Ajacieden Op Televisie Topic
Moderator: mods
- LouisXIV & co
Lampje is zeker geen verkeerde persoon. Vond hem in de Dominee meesterlijk spelen. Verder gewoon grappige discussie waarbij hij voor een deel gelijk heeft, maar waarbij bovenal de stelling van Ko bevestigde dat het calimero's zijn. Namelijk door een sleectieve periode te pakken en te brallen dat ze toen echt wel beter waren. Dat is hetzelfde als feyenoorder om te zeggen dat ze als eerste de EC1 pakte. dat soort misplaatste en vergezochte statistieken.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
- SylvievdVaart
- Henk de Gier
- Contacteer:
- SylvievdVaart
- Henk de Gier
- Contacteer:
:worshippy:Henk de Gier schreef:Ik heb dit rijtje maar even in het gastenboek op www.franklammers.nl gepost, en de wereldbeker telt wel als hoofdprijs.
- Henk de Gier
- Contacteer:
ok, het gaat om een ex-ajacied, maar wellicht toch intressant
Nederland 1, 22:20 uur woensdag 22 maart'Denk je nu echt dat ik niet weet dat ze mij accepteren alleen maar omdat ik een beroemde voetballer ben?' Winston Bogarde staat bekend als onhandelbaar, super-agressief. Altijd trots, met dat gebeeldhouwde hoofd een schijn van onaantastbaarheid uitstralend. De tragiek van Boga is dat veel mensen bij het horen van zijn naam zullen denken aan alle problemen die hij op en rond het voetbalveld veroorzaakte. Zijn voetbalcarrière met veel hoogtepunten wordt daarmee ten onrechte naar de achtergrond verplaatst. Nu, na vijftien jaar profvoetbal, is hij klaar. Op 1 juli 2004 liep zijn contract bij Chelsea af, waar hij bijna drie jaar op de bank zat. Een profiel van de best betaalde reserve van de wereld. Al vanaf zijn vroege jeugd heeft Winston Bogarde (1970) zijn rug recht moeten houden. Zijn vader ontweek hij zoveel mogelijk, maar door zijn broers werd hij hard aangepakt. Hij liet niet over zich heen lopen: 'Ik was klein en dun, maar ik stond altijd weer op.' Nadat hij bij een aantal clubs was weggestuurd en uit het leger was geschopt besloot hij nog één keer alles op alles te zetten om zich tegenover iedereen te bewijzen. Hij werd profvoetballer. Na een start in de aanval bij Sparta werd Winston Bogarde een van de boegbeelden in de verdediging van Ajax tijdens de gloriejaren 1994-1996. Alles wat de club kon winnen werd binnengehaald, en dat werd met een dubbele trots gevierd door de vele donkere spelers. Zo ook Bogarde; zijn zegetocht ging verder dan voetbal alleen. Hij bewees z'n afkomst, huidskleur en persoonlijke strijd een eer met deze overwinningen. Maar de glans verdween op het moment dat de ongelijkheid buiten het veld aan het licht kwam. Blanke spelers zouden jarenlang heimelijk de gunstige deals, contracten en afspraken hebben gekregen. Dat sloeg een onoverbrugbare kloof en de donkere spelers keerden Nederland de rug toe. Maar ook op zijn buitenlandse avontuur moest Bogarde tot op het einde strijd leveren met de volgens hem smerige wereld van het voetbal. 'Eigenlijk is hij zijn hele leven al boos. Boos op de wereld, op zijn vader, de trainers, supporters, zijn medespelers, zijn vrouwen.' (Marcel Rözer, biograaf). Een paar maanden geleden zette Winston Bogarde een punt achter zijn onstuimige carrière. Het is tijd voor een ander leven. Maar niet voordat de rekening is opgemaakt waarin hij een en ander te vereffenen heeft. Middels een biografie, opgetekend door sportjournalist Marcel Rözer, en dit documentaireportret laat hij voor een keer zijn licht schijnen op de mens achter de façade van ongenaakbaarheid.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Dit lijkt me een goede beschrijving van Winston Bogarde. God wat werd ik af en toe moe van z'n uitspraken. Ja jongen, iedereen is tegen je. :sad:Henk de Gier schreef:'Eigenlijk is hij zijn hele leven al boos. Boos op de wereld, op zijn vader, de trainers, supporters, zijn medespelers, zijn vrouwen.' (Marcel Rözer, biograaf).
Als Seedorf dergelijke uitspraken zou doen, zou ik er nog wat begrip voor kunnen opbrengen. WB daarentegen is alleen maar aan het zeiken over hoe zwaar hij het heeft gehad terwijl hij op Chelsea na een geweldige carriere heeft gehad, eentje waar menig linksback een moord voor zou willen doen.Thomas schreef:Dit lijkt me een goede beschrijving van Winston Bogarde. God wat werd ik af en toe moe van z'n uitspraken. Ja jongen, iedereen is tegen je. :sad:Henk de Gier schreef:'Eigenlijk is hij zijn hele leven al boos. Boos op de wereld, op zijn vader, de trainers, supporters, zijn medespelers, zijn vrouwen.' (Marcel Rözer, biograaf).
Prima joh, de wereld werkt je bewust tegen, als die gedachte voor jou werkt.. :aai:
Holland sport
met publiek en live muziek van Ocobar. Met actuele sportgesprekken en fraai gestileerde reportages. Inzoomen op het sportlichaam tijdens de interviews op De Massagetafel. Beroemde, verguisde en vergeten sporters in Het boekje van Matthijs en de wekelijkse finale op De Wielerbaan. Actie, verstilling, nostalgie en confrontatie in het theater van Holland sport.
Een uitvoerig gesprek met tennisser Martin Verkerk (die na zijn finale op Roland Garros in 2003 nooit meer dat niveau haalde). En te gast in het Holland Sport uitzendbureau: Ajax-voetballer Nourdin Boukhari die op zoek is naar een club in het buitenland.
Nederland 3, 20:20 uur
DetailsZender:
Datum en tijdstip: 3 april 2006, 20:20-21:15 uur
Genre: Sport
Omroep: VPRO
Bijzonderheden: Breedbeeld uitzending
Presentatie: Wilfried de Jong en Matthijs van Nieuwkerk
- Ajaciedjuh
Ik denk dat ik morgen m'n agenda niet kan vinden. ;)Thomas schreef:Jij hebt de pilletjes van Neef gevonden, hè? ;)
Een tip: tot 4 uur 's ochtends doorgaan is alleen een goed idee als je de volgende dag niet zoveel hebt om te leren. Dan kan je namelijk 's middags zo'n 5 tot 6 uur in je nest blijven liggen. :cheer:
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
-
Maar met betere aanvoer vanaf de vleugels kan KJH denk ik meer klaren.Steef schreef:Nee, dat dat klasseverdedigers zijn. Zeker Mathijsen die het 1 op 1 klaarde. Bahia en Materazzi hadden hulp in de zone.
Nu moet KJH vooral met zijn rug naar het doel een bal proberen aan te nemen. Voor een verdediger is dat niet zo moeilijk, je moet em gewoon voor je houden.
Als er aanvoer vanaf de vleugels komt, dan kan een spits uit je rug kruipen en toeslaan.
En met Rosales en Rosenberg... dat is geen lekkere aanvoer.