Godenzonen
Moderator: mods
- Martin Eden
De vraag is eerder: "waarom wilde Blind ineens duidelijkheid". Bedenk je eens op welk moment hij daar om vroeg. Het gesprek met MvG had al op 30 maart plaats. Pas toed de play-offs gehaald waren en de duels met feyenoord gewonnen waren vroeg Blind, wetende wat de afspraken waren, om duidelijkheid. Niet eerder. Waarom zou dat nou zijn? Kwam het hem soms handig uit?
- Henk de Gier
- Contacteer:
Zou met de prestaties te maken kunnen hebben, zou ook met de Boukihari-affaire te maken kunnen hebben.Chinaski schreef:De vraag is eerder: "waarom wilde Blind ineens duidelijkheid". Bedenk je eens op welk moment hij daar om vroeg. Het gesprek met MvG had al op 30 maart plaats. Pas toed de play-offs gehaald waren en de duels met feyenoord gewonnen waren vroeg Blind, wetende wat de afspraken waren, om duidelijkheid. Niet eerder. Waarom zou dat nou zijn? Kwam het hem soms handig uit?
Blind had gewoon door dat hij weer wat krediet had gewonnen bij de supporters dus ging hij het op die manier spelen. Als je zo graag duidelijkheid wilt, waarom ga je daar in godsnaam via de media om vragen? Ik kan maar één reden bedenken...
Als hij zo graag duidelijkheid had gewild, dan had hij elk moment naar van Geel kunnen stappen. Daar heeft hij de media niet voor nodig.
Als hij zo graag duidelijkheid had gewild, dan had hij elk moment naar van Geel kunnen stappen. Daar heeft hij de media niet voor nodig.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Blind heeft weldegelijk intern om duidelijkheid gevraagd. Dat zei Van Geel woensdag nog.
Daarnaast heeft Blind nooit in de media om duidelijkheid gevraagd. Hij heeft wel, wanneer het hem gevraagd werd, aangegeven dat hij nog geen duidelijkheid had, wat ook gewoon zo was. Ook heeft hij gezegd dat de club een blok moest vormen. Maar expliciet om duidelijkheid vwb. zijn wankele positie vragen was er niet bij.
Maar de manier waarop Blind zich de laatste weken profileerde keur ik allerminst goed, laat dat duidelijk zijn.
Daarnaast heeft Blind nooit in de media om duidelijkheid gevraagd. Hij heeft wel, wanneer het hem gevraagd werd, aangegeven dat hij nog geen duidelijkheid had, wat ook gewoon zo was. Ook heeft hij gezegd dat de club een blok moest vormen. Maar expliciet om duidelijkheid vwb. zijn wankele positie vragen was er niet bij.
Maar de manier waarop Blind zich de laatste weken profileerde keur ik allerminst goed, laat dat duidelijk zijn.
-
Waarom zou het bestuur het vertrouwen in Blind dan moeten uitspreken? Prestaties waren slecht. Blind schoof in een vroeg stadium de schuld steeds meer bij het bestuur dan bij zichzelf. Hij is degene die moest presteren, niet het bestuur. Dacht ie soms dat de spelers er wakker van lagen, dat hij geen steun van het bestuur kreeg?
Alleen Danny wilde steun hebben. Dat kreeg hij in zoverre dat er niks over zijn situatie gezegd werd. Dat lijkt me netjes genoeg. Hoe vaak trekt de media niet de conclusie dat je weg bent, zodra het bestuur het vertrouwen in je geeft?
Hij trok vooraf aan de play-offs al voorzichtig de conclusie, maar toen het ineens ging lopen vroeg hij ineens openlijk steun. Dat kreeg hij niet en ging daarom maar fel tekeer, want Blind voelde dat er wat te halen viel. Een wit voetje halen bij de fans bijvoorbeeld.
Maar wel zullen het a.s. maandag wel horen van Van Geel.
Alleen Danny wilde steun hebben. Dat kreeg hij in zoverre dat er niks over zijn situatie gezegd werd. Dat lijkt me netjes genoeg. Hoe vaak trekt de media niet de conclusie dat je weg bent, zodra het bestuur het vertrouwen in je geeft?
Hij trok vooraf aan de play-offs al voorzichtig de conclusie, maar toen het ineens ging lopen vroeg hij ineens openlijk steun. Dat kreeg hij niet en ging daarom maar fel tekeer, want Blind voelde dat er wat te halen viel. Een wit voetje halen bij de fans bijvoorbeeld.
Maar wel zullen het a.s. maandag wel horen van Van Geel.
-
Dat moet niet. Blind vond dat. Ikzelf vind het ook maar onzin dat de directie Blind zou moeten voorliegen.GangstaRiB schreef:Waarom zou het bestuur het vertrouwen in Blind dan moeten uitspreken?
Maar daar gaat het me niet om. Het gaat me erom dat Blind de directie nooit in de media heeft aangespoord om duidelijkheid te verschaffen. Dat heeft hij intern gedaan.
Blind heeft wel in de media geconstateerd dat hij die duidelijkheid niet had. Maar dat was ook gewoon zo.
Mee eens. Blind heeft zich niet bepaald zelfkritisch getoond. Dat viel ook mij tegen.Prestaties waren slecht. Blind schoof in een vroeg stadium de schuld steeds meer bij het bestuur dan bij zichzelf. Hij is degene die moest presteren, niet het bestuur. Dacht ie soms dat de spelers er wakker van lagen, dat hij geen steun van het bestuur kreeg?
Ook mee eens. De suggestie dat het bestuur het publiek zou moeten voorliegen vond ik een lachwekkende.Alleen Danny wilde steun hebben. Dat kreeg hij in zoverre dat er niks over zijn situatie gezegd werd. Dat lijkt me netjes genoeg. Hoe vaak trekt de media niet de conclusie dat je weg bent, zodra het bestuur het vertrouwen in je geeft?
Mwah, Van Geel is zelf ook niet helemaal zuiver op de graad, dat weet hij zelf ook wel. Verwacht niet dat-ie veel los zal laten.Maar wel zullen het a.s. maandag wel horen van Van Geel.
Yep. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Ik vraag me af waar het mis is gegaan, waar het beter had gekund.Jesse schreef:Dus als ik het goed begrijp keur jij het gedrag van Blind af, maar keur je het gedrag van van Geel en Jaakke ook niet goed?
Nou, allereerst had Blind minder hoog van de toren moeten blazen toen de resultaten per ongeluk de goede kant op gingen. Maarrr, ik kan me goed voorstellen dat hij gefrustreerd raakte toen hij merkte dat het definitief was gebeurd, terwijl hem nog geen week eerder te kennen was gegeven dat hij na afloop van het seizoen ge-evalueerd zou worden.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr mei 12, 2006 2:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is dat? www.aicha.be ?Henk de Gier schreef:Aicha was net weer op TV, ik wil haar echt als nieuwe presentatrice van Godenzonen :yes:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
-
Wat jij zegt over Van Geel, dat hij niet zuiver op de graad is, valt volgens mij wel mee. Bij Voetbal Insite zei hij zo expliciet en stellig dat hij niet zou liegen. Dat klonk echt overtuigend, zeker als je het op nationale tv doet.
Want in welk opzicht heeft Van Geel gelogen in deze kwestie? Hij heeft Danny het vertrouwen gegeven tot 30 juni. Hij heeft gezegd dat ze op 30 juni de zaak gingen bekijken. Tot zover geen leugen toch?
Ook gaf Van Geel, tijdens de persconferentie bij het vertrek van Blind, aan dat in het belang van Ajax wel alvast rondgekeken was naar eventuele opvolgers. Hij speelt dus zeker open kaart. Iets wat ik te prijzen vind. Ook gaf hij stellig aan dat HtC (of iemand anders) nog niet getekend heeft bij Ajax.
Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar ik vind Van Geel in deze moeilijke kwestie, geloofwaardig overkomen. En het is ook moeilijk om te oordelen hoe het nou precies gegaan is, aangezien Blind zich hevig ging verzetten toen het einde al nabij was.
Want in welk opzicht heeft Van Geel gelogen in deze kwestie? Hij heeft Danny het vertrouwen gegeven tot 30 juni. Hij heeft gezegd dat ze op 30 juni de zaak gingen bekijken. Tot zover geen leugen toch?
Ook gaf Van Geel, tijdens de persconferentie bij het vertrek van Blind, aan dat in het belang van Ajax wel alvast rondgekeken was naar eventuele opvolgers. Hij speelt dus zeker open kaart. Iets wat ik te prijzen vind. Ook gaf hij stellig aan dat HtC (of iemand anders) nog niet getekend heeft bij Ajax.
Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar ik vind Van Geel in deze moeilijke kwestie, geloofwaardig overkomen. En het is ook moeilijk om te oordelen hoe het nou precies gegaan is, aangezien Blind zich hevig ging verzetten toen het einde al nabij was.
Zie mijn post van de vorige pagina. Van Geel zei dat ook de resultaten in de plee-offs en de bekerfinale hebben meegewogen in het besluit. Nou, ik denk dat we kunnen concluderen dat dat onzin is. Immers, Ten Cate zal, inmiddels enkele weken geleden, ongetwijfeld een principe-akkoord met Ajax hebben ondertekend, of anderszins garanties hebben gekregen. Hij zegt niet voor niets dat baantje bij Psv af.
-
Hij zei over de bekerwinst en play-offs dat het niet symptomatisch voor het gehele seizoen was. En daar heeft hij gelijk in gehad.Jöhnk schreef:Zie mijn post van de vorige pagina. Van Geel zei dat ook de resultaten in de plee-offs en de bekerfinale hebben meegewogen in het besluit. Nou, ik denk dat we kunnen concluderen dat dat onzin is. Immers, Ten Cate zal, inmiddels enkele weken geleden, ongetwijfeld een principe-akkoord met Ajax hebben ondertekend, of anderszins garanties hebben gekregen. Hij zegt niet voor niets dat baantje bij Psv af.
Play-offs waren een laatste strohalm. We hebben niet eens meegedaan voor het kampioenschap dit jaar....
-
Ja dat zeg ik toch? :???:Jöhnk schreef:Hij heeft letterlijk gezegd dat de plee-offs- en bekerwinst hebben meegewogen in het besluit. :yes:
Het winnen van de beker en de VCL (voor zover dat iets "winnen" is) is ook niet volbracht met briljant voetbal. Dus hij heeft het meegewogen, maar de balans is niet positief uitgeslagen.
Dan begrijp je niet wat ik bedoel.
Hoe kan je de plee-offs en beker nou laten meewegen in een besluit dat al weken terug is genomen? (Immers, Ten Cate is allang geregeld.)
Is dus gewoon gelul van Van Geel.
Kijk, ik vind Van Geels visie geweldig en zijn aankopen tot noch toe ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik de man kritiekloos benader.
Hoe kan je de plee-offs en beker nou laten meewegen in een besluit dat al weken terug is genomen? (Immers, Ten Cate is allang geregeld.)
Kijk, ik vind Van Geels visie geweldig en zijn aankopen tot noch toe ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik de man kritiekloos benader.
Bwah, ik denk dat ik Blind duidelijkheid zou verschaffen op het moment dat Ten Cate de garantie krijgt dat hij komend seizoen hoofdtrainer van Ajax is.
Maargoed, de wijze heren hebben anders besloten. (Wat hun motieven daarbij waren, weet/begrijp ik niet.) Het zij zo. Wel zou ik dan niet met een stalen smoel stellen dat het goede slot van het seizoen heeft meegewogen in het besluit.
Maargoed, de wijze heren hebben anders besloten. (Wat hun motieven daarbij waren, weet/begrijp ik niet.) Het zij zo. Wel zou ik dan niet met een stalen smoel stellen dat het goede slot van het seizoen heeft meegewogen in het besluit.
-
Daar heb je gelijk in. In zoverre: het is een publiekgeheim dat Ten Cate is benaderd. Officieel is er niks aan de hand. In dat opzicht heeft van Geel gelijk.Jöhnk schreef:Dan begrijp je niet wat ik bedoel.
Concluderend: moedig van Van Geel om tegen de stroom in te zwemmen. Menig ander voorzitter/technisch bestuurslid had Blind gewoon laten zitten.
- martijn401
Dat ben ik met je eens.Jöhnk schreef:Dan begrijp je niet wat ik bedoel.
Als ze drie maanden geleden hadden geweten wat ze nu weten, namelijk dat Blind er een show van zou maken, hadden ze hem e meteen ruit geschopt, clubicoon of niet. (Maar dan hadden ze zonder technische staf gezeten, omdat ze die geheel wilden vervangen. Zou dat nog een overweging zijn geweest?)
Het stinkt aan alle kanten!
-
Als als als... dat telt niet. Van Geel heeft hem tot 30 juni gegeven. Ongeacht prestaties of uitingen in de media.joey schreef:Dat ben ik met je eens.Jöhnk schreef:Dan begrijp je niet wat ik bedoel.
Als ze drie maanden geleden hadden geweten wat ze nu weten, namelijk dat Blind er een show van zou maken, hadden ze hem e meteen ruit geschopt, clubicoon of niet. (Maar dan hadden ze zonder technische staf gezeten, omdat ze die geheel wilden vervangen. Zou dat nog een overweging zijn geweest?)