Ajax alsnog CL?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr sep 01, 2006 10:30 pm

Zuidema schreef:
Ronald! schreef: Ach, uiteindelijk is al het gedrag van de mens terug te voeren op egoisme en eigenbelang.
Precies. Maar niet verder vertellen... :X :twisted:
:X
Zuidema schreef:
Zo gek is het idee nog niet. Het zal nooit uitgevoerd worden, maar in theorie is klopt het als een zwerende vinger!
Lijkt me ook. En pak maar lekker uit met het selecteren van die doelen. Lekker showtje erom heen op tv met allemaal fraaie momenten uit het Ajax-verleden of zo. Lotinkje van de ingezonden goede doelen. En de gelote doelen zijn internationaal natuurlijk stom toevallig in landen waar Ajax wel wat PR kan gebruiken om een netwerkje op te bouwen. :hypocrite:

Het moet niet te opvallend worden dat Ajax het in het eigenbelang wil gebruiken. Een tv-showtje eromheen bouwen gaat alweer te ver. Ik denk dat de tv uit zichzelf wel komt om eens een reportage te maken. Vooral jezelf van een goeie kant laten zien en de pers de rest laten doen.

[dreammode]Vervolgens wordt Ajax rolmodel en zijn andere clubs bij dergelijke meevallertjes direct moreel verplicht om ook goede doelen te steunen. Enkele jaren later zal het bekend worden als 'het Ajax-principe' en is Ajax' naam voor de komende generaties veilig gesteld.[/dreammode]

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr sep 01, 2006 10:36 pm

Ronald! schreef: Het moet niet te opvallend worden dat Ajax het in het eigenbelang wil gebruiken. Een tv-showtje eromheen bouwen gaat alweer te ver. Ik denk dat de tv uit zichzelf wel komt om eens een reportage te maken. Vooral jezelf van een goeie kant laten zien en de pers de rest laten doen.
Klopt, heb je gelijk in. Zat even wat te ver door te freaken. Die aanpak is inderdaad veel beter. Het moet er niet duimendik bovenop komen te liggen dat je dit eigenlijk uit zwaar eigenbelang zit te doen.
[dreammode]Vervolgens wordt Ajax rolmodel en zijn andere clubs bij dergelijke meevallertjes direct moreel verplicht om ook goede doelen te steunen. Enkele jaren later zal het bekend worden als 'het Ajax-principe' en is Ajax' naam voor de komende generaties veilig gesteld.[/dreammode]
:D :worshippy:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 10:40 pm

Zeg lui, spelen we nog CL? Mijn vriendin pepert het de Feyenoorders op haar werk graag in. hoor! :D

En vandaag was het al zo gezellig! :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr sep 01, 2006 10:50 pm

Geplukt van AN:
1/9/2006 - Portugezen vrezen ergste, Ajax en UEFA noemen berichtgeving voorbarig
(Gepost door RvN)

In het Portugese voetbal lijkt iedereen in rep en roer vanwege het dreigement van de FIFA om Portugal te verbannen van internationaal voetbal. De voorzitter van de Portugese voetbalbond liet tegenover een journalist weten zeer bezorgd te zijn over de dreiging van de FIFA, nadat hij donderdag een mislukt onderhoud had met de FIFA om de ontstane situatie uit te leggen aan de voetbalbond. De Portugese club Gil Vicente wil naar de rechtbank stappen om terugzetting naar een lagere divisie te voorkomen. De FIFA staat volgens haar regels niet toe dat clubs of bonden naar de burgerrechter stappen.

Ajax Netwerk trof vanmorgen (lees bericht van vanmorgen) in Portugese media de eerste berichten aan dat Osasuna, Ajax en Chievo vanwege hun hoge clubcoefficient de vervangers zouden worden van de Portugese teams in de Champions League als Portugal inderdaad verbannen zou worden. Inmiddels leidde dat nieuws tot veel commotie in vooral de zuidelijke landen van Europa. Ook in Nederland werd het al door diverse media opgepakt.

In een reactie liet een woordvoerder van de UEFA weten dat de berichten voorbarig zijn. Volgens de woordvoerder zal de UEFA zich uiteraard conformeren aan eventuele beslissingen van de FIFA, maar is het veel te vroeg om te spreken over uitzetting van de Portugese clubs uit de Champions League en over eventuele vervangers.

In een reactie tegenover het ANP (zie AD.nl) liet Ajax directeur Maarten Fontein weten nog niets gehoord te hebben van de UEFA. "Dit is allemaal zeer voorbarig. We hebben nog geen enkel officieel bericht ontvangen."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 10:51 pm

Voorbarig? Wij lachen ons nu al kapot. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr sep 01, 2006 10:57 pm

In een reactie liet een woordvoerder van de UEFA weten dat de berichten voorbarig zijn. Volgens de woordvoerder zal de UEFA zich uiteraard conformeren aan eventuele beslissingen van de FIFA, maar is het veel te vroeg om te spreken over uitzetting van de Portugese clubs uit de Champions League en over eventuele vervangers.
Voor wie nog enige hoop heeft: bovenstaand stukje zegt denk ik genoeg. De UEFA neemt de dreiging al niet volledig serieus, dus ik acht de kans zeer klein dat het echt zo ver gaat komen. De UEFA is vast bang voor gezichtsverlies en 'degradatie' van de CL. Die gaan nog wel even met de FIFA om de tafel zitten.

:sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 02, 2006 2:08 am

brigade zuid schreef:In welke poule zouden we dan komen?
Volgens mij moet er dan aardig gehost worden, vanwege de verschillende coëfficiënten van de clubs. Misschien zou er zelfs een nieuwe loting aan te pas moeten komen.

Nee, dit gaat echt niet door. :nooo:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 8:43 am

ik snap er geen hout van, wordt Ajax geneukt door het tot zijn strot toe gedrogeerde kut-Juventus hoeven "we" de cup niet, maar als de fasisten van de IFA een belachelijke en ongrondwettelijke maatregel afkondigd dan duiken we als hongerige wolven op de troostprijs, deelname aan de CL. Er zijn zelfs figuren die zich nu al aftrekken over de bij behorende startpremie.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 8:50 am

Ronald! schreef:De UEFA is vast bang voor gezichtsverlies en 'degradatie' van de CL. Die gaan nog wel even met de FIFA om de tafel zitten.
De UEFA doet als lid van de IFA precies wat die fasisten haar opdraagt. Als die fasisten zeggen "Voetbal spelen van nu af aan zonder middenstip, dan deelt de UEFA zonder morren gummetjes uit.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za sep 02, 2006 8:59 am

De fasisten van de IFA ??? :eusa_doh:

Een nieuwe tak van het Nederlandsch Stormfront ?

Ik zou het prachtig vinden als we zo alsnog in de CL zouden mogen deelnemen: terecht of niet erecht. Het zal me aan me xxxx roesten.

Dat liefdadigheidje klinkt idd wel aardig :yes:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 9:02 am

maar, hoe sta jij dan tegenover het toekennen van de CL '95/'96 aan Ajax, Neefkens?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 02, 2006 9:48 am

Overigens geeft de (toch doorgaans serieuze) Volkskrant ook wat ruimte aan de theorie dat Ajax misschien alsnog CL gaat spelen. Maar wanneer wordt die knoop eigenlijk doorgehakt (niet dat ik vermoed dat we alsnog CL gaan spelen hoor)?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Zuidema

Bericht door Zuidema » za sep 02, 2006 9:52 am

Hangt ervan af wanneer Gil voor de rechter verschijnt. En dat schijnt nog niet bekend te zijn volgens de Nederlandse dagbladen. Maar ik mag aannemen dat dit als een kort geding wordt afgehandeld, dus het zal wel rap voorkomen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za sep 02, 2006 9:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 02, 2006 9:54 am

Op AS staat geloof ik dat het donderdag bekend wordt.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za sep 02, 2006 10:00 am

Wat wordt er dan bekend, Bertje? Wanneer de zaak dient?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 02, 2006 10:04 am

Beslissing 'Mateus case' valt donderdag
Zaterdag 2 september, door SV, Amsterdam, 08.18u GMT+01.00, Abola.pt

Volgens sportkrant Abola valt een eventuele beslissing over de 'Mateus case' in Portugal volgende week donderdag. Dan moeten de club Gil Vicente haar besluit openbaar maken.

Tot dan wil de club de tijd om te oordelen over haar situatie. Mocht de club door gaan naar het gerecht, dan zal dit het einde betekenen voor drie clubs Sporting Lissabon, FC Porto en Benfica in de Champions League. Ook de club Leixoes moet een beslissing nemen onder zware druk.

In dat geval nemen Ajax, Chievo Verona en Osasuna de posities in de Champions League in. Gil Vicente is teruggezet naar de tweede divisie omdat de niet-speelgerechtigde Angolees Mateus vorig seizoen vier keer in actie kwam. Gil Vicente wil de degradatie via de burgerrechter ongedaan maken.
AS

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 02, 2006 10:06 am

Thanks. :xyxthumbs:

Is het nu werkelijk al zo dat als Gil doorzet, de Portugese clubs definitief niet aan de CL mogen deelnemen? Zo hard heb ik het (totnutoe) nog nergens gelezen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 10:16 am

Gil zal wel haar pogingen staken, al dan niet met een betaling van de portugese bond/deelnemende clubs aan de CL. Eind van het liedje is gewoon dat Ajax meespeelt in de uefa cup. Ajax heeft geen ene fuck te zoeken in de CL, dat hebben de voorrondes wel uitgewezen.

rocky

Bericht door rocky » za sep 02, 2006 10:20 am

Alsof het miezerige Gil Vicente de druk gedreven door de belangen van instituten als Porto, Benfica en Sporting kan weerstaan. Dat loopt met een sisser af uiteraard, Portugal ligt in Zuid Europa en is nou eenmaal geen land van steile calvinisten. Ik heb geen greintje hoop dat deze vlieger voor Ajax opgaat.

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » za sep 02, 2006 10:22 am

Dr. Living Stoned schreef:ik snap er geen hout van, wordt Ajax geneukt door het tot zijn strot toe gedrogeerde kut-Juventus hoeven "we" de cup niet, maar als de fasisten van de IFA een belachelijke en ongrondwettelijke maatregel afkondigd dan duiken we als hongerige wolven op de troostprijs, deelname aan de CL. Er zijn zelfs figuren die zich nu al aftrekken over de bij behorende startpremie.
Wie zijn "we" eigenlijk? In de sport is het zo dat als een prijs gewonnen is met vals spel. de prijs naar degene gaat die daardoor benadeeld is. Heel eenvoudig eigenlijk.
Willen mensen gaan sporten maakt de desbetrefende bond uit hoe dat dan moet. Wil je je daaraan niet houden, prima doe je dus niet meer mee. Al die bonden spreken dat zo af met hun leden. Heel democratisch dus

Was vanmorgen bij mensen wiens zoontje van 4 de eerste week naar school erop heeft zitten, hij heeft ook de woordjes kut, lul en neuken ontdekt. En een lol dat ie heeft met de reacties daarop..........
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

999

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 10:48 am

Wim schreef:
Dr. Living Stoned schreef:ik snap er geen hout van, wordt Ajax geneukt door het tot zijn strot toe gedrogeerde kut-Juventus hoeven "we" de cup niet, maar als de fasisten van de IFA een belachelijke en ongrondwettelijke maatregel afkondigd dan duiken we als hongerige wolven op de troostprijs, deelname aan de CL. Er zijn zelfs figuren die zich nu al aftrekken over de bij behorende startpremie.
Wie zijn "we" eigenlijk? In de sport is het zo dat als een prijs gewonnen is met vals spel. de prijs naar degene gaat die daardoor benadeeld is. Heel eenvoudig eigenlijk.
Willen mensen gaan sporten maakt de desbetrefende bond uit hoe dat dan moet. Wil je je daaraan niet houden, prima doe je dus niet meer mee. Al die bonden spreken dat zo af met hun leden. Heel democratisch dus

Was vanmorgen bij mensen wiens zoontje van 4 de eerste week naar school erop heeft zitten, hij heeft ook de woordjes kut, lul en neuken ontdekt. En een lol dat ie heeft met de reacties daarop..........
Tja, de maatschappij van vandaag: Fietsen twee grietjes ( jaar of 10 ) langs me, hadden blijkbaar een menings verschil, de een zou een teringhoer zijn de ander een kutwijf ... leve de jeugd :sad:
Laatst gewijzigd door 999 op za sep 02, 2006 11:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 11:00 am

Wim schreef:Wie zijn "we" eigenlijk?
"We" is het bezoek van Ajaxtalk alsof zij een deel van de club vertegenwoordigen.
In de sport is het zo dat als een prijs gewonnen is met vals spel. de prijs naar degene gaat die daardoor benadeeld is. Heel eenvoudig eigenlijk.
De Juventusspelers stonden stijf van de doping, toch zongen "we" die cup hoeven we niet.
Maar ondanks dat dat duidelijk is hebben de fasisten van de ifa zich te schikken naar de hier geldende wetten. [zie het Bosman arrest] Eén van die wetten, een miezerig grondwetje, daar kan dus overheen gekeken worden, geeft iedereen het recht om geschillen via de rechter uit te vechten. Dus ook een BVO!
Ik hoop dat de Europese Gemeenschap Gil kan overtuigen om door te procederen, want de fasisten van de IFA zijn niet machtiger dan de EG!
de relevantie van dit verhaal ontgaat me volkomen, Gil zegt geen kut maar maakt gebruik van rechten zoals ze voor iedereen gelden.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 11:03 am

Voetske schreef:Tja, de maatschappij van vandaag: Fiesten twee grietjes ( jaar of 10 ) langs me, hadden blijkbaar een menings verschil, de een zou een teringhoer zijn de ander een kutwijf ... leve de jeugd :sad:
...maar ze hebben je toch wel gegroet hè

999

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 11:14 am

Dr. Living Stoned schreef:
Voetske schreef:Tja, de maatschappij van vandaag: Fietsen twee grietjes ( jaar of 10 ) langs me, hadden blijkbaar een menings verschil, de een zou een teringhoer zijn de ander een kutwijf ... leve de jeugd :sad:
...maar ze hebben je toch wel gegroet hè
Wat denk je, ze rijden je gewoon van het pad af als je niet uitkijkt ...
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za sep 02, 2006 11:17 am

kan natuurlijk ook aan je rijvaardigheid liggen voetske ;)

Plaats reactie