De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » ma dec 06, 2010 9:40 pm

Van de Boog heeft het uitstekend gedaan. Na dit seizoen is waarschijnlijk het compleet belachelijke verschil tussen uitgaven en inkomsten in zijn geheel weg gewerkt terwijl de selectie toch intact is gebleven vwb de belangrijke spelers.
I think I lost my fucking headache

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door FCT-Bantje » ma dec 06, 2010 9:45 pm

LucaS schreef:Van de Boog heeft het uitstekend gedaan. Na dit seizoen is waarschijnlijk het compleet belachelijke verschil tussen uitgaven en inkomsten in zijn geheel weg gewerkt terwijl de selectie toch intact is gebleven vwb de belangrijke spelers.

Voor dit jaar wordt er toch een verlies verwacht van 13 miljoen? Wat veranderd er dan dat dat volgend jaar helemaal weg is?

Neefkens
Erelid
Berichten: 570
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » ma dec 06, 2010 9:47 pm

Veel aflopende contracten van dure jongens.
VdBoog vind ik een prima directeur. Nu ben ik toch wel erg benieuwd naar een eventuele TD.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » ma dec 06, 2010 9:47 pm

Het verlies dit jaar wordt een stuk kleiner. Eind dit jaar loopt een ontzettend groot deel van de contracten af, waardoor de salarispost aanzienlijk zal dalen.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » ma dec 06, 2010 9:51 pm

Neefkens schreef: VdBoog vind ik een prima directeur.
Dit méén je niet. Die man liet z'n oren hangen naar Jol. Gaf Jol alle macht. Gaf Jol keer op keer geld, wanneer ie daarom zeurde.

Onder die prima directeur heeft Ajax een verlies van 23 mio geleden. Ondanks de verkoop van Vermaelen voor 12 miljoen. Boog gaf Jol geld voor Lodeiro, voor De Zeeuw, voor El Ham. Voor Atouba, Tainio, Ooijer. Stuk voor stuk spelers die we niet nodig hadden.

Een pijl in Boog, een hele scherpe aub. Weg met die man, hij is de nagel aan Ajax' doodkist.

Neefkens
Erelid
Berichten: 570
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » ma dec 06, 2010 9:57 pm

VdBoog heeft echt niet altijd JOl zijn zin gegeven, dan hadden Rommedahl, Bouhlarouz en Pantelic ook nu bij AJAX gespeeld.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 10:06 pm

Dat moest er nog bijkomen, verdorie. :1evil.gif:

Ach Neef, je weet het zelf ook wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 10:17 pm

Die van der Dussen zullen ze ook nog wel even ontslaan. Toppunt van incompetentie, hoor. Eerst de hele meute binnenhalen en dan nu alle bandjes doorsnijden. Op Danny Blind na, want deze troonopvolger is nu opeens rijp als Technisch Manager. Was de gedoodverfde opvolger van Jol, maar natuurlijk wel pas over 2 jaar. :hypocrite.gif:

Rik van den Boog blijft heus wel zitten, hoor. Dit bevalt veel te goed allemaal.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » ma dec 06, 2010 10:17 pm

Neefkens schreef:VdBoog heeft echt niet altijd JOl zijn zin gegeven, dan hadden Rommedahl, Bouhlarouz en Pantelic ook nu bij AJAX gespeeld.
Laat dat positivisme nou eens varen en kijk er eens als realist tegen aan. 12 miljoen ontvangen voor Vermaelen en 23 miljoen verlies lijden. Waar zijn die 35 miljoen onder AD Boog gebleven? Minimaal de helft van dat bedrag is in spelers gestoken waaraan Ajax niets heeft (en in hun kapitale salarissen).

Jol hoefde maar een kik te geven en Boog stond met de knip klaar. Borsato weet dat die man niet kan rekenen, wij weten het nu ook. Hij zet de toekomst van onze club op het spel. Ik weet niet hoe het werkt bij een directielid, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om Boog en Slop o.b.v. financieel wanbeleid op straat te zetten.

Boog moet zichzelf eens 'spiegelen'. :1evil.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 10:20 pm

Even een rondvraag. Wie zou zijn financiën laten beheren door VDB of Slop?

Jij, Neef? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 10:21 pm

Even lachen met Rik vd Boog:
Het is de belangrijkste positie binnen een voetbalclub, dus we zijn zeer zorgvuldig te werk gegaan.
Martin beschikt over alle kwaliteiten die de nieuwe trainer van Ajax in onze optiek zou moeten hebben, want:

- Hij is ervaren en heeft die ervaring in binnen- en buitenland opgedaan.
- Hij heeft bij grote en minder grote clubs gewerkt en daarbij aangetoond het maximale uit zijn spelers te kunnen halen.
- Daarnaast is hij een trainer van wie is gebleken dat hij bereid is talentvolle jeugdspelers een kans te geven, wat voor ons van elementair belang is
Pak jullie lijstjes er maar bij, want dit betekent natuurlijk direct dat Frank de Boer slechts kort op de bank plaats zal nemen. Toch? :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » ma dec 06, 2010 10:30 pm

joey schreef:Even een rondvraag. Wie zou zijn financiën laten beheren door VDB of Slop?

Jij, Neef? :confused.gif:
:drecul.gif:

Ik ben zeer voorzichtig met geld van anderen. Boog, Slop en DB daarentegen...

Boog wou Jol voor 5 jaar, met z'n hele clan. Tegen een moddervet salaris. Onder Boog gaan we failliet. Iedere minuut dat die mafkees er nog zit, zakken we dieper in de shit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 10:45 pm

Niemand hier die een van deze twee heren zou inhuren als financieel adviseur?

Oké, dan gaan we een stapje verder. Hun advies is gratis. Geheel vrijblijvende financiële adviezen van de AD of de FD van Ajax. Wie hapt? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » ma dec 06, 2010 10:49 pm

:biggrin.gif:

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door MVH » ma dec 06, 2010 10:51 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Even een rondvraag. Wie zou zijn financiën laten beheren door VDB of Slop?

Jij, Neef? :confused.gif:
:drecul.gif:

Ik ben zeer voorzichtig met geld van anderen. Boog, Slop en DB daarentegen...

Boog wou Jol voor 5 jaar, met z'n hele clan. Tegen een moddervet salaris. Onder Boog gaan we failliet. Iedere minuut dat die mafkees er nog zit, zakken we dieper in de shit.
Slop moet als eerste. Die heeft ook veel geld laten verdampen. Maar ik denk dat er sowieso de komende tijd nog wel wat koppen zullen rollen. Ook VDB ja.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door thaumaturgy » ma dec 06, 2010 11:00 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef:VdBoog heeft echt niet altijd JOl zijn zin gegeven, dan hadden Rommedahl, Bouhlarouz en Pantelic ook nu bij AJAX gespeeld.
Laat dat positivisme nou eens varen en kijk er eens als realist tegen aan. 12 miljoen ontvangen voor Vermaelen en 23 miljoen verlies lijden. Waar zijn die 35 miljoen onder AD Boog gebleven? Minimaal de helft van dat bedrag is in spelers gestoken waaraan Ajax niets heeft (en in hun kapitale salarissen).

Jol hoefde maar een kik te geven en Boog stond met de knip klaar. Borsato weet dat die man niet kan rekenen, wij weten het nu ook. Hij zet de toekomst van onze club op het spel. Ik weet niet hoe het werkt bij een directielid, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om Boog en Slop o.b.v. financieel wanbeleid op straat te zetten.

Boog moet zichzelf eens 'spiegelen'. :1evil.gif:


Die 12 miljoen, waarvan 2 variabel, van Vermaelen is opgenomen in het boekjaar 2008/2009. Het grote verlies van 22,8 miljoen is van het boekjaar 2009/2010 en staat natuurlijk niet los van het beleid in de voorgaande jaren en het feit dat er geen grote transfers zijn geweest.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 4:37 pm

Niemand dus die zijn geld wil laten beheren door VDB of Slop? :confused.gif:

Serieus dan. Ik heb me de afgelopen dagen zeer verbaasd over VDB.

1) ]Iedereen weet dat Danny Blind de functie van TM ambieert.
Hoezo? Hij zou toch Jol opvolgen? :confused.gif:

2) Martin Jol moet een afscheid krijgen.

Hoezo? Sinds wanneer fêteren we trainers die de boel in de steek laten? :confused.gif:

3) Het salaris van Martin Jol wordt doorbetaald.

Hoezo? Hij is toch zelf opgestapt? Waarom zou je hem dan doorbetalen? Is VDB dom of liegt hij? :confused.gif:

4) Frank de Boer wordt trainer, want hij is een jongen van het huis, hij weet hoe Ajax in elkaar zit, enz.

Hoezo? Bij de aanstelling van Martin Jol waren heel andere dingen belangrijk. Ervaring bijvoorbeeld. Hoe ziet eigenlijk de profielschets van een Ajaxtrainer eruit? :confused.gif:

5. Ajaxleiding praat met Cruijff. Een goed onderhoud.

Hoezo? Ze waren toch 'klaar met Cruijff'? :confused.gif:


Kortom, deze kletsneus was weer lekker bezig. Hoelang duurt het nog voor iedereen ziet dat die man een hol vat is? :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33912
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Duke » vr dec 10, 2010 4:42 pm

Ik denk niet dat hij daarin veel afwijkt van andere bestuurders.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » vr dec 10, 2010 4:45 pm

Die paar knaken die ik heb zou ik ook niet door Joey willen laten beheren.Dan ben ik ze ook kwijt aan miskopen, verkeerd ingeschatte trainers enz ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 4:46 pm

Dat zal best, maar ik wil het beste voor Ajax.

Ik vind het raar gedrag. Neem dat laatste. Als je een kerel bent, blijf je bij wat je hebt gezegd. Klaar is klaar. Dan zeg je dus: als die ouwe uit Barcelona zich hier met de boel komt bemoeien, dan ben ik weg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » vr dec 10, 2010 5:24 pm

joey schreef:Dat zal best, maar ik wil het beste voor Ajax.

Ik vind het raar gedrag. Neem dat laatste. Als je een kerel bent, blijf je bij wat je hebt gezegd. Klaar is klaar. Dan zeg je dus: als die ouwe uit Barcelona zich hier met de boel komt bemoeien, dan ben ik weg.
Dat willen die twee ook.Dat het niet op de juiste manier volgens jou gaat is natuurlijk een andere zaak.Ach, misschien komt het nog wel dat men vertrekt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 5:42 pm

999 schreef:Die paar knaken die ik heb zou ik ook niet door Joey willen laten beheren.Dan ben ik ze ook kwijt aan miskopen, verkeerd ingeschatte trainers enz ..
Ik ben dan ook geen zakenman, beste Voetske.

Vind jij het normaal om een trainer door te betalen die zelf opstapt? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Khraa » vr dec 10, 2010 6:03 pm

Dat zelf opstappen is natuurlijk het verhaal dat naar buiten wordt verteld. Dat verhaal hoeft niet altijd de waarheid te zijn.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 6:08 pm

Jij denkt dat Jol ontslagen is?

Waarom zeggen ze dat dan niet? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2010 6:10 pm

joey schreef:Niemand dus die zijn geld wil laten beheren door VDB of Slop? :confused.gif:

Serieus dan. Ik heb me de afgelopen dagen zeer verbaasd over VDB.

1) ]Iedereen weet dat Danny Blind de functie van TM ambieert.
Hoezo? Hij zou toch Jol opvolgen? :confused.gif:

2) Martin Jol moet een afscheid krijgen.

Hoezo? Sinds wanneer fêteren we trainers die de boel in de steek laten? :confused.gif:

3) Het salaris van Martin Jol wordt doorbetaald.

Hoezo? Hij is toch zelf opgestapt? Waarom zou je hem dan doorbetalen? Is VDB dom of liegt hij? :confused.gif:

4) Frank de Boer wordt trainer, want hij is een jongen van het huis, hij weet hoe Ajax in elkaar zit, enz.

Hoezo? Bij de aanstelling van Martin Jol waren heel andere dingen belangrijk. Ervaring bijvoorbeeld. Hoe ziet eigenlijk de profielschets van een Ajaxtrainer eruit? :confused.gif:

5. Ajaxleiding praat met Cruijff. Een goed onderhoud.

Hoezo? Ze waren toch 'klaar met Cruijff'? :confused.gif:

Kortom, deze kletsneus was weer lekker bezig. Hoelang duurt het nog voor iedereen ziet dat die man een hol vat is? :excited.gif:
Volledig met je eens. Ineens vallen weer termen als 'opleiding' en 'doorstroming'. Uit de mond van dezelfde man die een aantal maanden terug nog toeliet dat Tainio, Mido en Ooijer werden vastgelegd. Echt, Boog geeft zichzelf volledig over aan de technische sterke man. Eerst was ie spreekbuis van MvB, daarna van Jol en nu van FdB.

Scholletje, die man. Hij en het originele scholletje moeten we lozen, dan is al een deel van de problemen weg.

Plaats reactie