Ajacieden Op Televisie Topic
Moderator: mods
-
Dat is het nieuwste trucje van lampje nietwaar? "ja maar neem het nou over de laatste 10 jaar, dan hebben wij meer gewonnen."Maartoe schreef:Die Schnitzelparadijs-acteur scoort makkelijk tegen Ko.GangstaRiB schreef:Poeh.. ze maken het Ko wel moeilijk bij Godenzonen.
Tsja, als AT kan je dat soort "discussies" natuurlijk dromen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
AjaxReal Ajax schreef: Dat is het nieuwste trucje van lampje nietwaar? "ja maar neem het nou over de laatste 10 jaar, dan hebben wij meer gewonnen."![]()
kampioen: 1996, 1998, 2002, 2004
KNVB beker: 1998, 1999, 2002
psv
kampioen: 1997, 2000, 2001, 2002, 2005
KNVB beker: 1996, 2005
De afgelopen 10 jaar heeft Ajax dus 7 prijzen gewonnen, net zoveel als PSV.
Alleen als de Johan Cruijff schaal wordt meegeteld heeft PSV meer prijzen gewonnen, maar sinds augustus van dit jaar is de Johan Cruijff schaal geen prijs volgens heel Eindhoven en omstreken. Die heb ik daarom niet meegeteld. Streep dat maar weg tegen de financiele resultaten (Ajax draait winst, PSV verlies)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
Alleen wint PSV dit seizoen haar zesde kampioenschap. Sowieso vind ik kampioenschappen 10 keer zo belangrijk als de beker. De beker vind ik eerder een troostprijs voor topclubs die geen kampioen geworden zijn.Henk de Gier schreef:AjaxReal Ajax schreef: Dat is het nieuwste trucje van lampje nietwaar? "ja maar neem het nou over de laatste 10 jaar, dan hebben wij meer gewonnen."![]()
kampioen: 1996, 1998, 2002, 2004
KNVB beker: 1998, 1999, 2002
psv
kampioen: 1997, 2000, 2001, 2002, 2005
KNVB beker: 1996, 2005
De afgelopen 10 jaar heeft Ajax dus 7 prijzen gewonnen, net zoveel als PSV.
Alleen als de Johan Cruijff schaal wordt meegeteld heeft PSV meer prijzen gewonnen, maar sinds augustus van dit jaar is de Johan Cruijff schaal geen prijs volgens heel Eindhoven en omstreken. Die heb ik daarom niet meegeteld. Streep dat maar weg tegen de financiele resultaten (Ajax draait winst, PSV verlies)
- LouisXIV & co
Lampie had het over de periode vanaf 1986. Ook niet voor niets gekozen, omdat psv in die jaren erna inderdaad veel titels pakte. Maar omdat de lampies alleen gewend zijn kampioen te worden of de Johan Fruitschaal te winnen, zag de goede man in zijn overijver drie Europacups en een Wereldcup van Ajax over het hoofd.
:aai:
:aai:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Het lampje had het trouwens over de periode vanaf 1986 (niet geheel toevallig gezien het feit dat psv in 86,87,88 en 89 kampioen werd, terwijl er daarvoor al sinds 1978 0,0 meer gewonnen was).
Maar goed, vanaf 1986 gezien had het lampje gelijk wat betreft het aantal kampioenschappen. Als ik het even snel goed gezien heb behaalde psv er in de periode vanaf 1986 in totaal 11 (2006 nog niet meegerekend), en Ajax was 'slechts' 7x kampioen in dezelfde periode.
Zowel Ajax als psv wonnen in de genoemde periode de Europa Cup 1/Champions League (resp. in 1995 en 1988), en wat dat betreft staan de clubs dus gelijk, Ajax won in de genoemde periode echter alle 3 de destijds beschikbare Europese prijzen, want in 1987 werd de Europa Cup 2 gewonnen, en de Uefa cup volgde in 1992.
Europees gezien steekt Ajax dus met kop en schouders uit boven psv, zeker als je je ook nog eens realiseert dat Ajax in 1996 de CL finale verloor, en in 1997 nogmaals tot de halve finale kwam, maar ok, alleen prijzen tellen in dit geval.
Als 'buitenlands toetje' kwam in 1995 ook de Weereldbeker nog naar Amsterdam. Binnen Nederland mag psv sinds 1986 dan de bovenliggende hand hebben, op europees, en wereldniveau komen ze niet mee met Ajax.
Wat betreft beker winst wint Ajax het van psv, Vanaf 1986 won Ajax 6x de knvb beker, en psv 4x.
Kortom, met het volgende lijstje kan Ko volgende week bij AT5 aanschuiven (zoals het lampje hem uitdaagde):
Landskampioen:
Ajax: 7
psv: 11
KNVB beker
Ajax: 6
psv: 4
Europa Cup 1/Champions League:
Ajax: 1
psv: 1
Europa Cup 2:
psv: 0
UEFA Cup:
Wereldbeker*
Bij de wereldbeker staat een * omdat je deze prijs mischien niets als één van de hoofdprijzen wenst te zien, het is dus voor een ieder vrij om deze wel of niet mee te rekenen. De overige prijzen zijn denk ik belangrijk genoeg om mee te nemen in het totaal overzicht.
In totaal hebben psv en Ajax dus 16 belangrijke prijzen gewonnen in de periode vanaf 1986 (wereldbeker niet meegerekend), en is het dus aardig in balans zoals Ko het aangaf op AT5. Punt van discussie is nu welk gewicht hangt er aan elke prijs. Een kampioenschap telt zwaarder als een knvb beker, maar hoe zit het met Europese bekers? Tellen die weer zwaarder dan een kampioenschap?
Zegt U het maar ;)
Mars
Maar goed, vanaf 1986 gezien had het lampje gelijk wat betreft het aantal kampioenschappen. Als ik het even snel goed gezien heb behaalde psv er in de periode vanaf 1986 in totaal 11 (2006 nog niet meegerekend), en Ajax was 'slechts' 7x kampioen in dezelfde periode.
Zowel Ajax als psv wonnen in de genoemde periode de Europa Cup 1/Champions League (resp. in 1995 en 1988), en wat dat betreft staan de clubs dus gelijk, Ajax won in de genoemde periode echter alle 3 de destijds beschikbare Europese prijzen, want in 1987 werd de Europa Cup 2 gewonnen, en de Uefa cup volgde in 1992.
Europees gezien steekt Ajax dus met kop en schouders uit boven psv, zeker als je je ook nog eens realiseert dat Ajax in 1996 de CL finale verloor, en in 1997 nogmaals tot de halve finale kwam, maar ok, alleen prijzen tellen in dit geval.
Als 'buitenlands toetje' kwam in 1995 ook de Weereldbeker nog naar Amsterdam. Binnen Nederland mag psv sinds 1986 dan de bovenliggende hand hebben, op europees, en wereldniveau komen ze niet mee met Ajax.
Wat betreft beker winst wint Ajax het van psv, Vanaf 1986 won Ajax 6x de knvb beker, en psv 4x.
Kortom, met het volgende lijstje kan Ko volgende week bij AT5 aanschuiven (zoals het lampje hem uitdaagde):
Landskampioen:
KNVB beker
Europa Cup 2:
UEFA Cup:
Wereldbeker*
Bij de wereldbeker staat een * omdat je deze prijs mischien niets als één van de hoofdprijzen wenst te zien, het is dus voor een ieder vrij om deze wel of niet mee te rekenen. De overige prijzen zijn denk ik belangrijk genoeg om mee te nemen in het totaal overzicht.
In totaal hebben psv en Ajax dus 16 belangrijke prijzen gewonnen in de periode vanaf 1986 (wereldbeker niet meegerekend), en is het dus aardig in balans zoals Ko het aangaf op AT5. Punt van discussie is nu welk gewicht hangt er aan elke prijs. Een kampioenschap telt zwaarder als een knvb beker, maar hoe zit het met Europese bekers? Tellen die weer zwaarder dan een kampioenschap?
Zegt U het maar ;)
Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....
Ik vind dat constante vergelijken tussen prijzenkasten toch zó ontzettend onzinnig. Alsof het je clubvoorkeur rechtvaardigt ofzo. Op PSV en Ajax Netwerk eindigde discussies tussen supporters van beide clubs steevast in deze vergelijking.
Blegh.
Blegh.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
-
- AT Toto winner 15/16
Dat niet maar prijzenkasten zijn wel feiten en dus goed vergelijkinsmateriaal, de prijzenkasten vertellen ons dat AJAX de grootste club van Nederland is. Omdat er vaak van die discussies zijn wat nou de grootste club is en dat is AJAX gewoon, geen discussie over mogelijk.Marijn schreef:Ik vind dat constante vergelijken tussen prijzenkasten toch zó ontzettend onzinnig. Alsof het je clubvoorkeur rechtvaardigt ofzo.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Ik heb dit rijtje maar even in het gastenboek op www.franklammers.nl gepost, en de wereldbeker telt wel als hoofdprijs.Mars schreef:
Landskampioen:
KNVB beker
Europa Cup 2:
UEFA Cup:
Wereldbeker*
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
als zo'n dakduif keihard durft te beweren dat PSV succesvoller is geweest dan Ajax sinds 1986, en dat een paar keer benadrukt, dan mag hij best wel eens met zijn neus op de feiten worden gedrukt.joey schreef:Ajax heeft de meeste prijzen gewonnen, maar het is zó kinderachtig en afgezaagd om dat supporters van Feyenoord en PSV steeds in te wrijven. Laat het voor zich spreken. Voor ons is Ajax de mooiste club, dat moet genoeg zijn.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Als de Wereldbeker hoofdprijs is dan weet ik het niet meer. Zeker wel dus.Mars schreef:Bij de wereldbeker staat een * omdat je deze prijs mischien niets als één van de hoofdprijzen wenst te zien, het is dus voor een ieder vrij om deze wel of niet mee te rekenen. De overige prijzen zijn denk ik belangrijk genoeg om mee te nemen in het totaal overzicht.
Het klinkt trouwens alsof het lampje nogal arrogant bezig was. Klopt dat?
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
dakduif bralde ook nog dat hij wel een finale Ajax - PSV wilde, dat was toch een voorzetje dat hij gaf, maar Ko kopte helaas niet in. De laatste finale Ajax - PSV werd 5-0 in het voordeel van de godenzonen, en ik zie wel een aantal paralellen met 2006:
1998 PSV won de eerste wedstrijd tegen Ajax
2006 PSV won de eerste wedstrijd tegen Ajax
1998 PSV speelde de tweede wedstrijd tegen Ajax gelijk
2006 PSV speelde de tweede wedstrijd tegen Ajax gelijk
De finale 1998 was de laatste onder (de succesvolle) Dick Advocaat
de finale 2006 wordt de laatste onder (de succesvolle) Guus Hiddink
Het wordt een mooie finale ;)
1998 PSV won de eerste wedstrijd tegen Ajax
2006 PSV won de eerste wedstrijd tegen Ajax
1998 PSV speelde de tweede wedstrijd tegen Ajax gelijk
2006 PSV speelde de tweede wedstrijd tegen Ajax gelijk
De finale 1998 was de laatste onder (de succesvolle) Dick Advocaat
de finale 2006 wordt de laatste onder (de succesvolle) Guus Hiddink
Het wordt een mooie finale ;)
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Ik ben het overigeens met iedereen eens die zegt dat het vergelijken van prijzenkasten nogal sneu is, de reden om het nu toch eventjes te doen is omdat het nog triester is om een dergelijke vergelijking te gaan maken over een selectieve periode die het lampje nogal goed uitkomt.
Als je al zo nodig wilt vergelijken doe het dan over de gehele historie, en niet enkel over het stukje waarin je denkt dat jou club er het beste vanaf komt.. Dan kan je het krijgen zoals je het wilt, zie mijn vorige bericht ;)
Overigeens, de JC-schaal telt niet als hoofdprijs in dit rijtje, en opzich ben ik het daar wel mee eens. Voor het overzicht zou het overigeens weer weinig uitmaken, in de periode vanaf 1986 won Ajax 6x de Nederlandse supercup/JC-Schaal, en psv 7x. Ook daarin dus weinig verschil.
Over lampje .. Frank Lammers is geen beroerde vent, integendeel volgens mij. Ik vind het een leuke acteur, en ik herken zijn fanatisme voor psv in vergelijking met mijn liefde voor Ajax. Hij daagde Ko alleen uit door zijn bewering over de periode vanaf 1986 door iets tegen Ko te zeggen als: Als jij volgende week de lijstjes mee neemt, dan kom ik weer, en zullen we zien wie er gelijk heeft ..
En ach, dan ben ik niet te beroerd om Ko even te helpen met het lijstje, want dan heb ik mischien volgende week weer iets leuks om naar te kijken op AT5 :D
Mars
Als je al zo nodig wilt vergelijken doe het dan over de gehele historie, en niet enkel over het stukje waarin je denkt dat jou club er het beste vanaf komt.. Dan kan je het krijgen zoals je het wilt, zie mijn vorige bericht ;)
Overigeens, de JC-schaal telt niet als hoofdprijs in dit rijtje, en opzich ben ik het daar wel mee eens. Voor het overzicht zou het overigeens weer weinig uitmaken, in de periode vanaf 1986 won Ajax 6x de Nederlandse supercup/JC-Schaal, en psv 7x. Ook daarin dus weinig verschil.
Over lampje .. Frank Lammers is geen beroerde vent, integendeel volgens mij. Ik vind het een leuke acteur, en ik herken zijn fanatisme voor psv in vergelijking met mijn liefde voor Ajax. Hij daagde Ko alleen uit door zijn bewering over de periode vanaf 1986 door iets tegen Ko te zeggen als: Als jij volgende week de lijstjes mee neemt, dan kom ik weer, en zullen we zien wie er gelijk heeft ..
En ach, dan ben ik niet te beroerd om Ko even te helpen met het lijstje, want dan heb ik mischien volgende week weer iets leuks om naar te kijken op AT5 :D
Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....
Dat klopt ja...nog erger, is namelijk een oude lampjes truc. Eerst was het altijd "ja maar kijk wie de laatste 10 jaar de meeste prijzen heeft gewonnen", nu is voor het gemak maar even voor de laatste 20 jaar gekozen. :hypocrite: Flauw is het sowieso.LouisXIV & co schreef:Lampie had het over de periode vanaf 1986. Ook niet voor niets gekozen, omdat psv in die jaren erna inderdaad veel titels pakte.
Maar goed Ko is nu zo volgestopt met statistieken (die hij natuurlijk braaf uit zijn hoofd aan het leren is) dat hij van nu af aan ook op dat gebied onze clubeer kan redden. :D