Ajacieden Op Televisie Topic
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
voetbalprimeur.nlVan Gaal in beeld bij Bayern
Louis van Gaal is in beeld bij Bayern München voor de functie als hoofdcoach. Dit wist Hugo Borst te melden in Studio Voetbal. Het contract van huidig trainer Felix Magath loopt na dit seizoen af.
Van Gaal was zondagavond te gast in het praatprogramma van de NOS en reageerde enthousiast. "Ik wil mijn contract bij AZ uitdienen en dat loopt tot 2008. Maar ja, daar zou ik wel willen coachen. Ik denk dat de mentaliteit van die club goed bij me past", zo zei de oefenmeester.
Van Gaal erkende overigens wel dat er al contacten waren gelegd. Of Bayern echter geïnteresseerd is om hem pas in 2008 te contracteren is niet bekend. Mogelijk gaat Magath dan nog een jaar langer door, óf wordt er een tijdelijk coach gezocht.
Als toetje wil de succescoach in 2010 nog een land tijdens het WK in Zuid-Afrika leiden. Hij was in beeld bij Zuid-Afrika, maar dat werd nooit concreet waarop Carlos Alberto Parreira aangesteld werd. Wel zei hij dat hij al benaderd was door een land. Om welk land dat gaat wilde hij niet zeggen. Na dat WK zou hij een punt achter zijn trainerscarriere moeten zetten.
Frank de Boer is vanavond te gast bij Voetbal Insite.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Op de een of andere manier verbaast die uitspraak me niets! :DVan Gaal was zondagavond te gast in het praatprogramma van de NOS en reageerde enthousiast. "Ik wil mijn contract bij AZ uitdienen en dat loopt tot 2008. Maar ja, daar zou ik wel willen coachen. Ik denk dat de mentaliteit van die club goed bij me past", zo zei de oefenmeester.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Giacomo Puccini
Allereerst is Louis van Gaal natuurlijk een held vanwege het winnen van de Champions League, de wereldbeker, vele landstitels en nog veel meer prijzen in dienst van Ajax :worshippy:joey schreef:Waarom dan, GP?
Daarnaast geniet ik er van om Van Gaal aan het woord te horen, ik zou niet weten welke persoon in Nederland op voetbalgebied hoger kan worden aangeschreven dan Louis. Hij heeft in de loop der jaren geleerd om zich beter te beheersen, zich niet meer uit de tent te laten lokken door iedereen en milder, meer 'gentleman' over te komen. Daar is hij heel goed in geslaagd. Maar de oplettende kijker ziet, zij het wat subtieler, nog altijd af en toe een glimp van de ware aard van Louis van Gaal en dat levert mooie tv op. Gisteren was dat het geval toen Van Gaal weer zijn geliefde media op de hak kon nemen. Borst noemde hij een mediamannetje, waarop Borst lachend reageerde dat het hem niets kon schelen maar dat hij het denigrerend vond, waarop Van Gaal antwoorde: zo bedoel ik het ook :D
Verder vond ik Van Gaal zeer rake uitspraken doen over Oranje, Van Basten en de spelers. Net als Van Gelder, Borst en Mulder hing ik aan zijn lippen. Het niveauverschil tussen Studio Voetbal en Voetbal Insite is gigantisch :yes:
Ajax!
- Giacomo Puccini
Dat maakt hem juist zo tv-geniek. De gebroeders Koeman bijvoorbeeld weer niet, die trappoen alleen maar veilig open deuren in. Toch zullen die nooit met de autoriteit van Van Gaal kunnen spreken, je hoeft alleen maar de CV's te vergelijken. Kijk, Derksen is ook tv-geniek, maar die roept maar wat. Iemand die verbaal zo sterk is om Derksen z'n snavel af en toe te laten houden lult hem met argumenten zo onder tafel. Niemand lult Van Gaal onder de tafel want bij hem zit er altijd een idee achter, zijn argumenten snijden hout. Dan kun je het nog steeds met hem oneens zijn, maar dat mag. In het voetbal is er niet maar één waarheid en daarom is het ook zo leuk om er eindeloos over te discussiëren.
Ajax!
En toch zou Louis zo'n Mulder meenemen naar Duitsland als assistent. Snap ik dan weer niks van.Peter schreef:Je zag 1x dat Jack van Gelder Youri aanspoorde om ook wat te zeggen, want die kwam totaal niet aan bod. Na dat gebaar brabbelde Youri wat open deurtjes en daarna was het weer één grote one-man show. Dat kwam vooral vanwege het feit dat het echt ging over voetbal en niet over voetbalkroegpraat.
- Giacomo Puccini
Youri Mulder zit er inderdaad voor Jan Lul bij. Maar zo erg vind ik dat niet, des te meer komen de andere aan bod. Borst vind ik meestal wel amusant om naar te luisteren en er zijn vaak leuke gasten.
Buiten Amsterdam wel ja. Ik kan er maar een paar noemen: Stevens, Hiddink, Van Hanegem, ehhh.. en dan kom je al snel bij (voormalig) Ajacieden uit.Steef schreef:Het is leuk om er over te discussieren met mensen die er verstand van hebben en een mening hebben en daarachter blijven staan.
Dat zijn er maar heel weinig alleen.
Ajax!