Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

San Marco

Bericht door San Marco » wo mei 10, 2006 3:15 pm

Thomas schreef:In de zomer was er nog niet zoveel aan te merken op de prestaties van Blind als trainer.
Ja, maar, hij verloor wel zijn eerste wedstrijd met 4-0 van Psv...

Affijn, hij is in ieder geval weg, ik ben blij voor zijn tegenstanders, kunnen ze weer slapen. Ik betreur het in ieder geval ten zeerste maar ben het wel eens met het besluit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 3:18 pm

San Marco schreef:
Thomas schreef:In de zomer was er nog niet zoveel aan te merken op de prestaties van Blind als trainer.
Ja, maar, hij verloor wel zijn eerste wedstrijd met 4-0 van Psv...
Die eerste wedstrijd was een aanfluiting. Daarna speelde Ajax behoorlijk voetbal. Vooral tegen Feyenoord en AZ.

Affijn, ik geloof totaal niet dat Ajax MvG heeft aangesteld om Danny Blind eruit te werken.

San Marco

Bericht door San Marco » wo mei 10, 2006 3:22 pm

Wedstrijd viel wel mee hoor Thomas, als je het aankunt moet je m nog maar ns bekijken.

Voorts heb ik al eerder aangegeven soms in complottheorien te geloven ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 3:35 pm

Nee, dank je. Eén keer was genoeg. ;)

Ik zou deze complottheorie niet geloven, SM. :D

San Marco

Bericht door San Marco » wo mei 10, 2006 3:38 pm

Jezus Thomas, ik heb m zelf bedacht :bis:

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » wo mei 10, 2006 6:02 pm

joey schreef:Marco, dan kijken wij daar anders tegenaan.
Omdat jij je mening baseert op 'verhalen'. Ik quoot een van de hoofdrolspelers die geen enkel belang heeft bij het 'verdedigen' van Blind in die situatie.

Mensen stappen wel vaker op omdat hun functie (inhoudelijk) niet brengt wat ze ervan hadden verwacht, slechte resultaten triggeren dat alleen maar. Dat wil niet meteen zeggen dat je iemand een mes in de rug steekt.
joey schreef:Ik vind dat als je veantwoordelijkheid draagt, dat je niet als een dief in de nacht moet vertrekken en anderen met de stront moet laten zitten.
Maar de trainer Blind had onlangs wel moeten opstappen, toch?
joey schreef:Als ik Blind was, vroeg ik de leiding van Ajax om openlijke steun. Kwam die niet, dan zou ik opstappen. :yes:
:roll:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 10, 2006 6:22 pm

Een heel andere situatie. De Directeur Spelersbeleid heeft nooit om steun gevraagd.

Ik zeg alleen dat van 'achter elkaar gaan staan' destijds geen sprake was.
Het stinkt aan alle kanten!

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » wo mei 10, 2006 7:15 pm

Ook die situaties zijn niet hetzelfde. Zo is het lastig achter elkaar staan als er al eentje is vertrokken. ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 10, 2006 7:19 pm

:D

Je begrijpt best wat ik bedoel. Blind vond onlangs dat iedereen binnen de club achter de technische staf moest gaan staan. Dat deed hij zelf destijds niet met Wouters. En ook niet met Koeman.

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » wo mei 10, 2006 7:49 pm

In de media, ja en het ging vooral om JJ en MvG. Wouters heeft nooit problemen met Blind gehad, dus zoveel schokkends zal Blind toen niet over Wouters gezegd hebben en de rol van Blind inzake Lvg vs. Koe is me niet geheel duidelijk. Ik neem aan dat je meer hebt dan alleen die toezegging, so shoot.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 10, 2006 8:07 pm

LVG wilde Koeman vervangen door Blind. Dat heeft LVG later zelf gezegd. Lood om oud ijzer, maar dat terzijde. Maar op dat moment heeft Blind vast de boot afgehouden, die wilde wachten tot Koeman vertrokken was. :eusa_liar:

Wat Wouters betreft, die heeft nooit IEMAND verwijten gemaakt, zelfs Kales niet. Maar dat ons clubicoon op dat moment geen toonbeeld van loyaliteit was, zal niemand kunnen ontkennen.

Marco, weet je, op zich zit ik daar niet eens zo mee. Alleen moet hij nu niet de heilige onschuld uithangen. Blind draait al twintig jaar mee in de slangenkuil die Ajax heet. Hij is een van de langstlevende slangen daar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 8:17 pm

Marco schreef:
joey schreef:Marco, dan kijken wij daar anders tegenaan.
Omdat jij je mening baseert op 'verhalen'. Ik quoot een van de hoofdrolspelers die geen enkel belang heeft bij het 'verdedigen' van Blind in die situatie.
Over wie heb je het precies, Marco?

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » wo mei 10, 2006 8:48 pm

LvG, ja. Tuurlijk heeft Blind ja gezegd (nog los van hoe de vraag geformuleerd is), vind ik geen capital crime. Bovendien ging het hier om openlijke steun, dat leugentje om bestwil. Dat is hier niet aan de orde. Ook betreffende Wouters kan je me niet overtuigen, want hij ontkent het nl. Ik denk heus niet dat Blind brandschoon is, maar het tegendeel is ook niet waar.

Ik vind het wel best zo qua discussie over Blind e.d. What's done, is done en nu graag beter. Next subject. MvG's aankopen, HtC...en Koe komt ook weer terug. :cheer: Stof genoeg, joey! ;)

@ Thomas:
Jan Wouters schreef:Het management lag bij Ajax ook op z'n kont", meent Wouters. "Waar moest ik naar toe met m'n vragen? In die zin was ik onervaren. Maar niet op voetbaltechnisch vlak. Ik heb ook nooit problemen gehad met Blind, zoals de media suggereerden. Hij zat niet lekker in zijn vel met die bureaufunctie. Maar hij heeft nooit aan mijn stoelpoten gezaagd. We hebben wel te weinig naar elkaar geluisterd, toen het slecht ging. Daar waren we het afgelopen zomer over eens, toen we op hetzelfde vakantieadres bleken te zitten. We zijn nog samen uit geweest, dus zo'n slechte relatie hebben we blijkbaar niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 10, 2006 8:51 pm

Ach, misschien gaat Blind over een paar jaar met Jaakke iets drinken. Zo werkt dat, zeker in de voetbalwereld.

Leo B. zou er bij Ajax nooit meer in komen na zijn vertrek naar Madrid.. ;)

Maar je hebt gelijk, verder genoeg stof. :xyxthumbs:

Thom

Bericht door Thom » vr mei 12, 2006 9:34 am

joey schreef:LVG wilde Koeman vervangen door Blind. Dat heeft LVG later zelf gezegd. Lood om oud ijzer, maar dat terzijde. Maar op dat moment heeft Blind vast de boot afgehouden, die wilde wachten tot Koeman vertrokken was. :eusa_liar:

Wat Wouters betreft, die heeft nooit IEMAND verwijten gemaakt, zelfs Kales niet. Maar dat ons clubicoon op dat moment geen toonbeeld van loyaliteit was, zal niemand kunnen ontkennen.

Marco, weet je, op zich zit ik daar niet eens zo mee. Alleen moet hij nu niet de heilige onschuld uithangen. Blind draait al twintig jaar mee in de slangenkuil die Ajax heet. Hij is een van de langstlevende slangen daar.
Wat is er toch met jou en Blind? lang geleden al (voor hij trainer was) had je kritiek op 'm, en toen verbaasde me het al. Ook je kritiek op Blind als trainer lijkt meer persoonlijk dan inhoudelijk. Alsof je een rekening te vereffenen hebt. :confused:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 12, 2006 10:04 am

Oude rekening? Welnee, ik heb hem door. ;)

Ik stel het scherp omdat ik me kapot erger aan dat gejammer over die arme clubman Blind die geofferd wordt door kille zakenlieden uit het Gooi. Zo irritant. :nooo:

Thom

Bericht door Thom » vr mei 12, 2006 10:09 am

Dat begrijp ik wel; ik verdedig 'm ook niet perse tegen je. ik verbaasde me alleen over jouw toon over Danny die al heel lang heel scherp is, en niet altijd even terecht. Ik herinner me dat je wist te melden dat hij een matennaaier is (of woorden van gelijke strekking) en je meldde het vol overtuiging. Nu ken ik jou al een tijdje en meestal ben je redelijk in je oordelen en niet ongenuanceerd. Daarom verbaast het me dus want hij is toch een echte Ajacied, met zijn mankementen maar vooral met zijn goede eigenschappen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 12, 2006 10:55 am

Echte Ajacieden kunnen ook matennaaiers zijn. ;)
Mijn oordeel is gebaseerd op dingen die hij in de loop der jaren gedaan heeft, die op zich niet zo opzienbarend zijn, maar die bij elkaar een beeld scheppen. Zijn gedrag van de afgelopen weken (laat ik het daar maar over hebben, anders wordt het welles-nietes) bevestigt dit beeld weer eens. De afspraak is dat zijn werk aan het eind van het seizoen beoordeeld zal worden, daar heeft hij mee ingestemd. Maar na een paar overwinningen valt hij de directie aan in de pers, hangt hij de zielepiet uit, daarmee speculerend op de macht van de publieke opinie. Zijn optreden maandag op het bordes was zelfs misselijkmakend, de grote Danny-show, hij moest nog even een paar mensen een hak zetten.
Zeg dan op 30 maart dat je meteen wilt weten waar je aan toe bent. Dat zou ik heel logisch en begrijpelijk hebben gevonden. Maar dat deed hij niet, op dat moment praatte hij met MVG mee. Scholletje. :sad:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 12, 2006 11:05 am

Allereerst, ik keur het gedrag van Blind af.
joey schreef: De afspraak is dat zijn werk aan het eind van het seizoen beoordeeld zal worden, daar heeft hij mee ingestemd.
Aan die afspraak heeft de directie zich dus ook niet gehouden. Blind is al eerder beoordeeld en die beoordeling is negatief uitgevallen. (MVG verklaarde zelfs dat de uiteindelijke beslissing pas eergisteren is genomen, en dat de plee-offs en bekerfinale hebben meegewogen in die beslissing. Dat is gewoon onzin.)

Volgens mij zijn er meerdere schuldigen in deze kwestie.

En het zou sommigen sieren om iets minder overtuigd van hun gelijk te zijn. Zo waren sommigen er vast van overtuigd dat Blind allang officieel had gehoord dat-ie op mocht krassen. Niet dus. Eigen waarheden worden verzonnen. Zo ook bij de zaak Wouters-Blind.

En termen als 'scholletje' gaan sowieso nergens over.

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » vr mei 12, 2006 11:26 am

joey schreef:Mijn oordeel is gebaseerd op dingen die hij in de loop der jaren gedaan heeft, die op zich niet zo opzienbarend zijn, maar die bij elkaar een beeld scheppen.
Maar kun je daar dan niet wat voorbeelden bij noemen? Thomvak425 heeft volgens mij gelijk: als het over DB gaat, dan word je een stuk feller dan normaal.
Geld moet rollen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 12, 2006 11:32 am

Jöhnk schreef:Allereerst, ik keur het gedrag van Blind af.
Oké, dan begrijp je wel dat ik me groen en geel geërgerd heb aan zijn triomfantelijke gedrag. Misschien zet ik de dingen daarom scherper neer dan nodig.
Aan die afspraak heeft de directie zich dus ook niet gehouden. Blind is al eerder beoordeeld en die beoordeling is negatief uitgevallen. (MVG verklaarde zelfs dat de uiteindelijke beslissing pas eergisteren is genomen, en dat de plee-offs en bekerfinale hebben meegewogen in die beslissing. Dat is gewoon onzin.)
De afspraak was dat Blind aan het einde van het seizoen zou horen hoe en wat. Daarbij werd de mogelijkheid genoemd dat er een einde kwam aan 'de samenwerking'. Blind had nog een tweejarig contract, dan weet je wel hoe laat het is. Niet voor niets is de relatie tussen Van Geel en Blind de afgelopen maanden verslechterd.
Formeel is de beslissing inderdaad pas maandagavond genomen. Wij zijn er niet bij geweest en weten niet (ik in elk geval niet) hoe de verhoudingen binnen Ajax precies liggen. Een en ander moest nog 'even' door de RvC worden goedgekeurd. Hoe spannend is dat geweest? Misschien vindt MVG de beslissing pas echt een beslissing op het moment dat die formeel is. Omdat die anders teruggedraaid kan worden. Maar goed (om met Blind te spreken), dit is een kwestie van definiëren. In elk geval bewijst het feit dat Ajax met andere trainers heeft gesproken niet, dat de beslissing al genomen was. Dat zou wel zo zijn als MVG al een akkoord had bereikt met een trainer. Ik ga er gemakshalve vanuit dat dat zo is. In dat geval heeft MVG gelogen, en dat vind ik niet juist.
Volgens mij zijn er meerdere schuldigen in deze kwestie.
Achteraf gezien had Van Geel hem er een paar maanden geleden uit moeten gooien. Dan had niemand iets gezegd. Hij heeft geprobeerd het netjes te regelen, Blind te laten zitten tot het einde van het seizoen. Ook is gesproken over een andere functie voor Danny binnen Ajax. Naïef van MVG, want Blind heeft alle ruimte genomen in het vacuüm dat ontstond.
En het zou sommigen sieren om iets minder overtuigd van hun gelijk te zijn. Zo waren sommigen er vast van overtuigd dat Blind allang officieel had gehoord dat-ie op mocht krassen.
Dat is ook zo. Met zoveel woorden. Hij heeft de boodschap héél goed begrepen.
En termen als 'scholletje' gaan sowieso nergens over.
Zeg dat maar niet te hard.

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 12, 2006 11:51 am

joey schreef: Achteraf gezien had Van Geel hem er een paar maanden geleden uit moeten gooien. Dan had niemand iets gezegd. Hij heeft geprobeerd het netjes te regelen, Blind te laten zitten tot het einde van het seizoen. Ook is gesproken over een andere functie voor Danny binnen Ajax. Naïef van MVG, want Blind heeft alle ruimte genomen in het vacuüm dat ontstond.
Als ik het me goed herinner hadden de meeste mensen zoiets van: Laat Blind maar tot het einde van het seizoen zitten, dan kunnen we hem vriendelijk bedanken en met een andere trainer verder gaan. De clubman Blind zou niet al te erg beschadigd worden en we zouden toch een nieuwe trainer krijgen. Netjes van MvG.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 12, 2006 12:08 pm

Jesse schreef:Als ik het me goed herinner hadden de meeste mensen zoiets van: Laat Blind maar tot het einde van het seizoen zitten, dan kunnen we hem vriendelijk bedanken en met een andere trainer verder gaan. De clubman Blind zou niet al te erg beschadigd worden en we zouden toch een nieuwe trainer krijgen. Netjes van MvG.
Dat was zeker het idee. Er is rekening gehouden met de clubman Blind. Ieder ander was allang ontslagen.
Maar...daarmee heeft MVG zichzelf in een moeilijke positie gebracht. Hij moest beleid maken. Anders zat HtC nu bij PSV. Op die spagaat (Blind ontzien, naar de toekomst kijken) wordt hij nu afgerekend. Immers, Blind heeft ogen en oren binnen de club en kwam er al snel achter dat Ajax zich oriënteerde. Met alle gevolgen van dien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 12, 2006 12:12 pm

joey schreef:De afspraak was dat Blind aan het einde van het seizoen zou horen hoe en wat. Daarbij werd de mogelijkheid genoemd dat er een einde kwam aan 'de samenwerking'. Blind had nog een tweejarig contract, dan weet je wel hoe laat het is.
Laten we het erop houden dat we niet weten wat er precies is afgesproken. Als er was afgesrpoken dat Blind obv. het gehele seizoen beoordeeld zou worden, kun je erop wachten dat Blind gefrustreerd raakt als-ie binnen een week merkt dat hij al definitief is afgeschreven.
Formeel is de beslissing inderdaad pas maandagavond genomen. Wij zijn er niet bij geweest en weten niet (ik in elk geval niet) hoe de verhoudingen binnen Ajax precies liggen. Een en ander moest nog 'even' door de RvC worden goedgekeurd. Hoe spannend is dat geweest?

Ik denk niet dat dit spannend is geweest. Of denk je dat HtC een baan bij Psv had afgezegd als-ie er niet van verzekerd was dat-ie bij Ajax aan de slag kon?
Maar goed (om met Blind te spreken), dit is een kwestie van definiëren. In elk geval bewijst het feit dat Ajax met andere trainers heeft gesproken niet, dat de beslissing al genomen was. Dat zou wel zo zijn als MVG al een akkoord had bereikt met een trainer. Ik ga er gemakshalve vanuit dat dat zo is. In dat geval heeft MVG gelogen, en dat vind ik niet juist.
MVG heeft sowieso gelogen:

"Ons besluit is inhoudelijk gebaseerd op ontwikkelingen en resultaten gedurende het gehele seizoen. Inclusief het winnen van de plee-offs en de bekerfinale." (Zie link van Voetske.)

Nogmaals, HtC zegt Psv echt niet af als Ajax bij monde van MVG meldt dat ze de plee-offs/bekerfinale nog even afwachten alvorens een definitief besluit te nemen.
Achteraf gezien had Van Geel hem er een paar maanden geleden uit moeten gooien. Dan had niemand iets gezegd. Hij heeft geprobeerd het netjes te regelen, Blind te laten zitten tot het einde van het seizoen. Ook is gesproken over een andere functie voor Danny binnen Ajax. Naïef van MVG, want Blind heeft alle ruimte genomen in het vacuüm dat ontstond.

Ik blijf van mening dat MVG het Blind had moeten melden op het moment dat de hele wereld al wist dat Blind ontslagen zou worden.
Dat is ook zo. Met zoveel woorden. Hij heeft de boodschap héél goed begrepen.
Nee, vind ik niet. Ik vraag me nog steeds af waarom de directie Blind niet geinformeerd heeft toen hij daar om vroeg. Omdat het invloed op de prestaties zou hebben? Lijkt me niet. Iedereen wist toch al dat Blind en co aan hun afscheidstournee bezig waren.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 12, 2006 12:28 pm

Jöhnk schreef:Ik blijf van mening dat MVG het Blind had moeten melden op het moment dat de hele wereld al wist dat Blind ontslagen zou worden.
Ik vraag me nog steeds af waarom de directie Blind niet geinformeerd heeft toen hij daar om vroeg.
Ik ook, en aangezien AT geen wetenschappelijk instituut is maar een voetbalsite, stel ik voor dat we proberen te bedenken wat daarvoor de redenen kunnen zijn geweest. Jammer genoeg is er geen journalist geweest die hiernaar heeft gevraagd.
Ik trap af: MVG heeft gezegd dat Danny Blind tot twee (inmiddels bijna drie) weken geleden ongestoord heeft kunnen werken. Daaruit maak ik op, dat hij de schuld voor de ontstane onrust bij Blind legt. Blijkbaar was de gedachte, dat Blind, in ruil voor een nette aftocht (in plaats van een ontslag op staande voet) zijn mond zou houden. Dan was de discussie een vroege dood gestorven.
Blind voortijdig vertellen dat hij zou worden ontslagen achtte men blijkbaar een risico. Er ontstaat ook een eigenaardige situatie: er zit een trainer die weg moet, Blind kan stennis maken in de media, er ontstaat een klimaat waarin de motivatie van trainer en spelers terugloopt met als gevolg dat Ajax zich niet plaatst voor de CL. Je kunt dit een onzinnige redenering vinden, maar volgens mij is dit wel de redenering die de leiding van Ajax heeft gevolgd.

Plaats reactie