Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » ma apr 10, 2006 6:24 pm

Was Jose Mourihno ooit aanvoerder?

Warrige discussie, zeg.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma apr 10, 2006 6:26 pm

Zitten ze te lullen over Olaf en Oranje. :faga1:

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » ma apr 10, 2006 6:30 pm

Verdedigingscentrum van Oranje: Lindenbergh-Opdam.

Steef blij.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 10, 2006 6:33 pm

Waar moet Paauwe spelen?

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » ma apr 10, 2006 6:40 pm

Als controleur voor het middenveld.

Cziommer nog snel neutraliseren en Steef ziet het helemaal zitten voor komende zomer.

Zonder gekheid, dat FC Godenzonen begint dramatische vormen aan te nemen. Ze moeten daar eens een goede presentator neerzetten en met wat aansprekendere gasten komen. Een wat kritischere kijk op een aantal zaken kan ook geen kwaad.
Laatst gewijzigd door sudesh op ma apr 10, 2006 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma apr 10, 2006 6:41 pm

Ja, neutraliseren die mof.

Tegen de muur ermee. Of de marathon laten lopen!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma apr 10, 2006 6:43 pm

Was weer een aflevering van 3x niks. Lindenbergh heeft mazzel dat Ajax hem geld geeft, anders was ie waarschijnlijk kentekenplaten aan het fabriceren.
Binkhuis spreekt veel, maar zegt niks.
En Humberto Tan zit mooi te wezen.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 10, 2006 7:02 pm

Kun je mij dat even uitleggen? Waar maak jij uit op dat het niet hebben van een verleden als groot voetballer hem ooit heeft geholpen?

Wat begrijp je niet dan? Mourinho is nooit een grote voetballer geweest maar is momenteel misschien wel de beste coach ter wereld. Hij bewijst dus dat het niet altijd moeilijk hoeft te zijn om zonder een verleden als groot voetballer de voetbalwereld in te gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma apr 10, 2006 7:07 pm

Humberto Tan heeft alleen een goeie kop, maar kan voor de rest helemaal niets. Voetbalverstand heeft hij namelijk niet en voor een interview hoef je hem ook niet in te schakelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 10, 2006 7:12 pm

Mr. Ajax schreef:
Kun je mij dat even uitleggen? Waar maak jij uit op dat het niet hebben van een verleden als groot voetballer hem ooit heeft geholpen?

Wat begrijp je niet dan? Mourinho is nooit een grote voetballer geweest maar is momenteel misschien wel de beste coach ter wereld. Hij bewijst dus dat het niet altijd moeilijk hoeft te zijn om zonder een verleden als groot voetballer de voetbalwereld in te gaan.
:oha:

Maar dat is niet wat jij zei! Jij zei namelijk dit:
Mr. Ajax schreef:
Het lijkt me best moeilijk om in de voetbalwereld terecht te komen als je geen verleden als voetballer hebt.
Jose Mourniho bewijst precies het tegendeel.
Dus dat het niet een verleden als (groot, want Mourinho heeft wel gevoetbald) voetballer hebben voor hem een voordeel is geweest of in ieder geval zeker geen nadeel.

Waarom denk jij dat?

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 10, 2006 7:45 pm

Nu ben ik in de war. Thomas zei dat het moeilijk is om zonder voetbalverleden in de voetbalwereld te komen. Ik nam/neem aan dat hij met voetbalverleden wat meer bedoelde dan 'alleen maar gevoetbald'. Mourinho laat zien dat je geen grote voetballer hoeft te zijn om een grote coach te zijn.



Dat is het enige wat ik wilde zeggen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma apr 10, 2006 8:13 pm

In Barcelona wordt M. nog altijd 'De Vertaler' genoemd. :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 10, 2006 11:36 pm

Mr. Ajax schreef:
Kun je mij dat even uitleggen? Waar maak jij uit op dat het niet hebben van een verleden als groot voetballer hem ooit heeft geholpen?

Wat begrijp je niet dan? Mourinho is nooit een grote voetballer geweest maar is momenteel misschien wel de beste coach ter wereld. Hij bewijst dus dat het niet altijd moeilijk hoeft te zijn om zonder een verleden als groot voetballer de voetbalwereld in te gaan.
Heb jij enig inzicht in hoe makkelijk of moeilijk het voor hem is geweest om te komen waar hij is gekomen dan?

Mr. Ajax schreef:Nu ben ik in de war. Thomas zei dat het moeilijk is om zonder voetbalverleden in de voetbalwereld te komen. Ik nam/neem aan dat hij met voetbalverleden wat meer bedoelde dan 'alleen maar gevoetbald'. Mourinho laat zien dat je geen grote voetballer hoeft te zijn om een grote coach te zijn.

Dat is het enige wat ik wilde zeggen.
Dat heb ik weer niet gezegd. Ik heb het niet over een grote voetballer gehad.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » di apr 11, 2006 1:36 am

Gaat het nu over dat Lindenbergh een groot voetballer of een groot coach is?
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 11, 2006 1:45 am

Het ging niet over Lindenbergh. Maar dat wist je waarschijnlijk al. ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 12, 2006 9:33 pm

Uit een post van joey van twee en een half jaar geleden:
joey schreef:Van Nieuwkerk kan niet interviewen, hij viel verschrikkelijk door de mand.
Uit de De jacht op Escudé

Daar denkt de gemiddelde Nederlander nu toch anders over. :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 13, 2006 5:51 am

Hoezo, Berthus?

Overigens is de mening van Joey over SQD zo gebleven als op 1 september, denk ik zo. Julien heeft de twijfel over z'n grote tekortkomingen nooit weg kunnen halen. Helaas.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 13, 2006 9:29 am

Van Nieuwkerk is één van de beste interviewers van Nederland, als hij niet al de beste is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do apr 13, 2006 9:43 am

In 2,5 jaar kan blijkbaar een boel veranderen, want hij wordt inderdaad gezien als één van de beste interviewers momenteel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do apr 13, 2006 9:47 am

Yep... in Holland Sport vond ik hem al een erg goede combi met Wilfried de Jong. Maar sinds Matthijs van Nieuwkerk 'De Wereld draait door' presenteert, ben ik helemáál om :yes: Hij heeft een vlotte manier van interviewen, soms een tikje te dwangmatig (zo van; 'pak die camera, is een halve minuut voor jou'), maar dat brengt spontaniteit. Het programma zuigt dat soort handige foefjes op en maakt dat het heerlijk is om te zien. Tevens ben ik blij dat Claudia de Breij, Francisco van Jolen heeft vervangen op de maandagavond bij DWDD :X
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 13, 2006 10:00 am

Bertje schreef:Uit een post van joey van twee en een half jaar geleden:
joey schreef:Van Nieuwkerk kan niet interviewen, hij viel verschrikkelijk door de mand.
Daar denkt de gemiddelde Nederlander nu toch anders over. :xyxthumbs:
En toch vind ik hem nog steeds geen prettige interviewer. Ik vind - simpel gezegd - dat hij schrijvers, acteurs, filmmakers en muzikanten interviewt alsof het onwillige politici of mensen uit het bedrijfsleven zijn.

Van politici en mensen uit het bedrijfsleven wil je als interviewer een concreet, aanwijsbaar antwoord horen, dat ze in de meeste gevallen niet willen geven. Dan moet je drammen en hameren, ze in een 'ja of nee'-situatie brengen en ze dwingen om concreet te worden.

De gasten in DWDD zijn heel anders: die hebben over het algemeen iets moois of bijzonders gedaan en willen daar maar wat graag iets leuks over zeggen. Vaak zijn het ook nog welbespraakte mensen die van zichzelf tamelijk concreet en to-the-point zijn. Het zijn geen minister Donner-figuren, die een dorre, monotone lap moeilijke tekst afdraaien en even hun punt willen maken.

Gasten uit deze tweede categorie moet je ook af en toe eens toestaan om twee zinnen af te maken. En dat doet Matthijs naar mijn mening véél te weinig. Soms denk je echt: die man vertelt iets leuks, houd je kop nou eens twee tellen. Matthijs jaagt ze vaak op alsof ze directeuren zijn die weigeren een fout toe te geven. Hij heeft vaak een concreet doel in zijn interviews: hij wil iets bepaalds van een gast horen en is te weinig bereid zich iets te laten vertellen dat hij nog niet wist. Terwijl de gasten van DWDD nou net (cultuur)mensen zijn die je uit de verf moet laten komen, in plaats van doorzagen.

Matthijs is overigens wél een ontzettend leuke vent, die houdt van zijn onderwerpen. Absoluut.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op do apr 13, 2006 10:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 13, 2006 10:04 am

Geen lolletje om de F-side te moeten toespreken, hè Ko? :aai: :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 13, 2006 10:08 am

joey schreef:Geen lolletje om de F-side te moeten toespreken, hè Ko? :aai: :D
Ik spreek hierboven, inderdaad, óók uit eigen ervaring. Maar ook los van mijn eigen (vervelende) ervaring zou ik het bovenstaande beweerd hebben.

K.
Still alive...

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » do apr 13, 2006 12:55 pm

Deze snelle en dynamische manier van interviewen hoort natuurlijk bij het programma DWDD, die dezelfde keywords zal hanteren. Het is een manier van interviewen die soms kan leiden tot prachtige gesprekken, maar soms ook pijnlijk in de soep kunnen lopen. Het draait er uiteindelijk maar om of je zo bondig en snel bent in je antwoorden, dat je Mathijs van Nieuwkerk bij kan houden.
Ik ben 't met Ko eens dat deze manier van interviewen lang niet altijd de juiste is bij het soort mensen dat ze interviewen. Ik denk dat dit meer aan opzet van het programma valt te wijten, dan aan de interviewtechniek. Gezien de enorme hoeveelheid aan items die er in een programma van 40 minuten worden gestopt [de Jakhalzen, Café de Wereld, De TV Draait Door en zo'n 4 à 5 gasten], móet je wel snel gaan.

Ik ben groot fan van het programma en ook van presentator Mathijs van Nieuwkerk. Maar Mathijs vind ik zeker nog niet de beste interviewer van DWDD. Ik vind Jeroen Pauw en Paul Witteman beide nog wel een paar treetjes hoger staan.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do apr 13, 2006 1:01 pm

Jeroen Pauw vind ik absoluut niet goed. Bij Nova Politiek valt me heel vaak op dat hij geen vragen meer heeft zodra een discussie iets meer diepgang heeft. Dan kan Polak, Mingelen of Witteman er nog wel bij om af en toe iets te vragen of te nuanceren, maar Pauw kan alleen maar van onderwerp switchen door van zijn kaartje op te lezen wat het nieuwe onderwerp wordt. Absoluut geen goede interviewer. Voor Nova althans. Laat zich ook veel te veel vertellen, vraagt nooit eens een beetje door en hij vraagt zich al helemaal niet af of het wel waar is wat een gast hem vertelt.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Plaats reactie