar hooguit 5 jaar.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mei 30, 2008 2:18 pm

Sorry Harm, maar 4 jaar in een voetballeven is niet structureel. Bovendien was het maar drie jaar, het laatste jaar was er weer uitschakeling in de eerste ronde.

De UEFAcup is niet zo'n prestatie, uitgeschakelde ploegen in de CL komen immers in de UEFA cup. Een ronde of 2 nog overleven tegen over het algemeen matige tegenstanders, is volgens mij niet echt geweldig. Volgens jouw definitie heeft AZ de laatste 4 jaar ook structureel succes in Europa.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 2:43 pm

Dat hebben ze ook.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mei 30, 2008 2:51 pm

Peter schreef:
Harm schreef:Alsof er nog buitenlandse voetballer 5 jaar in NEderland willen voetballen.
Maakt wel een verschil. Dan zou je dus Vermaelen en Vertonghen ook als Nederlanders kunnen zien. Verder zou dat voor Engelsen gewoon het leeghalen van de jeugd van anderen betekenen.
Dat laatste gaat gebeuren, nu zijn ze 17/18 als ze massaal gaan, dan 12/13. na vijf jaar krijgen de overgebleven grote talenten geld en het Brits staatsburgerschap.

Ouders wordt een baan aangeboden, nemen de talentvolle kinderen mee, een soort Messi-verhaal?
Die Zuid Amerikanen zullen wel massaal gaan goochelen met paspoorten.
Iedere Zuid-Amerikaan kan toch wel op een Spaanse/Portugese voorouder stuiten?

Hier in Nederland moet je toch in een snackbar in Zoetemeer (leonardo) zijn voor een paspoort?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 3:00 pm

Gaat dat dan ook betekenen dat ze voor het Engelse elftal uitkomen in plaats van voor Oranje?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13428
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr mei 30, 2008 3:08 pm

Hou toch op mensen. Kinderen van 12/13 die naar Engeland gaan. Jullie drijven door. Er zullen altijd een enkeling zijn die wel gaat, maar de gemiddelde Hollander blijft liever thuis en gaat echt niet lopen migreren voor zoonlief.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 3:11 pm

Ook niet als er een miljoen + werk voor de ouders wordt geboden?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr mei 30, 2008 3:17 pm

Elke club mag 50 buitenlandse spelers of meer contracteren, maar je mag er maar 5 opstellen. Lijkt me waterdicht.
Is helemaal niet waterdicht. Het is net alsof Philips zegt dat op elke moment minstens 60% van hun bestuursleden Nederlands moet zijn. Ja, ze mogen zoveel EU-buitenlanders in dienst hebben als ze willen, maar bepaalde taken moeten vervuld worden door een vaste percentage Nederlanders. Om dat waar te maken moet je het Verdrag van Maastricht en heel veel andere arbeidswetten uit het raam gooien. Dat zie ik gelukkig niet gebeuren.

Stel, mijn baas zegt straks op maandag dat we allemaal op reis gaan naar een klant in Parijs, maar ik mag niet mee omdat hij een vaste percentage Nederlanders moet meenemen. Tsja, als hij zo'n regel gaat toepassen dan ben ik de volgende dag bij de rechter te vinden. Zelfde geldt voor een voetballer die wordt verteld dat hij op de bank moet blijven zitten omdat hij een bepaalde nationaliteit heeft. Dat kan niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 30, 2008 3:21 pm

Sport is geen werk. Ook professionele sport niet. Straks gaan mannelijke atleten nog bedingen dat ze bij de vrouwen mee mogen doen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 30, 2008 3:26 pm

Natuurlijk is professionele sport wel werk.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mei 30, 2008 3:29 pm

Jöhnk schreef:Sport is geen werk. Ook professionele sport niet. Straks gaan mannelijke atleten nog bedingen dat ze bij de vrouwen mee mogen doen.
Gebeurde vroeger al in de DDR, Sovjetunie, kortom niets nieuws onder de zon :ajaxsmiley.gif:

Er zijn ook al een paar jonge spelers naar Nederland gekomen, Leonardo was 12, De Guzman was 12, en vorig jaar speelde een tienjarige Amerikaan mee met de E van feyenoord. Er ging een half Griekse, half Nederlandse speler eerst vanuit Griekenland naar Ajax en vandaar naar Real Madrid (heeft twee jaar geleden ook een tienjarige Zweed gehaald). Bovar Karim was 14 (misschien 15, maar niet ouder) toen hij naar feyenoord ging? Dit sezoen op tv, een Kroaat van tien? naar Bayern? Een andere dreumes naar MU. Messi was 12, en dan weet ik waarschijnlijk nog geen 1% van wat er gebeurt op dit moment.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 30, 2008 3:31 pm

Jabu schreef:Natuurlijk is professionele sport wel werk.
Dat je betaald wordt door een sponsor of een vereniging wil toch niet zeggen dat je je opeens niet meer aan de spelregels van de organisator hoeft te houden?

Ook maar geen juniorenwedstrijden meer organiseren? Leeftijdsdiscriminatie!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 30, 2008 3:40 pm

bryan schreef:Stel, mijn baas zegt straks op maandag dat we allemaal op reis gaan naar een klant in Parijs, maar ik mag niet mee omdat hij een vaste percentage Nederlanders moet meenemen. Tsja, als hij zo'n regel gaat toepassen dan ben ik de volgende dag bij de rechter te vinden. Zelfde geldt voor een voetballer die wordt verteld dat hij op de bank moet blijven zitten omdat hij een bepaalde nationaliteit heeft. Dat kan niet.
Deze vergelijking gaat overigens de mist in op het punt dat niet de werkgever de regels bepaalt maar de organisator van het evenement.
Dus als er ergens een lezing wordt gehouden over Franse paddestoelen die bedoeld is voor de Franse werknemers van jouw bedrijf waarvoor jij niet bent uitgenodigd, dan betwijfel ik of je veel kans maakt bij de rechter.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 30, 2008 3:46 pm

Jöhnk schreef:
Jabu schreef:Natuurlijk is professionele sport wel werk.
Dat je betaald wordt door een sponsor of een vereniging wil toch niet zeggen dat je je opeens niet meer aan de spelregels van de organisator hoeft te houden?

Ook maar geen juniorenwedstrijden meer organiseren? Leeftijdsdiscriminatie!
Jij stelt dat professionele sport geen werk is. Dat bestrijd ik, omdat ook sportorganisaties zich hebben te houden aan het arbeidsrecht dat in Nederland geldt.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr mei 30, 2008 3:54 pm

Het gaat hier om een regel die niet-binnenlandse werknemers systematisch zou benadelen. Als 45% van de mensen die een bepaalde taak binnen een organisatie moeten uitvoeren per se een bepaalde nationaliteit moeten hebben, dan zal dat invloed hebben op de beslissingsproces van de werkgever wanneer de werkgever op zoek gaat naar nieuwe werknemers.

Kijk maar naar Arsenal, met zo'n regel zullen ze de helft van de selectie moeten ontslagen. Vertel maar al die EU-spelers die ontslagen worden bij Arsenal dat ze dan niet op basis van hun nationaliteit worden gediscrimineerd. Die gaan naar de rechter, die krijgen dan meteen gelijk, en de 5+6 regel wordt onwettelijk verklaard.

Dit is gewoon een show van FIFA en UEFA die willen de schijn doen dat ze om de kleine clubs geef. Kunnen ze later mooi de EU de schuld geven dat de rijker clubs steeds rijker worden. Als ze echt iets wilden doen dan zouden ze, net als in Amerika, een soort salary-cap systeem afspreken met de clubs, maar dat gaat niet gebeuren, want FIFA en UEFA zijn zo corrupt als wat.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 30, 2008 3:55 pm

Jabu, Jöhnk wil de regel onder de noemer sport- en spelsituaties laten vallen. Daar zijn de normen soepeler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 30, 2008 3:59 pm

bryan schreef:Het gaat hier om een regel die niet-binnenlandse werknemers systematisch zou benadelen. Als 45% van de mensen die een bepaalde taak binnen een organisatie moeten uitvoeren per se een bepaalde nationaliteit moeten hebben, dan zal dat invloed hebben op de beslissingsproces van de werkgever wanneer de werkgever op zoek gaat naar nieuwe werknemers.
Net zoals het gegeven dat de mannencompetitie voor mannen is en de vrouwencompetitie voor vrouwen is invloed heeft op het beslissingsproces.
Kijk maar naar Arsenal, met zo'n regel zullen ze de helft van de selectie moeten ontslagen.
Hoezo? Je mag er zoveel in dienst hebben als je wilt. Je mag er alleen maar vijf opstellen. En natuurlijk mag je geen spelers ontslaan obv hun nationaliteit.



Vwb dat laatste puntje heb je waaarschijnlijk gelijk. Het is een schijnbeweging van de FIFA. Overigens zou ik een salarycap een nog veel ingrijpender maatregel vinden. Bovendien krijg je dan Gullit/Beckham toestanden met externe financiers.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr mei 30, 2008 4:22 pm

De selectie van Arsenal is op dit moment 90% niet-Engels. Om te kunnen meewerken aan zo'n 5+6 regel dan ze meer Engelse spelers gaan kopen cq in dienst nemen. Gezien de financiele realiteit waaronder Arsenal moet functioneren zal dit betekenen dat ze buitenlandse spelers de deur uit moeten doen om ruimte te maken voor Engelse spelers. Zo is dat dan maar.
Net zoals het gegeven dat de mannencompetitie voor mannen is en de vrouwencompetitie voor vrouwen is invloed heeft op het beslissingsproces.
Nee, dat is niet zo. Er is een niveauverschil tussen vrouwen en mannen. Dat is ook zo in andere sporten. Als het competitieverschil er niet meer mocht zijn, dan zou de vrouwentak van de sport verdwijnen, want al die vrouwelijke tennisters zouden in de eerste ronde van elke toernooi d'r uit vliegen. Daarom mag het verschil wezen. Er is niet een verschil van niveau tussen een gelijkwaardige Nederlandse en Spaanse voetballer, dus jouw argument geldt dan niet in dit geval.

Aan de andere kant, als er ooit en vrouwelijke voetballer langs komt die gewoon mee kan in de Eerste Divisie of Eredivisie, dan denk ik dat ze inderdaad wel kans maakt bij de rechter als ze wilt meespelen/meeverdienen. Want in de mannenvoetbal is er meer geld te verdienen, dus ze zou kunnen zeggen dat ze financieel benadeeld is.

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mei 30, 2008 4:29 pm

De Dominee schreef:Mwoah, Ajax heeft toch genoeg spelers die kunnen spelen uit eigen opleiding. Kunnen er zo 4 zijn! Vul dat aan met 2 NL aankopen en je bent er.

Als dit doorgaat wint Ajax binnen 5 jaar de CL met het B1 elftal.
Ik denk dat Barca dan jaaaaaaren aan de top blijft. Giovanni, Messi, Krkic, Xavi, Iniesta, Valdes, Puyol, Oleguer....
Dat aangevuld met 5 spelers van wereldklasse heeft geen enkel team een schijn van kans de komende 10 jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie