Moet AJAX doorgaan met de 'huisstijl' 3-4-3?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Moet AJAX doorgaan met de 'huisstijl' 3-4-3?

Ja, AJAX heeft er niet voor niets de meeste successen mee behaald.
18
37%
Ja, alleen als AJAX de juiste spelers voor handen heeft.
24
49%
Nee, AJAX moet met de tijd mee gaan.
7
14%
Nee, en schaf gelijk de hele jeugdopleiding ook maar af.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do okt 06, 2005 12:32 pm

Kijk dat is dus wat ik bedoel.
Met Berbatov hier hadden we dezelfde problemen gehad vermoed ik. Want ook hij staat na 8 op 5, en dat staat Harry ook.
Al geef ik toe dat ik op papier Berbatov ook hoger aansla dan Harry.
Maar als Berbatov bij Ajax zou voetballen hadden we waarschijnlijk dezelfde kritiek gehad. Er komt niks van de vleugels, dus dan is er voor de 9 ook weinig te scoren en moet hij het hebben van de kaats en dat soort dingen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do okt 06, 2005 1:15 pm

Lucas schreef:Toch geinig:
Ibrahimovich schreef:Maar bij Ajax was dat niet zo, daar was voortdurend een sfeer van achterdocht. We streden meer tegen elkaar dan met elkaar. Zeker op het laatst. Wat was daarvan de oorzaak? Ik denk dat daar toch de trainer voor verantwoordelijk is. Hij moet eenheid kweken, zorgen dat iedereen voor hetzelfde stijdt. Maar als je de spelers behandelt als kindere, zelfs kleine dingen opblaast tot grote rellen, dan creëer je een sfeer van egoïsme en achterdocht. Waarom denk je dat van der Vaart en Sneijder hebben stilgestaan in hun ontwikkeling en nu pas weer goed spelen? Dat zijn fantastische spelers, maar ook zij hadden hieronder te lijden.
Ja heel geinig :aai: Als Blind morgen vertrekt zijn er overmorgen ook wel weer spelers te vinden die wat negatiefs over Blind te melden hebben, zo werkt dat toch met voetballers.

Trouwens ik las in de VI ook een interview met Obodai, die vertelde dat hij in de kleedkamer moest huilen omdat Koeman wegging en dat een aantal spelers hem toen uitlachten. :pukey: Zo gaan de mannetjes dus met elkaar om. :pukey:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do okt 06, 2005 1:35 pm

Ach ik weet nog toen Ibrahimovic 1 negatieve opmerking over van Gaal maakte. Heel AT schudt nu nog steeds op haar grondvesten dat van Gaal Onze Held Ibrahimovic geheel tegen diens zin in naar Juventus heeft gejaagd. Maar nu is het een speler die wat negatiefs over een ex-trainer weet te melden...En passent neemt ie het op voor zijn boezemvriend van der Vaart...
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » do okt 06, 2005 2:21 pm

ASR_AFCA schreef:Kijk dat is dus wat ik bedoel.
Met Berbatov hier hadden we dezelfde problemen gehad vermoed ik. Want ook hij staat na 8 op 5, en dat staat Harry ook.
Al geef ik toe dat ik op papier Berbatov ook hoger aansla dan Harry.
Maar als Berbatov bij Ajax zou voetballen hadden we waarschijnlijk dezelfde kritiek gehad. Er komt niks van de vleugels, dus dan is er voor de 9 ook weinig te scoren en moet hij het hebben van de kaats en dat soort dingen.
Gaat me om de voetballende kwaliteiten, die zijn bij Berbatov ruimschiks aanwezig, bij Harry in veel mindere mate en in het geval van Rosenberg nihil.
Maar we kunnen lang en breed lullen, we moeten het doen met de spelers voorhanden.
In de winterstop maar eerst eens een linksbuiten, Vicente of zo ;), halen, dat scheelt al een slok op een borrel, vooral voor de spitsen die we hebben.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do okt 06, 2005 2:54 pm

Dat denk ik ook. Als de aanvoer al eens met 300% verbeterd, zal ook het rendement van Harry verbeteren, en zelfs van Rosenberg. Als die tenminste over de grond bediend kan worden.
En daarnaast zal individuele training ook zorgen voor verbetering van rendement (ander topic).
Ik ga er nog steeds van uit dat Harry er gewoon 15 tot 20 inschiet, als hij de voorkeur boven Rosenberg krijgt. Zelfs een beperkte houten Klaas als Harry moet dat op zijn sloffen kunnen halen in de Mickey Mouse competitie.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » do okt 06, 2005 3:08 pm

Charisteas wordt door vele mensen onderschat.
Hij is natuurlijk geen Zlatan, wie wel, hij is geen Kluivert maar is gewoon een goede spits.
Als je met zo'n spits speelt moet je met goede buitenspelers en een tien spelen, anders kun je m net zo goed niet opstellen.
Mido was een goede destijds, waarom, omdat hij ballen van de zijkant voorgelepeld kreeg waar hij naar de eerste paal kon trekken.
De laatste goede voorzetten van een Ajax speler kan ik mij niet herinneren, alhoewel Pienaar afgelopen zondag er ineens 1 uit de hoge hoed toverde.
Dat is gewoon schandalig als je het mij vraagt.
Blind lijkt me toch geen domme jongen, als iedereen dat ziet, hoe kan hij het dan niet zien?

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » do okt 06, 2005 3:19 pm

Wellicht koppigheid? Proberen het ongelijk van zijn voorganger proberen te bewijzen?

Alhoewel het nu wel tot hem door begint te dringen, dat we versterking nodig hebben op de vleugels.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do okt 06, 2005 4:59 pm

Ik ga helemaal met je mee San Marco. Het probleem ligt voorlopig absoluut niet in de centrumpositie. Dit terwijl hier jarenlang in geïnvesteerd is. Moet je nagaan dat we de afgelopen jaren Machlas, Ibrahimovic, Mido, Sonck, Anastasiou, Charisteas en Rosenberg hebben gekocht. Nu hebben we de laatste 3 nog onder contract staan, maar volgens velen deugt het eigenlijk nog van geen kanten. Dit terwijl we op de vleugels in de afgelopen jaren vooral hebben 'aangemodderd' met valse buitenspelers, dan wel miskleunen. Misschien dat we onze centrumspits eens wat meer moeten voorzien van bruikbare ballen. Wat dus betekent dat je een geschikte linksbuiten moet aankopen en een Rosales moet opstellen. Verder moet Sneijder zorgen dat hij aansluiting krijgt bij Charisteas, waardoor hij voor extra dreiging/mogelijkheden kan zorgen op de rand 16. Het lijkt zo eenvoudig, maar voorlopig lijkt hier nog niets aan gedaan te worden.

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do okt 06, 2005 6:53 pm

Zuidema schreef: Ik dacht dat Zlatan Koeman adoreerde...
Koeman wilde 'm slijten aan Sunderland... Gelukkig zat Beenhakker er op dat moment om er een stokje voor te steken.

En tja, Zlatan heeft nu in Capello een absolute toptrainer. Daar steken Koeman en Adriaanse natuurlijk schril bij af. Een aantal spelers (Chivu, vd Meijde) kende onder Koeman een prima tijd, een aantal anderen (Zlatan, Vaart) gaat het zonder Koeman beter af. Een toptrainer is Koeman nog niet, lijkt me. Net zo min als vriend Adriaanse.

On topic: volgens mij is de speelstijl niet het probleem, maar de spelers die het moeten invullen. Wanneer je er maar in blijft volharden om spitsen voor een 2-spitsensysteem aan te trekken en niet over geschikte buitenspelers beschikt, kun je m.i. beter overstappen op 4-4-2.

Probleem ligt bij het aankoopbeleid, de scouting en de opleiding. De laatste linksbuiten uit de eigen jeugd was Bryan Roy, dat zegt wel voldoende, lijkt me.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » do okt 06, 2005 8:29 pm

wimpey schreef:Probleem ligt bij het aankoopbeleid, de scouting en de opleiding. De laatste linksbuiten uit de eigen jeugd was Bryan Roy, dat zegt wel voldoende, lijkt me.
Klopt, alleen, het doel is toch zoveel mogelijk zelf opleiden en wat je niet hebt aankopen?
In het verleden ging het ook zo.
Robbie de Wit werd gehaald, viel helaas weg, toen kwam Witsche, toen Roy, toen werd van Vossen gehaald etc etc.
Wat je niet zelf opleidt dien je te halen, ik mag toch aannemen dat de TD van dienst niet de hele dag ligt te pitten in zn kantoor?
Die ziet toch ook wat er aan zit te komen of juist wat niet?

Gewoon falend beleid.
Minkukels als Sikora aankopen, Boukhari enz enz, de voorbeelden zijn wel bekend neem ik aan.
Allemaal gratis en voor niets...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do okt 06, 2005 10:27 pm

Om het op de linksbuitenpositie te houden; de aankoop van Sikora leek me destijds geen slecht idee. Hij exceleerde bij Vitesse en was al bijna naar Engeland vertrokken. Volgens mij was (ook daarna bij H'veen en nu bij Nac) het bij hem een mentale kwestie. Een soort Lurling zeg maar. De aankoop van Boukhari vond ik al minder geslaagd, Soetaers was het dieptepunt. Het valt me op: onder Koeman zijn best veel "God zegene de greep" aankopen gedaan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

columbus
Berichten: 5422
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » do okt 06, 2005 10:39 pm

Om het op de linksbuitenpositie te houden; de aankoop van Sikora leek me destijds geen slecht idee. Hij exceleerde bij Vitesse en was al bijna naar Engeland vertrokken. Volgens mij was (ook daarna bij H'veen en nu bij Nac) het bij hem een mentale kwestie. Een soort Lurling zeg maar. De aankoop van Boukhari vond ik al minder geslaagd, Soetaers was het dieptepunt. Het valt me op: onder Koeman zijn best veel "God zegene de greep" aankopen gedaan.
Zit wat in. Gezien het hoge god-zegen-de-greep aankopen vraag ik me af of er nooit intern is afgevraagd hoe het komt dat er, zeg de afgelopen 8 jaar, geen linksbuiten uit de jeugd echt is doorgebroken. Hier bedoel ik een echte topper mee, in het straatje vd Vaart e.d. Het is toch een crusiale positie binnen het o-zo-heilige 4-3-3....

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 06, 2005 10:41 pm

Elke positie is daarin cruciaal. Maar ik begrijp je punt. Kiran Bechan vond ik in de jeugd echt een topper.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 07, 2005 1:03 am

Rishi schreef:Elke positie is daarin cruciaal. Maar ik begrijp je punt. Kiran Bechan vond ik in de jeugd echt een topper.
En hij zit nu bij Sparta...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr okt 07, 2005 7:53 am

Thomas schreef:
Rishi schreef:Elke positie is daarin cruciaal. Maar ik begrijp je punt. Kiran Bechan vond ik in de jeugd echt een topper.
En hij zit nu bij Sparta...

FC Groningen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 07, 2005 9:11 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het valt me op: onder Koeman zijn best veel "God zegene de greep" aankopen gedaan.
Precies. Het lijkt Johan Cruyff wel.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13416
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr okt 07, 2005 10:13 am

We geven (deels) het systeem het schuld, maar we constateren ook welke spelers we hebben. Het is onmogelijk om een goed functionerend 4-3-3 te hebben als je spelers hebt als Sikora, Soetaers, Boukhari, etc. We missen ook gewoon de kwaliteit ervoor.

Laat Ajax zich maar eens focussen op het aantrekken van vleugelspelers met het juiste niveua.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr okt 07, 2005 2:31 pm

Nihad schreef:We geven (deels) het systeem het schuld, maar we constateren ook welke spelers we hebben. Het is onmogelijk om een goed functionerend 4-3-3 te hebben als je spelers hebt als Sikora, Soetaers, Boukhari, etc. We missen ook gewoon de kwaliteit ervoor.

Laat Ajax zich maar eens focussen op het aantrekken van vleugelspelers met het juiste niveua.
Idd zoals ik al meerdere malen heb gezegd.

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 07, 2005 2:34 pm

Laat Ajax zich maar eens focussen op het aantrekken van vleugelspelers met het juiste niveua.
Maar dat is juist het probleem. Die zijn (blijkbaar) niet te vinden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr okt 07, 2005 4:58 pm

Mr. Ajax schreef:
Laat Ajax zich maar eens focussen op het aantrekken van vleugelspelers met het juiste niveua.
Maar dat is juist het probleem. Die zijn (blijkbaar) niet te vinden.
:drecul2:

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » vr okt 07, 2005 5:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Om het op de linksbuitenpositie te houden; de aankoop van Sikora leek me destijds geen slecht idee. Hij exceleerde bij Vitesse en was al bijna naar Engeland vertrokken. Volgens mij was (ook daarna bij H'veen en nu bij Nac) het bij hem een mentale kwestie. Een soort Lurling zeg maar. De aankoop van Boukhari vond ik al minder geslaagd, Soetaers was het dieptepunt. Het valt me op: onder Koeman zijn best veel "God zegene de greep" aankopen gedaan.
Sikora ontbreekt/ontbrak elke technische bagage die 'een Ajax speler' moet hebben.
Nourdin vond ik een leuke pleintjesvoetballer bij Sparta.
In Soetaers had ik vreemd genoeg veel hoop/vertrouwen, helaas was de stap van Roda te groot.

Maar, vind maar eens een goede betaalbare linksbuiten zou ik zeggen.
Blind heeft wel de pech gehad met het wegvallen van Mitea, die in potentie, misschien, eventueel, als het meezit best een linksbuiten zou kunnen zijn.
Veel als-en zullen we maar zeggen...
Nihad schreef:Laat Ajax zich maar eens focussen op het aantrekken van vleugelspelers met het juiste niveua.
Precies.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr okt 07, 2005 5:52 pm

Steef schreef:Onzin dat er geen Ajax-spitsen meer zijn.

Er is zelfs een haalbare die ik hoger inschat dan Zlatan.

Ik neem 't terug. Deze speler kostte toen ik 'm scoutte bij z'n vorige club 600000 euro, maar moet inmiddels 10 miljoen Euro opleveren.

Is - in mijn ogen - de beste aanvaller ter wereld. En 10 miljoen blijft een fantastische investering, maar Ajax geeft liever 2x 5 miljoen uit aan een behoorlijke aanvaller en een megaprutser.

Jammer dan. :yes:

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 07, 2005 5:52 pm

Soetaers was echt een drama. Ajax moet gewoon goede snelle behendige aanvallers kopen die ook fysiek sterk zijn. Hoeven niet eens specifieke vleugelspelers te zijn
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr okt 07, 2005 5:56 pm

Rishi schreef:Soetaers was echt een drama. Ajax moet gewoon goede snelle behendige aanvallers kopen die ook fysiek sterk zijn. Hoeven niet eens specifieke vleugelspelers te zijn
195 cm, tweebenig, kopsterk, fantastische techniek en oerkracht goed genoeg voor je?

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 07, 2005 5:58 pm

Naam? Als hij nu toch al 10 miljoen moet opleveren kan je toch ook wel die naam zeggen?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie