Ajacieden Op Televisie Topic

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 28, 2007 10:26 pm

Ach, liegen, liegen.

Ten Cate wilde graag weg, en binnen Ajax waren er stromingen die het niet meer zagen zitten in hem. Bovendien was de samenwerking tussen Ten Cate en Van Geel niet optimaal, dat gaf Van Geel zelf toe, dus dan lijkt me de conclusie logisch. Ze praten allebei in hun straatje.

Overigens vind ik de formulering van Van Geel (afbreukrisico) wezenlijk anders dan het verhaal dat ze voor het blok waren gezet: de directie heeft een inschatting gemaakt van het afbreukrisico wanneer Ten Cate zou blijven (terecht) en op basis van die inschatting hebben ze besloten om mee te werken.

Overigens wel vreemd dat Rob Jansen tot dit jaar jaarlijks € 50.000,-- kreeg voor iets waarvan Van Geel in ieder geval niet kon uitleggen waar het voor was.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo okt 28, 2007 10:34 pm

Duke schreef: Overigens wel vreemd dat Rob Jansen tot dit jaar jaarlijks € 50.000,-- kreeg voor iets waarvan Van Geel in ieder geval niet kon uitleggen waar het voor was.
Idd apart en dat jaar in jaar uit.

Nihad

Bericht door Nihad » zo okt 28, 2007 10:49 pm

Hoorde ik dat nou goed? Zet van Geel de deur open voor Adriaanse?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 28, 2007 11:00 pm

Ik hoorde het ook idd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 11:03 pm

Keizer houdt zich vooral bezig met de jeugdopleiding. Van Geel heeft zelf om hem gevraagd.

HSV heeft in de zomer ook een poging gedaan om Sneijder voor 18 miljoen aan te trekken. Met de afgeweerde interesse van HSV en Valencia en de houding van Sneijder in het achterhoofd, vindt Van Geel dat hij Sneijder echt niet had kunnen behouden.

Van Geel gaf toe niet aan breedte aankopen te hebben gedaan (en dus niet te hebben doorgeselecteerd). Ajax doet z'n uiterste best om in de winterstop een creatieve middenvelder aan te trekken.

De druk van de Arena weegt zwaar voor spelers, volgens Van Geel. Hij vindt dit erg jammer en vond de steun van de supporters in Utrecht van vandaag een voorbeeld van hoe het wel moet. Van Geel leek wel voor een mental coach bij het eerste te pleiten. Hij wil ook af van het kille, koude en afstandelijk imago van Ajax en zegt dat Ajax een warme club is en een van de weinige echte voetbalclubs in Nederland.

De ledenraad doet z'n werk uitstekend, volgens Van Geel. Het controleert het bestuur. Het is geen erebaantje zoals Derksen zegt.

De rol van Cruijff bij Ajax wordt overdreven. Hij is wel om advies gevraagd m.b.t. tot de jeugd (gedurende een anderhalf uur lange sessie). Volgens Van Geel is Ajax bezig met andere sporten, individuele training (Tahamata, in de toekomst eventueel met Jonk) en een mental coach.

Die Van Hanegem is trouwens echt een mongool hoor. Van Geel begon over de zet van Koster in de wedstrijd van vandaag, en Van Hanegem begint een beetje te lachen. Hij had er al eerder die dag over gehoord. Translation: hij had het niet eens door toen hij op de bank zat. Pfff.

Tot slot nog een aantal kleine dingen: Van Geel wil continuiteit bij Ajax. Aissati zou nog steeds een optie kunnen zijn. Het was Ten Cate niet wijs te maken dat hij Perez had moeten houden. En Van Geel sluit Adriaanse niet uit als toekomstige trainer van Ajax.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 28, 2007 11:40 pm

Wat ik zo opvallend vind is de houding inzake de transfer van Sneijder. Wij moesten Sneijder wel verkopen ondanks het feit dat het redelijk kort voor de transferdeadline was maar vervolgens is het kennelijk wel zo dat andere clubs wel gewoon kunnen zeggen dat ze geen spelers meer willen verkopen. Waarom kunnen wij dat dan ook niet?

Hij geeft zelf aan dat hij liever Sneijder had gehad dan de transfersom. Nou, had hem dan aan zijn contract gehouden. Dan had hij misschien twee weken met een zuur gezicht rondgelopen maar hij had echt wel prestaties geleverd. Als je kennelijk geen vervanger kunt halen moet je niet verkopen.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 11:42 pm

Mwah, volgens mij was het echt niet mogelijk om Sneijder te behouden. Ajax zit wat lager in de food-chain dan een club als Real Madrid. Wij kunnen geen nee zeggen tegen 27 miljoen van Real, maar een club als Dinamo kan nog wel nee zeggen tegen 15 miljoen (ik gok maar wat) van Ajax. Simple as that, wat mij betreft.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 28, 2007 11:47 pm

Het had ook geen probleem hoeven zijn als Martin zijn schaduwlijstje een beetje up to date had gehouden. Dan hadden we geweten welke speler we wilden hebben en of die ook haalbaar was. Dan had je Sneijder verkocht met dikke winst en voor een kleiner bedrag een goede speler teruggehaald. Ze zijn er echt wel maar niet als je pas in actie komt als je Sneijder verkoopt. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze daar vanavond wat verder op in zouden gaan. Dat is toch echt een cruciale fout van onze td.

Mijn eerste reactie bij het bod van 27 miljoen was ook dat je hem dan maar moest laten gaan. Maar toen ging ik er wel van uit dat we vervangers op het oog hadden die haalbaar waren.
Nil volentibus arduum

Yo

Bericht door Yo » ma okt 29, 2007 12:30 am

Vond het een boeiende uitzending. Derksen haalde alles uit de kast om van Geel onderuit te halen. Maar blijkbaar zijn zijn bronnen binnen ajax niet zo sterk want toen hij met die spanjaard aan kwam zetten waar ajax niets of nauwelijks mee te maken heeft wist ik genoeg. Uiteindelijk probeerde hij het met zijn stokpaardjes Collin, Delorge en de slechte jeugdopleiding maar dat wist van Geel makkelijk te pareren.
Van Geel beweerde trouwens dat Ten Cate al meerdere gesprekken met Chelsea had gevoerd, als dit zo is dan werpt dat weer een ander licht op de zaak.

Starring

Bericht door Starring » ma okt 29, 2007 1:07 am

Over het algemeen heeft V. Geel zich makkelijk staande gehouden en was hij in mijn ogen ijzersterk in zijn presentatie en uitleg. JD stond meermalen met zijn mond vol tanden. Al kwam dat mede vanwege het feit, dat men aan tafel zelden echt diep in de materie dook.

De rol en kwaliteit van de scouting? De kracht en de scheve balans in de selectie tegenover de ambities in het beleidsplan? 1 Creatieve topper zal ons echt niet bij de beste 16 loodsen. Waarom is er niet doorgeselecteerd? Opvolger van Perez? Het veldspel welke eisen worden daaraan verbonden? Want kennelijk telt alleen ''het resultaat'' tegenwoordig in Amsterdam. Er wordt geen woord gerept over het vertoonde voetbal, hetgeen ook onder HtC niet al te best was. Direct een link met de cynische en kritische sfeer in de Arena. Hoewel het uitfluiten van je eigen spelers note done is en blijft.

Voorts heeft hij wél weer een hoop geruchten en vage verhalen uit de wereld kunnen helpen en zijn visie over het totale gebeuren - zoals bovenstaand door andere forumleden uit een gezet - los kunnen laten. Al dienen bepaalde uitspraken wel afgewogen te worden mbt de waarheidsgehalte.

Co wordt de nieuwe trainer, althans, wel als het aan MvG ligt heb ik het idee.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 29, 2007 9:00 am

Ik ben het wel met Marillion eens dat Ajax (lees Van Geel) inzake Sneijder niet adequaat gehandeld heeft. In de eerste plaats was er juist een paar weken daarvoor met Sneijder geproost op het feit dat hij het jaar vol zou maken bij Ajax. En inderdaad, als je dan van die afspraak afziet, moet je wel zeker weten dat je goede vervanging hebt, en daar was dus geen sprake van.

Van Geel zette inderdaad de deur open voor Co, maar goed, Jaakke heeft al laten weten dat daar geen sprake van kan zijn. Ik denk overigens wel dat we aan Adriaanse meer hebben dan aan Van Basten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 29, 2007 9:45 am

Thomas schreef:Keizer houdt zich vooral bezig met de jeugdopleiding. Van Geel heeft zelf om hem gevraagd.

HSV heeft in de zomer ook een poging gedaan om Sneijder voor 18 miljoen aan te trekken. Met de afgeweerde interesse van HSV en Valencia en de houding van Sneijder in het achterhoofd, vindt Van Geel dat hij Sneijder echt niet had kunnen behouden.
Nee, Van Geel bedoelde dat HSV hetzelfde scenario als Ajax meemaakte. Want nadat Valencia voor Sneijder afgehaakt was, verlegden zij hun intresse naar Van der Vaart. HSV heeft ook 'nee' tegen Valencia gezegd.

Verder een paar opmerkingen:

Van Geel kwam ijzersterk over. Bleeft heel erg correct, ook naar Ten Cate. Het is voor mij nu wel duidelijk dat Henk de boel heeft laten ploffen. Maar goed, dat is gebeurd.

Aisatti is nog steeds een optie als ik Van Geel zo hoorde.

Adriaanse is zeker nog niet uitgesloten als trainer van Ajax.

Sterk optreden van Van Geel!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 29, 2007 5:04 pm

Vond het een wat tegenvallende uitzending en dat gepiep van dat Sneijder pas op het laatst weg ging en ze daardoor geen kant meer op konden... jezus man ieder weldenkend mens wist toch dat ie weg zou gaan.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma okt 29, 2007 5:54 pm

Mooi dat practisch iedereen hier en zelfs op AN hem prima vond overkomen. Dat geeft vertrouwen en rust in deze moeilijke tijden.
Ik heb het zelf niet kunnen zien, hij staat ook nog niet op uitzending gemist. :blush.gif:

Starring

Bericht door Starring » ma okt 29, 2007 8:00 pm

Neefkens schreef:
Ik heb het zelf niet kunnen zien, hij staat ook nog niet op uitzending gemist. :blush.gif:
Goed kijken lijkt soms wel een kunst, hé Neefkens. :hypocrite.gif:
Kijk eens onder RTL Voetbal...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma okt 29, 2007 9:34 pm

Dank.

Ik heb net de hele uitzending gekeken, erg leerzaam.
Wat is die Snor een totale proleet, het wordt steeds erger. Hij was geen partij voor MvG.

Daniel

Bericht door Daniel » ma okt 29, 2007 9:49 pm

Ik kan hem nog steeds niet vinden op uitzendinggemist.nl :blush.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » ma okt 29, 2007 10:33 pm

Het is dan ook een RTL programma...

Kijk eens op http://www.rtl.nl/sport/rtlvoetbal/home/voetbal_insite/
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di okt 30, 2007 4:22 pm

Ik hoop dat we allemaal met name wat opsteken van het feit dat hij aangeeft dat de spelers liever uit dan thuis spelen.....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 30, 2007 5:42 pm

Het is idd wel zo dat de grasmatten over het algemeen elders beter zijn dan in het Amsterdamse.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 31, 2007 7:48 pm

Weet iemand of het mogelijk is voor mij om De Wedstrijden te bekijken via uitzendinggemist of iets dergelijks?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 31, 2007 8:07 pm

Talpa had toch zo'n livestream? Wellicht heeft RTL dat ook.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 31, 2007 9:03 pm

Waar wordt het tegenwoordig uitgezonden? Niet meer op Talpa heb ik begrepen...

Beloki

Bericht door Beloki » wo okt 31, 2007 10:50 pm

Mr. Ajax schreef:Waar wordt het tegenwoordig uitgezonden? Niet meer op Talpa heb ik begrepen...
Via rtl gemist. Gewoon even intypen bij google.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 01, 2007 1:21 pm

Niet dus...Eredivisie wedstrijden worden daar niet geplaatst...

Plaats reactie