Ajax en Warner Home Video werken samen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » di jan 10, 2006 4:40 pm

Alleen de taal der liefde is hem vreemd! ;)

Gebruikersavatar
Middenweg 401
Berichten: 7
Lid geworden op: di jan 10, 2006 8:54 pm
Locatie: vak 129

Bericht door Middenweg 401 » di jan 10, 2006 9:45 pm

hehe eindelijk wordt men wakker.
voor een wereldse club als ons aller Ajax moet ment zich schamen om in de originele fanshop X'C alleen maar videobanden te verkopen met als title bijv. 'de klasieker'een band uit 91 of 92 ofzo.
daar staan toch al die vernederingen halverwege de jaren 90 toch niet bij op? (bijv. 2x een 0-5, 1x beker en 1x vlak voor wenen)

ben benieuwd wat het gaat worden.....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 11, 2006 1:35 pm

Die video is inderdaad absoluut niet compleet. De hoogste tijd voor een update. :yes:

Het initiatief vind ik in ieder geval erg leuk. Zelf zou ik met name interesse hebben in materiaal uit de jaren 70. Veel meer dan een paar doelpunten uit die wedstrijden heb ik niet in mijn bezit. Zo'n europa cup 1 finale in de kuip tegen Inter zou ik graag in zijn geheel willen bezitten.

Maar ook materiaal van meer recente teams is uiteraard van harte welkom.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » wo jan 11, 2006 1:40 pm

Marillion schreef: Zelf zou ik met name interesse hebben in materiaal uit de jaren 70. Veel meer dan een paar doelpunten uit die wedstrijden heb ik niet in mijn bezit. Zo'n europa cup 1 finale in de kuip tegen Inter zou ik graag in zijn geheel willen bezitten.
Ik ook en eigenlijk ook van mooiere wedstrijden dan die finales (Ajax - Bayern 4-0 bijv. dat moet toch smullen zijn.) Ik heb me wel eens op Ajax Network laten vertellen dat veel van die wedstrijden zijn gefilmd (dus naast de gewone tiv-uitzendingen) en dat dat materiaal er een beetje ongebruikt bij hangt. X'C X'C

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jan 11, 2006 2:37 pm

@ Spijker: ik bedoel uiteraard niet dat je de stemmen van Evert ten Napel en Frank Snoeks bij de doelpunten moet gaan vervangen door een Engelse commentaarstem. Dat zou idioot zijn. De originele beelden hadden origineel, Nederlandstalig commentaar, en dat moet zo blijven.

Wat ik bedoel is dat Ajax deze producten óók goed toegankelijk moet maken voor buitenlandse voetballiefhebbers. Voor de voice-overs bij de documentaires moet je de keuze hebben: een Nederlandstalig audiokanaal én een Engelstalig audiokanaal. Eventuele ondertitels moeten in het Nederlands én het Engels beschikbaar zijn. Er moet in de inlay (het boekje) ook Engelse tekst en uitleg staan.

En dan hebben we het nog niet over de distributie gehad: de dvd's moeten wereldwijd gedistribueerd worden, bij online shops in álle landen te koop zijn en - last but not least het moet voor álle bewoners van deze aardkloot even makkelijk zijn om via Ajax.nl een dvd te bestellen. Dus niet, zoals nu, een vriendelijke welkomstpagina in het Engels, om vervolgens in de shop zelf tóch met Nederlandstalige pagina's te maken te krijgen, en restricties wat betreft de beschikbaarheid van producten. Ik wil op Ajax.nl eindelijk wel eens een webwinkel zien die net zo internationaal is als die op - pakweg - Amazon.com.

Ajax heeft het wat dat betreft altijd véél te 'klein' en bescheiden aangepakt. Er zijn over de hele miljoenen voetballiefhebbers die gewoon geïnteresseerd zijn in dvd's van de grote clubs van het mondiale voetbal en in de hoogtepunten uit bepaalde tijdvakken. Ik heb twee Engelse vrienden die een kast vol voetbal-dvd's hebben staan: over elk EK of WK een dvd, dvd's met de geschiedenis van Inter, Real Madrid, Boca Juniors, het Nederlands Elftal en een dvd met - voor mijn part - de honderd mooiste goals van de Afrika Cup. Zeker in Groot-Brittannië bárst het van dat soort voetbalgekken. Ze zitten overal. Als je zorgt dat die allemaal toegang hebben tot de Ajax-dvd's, dan heb je het binnen de kortste keren over (minimaal!) een verdubbeling van je afzetmarkt.

Internet en de dvd zijn twee media die als groot voordeel hebben dat je ze globaal kunt hanteren. Dat je kunt werken met verschillende audiokanalen en keuzemenu's in, voor mijn part, 35 talen. Het is gewoon oliedom als je die mogelijkheden niet benut en je dvd's inricht als een ouderwetse VHS, zoals Ajax lang heeft gedaan. Het is gewoon dom.

En Strengholt had met Wehkamp (Ajax' andere partner) gemeen dat ze alleen maar klein konden denken: namelijk aan de Nederlandse markt.

Ik hoop dat Warner het allemaal anders doet. Wat multimedia betreft bestáán er domweg geen 'landen' meer. Dat is een hopeloos ouderwets begrip. Op één dvd-schijfje kun je elke kijker ter wereld tevreden stellen, en via internet kan het voor elke bewonder van deze planeet even makkelijk zijn om die troep te bestellen.

AJAX (en Warner), SNAP DAT NOU G.V.D. EINDELIJK EENS EEN KEER, EN WEES NIET ZO PROVINCIAAL!

Ajax is in het verleden niet te arrogant, maar te bescheiden geweest. Ze realiseren zich niet half hoe gróót Ajax is, en met hoeveel respect en bewondering de naam over de hele wereld wordt uitgesproken. Doe daar je voordeel mee, want je loopt (al tien jaar) miljoenen mis, alleen maar omdat ze niet willen investeren in een hoogwaardige infrastructuur en top-marketingmensen op de juiste posities.

K.
Still alive...

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jan 11, 2006 2:41 pm

Als je dit verhaal nu gewoon eens naar AJAX mailt :yes:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jan 11, 2006 3:06 pm

Neefkens schreef:Als je dit verhaal nu gewoon eens naar AJAX mailt :yes:
Breek me de bek niet open... Ik heb het persoonlijk met ze besproken. Er is - alweer heel wat jaartjes geleden - sprake van geweest dat ik betrokken zou zijn bij het opzetten van de Engelse website. Ik ben toen een paar keer naar de ArenA geweest voor besprekingen met de projectmanagers rond Ajax.nl en de op te zetten online shop.

Al heel snel bleek wat het probleem was: Ajax (lees: Arie van Eijden) vond het allemaal de investering niet zo heel erg waard. Ze begrepen helemaal niets van internet (trouwens: heb ik het verhaal al eens verteld van de domeinnaam...?) en voor zover de projectmanagers er wél iets van snapten, moesten ze tot hun frustratie toegeven dat Ajax bijna voortdurend aan de rem trok, qua geld.

Uiteindelijk vroegen ze mij of ik de Engelse site wilde gaan verzorgen. Ze waren nogal onder de indruk van Ajax USA, namelijk (en terecht). Ik dacht meteen: 'mwah, kweetniet,' maar ik ben min of meer serieus de besprekingen ingegaan. Bleek dat ik, geloof ik, 2100 euro bruto kon gaan verdienen. Duurder mocht die plek niet zijn. Kijk: dan wordt het dus nooit wat. Dan ben je dus aangewezen op starters van pakweg 21 jaar, van mbo-niveau. Dan krijg je dus nóóit een Engelse 'spiegelsite' (waarop hetzelfde verschijnt als op de Nederlandse versie) zoals - pakweg - Inter die wél heeft. Ajax denkt dat ze er met een welwillende mavo-scholier wel komen.

Dat is dus een misvatting. Altijd maar weer half werk... Je wordt er gek van.

En die online shop... Pffff. Dat Wehkamp is een absolute ramp geweest. De zovéélste ramp, op dat gebied. Wat een knullig, op Nederlands spruitjesniveau denkend prutbedrijf is dat. Die shop werd met veel poeha geopend, maar aanvankelijk kon je niet eens een aankoop met een creditcard doen. Investeer één keer goed in een professionele, Engelstalige shop die er super-gelikt uitziet. Je hebt het binnen een jaar terugverdiend als je gericht aan marketing doet in buitenlandse voetbalbladen en op internet ('classic'-shirts, goeie dvd's, de beschikbare Engelstalige boeken die er over Ajax zijn). Maar nee hoor: Ajax denkt dat ze dat nooit terugverdienen en wil er gewoon niet aan.

Nogmaals: het probleem van Ajax is niet arrogantie, maar kruideniersmentaliteit. Je merkt het al als wij - eens per jaar - met Ajax USA op bezoek komen. We worden altijd met alle égards ontvangen. Hartstikke aardig, drie dikke zoenen van alle dames op kantoor, tasjes met cadeautjes -- hartverwarmend. Maar ze blijven het stiekem maar gek vinden: Amerikánen...? Die voor Ajax zijn...? We blijven een soort rariteit, waarvan Ajax verwonderd denkt: hoe komen ze nou in vredesnaam bij Ã
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op wo jan 11, 2006 3:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jan 11, 2006 3:10 pm

Klinkt dramatisch :sad:

Nieuwe poging doen bij Fontein ?? :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jan 11, 2006 3:16 pm

Neefkens schreef:Nieuwe poging doen bij Fontein ?? :eusa_pray:
Unilever-topman... Die móet het wel snappen, al zullen de conservatieve, behoudende krachten binnen Ajax ook hém smerig tegenvallen. Als ik er alleen al aan dénk hoe het moet zijn om verantwoording af te moeten leggen aan die verzameling zelfingenomen, kleingeestige bejaarden van de Ledenraad, of aan een zaal vol debielen die een aandeeltje hebben gekocht en op de Algemene Aandeelhoudersvergadering komen vragen of er nog een 'type Cocu' gekocht gaat worden... Gatverdamme.

Ik wens hem veel sterkte en nog veel meer doorzettingsvermogen toe, maar ik heb goede hoop dat hij iets goeds gaat doen. Maar voor hetzelfde geld klieren we hem weer weg (net als Kales) en mag er weer een zogenaamde echte Ajacied (type taxichauffeur) een paar jaar het morrende volk naar de mond praten over warmte enzo (alsof dat iets met een professionele organisatie te maken heeft...).

K.
Still alive...

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jan 11, 2006 5:19 pm

Het grote verschil is dat er nu wél een bestuur zit dat het snapt en een TD die ook vergelijkbare conclusies heeft getrokken. :yes:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 11, 2006 6:08 pm

Neefkens schreef:Het grote verschil is dat er nu wél een bestuur zit dat het snapt en een TD die ook vergelijkbare conclusies heeft getrokken. :yes:
Laten ze dat nou eerst maar eens waarmaken, dan. De continue euforie met betrekking tot het nieuwe bestuur en van Geel is leuk en aardig, maar ik wacht liever totdat er concreet wat gebeurt.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 12, 2006 11:48 am

Tering, ik wacht al jaren op zulke dvd's. :X

Oja, ik wil graag de wedstrijd Genoa - AFC Ajax nog eens zien. Heeft iemand hem op band? :eusa_pray:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 13, 2006 12:06 am

Nope, ik kan niet wachten tot Real-Ajax verschijnt :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jan 13, 2006 12:12 am

Ik kan niet wachten tot al die dvd's verschijnen, ik neem ze alle 4. Ik hoop ook dat ze dvd's gaan uitbrengen van bepaalde spelers zoals Litmanen of een dvd van de history AJAX-fnoord ofzo.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jan 13, 2006 1:53 pm

Ik kreeg vandaag m'n Litmanen-DVD in de post. Limited edition met speciale Litmanen-box.

Afbeelding


:hypocrite:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr jan 13, 2006 2:07 pm

Ik kreeg vandaag de DVD van de geschiedenis van feyenoord binnen.

Afbeelding

:hypocrite: [/quote]
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 13, 2006 2:14 pm

Toevallig, zeg. Ik kreeg een DVD over Van Persie.

Afbeelding

:hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 13, 2006 2:24 pm

Hè bah. Die van Steef vond ik nog wel leuk, maar die andere twee.... :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 13, 2006 2:30 pm

Ik weet het, ik heb een slecht gevoel voor humor. :blush:

Om het goed te maken met Steef nog een boek over Patje K.

Afbeelding

PcR

Bericht door PcR » vr jan 13, 2006 2:39 pm

Ik kan er wel om lachen :D

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » za jan 14, 2006 2:42 pm

Voor de geinteresseerden
http://www.binsearch.info/?q=AjaxKampio ... ge=7&m=<br

Een dvd over het succesvolle seizoen 1994-1995, waarin ajax o.a. de felbegeerde Champions League won.
Dit is oorspronkelijk een videoband die overgetaped is naar DVD.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jan 14, 2006 3:08 pm

Ah. dat is wel leuk om te hebben. De videoband heb ik wel maar dan hoef ik het zelf niet om te zetten naar dvd. Maar kan iemand mij misschien vertellen waarom ik altijd alleen maar txt bestanden krijg als ik dit soort bestanden probeer te downloaden? Dat had ik ook al met de wedstrijd Real - Ajax die onlangs beschikbaar was (is?).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Warner Home Video werken samen

Bericht door joey » za mar 18, 2006 3:56 pm

Bertje schreef:
Ajax en Warner Home Video werken samen
Amsterdam, 9 januari 2006

Warner Home Video (Benelux) en Ajax hebben met ingang van 1 januari 2006 een exclusieve overeenkomst gesloten voor de distributie van de Ajax-DVD's voor de komende jaren.

De eerste releases die Warner Home Video in samenwerking met Ajax in het voorjaar 2006 op de markt brengt, zijn vier speciale en unieke DVD-titels:
- 105 jaar Ajax, een historisch overzicht
- 1995!, inclusief de Champions League Finale
- De Gouden Jaren
- De 100 mooiste Ajax-goals.

Al deze DVD’s bevatten veel exclusief en nooit eerder vertoond beeldmateriaal. De DVD’s bieden beelden van de roemrijke historie van Ajax tot en met de laatste wereldgoals in de ArenA. Van unieke historische beelden uit de gouden jaren ‘30 en ‘70 tot en met de bijzondere successen in de jaren ‘90 met het winnen van de Champions League en de Wereldbeker. Kortom, een serie DVD’s met alle hoogtepunten van de grootste en succesvolste club in Nederland.

Tussen de beelden van historische thuis- en uitwedstrijden door wordt er ook ingegaan op het spel van topvoetballers die Ajax wereldfaam hebben bezorgd. Maar ook van spelers die hun carrière bij Ajax zijn begonnen en vervolgens bekende internationals zijn geworden.

Naast de bovengenoemde releases zal Warner Home Video elk jaar speciale Ajax Seizoensboxen uitgeven. Warner Home Video Benelux Algemeen Directeur Ruud Lamers: “Warner Home Video is bijzonder verheugd met deze overeenkomst. De naam Ajax is immers synoniem aan sportieve topprestaties en alles wat daar bij hoort. Zowel de naam van Ajax als die van vele spelers uit het verleden en heden zijn wereldbegrippen. Allemaal zaken die heel goed bij onze organisatie passen. ”

Ajax algemeen directeur Maarten Fontein: “Ajax is een club die over de hele wereld bekendheid geniet. Wij zijn daarom ook heel blij met deze samenwerking met Warner Home Video, die als grote internationale videodistributeur kan zorgdragen voor een optimale distributie van onze DVD’s.”
Bron: Ajax.nl

Het begin...
Maar wanneer begint het? Iemand die dit weet?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 4:14 pm

Ik wil het ook wel weten. Die dvd van 1995 moet ik hebben. Ik zat er laatst nog over na te denken of die er niet al was. Eigenlijk belachelijk dat dat niet zo is. :nooo:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax en Warner Home Video werken samen

Bericht door brigade zuid » za mar 18, 2006 4:45 pm

joey schreef: Maar wanneer begint het? Iemand die dit weet?
Voorjaar 2006 hadden ze het over, eerst zien dan geloven. De Arena zou ook al lang rood/witte stoeltjes hebben.

Plaats reactie