Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma apr 17, 2006 11:49 pm

joey schreef:If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Topsport is hard.
Veel te makkelijk. Bij Ajax zitten gewoon basis dingen niet goed, Van der Vaart en De Jong gaan echt niet voor niets weg. Wat Steef zegt, een speler als Lindenbergh is veel te veel met z'n eigen (slechte) spel bezig om zich ook nog met anderen te kunnen bemoeien. Een broekie als Maduro wordt met verantwoordelijkheden opgezadeld die logischerwijs bij mannen als Lindenbergh, Escude (voordat ie vertrok) en Galasek zouden moeten liggen. Qua karakter en qua spelniveau maken deze spelers het alleen niet waar.
joey schreef:Stam scheldt zijn medespelers 'gewoon' verrot hoor. :yes:
Dat is net zo belangrijk als een schouderklopje. Het gaat er niet om dat er te weinig schouderklopjes worden gegeven, anders zou Ajax gewoon een aardige gozer als ik kunnen contracteren :D

Je moet het in een breder perspectief zien. De hiërarchie is niet in orde, Ajax heeft geen vaste kern lopen, geen ervaren spelers, de jonkies vertrekken te vroeg waardoor er ook qua leeftijd geen middengroep (23-28 jaar) ontstaat. Het gaat natuurlijk niet alleen om leeftijd maar een beetje meer evenwicht is noodzakelijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 18, 2006 12:32 am

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Ach, die jongens hebben hun pa en hun ma en opa die met een videocamera langs het veld staat en hun zaakwaarnemer... Moet de trainer dan ook nog hun handje vasthouden?

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Topsport is hard.
Ferme mannentaal hoor. Maar het zijn wel mensen. Jónge mensen, bovendien. Waar mensen zich begrepen en gelukkig voelen, wordt beter gepresteerd. Oók in de voetballerij.

Een trainer die dat goed begrijpt, is bijvoorbeeld Frank Rijkaard. En Guud Hiddink. En Louis van Gaal, al zien zijn vele haters het niet.

K.
Rijkaard is daar heel goed in, voor zover ik elk weekend kan zien. Als je ziet hoe hij Messi omhelsde toen hij geblesseerd raakte tegen Chelsea. :xyxthumbs:

Ik weet precies wat je bedoelt, Ko. Ik houd ook wel van dat menselijke en leuke aspect van het voetbal. Ik let bij het vieren van de doelpunten ook vaak op of ik enige chemistry kan herkennen tussen de spelers van Ajax. Of het er op lijkt dat ze met elkaar bevriend zijn. Het kan nooit kwaad als er in een team veel spelers zitten die ook buiten het veld goed met elkaar op kunnen schieten. Daar staat tegenover dat het volgens mij je ploeg nooit ten goede kan komen als niemand nou echt iets van elkaar moet. Je kan zeggen wat je wil over De Jong, maar hij is wel iemand die volgens mij uitstekend met z'n medespelers op kon schieten.

En over Blind heb je helemaal gelijk. Steef's punt over Lindenbergh die zich zorgen maakt over z'n plek kan ik begrijpen, maar dat zelfs Blind, Krol of Van der Lem zo'n jongen zo nu en dan niet even vriendelijk aanspreken ... :sad:

Ik kan me nog beelden van Chivu herinneren toen hij net bij Ajax was. Daar zat hij dan, helemaal in z'n uppie op een hotelkamer. Cristian heeft het vervolgens blijkbaar zelf helemaal naar z'n zin gemaakt (gezien z'n liefde voor Amsterdam en Ajax) maar ik had toch liever gezien dat Ajax hem meer had geholpen. Of wat dachten we van Maxwell, die hier helemaal miserable was?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 18, 2006 9:57 am

Kowalczyk schreef:Een trainer die dat goed begrijpt, is bijvoorbeeld Frank Rijkaard. En Guud Hiddink. En Louis van Gaal, al zien zijn vele haters het niet.
Mooie verhalen voor de supporters. Neem Guus Hiddink, typisch een trainer die aan de rand van de slangenkuil toekijkt wie zich handhaaft. Sören Lerby maakte zijn gedoodverfde opvolger (en dus concurrent) Anton Janssen kapot, en Hiddink vond het prachtig.

Rijkaard? Die heeft Ten Cate. Bovendien kan Franklin een stevig blok zetten, vergis je niet. LVG? Die is goed voor zijn discipelen, maar hij bewaakt hoogstpersoonlijk de hiërarchie en wee degene die niet met hem 'meedenkt'.

Gisteren Hans Vonk gezien? Hij vond het gewéldig dat hij misschien nog de plee-offs mocht spelen. Hij heeft echt geen medelijden met Stekelenburg hoor. Zo werkt dat niet.

Natuurlijk moet een club spelers begeleiden, maar dat hoeft de trainer niet te doen. Daar heb je mensen voor rondom het team. Danny Blind hoeft Chivu niet op sleeptouw te nemen. (Wat hij overigens wel deed: toen Chivu net bij Ajax zat, zag ik Blind mét Chivu bij de A1 op de Toekomst op de tribune zitten. Niemand kende Chivu toen nog, hij had nog niet zijn debuut gemaakt in het eerste. Maar toen had Blind een andere functie.)
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di apr 18, 2006 10:08 am

Ben het met je eens Ko. Ik zag af en toe een flits van een psv training en daar zie je dat die jonge gasten als Aisattie en Appelflap, lekker in de maling worden genomen. Gewoon op een leuke manier, zodat je als 17-jarige je gelijk thuisvoelt ten midden van een groep gelouterde voetballers. Dat is ook gelijk het euvel bij Ajax, buiten Galasek en Lindenbergh is iedereen piepjong. En Galasek en Lindenbergh hebben het te druk met zichzelf, in plaats van aandacht te schenken aan jonkies. Dat is juist een voordeel van het hebben van ervaren voetballers in je team.

Dat Blind dat niet opvangt is al vrij lang duidelijk. Je ziet het overal in terug. De wedstrijdbeleving bijvoorbeeld. Als je als trainer, zo je ploeg het veld instuurt dan heb je volgens mij geen overwicht. Eerst moet je 1-0 achterkomen voordat een paar mensen iets gaan beseffen. Tegen ploegen van het kaliber feyenoord sta je niet alleen achter, maar verlies je die pot gewoon.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 18, 2006 10:19 am

Overwicht is een heel ander verhaal. Michels had overwicht, maar dacht je dat hij met zijn spelers praatte? Hij en Keizer hebben twee jaar lang niets tegen elkaar gezegd, maar Ajax speelde er niet minder om.

Ik geloof niet zo in lief en aardig, spelers moeten elkaar op hun plaats kunnen zetten en de trainer speelt daar ook een rol in. Als ik lees (gisteren weer) dat de sfeer bij Ajax prima is, dan zakt mijn broek daarvan af. :X
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 18, 2006 2:28 pm

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Een trainer die dat goed begrijpt, is bijvoorbeeld Frank Rijkaard. En Guud Hiddink. En Louis van Gaal, al zien zijn vele haters het niet.
Mooie verhalen voor de supporters. Neem Guus Hiddink, typisch een trainer die aan de rand van de slangenkuil toekijkt wie zich handhaaft. Sören Lerby maakte zijn gedoodverfde opvolger (en dus concurrent) Anton Janssen kapot, en Hiddink vond het prachtig.

Rijkaard? Die heeft Ten Cate. Bovendien kan Franklin een stevig blok zetten, vergis je niet. LVG? Die is goed voor zijn discipelen, maar hij bewaakt hoogstpersoonlijk de hiërarchie en wee degene die niet met hem 'meedenkt'.

Gisteren Hans Vonk gezien? Hij vond het gewéldig dat hij misschien nog de plee-offs mocht spelen. Hij heeft echt geen medelijden met Stekelenburg hoor. Zo werkt dat niet.

Natuurlijk moet een club spelers begeleiden, maar dat hoeft de trainer niet te doen. Daar heb je mensen voor rondom het team. Danny Blind hoeft Chivu niet op sleeptouw te nemen. (Wat hij overigens wel deed: toen Chivu net bij Ajax zat, zag ik Blind mét Chivu bij de A1 op de Toekomst op de tribune zitten. Niemand kende Chivu toen nog, hij had nog niet zijn debuut gemaakt in het eerste. Maar toen had Blind een andere functie.)
Maar jij vindt het dus geen pré als de hoofdtrainer zich bekommert om z'n spelers? Als hij af en toe eens vraagt aan zo'n jong ventje hoe het gaat?

Wat je andere punten betreft, ik weet dat het zo is. Maar je ziet spelers na een doelpunt soms ook naar de bank hollen om hun trainer of een medespeler te bedanken. Dat zie ik bij Ajax zelden tot nooit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 18, 2006 3:05 pm

Thomas schreef:Maar jij vindt het dus geen pré als de hoofdtrainer zich bekommert om z'n spelers? Als hij af en toe eens vraagt aan zo'n jong ventje hoe het gaat?
Jawel, maar je moet het belang ervan niet overschatten. Spelers hebben hun eigen team (familie, zaakwaarnemers, etc.) om zich heen. Een trainer is geen welzijnswerker. In de topsport moet je de motivatie uit jezelf halen. Veel Ajacieden komen op het mentale vlak tekort.

Ik ben het geheel met Steef eens. Als je wint, heb je vrienden... Voetballers zijn artiesten. Ze hebben applaus, bloemen, prijzen nodig. Heeft hun team succes en vooral: scoren zij zelf (letterlijk of figuurlijk) dan is het hosannah, roepen ze van de daken dat ze bij een wereldclub spelen, in een wereldteam, de sfeer is super, we zijn allemaal vrienden van elkaar, blabla... Maar zodra het tegenzit, er wordt veel verloren of ze belanden op de bank, dan begint het gemopper. Opeens is die wereldclub kil geworden, de vrienden zijn geen vrienden meer en de sfeer is slecht. :X

Neemt niet weg dat Ajax met name buitenlandse spelers beter moet begeleiden bij praktische zaken. Maar dat is een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 18, 2006 3:15 pm

Daar is die David Endt toch voor aangesteld?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di apr 18, 2006 3:16 pm

Ik vroeg me al een tijdje af wat zijn taak nu eigenlijk was. Ik zie hem eigenlijk alleen maar juichend door het stadion rennen als Ajax gescoord heeft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di apr 18, 2006 3:19 pm

Ach, Endt kan zich wellicht wel inleven in het voetbalgedeelte van die jongens, maar natuurlijk niet in het sociale gedeelte.

Vooral jonge buitenlanders die in het tweede worden gedumpt moeten het vaak maar uitzoeken. Niet vreemd dat 99% dan ook faalt.

Ik maak de laatste tijd een Braziliaan uit Jong Feyenoord een beetje wegwijs. Leuke gozer, prima mentaliteit, denkt alleen maar aan voetbal (en de Here), maar zit wel op z'n 19e alleen in Nederland.

Leuker voor die gasten om een beetje in hun moederstaal te babbelen met wat jonge garde dan met een vent van bijna zestig.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 18, 2006 3:23 pm

Met je laatste posting kan ik het helemaal eens zijn, Joey. In een paar eerdere over dit onderwerp vond ik je plotseling ineens heel 'mannetjesputter-achtig' overkomen, terwijl ik je normaal gesproken één van de sensitieven vind hier.

In de posting hierboven sla je de spijker op zijn kop, en een trainer moet zich dan ook zeker niet het vuur uit de sloffen lopen om iedereen schouderklopjes te geven.

Maar er zijn wel uitzonderingen op. Het geval Charisteas bijvoorbeeld, dat ik eerder aanhaalde. Die jongen is een prima voetballer (het publiek weet dat nu wel, maar vorig jaar niet) en was voor veel geld naar Ajax gehaald. Vervolgens liep het niet, deed hij niks goed en kreeg hij heel Nederland over zich heen. Die knaap heeft máánden met zijn ziel onder zijn arm gelopen.

Dan is het wel degelijk de taak van een trainer om eens met hem te praten, al is het maar kort. Dat hoeft niet eens uit 'welzijns-overwegingen' te zijn. Immers: ook uit puur eigenbelang en effectbejag is het voor een trainer beter om zo'n gozer psychisch binnenboord te houden. Een Charisteas die even heeft kunnen mokken tijdens een bak koffie, en die je even - "kop op, Harry" - een mep op zijn schouders hebt gegeven, is positiever en voetbalt beter dan een Charisteas die je maanden in zijn eigen twijfels laat zwemmen.

Ik vind het de plicht van elke manager om on speaking terms te blijven met zijn mensen. Af en toe een individueel gesprek met iemand van wie je inschat dat hij daar baat bij zou kunnen hebben. Juist de assistenten, die (meestal letterlijk) het dichtst bij de spelers staan, zouden daar een antenne voor moeten hebben. Maar Blind, Krol en Van der Lem zijn drie typische, ietwat lompe en zwijgzame 40+ mannen, die gewoon moeite hebben met het menselijke aspect.

Verder inderdaad niet te veel zeveren over de sfeer. Chivu, Van der Meyde en Zlatan roepen in elk interview dat het bij Ajax zo geweldig was. Eén grote familie. Zelfs het kantoorpersoneel maakte een babbeltje met je, samen Sinterklaas vieren, met de jongens stappen, ploeggenoot helpen behangen... wat was Ajax toch warm en gezellig. Dat maak je in Italië niet mee. Sonck en Soetaers, daarentegen, beweren op hun beurt dat Ajax een kille, koude rotclub is, waar geen enkel respect bestaat en je aan je lot wordt overgelaten.

Tja, denk ik dan. Tja. Het zal allemaal wel. Waarschijnlijk hebben ze allebei gelijk, maar het lijkt er toch ook wel erg veel op dat het iets te maken heeft met de vraag of je bij Ajax geslaagd bent, ja of nee. Kortom: dat soort verhalen zijn allemaal niet zo belangrijk. Hoort erbij. Aan de top kun je op je bek gaan.

Maar dat doet niets af aan het feit dat een trainer wel met ménsen moet kunnen omgaan. Want waar niet gepraat wordt, gaat het vroeg of laat fout. Dat geldt voor een liefdesrelatie, maar voor een bedrijf ook. En zeker ook voor een voetbalelftal.

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di apr 18, 2006 3:30 pm

Charisteas heeft nooit met z'n ziel onder z'n arm gelopen hoor. Hij heeft zelfs nooit aan zichzelf getwijfeld. Blind moest 'm alleen niet, want die had vanaf het moment dat Koeman 'm aantrok te pas en te onpas lopen roepen (binnen en buiten Ajax, on- en off-the-record) dat die Griek er echt niks van kon en niet bij Ajax pastte.

Nee, het eerste wat Danny deed toen-ie van Koeman af was en zelf eindelijk de troon mocht bestijgen was het halen van zijn Markus Rosenberg.

Mocht Charisteas de winnende maken tegen Feyenoord, dan zou ik een Tomasson v Beenhakker gemixed met een Sneijder v Koeman en een V Persie v Van Marwijk schitterend vinden. En terecht.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 18, 2006 3:35 pm

Jesse schreef:Ik vroeg me al een tijdje af wat zijn taak nu eigenlijk was. Ik zie hem eigenlijk alleen maar juichend door het stadion rennen als Ajax gescoord heeft.
En bij doelpunten van Inter. :sad:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 18, 2006 3:36 pm

Ga nou g.v.d. eens een keer in op de essentie van wat ik zeg, in plaats van het specifieke voorbeeldje-ter-illustratie eruit te tillen en dáár de ongeldigheid van aan te tonen.

Begin-twintigers die er op hun werk verloren bij lopen bestáán, ook in de voetballerij. Neem dat nou maar van me aan, hoeveel je ook van voetbal weet.

Waar het om gaat: is het de taak van een manager/eindverantwoordelijke om af en toe zijn mensen eens individueel aan te spreken - te ja of te nee?

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 18, 2006 3:40 pm

Kowalczyk schreef:Waar het om gaat: is het de taak van een manager/eindverantwoordelijke om af en toe zijn mensen eens individueel aan te spreken - te ja of te nee?
Ja, maar niet om ze in therapie te nemen. En voor een trainer moet het team voorop staan, niet de individuele speler.

Een trainer moet vooral eerlijk zijn en spelers op hun merites beoordelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di apr 18, 2006 3:41 pm

Ja, uiteraard. Maar om nou de Nederlandse voetbaltrainer (m.u.v. Hiddink en Rijkaard) communicatief en qua empatisch inlevingsvermogen sterk te noemen lijkt mij niet, he.

Een Hiddink pakt een speler vast en zegt 'trek je niet aan van wat ze schrijven, ik weet wat je kan!' Blind gebruikt juist de media om aan te kunnen geven dat-ie met zulke krukken echt niet tot behoorlijk voetbal kan komen.

Altijd je spelers beschermen. 'Ik ben niet te benijden' en 'Ze doen maar wat!' zouden een speciaal hoofdstuk moeten krijgen in de herdruk van het cursusboek van de KNVB.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 18, 2006 3:42 pm

'Ze doen maar wat' is toch een quote van MVG?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di apr 18, 2006 3:43 pm

Nee, Ruud Gullit.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 18, 2006 3:44 pm

joey schreef:Ja, maar niet om ze in therapie te nemen. En voor een trainer moet het team voorop staan, niet de individuele speler.
Daar hoeft hij dus niet tussen te kiezen. Het kan (nee: móet) allebei. De individuen maken het team.
Steef schreef:Ja, uiteraard. Maar om nou de Nederlandse voetbaltrainer (m.u.v. Hiddink en Rijkaard) communicatief en qua empatisch inlevingsvermogen sterk te noemen lijkt mij niet, he.

Een Hiddink pakt een speler vast en zegt 'trek je niet aan van wat ze schrijven, ik weet wat je kan!' Blind gebruikt juist de media om aan te kunnen geven dat-ie met zulke krukken echt niet tot behoorlijk voetbal kan komen.
Dat is dus precies wat ik de hele tijd al beweer. Hèhè, we zijn er...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di apr 18, 2006 5:23 pm

pak de eerste de beste managmentboeken erbij en je hebt je antwoorden al Ko.

Blijkbaar hoeven trainersniet naar management training...
die hebben het de hele dag al te druk met andere zaken...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 18, 2006 5:46 pm

Steef schreef:Ach, Endt kan zich wellicht wel inleven in het voetbalgedeelte van die jongens, maar natuurlijk niet in het sociale gedeelte.

Vooral jonge buitenlanders die in het tweede worden gedumpt moeten het vaak maar uitzoeken. Niet vreemd dat 99% dan ook faalt.

Ik maak de laatste tijd een Braziliaan uit Jong Feyenoord een beetje wegwijs. Leuke gozer, prima mentaliteit, denkt alleen maar aan voetbal (en de Here), maar zit wel op z'n 19e alleen in Nederland.
Leuker voor die gasten om een beetje in hun moederstaal te babbelen met wat jonge garde dan met een vent van bijna zestig.
Doe je zoiets dan uit eigen initiatief of is Feyenoord naar jou toe gekomen?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di apr 18, 2006 6:51 pm

Steef schreef:Ja, uiteraard. Maar om nou de Nederlandse voetbaltrainer (m.u.v. Hiddink en Rijkaard) communicatief en qua empatisch inlevingsvermogen sterk te noemen lijkt mij niet, he.
Empatisch inlevingsvermogen, is dat wat anders dan 'gewoon' inlevingsvermogen of empatisch vermogen? ;)

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di apr 18, 2006 6:58 pm

Steef schreef:Ik maak de laatste tijd een Braziliaan uit Jong Feyenoord een beetje wegwijs. Leuke gozer, prima mentaliteit, denkt alleen maar aan voetbal (en de Here), maar zit wel op z'n 19e alleen in Nederland.

Leuker voor die gasten om een beetje in hun moederstaal te babbelen met wat jonge garde dan met een vent van bijna zestig.
Dat je daar tijd voor hebt tussen al het posten op forums/fora door... :D
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di apr 18, 2006 7:01 pm

LouisXIV & co schreef:
Steef schreef:Ik maak de laatste tijd een Braziliaan uit Jong Feyenoord een beetje wegwijs. Leuke gozer, prima mentaliteit, denkt alleen maar aan voetbal (en de Here), maar zit wel op z'n 19e alleen in Nederland.

Leuker voor die gasten om een beetje in hun moederstaal te babbelen met wat jonge garde dan met een vent van bijna zestig.
Dat je daar tijd voor hebt tussen al het posten op forums/fora door... :D
Prioriteiten stellen. Voetbal, ja. Onzin als vriendin en vakantie, nee. Dan heb je ruim de tijd hoor. :yes:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 18, 2006 7:11 pm

Steef z'n leven is al één grote vakantie natuurlijk. :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie