De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » di mei 31, 2011 10:08 am

Je bent het zicht op de werkelijkheid kwijt denk ik. Er is tegen geen enkele AD van Ajax een campagne gevoerd zoals nu door de T tegen vd Boog
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di mei 31, 2011 11:03 am

LucaS schreef:Je bent het zicht op de werkelijkheid kwijt denk ik. Er is tegen geen enkele AD van Ajax een campagne gevoerd zoals nu door de T tegen vd Boog

Geen enkele andere AD van Ajax was dan ook betrokken bij het faillissement van een mateloos populaire BN'er. Wie herinnert zich niet de tranen van Borsato?

En ach, alsof VDB zelf zo'n lieverdje is. Met zijn PR-bureau.

Ik zie het zo: van tijd tot tijd wordt er bij Ajax een machtsstrijd gevoerd. Daarbij gaat het er altijd bikkelhard aan toe. Zolang de verhoudingen binnen Ajax zo blijven ( de beruchte 'slangentuin') zal er steeds weer iemand aan de beurt zijn. Wat nu gebeurd is mag dan heftiger zijn geweest dan tevoren, nieuw is het zeker niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » di mei 31, 2011 11:08 am

joey schreef:Rijkaard was Nederland zat.


Dat ligt aan VDB zelf, Luuk. Als hij zich niet inlaat met dubieuze praktijken heeft De T. niets om over te schrijven.

De AD van Ajax ligt al snel onder vuur. Vraag maar aan Arie de Taxichauffeur of aan Maarten de Aardappel. Toen er lelijke dingen over Arie van Eijden geschreven werden, hoorde ik jou niet. Van Eijden is net zo goed afgemaakt, maar dat vond jij (blijkbaar) zijn verdiende loon. Terwijl Van Eijden (wat je ook van hem vindt, ondanks zijn beperkte kwaliteiten) meer Ajacied is dan VDB ooit zal worden.

Ik hoop van harte dat we nooit meer van VDB horen. Ik ben hem strontzat.
Nee hoor, het eerste conflict ging gewoon over de centen.Vandaar ook dat steeds terugkerende " Hij zal wel een philips stereo toren hebben gekregen " .. Het conflict met JC was omdat ie JC zijn gemekker zat was.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » di mei 31, 2011 11:08 am

De campagne van de T komt natuurlijk niet door TEG. Borsato? Die bleek nog 3 miljoen over te hebben.
vd Eijden was betrokken bij belastingfraude
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di mei 31, 2011 11:28 am

999 schreef:Nee hoor, het eerste conflict ging gewoon over de centen.Vandaar ook dat steeds terugkerende " Hij zal wel een philips stereo toren hebben gekregen " .. Het conflict met JC was omdat ie JC zijn gemekker zat was.
Rijkaard was de hele situatie zat.

Hij schoot nota bene tegen PSV in eigen doel. Het hele stadion lachte hem uit. Rijkaard voelde zich niet meer prettig in Nederland. En half jaar daarvoor verlengde hij nog zijn contract, dus zoveel problemen zal hij niet gehad hebben met Cruijff.

Ik weet het nog precies, want ik heb er heftige discussies met vrienden over gehad. Bijna iedereen vond Rijkaard een loser en een wegloper die zijn ploeg in de steek liet. De stemming onder de supporters was toen heftig anti-Rijkaard.

In retrospectief is alles anders. Dat zal ook Rijkaard zo zien. Ik begreep hem destijds wel, want het was echt niet leuk meer voor hem. Elke week die liedjes over stereo-installaties... Hij voelde zich ook in de steek gelaten door Ajax, want Ajax had beloofd de zaak met PSV af te handelen als hij bijtekende. Maar Ajax had geen zin om een deel van de transferrechten af te staan, waardoor de zaak escaleerde.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » di mei 31, 2011 11:53 am

joey schreef:
999 schreef:Nee hoor, het eerste conflict ging gewoon over de centen.Vandaar ook dat steeds terugkerende " Hij zal wel een philips stereo toren hebben gekregen " .. Het conflict met JC was omdat ie JC zijn gemekker zat was.
Rijkaard was de hele situatie zat.

Hij schoot nota bene tegen PSV in eigen doel. Het hele stadion lachte hem uit. Rijkaard voelde zich niet meer prettig in Nederland. En half jaar daarvoor verlengde hij nog zijn contract, dus zoveel problemen zal hij niet gehad hebben met Cruijff.

Ik weet het nog precies, want ik heb er heftige discussies met vrienden over gehad. Bijna iedereen vond Rijkaard een loser en een wegloper die zijn ploeg in de steek liet. De stemming onder de supporters was toen heftig anti-Rijkaard.

In retrospectief is alles anders. Dat zal ook Rijkaard zo zien. Ik begreep hem destijds wel, want het was echt niet leuk meer voor hem. Elke week die liedjes over stereo-installaties... Hij voelde zich ook in de steek gelaten door Ajax, want Ajax had beloofd de zaak met PSV af te handelen als hij bijtekende. Maar Ajax had geen zin om een deel van de transferrechten af te staan, waardoor de zaak escaleerde.
Rijkaard tekende bij Psv voor het geld, meer niet.Het 2e conflict met JC ging er over omdat JC veels te veel wilde van Rijkaard.Dat heeft ie zelf in diverse interviews verteld.

Overgens heeft ie later toegegeven dat JC wel gelijk had, maar het anders had moeten aanpakken.
Onder leiding van Johan Cruijff, de opvolger van ontslagen De Mos, kreeg Rijkaard een vrijere rol als verdediger. Hij ging steeds beter spelen, maar kreeg problemen buiten het veld. In de zomer van 1986 tekende hij een voorlopige overeenkomst met PSV. Cruijff zou later zeggen: "Rijkaard is door PSV immoreel behandeld. Kort voor PSV-Ajax, een wedstrijd die beslissend was voor het kampioenschap, is hem een worst voorgehouden. Anderhalf jaar eerder dan toegestaan."

Rijkaard kwam op zijn besluit terug en verlengde eind januari 1987 zijn contract bij Ajax met nog eens twee jaar. "Ik denk niet dat ik nu bij PSV kan aarden. Ik kijk niet alleen naar geld, ik heb ook mijn gevoel laten meespreken", verklaarde hij zijn beslissing. PSV ging niet akkoord en begon een juridische procedure. Ondertussen werd Rijkaard buiten Amsterdam belachelijk gemaakt, onder anderen door René van der Gijp. "Rijkaard tekent net zo snel een eurocheque als een voetbalcontract", zei de PSV'er. Pas in september 1987 kwamen Ajax en PSV tot overeenstemming. In juridische kringen raakte het slotakkoord bekend als 'De Nacht van Rijkaard'.

Een week later liep Rijkaard woedend van de training. Toen Cruijff hem voor de zoveelste keer uitlegde hoe je een bal moet aannemen, was zijn geduld op. Zijn besluit stond vast: nooit meer zou hij onder Cruijff voor Ajax voetballen. Volgens David Endt, vriend van Rijkaard en later voorlichter van Ajax, is het conflict met Cruijff een voorbeeld van de "zinnige eigenzinnigheid" van Rijkaard. "Frank ervoer de kritiek van Cruijff als gezeur en heeft zijn consequenties getrokken", zegt Endt.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Rooie » di mei 31, 2011 1:25 pm

Laatste handtekening van Rikkie?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Rooie » di mei 31, 2011 2:33 pm

Gefopt; nog een handtekening van Rikkie!

Afbeelding

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De Rik van den Boog-topic

Bericht door jabu » di mei 31, 2011 2:38 pm

Rikkie dacht dat het wel aardig was om z'n laatste werkdag gewoon casual te gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di mei 31, 2011 2:45 pm

Heeft hij een kater of zo? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » di mei 31, 2011 7:13 pm

joey schreef: Maar laten we het over Rikkie hebben. Bakkie koffie, spullen pakken, happie chinees... :neutral.gif:
Foto maîtresse niet vergeten...

Z'n 15 minuten zijn om. Niemand zal hem missen.

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » di mei 31, 2011 9:38 pm

:sad.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 06, 2011 12:09 pm

Ik hoorde zojuist (VI) dat VD Boog als enigste op alle aanteigingen is vrijgesproken! Leuk voor hem. :biggthumpup.gif:

As maandag op de frontpage vd Telegraaf neem ik aan :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ronald! » zo aug 07, 2011 10:27 am

Inderdaad een grote opsteker voor VDB. Het zal de beeldvorming/geschiedschrijving goed doen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » zo aug 07, 2011 10:42 am

Ach, we zijn hem zo vergeten.

Ben benieuwd waar hij binnenkort opduikt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door InnerHarbour » zo aug 07, 2011 10:51 am

Rik van den Boog, is dat niet die ex-werknemer van Ajax! :biggthumpup.gif:
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Dubbel » zo aug 07, 2011 12:09 pm

joey schreef:Ach, we zijn hem zo vergeten.

Ben benieuwd waar hij binnenkort opduikt.
Misschien heeft ie wel vriendjes bij het joods historisch museum of zo, hebben ze daar een plekkie voor hem.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » zo aug 07, 2011 12:14 pm

Mooi voor vd Boog. De T zal dit natuurlijk niet melden.
I think I lost my fucking headache

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ronald! » zo aug 07, 2011 12:15 pm

Dubbel schreef:
joey schreef:Ach, we zijn hem zo vergeten.

Ben benieuwd waar hij binnenkort opduikt.
Misschien heeft ie wel vriendjes bij het joods historisch museum of zo, hebben ze daar een plekkie voor hem.
:excited.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Dubbel » zo aug 07, 2011 12:28 pm

Niet? Misschien dan als adviseur van Joran van der Sloot?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 09, 2011 10:42 am

AT5 schreef:Rik van den Boog is geen dief

Voormalig Ajax-directeur Rick van den Boog heeft niet €3 miljoen gestolen uit het 'zaaifonds' Lab Ventures Group. Vastgoedmiljonair Marco Krol claimt van wel, maar de rechter geeft Krol ongelijk.

De €3 miljoen werd volgens Krol vanuit de Lab Ventures Group door Van den Boog doorgeschoven naar The Entertainment Group (TEG). En daar was Krol het niet mee eens en hij sprak van bedrog en diefstal. Maar het Gerechtshof vindt dat Van den Boog, in die tijd nog directeur van Ajax, onschuldig is. Dat schrijft Quote.

"Er is op allerlei manieren geprobeerd mij zwart te maken. Daarbij wisten ze dat ik kwetsbaar was omdat ik vanwege mijn positie bij Ajax in de spotlights stond. Het Hof heeft nu bevestigd dat wat ik al die tijd al heb geroepen klopt. Het is prettig dat ik nu van deze laster af ben", reageert een tevreden Van den Boog.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door GangstaRiB » wo aug 10, 2011 3:20 pm

De man is compleet valselijk beschuldigd door mensen die zich journalisten durven te noemen. Ik kan me nog helder herinneren dat Johan Derksen compleet losging op Van den Boog. Eigenlijk zou Rik die chagerijnige snor keihard moeten terugpakken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo aug 10, 2011 3:21 pm

Hij kijkt wel uit. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jesse » wo aug 10, 2011 3:26 pm

GangstaRiB schreef:De man is compleet valselijk beschuldigd door mensen die zich journalisten durven te noemen. Ik kan me nog helder herinneren dat Johan Derksen compleet losging op Van den Boog. Eigenlijk zou Rik die chagerijnige snor keihard moeten terugpakken.
Had Derksen het dan ook specifiek over deze zaak? Of alleen over zijn werk bij Ajax? Laatst bij VI zei Derksen namelijk nog dat hij vd Boog alleen heeft aangevallen op zijn werk bij Ajax.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door GangstaRiB » wo aug 10, 2011 3:31 pm

Jesse schreef:
GangstaRiB schreef:De man is compleet valselijk beschuldigd door mensen die zich journalisten durven te noemen. Ik kan me nog helder herinneren dat Johan Derksen compleet losging op Van den Boog. Eigenlijk zou Rik die chagerijnige snor keihard moeten terugpakken.
Had Derksen het dan ook specifiek over deze zaak? Of alleen over zijn werk bij Ajax? Laatst bij VI zei Derksen namelijk nog dat hij vd Boog alleen heeft aangevallen op zijn werk bij Ajax.
Derksen heeft selectief geheugen. Toen de TEG-zaak speelde, deelde Derksen allerlei sneren uit naar Van den Boog en zijn vermeende onbetrouwbaarheid. Je kon met recht spreken over een laster campagne.

Ten Have is nu ook het pispaaltje van Derksen, maar daar blijft het bij het belachelijk maken van z'n academische titels.... Te kansloos voor woorden.

Plaats reactie