Ajacieden Op Televisie Topic

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 24, 2007 10:44 am

Jöhnk schreef:Ach, rot...schijnvertoning. Met het puntenaantal uit Blinds eerste seizoen waren we nu kampioen geweest.

Ik volg MVG in de meeste beslissingen die hij neemt, maar het effect op het veld valt wat tegen, zo eerlijk moet je zijn. MVG mag best iets bescheidener zijn.
Dat is toch totaal niet te vergelijken?

En zeg nou zelf: onder Blind zag ik echt totaal geen progressie hoor.

Dat Blind in zijn eerste seizoen (je bedoeld het halve seizoen neem ik aan?) zoveel punten behaalde is op zich knap, maar het deed er niet meer toe. Tenminste.. de druk was volledig van de ketel, helemaal na die afstraffing tegen psv.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 24, 2007 10:47 am

Vorig seizoen is toch ook niet te vergelijken met dit seizoen? MVG doet het toch.

Dus dan doe ik het ook.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di apr 24, 2007 11:01 am

Je vergeet er bij te zeggen dat we na 10 potjes niet meer meededen om de titel. Je vergeet er ook bij te zeggen dat het eerste besluit van Van Geel (het halen van Huntelaar) dat seizoen heeft gered. Daar was zijn hand al in te zien.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 24, 2007 11:07 am

Spijker schreef:Je vergeet er bij te zeggen dat we na 10 potjes niet meer meededen om de titel. Je vergeet er ook bij te zeggen dat het eerste besluit van Van Geel (het halen van Huntelaar) dat seizoen heeft gered. Daar was zijn hand al in te zien.
Precies.

Ik vind dat als je het verschil tussen nu en de periode Blind niet kan zien, dat je dan een beetje last hebt van scorebordvisie. En Van Geel was niet alleen verantwoordelijk voor het eerste elftal, maar ook voor de organisatie daarachter. Van den Brom als Hoofd jeugdopleiding :scared: En nog meer van dat soort wantoestanden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 24, 2007 11:09 am

Waar vergeet ik dat dan? Ik heb het niet eens over dat seizoen. Het is van Geel die het daar steeds over heeft opdat wij geloven dat dit een goed seizoen is.

Ik heb het over het eerste seizoen van Blind, waarin Ajax dus meer punten behaalde dan in dit seizoen.

Om maar aan te geven: zo geweldig gaat het nog niet. Eerst presteren, dan praatjes.

En nogmaals Gangsta, ik ontken nergens dat MVG goede beslissingen neemt/heeft genomen. Maar in plaats van toe te lichten hoe/wat/waarom beperkt hij zich in grote lijnen tot de cijfers die eigenlijk alleen goed zijn als je ze vergelijkt met vorig seizoen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 24, 2007 11:13 am

Jöhnk schreef:Waar vergeet ik dat dan? Ik heb het niet eens over dat seizoen. Het is van Geel die het daar steeds over heeft opdat wij geloven dat dit een goed seizoen is.

Ik heb het over het eerste seizoen van Blind, waarin Ajax dus meer punten behaalde dan in dit seizoen.

Om maar aan te geven: zo geweldig gaat het nog niet. Eerst presteren, dan praatjes.
Ok... Ajax doet nu volop mee om het kampioenschap en ondanks dat Blind meer punten behaalde, lukte hem dat niet.

Het is toch logisch dat Van Geel ze vergelijkt met vorig jaar? Dat was Van Geel's eerste jaar in dienst van Ajax. Dat is zijn referentiekader. Ook moet hij natuurlijk nog steeds het verschil tussen Blind en HTC toelichten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 24, 2007 11:22 am

Ik heb liever dat hij uitlegt wat in de praktijk het verschil tussen Blind en Ten Cate is. Op welke manier hun trainingen en coaching verschillen.

Want, en dat moge duidelijk zijn, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat Blind dit niet had gekund.

Op welke manier is het klimaat binnen de club veranderd? Wat wordt er van Olde Riekerink verwacht? Etcetera. Ik zit niet op een goed nieuws-show te wachten, ik wil een inhoudelijk verhaal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 24, 2007 12:04 pm

Bedankt, Joey (en anderen) :xyxthumbs: .
Jöhnk schreef:Ach, rot...schijnvertoning. Met het puntenaantal uit Blinds eerste seizoen waren we nu kampioen geweest.
Maar ik had in die twee voorgaande jaren niet het gevoel dat Ajax een goede kans maakte op het kampioenschap en dat men bij Ajax structureel met iets bezig was. De aankopen waren een schrijnend voorbeeld van wanbeleid.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di apr 24, 2007 12:04 pm

Spijker schreef:Wat een bagger ASR. Ik ga iig weer met veel plezier naar Ajax en velen met mij.
Dat is jouw mening. Ik zie wel aanknopingspunten, maar wat van Geel zegt is wel makkelijk scoren.
De wedstrijden tegen Excelsior thuis, RKC, Sparta, Roda uit waren net zo slecht als dat ik ze vorig seizoen heb gezien. Europees gezien was Espanyol thuis slecht, Praag uit idem dito, Kopenhagen was ook een dieptepunt.

En vorig jaar heb ik ook leuke en minder leuke periodes gehad.
Ik blijf altijd met plezier naar Ajax gaan, of het slecht gaat of niet.
(Had dit jaar alleen een kleine dip toen de verhoudingen tussen bestuur en sfeerteam echt een dieptepunt bereikt hadden, maar dat heeft niets met voetbal te maken verder)

Ik mis nog steeds de automatismen in het spel. Er is meer durf en vertrouwen, dat maakt het al stukken aangenamer.

En dat hij roept dat er nog geen concrete belangstelling is voor bepaalde spelers is ook logisch. Iedereen is nog volop bezig in de competitie, waar het bijna overal nog spannend is.
Ik zie nog wel 2 dragende spelers vertrekken (Sneijder en Babel)
Babel mag van mij weg, heb ik geen moeite mee.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 24, 2007 12:12 pm

Jöhnk schreef:Ik heb liever dat hij uitlegt wat in de praktijk het verschil tussen Blind en Ten Cate is. Op welke manier hun trainingen en coaching verschillen.

Want, en dat moge duidelijk zijn, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat Blind dit niet had gekund.

Op welke manier is het klimaat binnen de club veranderd? Wat wordt er van Olde Riekerink verwacht? Etcetera. Ik zit niet op een goed nieuws-show te wachten, ik wil een inhoudelijk verhaal.
Paar dingen die bijvoorbeeld bij het eerste elftal zo mij te binnen schieten:

Sneijder vind HTC de beste coach die hij ooit heeft gehad.
Davids komt terug naar Ajax omdat HTC trainer is.
Verschillende talenten zijn een vaste waarde met een goed niveau geworden.

Danny Blind deed maar wat. Ik bedoel: Ajax zal zelfs met een trainer uit de 6de klasse KNVB een top 6 notering halen. Het spelersmateriaal is daarvoor gewoon te goed.

Jong Ajax: Winter is redelijk hard geflopt dit jaar. Gelukkig voor Winter mag hij nu aan de zijde van Koster bijleren.

Hoofd Jeugdopleiding: Van den Brom heeft nergens enige ervaring opgedaan m.b.t zo'n zware functie. Het is mij nog steeds een raadsel hoe hij ooit daar heeft kunnen komen. En ook Van den Brom moet het veld ruimen omdat ze niet tevreden over hem zijn.

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 24, 2007 12:14 pm

GangstaRiB schreef: Sneijder vind HTC de beste coach die hij ooit heeft gehad.
HtC stelt dan ook z'n hele spel af op Sneijder, zoals Blind dat deed op Huntelaar. Goede kans dat Huntelaar liever Blind had.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 24, 2007 12:21 pm

Ik heb niet alles gezien, maar nog een paar zaken die me opvielen:

Het dieptepunt van het seizoen was voor Van Geel de uitschakeling tegen FC Kopenhagen. Daar kon hij nog steeds niet bij, volgens mij.

Verder was Derksen weer ouderwets irritant, en waren Van Geel en Van Hanegem het (in het stuk dat ik gezien heb) redelijk vaak eens.

Maar goed, Van Geel laat zelden het achterste van zijn tong zien, hij heeft het vaak over algemeenheden. In die zin is hij (in tegenstelling tot Koeman bijvoorbeeld) geen dankbare interviewpartner. En terecht natuurlijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di apr 24, 2007 12:26 pm

ASR_AFCA schreef:
Spijker schreef:Wat een bagger ASR. Ik ga iig weer met veel plezier naar Ajax en velen met mij.
Dat is jouw mening. Ik zie wel aanknopingspunten, maar wat van Geel zegt is wel makkelijk scoren.
De wedstrijden tegen Excelsior thuis, RKC, Sparta, Roda uit waren net zo slecht als dat ik ze vorig seizoen heb gezien. Europees gezien was Espanyol thuis slecht, Praag uit idem dito, Kopenhagen was ook een dieptepunt.

En vorig jaar heb ik ook leuke en minder leuke periodes gehad.
Ik blijf altijd met plezier naar Ajax gaan, of het slecht gaat of niet.
(Had dit jaar alleen een kleine dip toen de verhoudingen tussen bestuur en sfeerteam echt een dieptepunt bereikt hadden, maar dat heeft niets met voetbal te maken verder)

Ik mis nog steeds de automatismen in het spel. Er is meer durf en vertrouwen, dat maakt het al stukken aangenamer.

En dat hij roept dat er nog geen concrete belangstelling is voor bepaalde spelers is ook logisch. Iedereen is nog volop bezig in de competitie, waar het bijna overal nog spannend is.
Ik zie nog wel 2 dragende spelers vertrekken (Sneijder en Babel)
Babel mag van mij weg, heb ik geen moeite mee.
Ik zie juist heel veel pech. Die ongelukkige goal tegen Kopenhagen van Vermaelen/Emanuelson, legio kansen tegen Excelsior en Heerenveen, maar de pech dat ze er niet ingaan. Nee, ik zie de toekomst van Ajax weer een stuk rooskleuriger tegemoet.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 24, 2007 12:30 pm

Jesse schreef:
HtC stelt dan ook z'n hele spel af op Sneijder, zoals Blind dat deed op Huntelaar. Goede kans dat Huntelaar liever Blind had.
Ik weet niet of het afgestemt wordt op Sneijder. Ten Cate is eerst bezig geweest met een defensie neer te zetten en keek toen pas vooruit. En omdat Ten Cate zich richtte op de verdediging, kon Sneijder zich bezighouden met waar hij goed in is: aanvallen. Ten Cate kiest voor een aanpak waar lijn in zit, Blind gooide al z'n hoop op KJH. KJH heeft zelfs eens als een '10' gespeelt :sad:

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 24, 2007 1:10 pm

Jesse schreef:
Huntelaar had dit seizoen gemakkelijk de 30 kunnen halen. Alleen zondag miste hij al vier kansen. Dat kan gebeuren, maar ik geloof dat KJH de schuld vooral bij zichzelf zoekt. Zo is hij wel.
HtC heeft Sneijder inderdaad belangrijk gemaakt, al heeft hij dat met meer spelers gedaan. Stam, Davids, Gabri, Babel. Maar Sneijder hoeft nu minder te doen wat hij niet kan. Een trainer die van die jongen een Gabri wil maken komt bedrogen uit. Sneijder draait een fantastisch seizoen, nu pas zien we wat hij allemaal kan. Dat zal wel komen omdat hij meer vrijheid krijgt. Grappig genoeg doet hij nu meer voor het elftal. Misschien omdat hij ziet dat anderen ook alles voor hem doen. Sneijder beloont HtC elke week, dus heeft HtC dat goed gezien. :yes:

@Jöhnk: het eerste seizoen van Blind? Het laatste van Koe bedoel je zeker?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 24, 2007 1:45 pm

Hoe je het noemen wilt, joey. Hoe dan ook, dat seizoen was een slecht seizoen. MVG moet dus niet net doen alsof het huidige seizoen een goed seizoen is.

Hij zou wel obv. inhoudelijke argumenten het beleid van Ajax kunnen toelichten. Helaas gebeurde dat niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 24, 2007 1:50 pm

Daar kreeg hij de kans niet toe. Derksen vond de vete van MVG en Scheringa interessanter.

Ik denk dat MVG het juist gezegd heeft: het was een wisselvallig seizoen. Een seizoen met mooie momenten en fikse tegenvallers. Wat me positief stemt: we zijn niet meer het lachertje van Nederland. Dik een jaar geleden stonden de clubs te popelen om tegen ons te spelen, inmiddels is dat niet meer zo. Ajax telt weer mee.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 24, 2007 3:07 pm

Ik stelde het inderdaad ook zo in de topic over de Ajacied van het jaar verkiezing. Het was in mijn ogen een beter en vooral veel vermakelijker seizoen, dat waarschijnlijk echter teleurstellend zal eindigen.

Fantastisch was het uiteraard niet, maar het scheelde niet veel of we hadden dit seizoen met de dubbel in onze handen kunnen staan. Het Europese seizoen was wel een duidelijke smet op het seizoen. Ik ben benieuwd hoe het was gelopen wanneer we wel de CL in waren gegaan. Maar goed, dat blijft gissen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 24, 2007 8:36 pm

Jöhnk schreef: Ik volg MVG in de meeste beslissingen die hij neemt, maar het effect op het veld valt wat tegen, zo eerlijk moet je zijn. MVG mag best iets bescheidener zijn.
Hij kan zichzelf idd goed verkopen ja, ik vind het allemaal best hoor maar volgend jaar zit ie er 3 jaar en dan wil ik zo zoetjes aan wel eens wat meer resultaat zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 24, 2007 8:38 pm

Volgens mij mis je een club in je sig, BZ. Of is het falen van Feyenoord belangrijker? ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 24, 2007 8:40 pm

Thomas schreef:Volgens mij mis je een club in je sig, BZ. Of is het falen van Feyenoord belangrijker? ;)
Moet jij zeggen met je Excelsior en ik vind het falen van Fnoord ongeveer net zo belangrijk nou goed.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di apr 24, 2007 9:00 pm

Jöhnk schreef:Waar vergeet ik dat dan? Ik heb het niet eens over dat seizoen. Het is van Geel die het daar steeds over heeft opdat wij geloven dat dit een goed seizoen is.
Hier ben ik het volledig mee eens. De vergelijking met vorig jaar slaat nergens op. Het gaat om dit jaar. Een PSV wat zoveel punten laat liggen heb ik de laatste 25 jaar niet meegemaakt. Alleen daarom al had Ajax dik en dik kampioen moeten worden. Nog los van de versterkingen die er bij zijn gehaald en de extra ervaring van jongens als Sneijder,Emanuelson etc. Het is gewoon een schande dat we geen kampioen worden. Volgend jaar is de laatste kans. Daarna stoppen Stam en waarschijnlijk Davids en zijn jongens als Huntelaar en Sneijder ook vertrokken. Kunnen we weer opnieuw beginnen.

Arthur

Bericht door Arthur » di apr 24, 2007 9:02 pm

Bij 'schande' denk ik meer aan pas op de laatste speeldag zeker zijn van de play offs :X

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 24, 2007 9:13 pm

Toch had je met dit materiaal eigenlijk kampioen moeten worden en wat Trab zegt, volgend jaar zal het moeten, daarna zijn Stam, Davids, Sneijder en KJH waarschijnlijk weg.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 24, 2007 9:17 pm

Arthur schreef:Bij 'schande' denk ik meer aan pas op de laatste speeldag zeker zijn van de play offs :X
Precies. En dat volgend seizoen de laatste kans is geloof ik ook niet. Ajax zal het seizoen erop ongetwijfeld weer met elf spelers aan de aftrap verschijnen.

Plaats reactie