De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » za dec 13, 2008 8:57 pm

Hoorde laatst van een buschauffeur dat hij steeds als hij bij een bocht de trottoirbanden niet raakte een bonus kreeg. En ook een chirurg die een bonus kreeg als hij niet vergat alle ingewanden terug te stoppen.

Hun reguliere salaris was kennelijk geen prikkel meer om hun werk gewoon uit te voeren.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41021
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 14, 2008 12:52 am

Zuidema schreef:[Op zich is die bonus een leuk idee, maar ik vind de prikkel zo te ver weg liggen. Pas na 34 wedstrijden of iets minder kunnen de spelers de beloning opstrijken. Duurt wel erg lang. Volgens mij kan je er beter bovenop blijven zitten met per wedstrijd die puntenpremie. En daar bovenop wel een bonus als de titel gepakt of de CL gehaald wordt. Heb je nog een extra prikkel in het slot van de competitie om er vol voor te gaan. En/en dus.
Ze hebben op mij als het er op aan kwam zelden de indruk gemaakt dat ze echt door het vuur gingen voor de punten of de premie. Dus per wedstrijd een fooi is kennelijk niet interessant genoeg om een stapje extra te zetten. Wat uiteraard al helemaal niet van een premie afhankelijk mag zijn.

Prima beslissing van Marco. Eerst echt een prestatie leveren en dan pas belonen.
Nil volentibus arduum

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo dec 14, 2008 12:53 am

300.000 gedeelt door 34 = een kleine €8825 en dan hoef je niet eens alles te winnen! dat is een verdomd lekkere bonus, maar één voorwaarde, Ajax moet dan wel kampioen worden. en dan snijdt het mess weer aan 2 kanten.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » zo dec 14, 2008 12:15 pm

Tot nu toe kreeg je voor een gewonnen wedstrijd dus 100 euro per minuut bovenop je salaris. Daar ren ik ook wel voor.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 15, 2008 10:01 pm

Kennedy mag alsnog weg bij Ajax
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Kennedy Bakircioglu, Dennis Rommedahl en Javier Martina hebben van Ajax te horen gekregen dat ze in de winterstop kunnen worden verkocht of verhuurd.

Kennedy Bakircioglu, Dennis Rommedahl en Javier Martina (vlnr) mogen weg bij Ajax. FOTO'S ANP
Het trio komt definitief niet voor in de toekomstplannen, zo is hen in een gesprek met de clubleiding verteld.

Van de drie aanvallers maakte Bakircioglu de laatste tijd juist weer minuten in het eerste elftal. Ajax-trainer Marco van Basten ruimde voor de Zweed in een aantal wedstrijden zelfs een basisplaats in, nadat Bakircioglu in de zomer aanvankelijk was verteld dat hij op weinig speeltijd hoefde te rekenen.

Rommedahl en Martina, de rechtsbuiten van Jong Ajax, kwamen onder Van Basten slechts sporadisch uit voor Ajax 1.

Naast het trio mag ook Vurnon Anita in januari worden verhuurd, maar in hem ziet Ajax nog volop toekomst. ,,De technische staf is tevreden over de ontwikkeling van Anita in de eerste seizoenhelft. Nu zou het goed zijn als hij die ontwikkeling wekelijks in de eredivisie kan laten zien,’’ stelt Ajax’ technisch manager Danny Blind.

Over Leonardo is nog geen beslissing genomen. De Braziliaan hoorde afgelopen zomer eveneens dat hij op weinig speeltijd hoefde te rekenen, maar Van Basten gebruikt hem inmiddels regelmatig, al dan niet als invaller die ondermeer de winnende treffer maakte in het UEFA Cup-duel met Hamburger SV.

,,We beraden ons over Leonardo,’’ stelt Blind. ,,Zeker is al dat we hem niet zomaar laten gaan als zich in de winter een club zou melden. Maar het kan ook zijn dat we proberen zijn contract open te breken. Leo heeft zich sterk teruggeknokt en maakt een prima indruk.’’

Op keepersvlak wacht Ajax ook nog met een beslissing over welke drie van de vier keepers overblijven voor de tweede seizoenshelft. Zeker is dat Maarten Stekelenburg zich in januari weer meldt na zijn blessure en dat Ajax daarnaast tevreden is over hoe Kenneth Vermeer de Oranjedoelman momenteel vervangt. Achter het duo zal Hans Vonk of Dennis Gentenaar de derde volwaardige keeper worden.

Gentenaar raakte vorige week opnieuw geblesseerd. Hij heeft een spier verrekt onder zijn oksel. Ajax zal in januari niet actief op zoek gaan naar een oplossing voor de situatie van Bruno Silva, die niet tevreden is met zijn huidige rol als wisselspeler.

Blind: ,,Silva hebben we gewoon nodig. Met Oleguer en Van der Wiel vormt hij een blokje van drie rechtsbenige verdedigers voor twee posities. Maar het is uiteraard wel zo dat ook Silva zijn prijs heeft. We zullen ons er ook weer niet voor afsluiten, mocht er een miljoenenbod op Silva worden gedaan.’’
AD

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 15, 2008 10:04 pm

Martina en Rommedahl vind ik logisch. Voor Kennedy ligt dat wat anders, want ik dacht dat MvB het daar wel in zag zitten gezien zijn minuten. Blijkbaar is hij nu dan toch opeens maar eens te licht bevonden en mag hij weg. Ga er verder vanuit dat we dus nog een vleugelspeler aantrekken, want anders is het wel erg karig.

Alhoewel...we hebben Sarpong en Urby ook nog.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 15, 2008 10:13 pm

Waarom staat Oleguer niet bij dat lijstje?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13797
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di dec 16, 2008 12:07 am

Duh, hij is net gekocht deze zomer en heeft behoudens gezondheid alles gespeeld dit seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di dec 16, 2008 1:50 am

Ik zou Kennedy gewoon erbij houden. Maar ja, het kan snel gaan bij Marco.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 16, 2008 2:00 am

ik vond kennedy in de wedstrijden deat-ie meedeed nooit de beste, niet de meest opvallende en de meest gedreven speler van 'tveld.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 16, 2008 7:52 am

Jesse schreef:Ik zou Kennedy gewoon erbij houden. Maar ja, het kan snel gaan bij Marco.
En alle kanten uit. Geen peil op te trekken.

Ik vind Kennedy niet goed genoeg. Maar dat vond ik twee maanden geleden ook al.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di dec 16, 2008 8:17 am

Jinne schreef:Duh, hij is net gekocht deze zomer en heeft behoudens gezondheid alles gespeeld dit seizoen.
Das dus niet waar heeft 2 a 3 wedstrijden aan zich voorbij laten gaan in de competitie door een blessure....

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 16, 2008 8:22 am

joey schreef:En alle kanten uit. Geen peil op te trekken.

Ik vind Kennedy niet goed genoeg. Maar dat vond ik twee maanden geleden ook al.
Van Basten ook niet. Door blessures kwam hij echter toch weer uit bij Kennedy.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 16, 2008 8:40 am

En die had opeens zijn kans gegrepen, blablabla...

Van Basten rommelt maar wat aan.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 9:15 am

Wat is de bron waarin van Basten verklaart dat Kennedy zijn kans had gegrepen?

Van Basten geeft zijn spelers vertrouwen, de enige positie waar hij nog zoekende is is de nr tien. Ik kan voor elke wedstrijd zo tien namen opschrijven die in de basis zullen staan. Heb ook al twee keer daarover een weddenschap voorgesteld, alleen wilde niemand daarop in gaan. Ik zou ze trouwens ook allebei gewonnen hebben (de laatste keer 9, maar dat was vanwege de blessure van Enoh)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 16, 2008 9:23 am

Ik wilde hem wel aangaan, hoor. Het is immers altijd maar de vraag wie er op '10' staat, waardoor je weer gaat husselen. Urby? Linkshalf, linksback, 10 of linkeraanvaller?

Van Basten geeft zijn spelers verder weinig vertrouwen, vind ik. Tenzij jij natuurlijk vindt dat je een speler al voor de rust moet gaan wisselen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 9:30 am

Als het spelbeeld of de prestatie van de speler daartoe aanleiding geven, ja hoor, waarom niet wisselen voor de rust? Ik zou beide weddenschappen hebben gewonnen, Peter. Volgende wedstrijd?
De volgende namen zijn (mits fit) zekerheidjes de laatste wedstrijden:
Vermeer
Wiel
Oleguer
Vermaelen
Vertonghen
Enoh
Lindgren
Emanuelson
Suarez
Sulejmani
Cvitanic

Wedden dat er tegen de graafschap (mits fit) zeker tien uit dit rijtje spelen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 16, 2008 9:41 am

Dan houdt het op. Als jij wisselen voor rust een teken van vertrouwen vindt, dan is het einde zoek.

Maar jij vindt dus ook dat als de zelfde namen spelen er een teken van vastigheid is? Ik wil wel een keer een vast patroon zien. Vaste posities. Mijn voorbeeld van Urby geeft aan dat dat er niet in zit.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di dec 16, 2008 9:45 am

Van Basten is op een aantal plekken nog zoekende. Wat is daar precies het probleem van? Lijkt mij beter dan iemand stug op een positie blijven zetten waar hij niet het beste tot zijn recht komt?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 9:45 am

Nee, het is geen teken van vertrouwen nee. Maar het zijn profs bij een topclub. Iedereen kan wel eens een mindere dag hebben, of het team kan op een bepaald moment meer hebben aan een ander type. Moeten ze maar mee leren omgaan, het is geen gezelligheidsclubje.

Ik vind constant dezelfde namen inderdaad een teken van vastigheid ja. In ieder geval geen bewijs dat er met spelers wordt gesold. Emanuelson heeft inderdaad een aantal posities bezet; in het begin van het seizoen heeft van Basten flink moeten zoeken, mede door blessures. Nu beperkt het zoeken zich feitelijk alleen nog tot de nr tien positie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 16, 2008 9:47 am

El Clavo schreef:Van Basten is op een aantal plekken nog zoekende. Wat is daar precies het probleem van? Lijkt mij beter dan iemand stug op een positie blijven zetten waar hij niet het beste tot zijn recht komt?
Urby wordt anders wel op posities gezet waar hij niet kan spelen. Linkshalf mag hij het nu weer proberen (en verzuipen). Een ieder weet dat hij daar niet kan spelen, maar vBasten is inderdaad nog zoekende. Het is ook pas december, dus who cares.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di dec 16, 2008 9:51 am

Ik zie Urby liever als linkshalf dan als linksback of linksbuiten eerlijk gezegd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 9:58 am

Peter schreef:
El Clavo schreef:Van Basten is op een aantal plekken nog zoekende. Wat is daar precies het probleem van? Lijkt mij beter dan iemand stug op een positie blijven zetten waar hij niet het beste tot zijn recht komt?
Urby wordt anders wel op posities gezet waar hij niet kan spelen. Linkshalf mag hij het nu weer proberen (en verzuipen). Een ieder weet dat hij daar niet kan spelen, maar vBasten is inderdaad nog zoekende. Het is ook pas december, dus who cares.
Nee hoor, dat was een oplossing uit nood. Enoh én Gabri waren geblesseerd. Anders had Enoh ongetwijfeld rechtshalf gestaan en Lindgren linkshalf

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 16, 2008 10:06 am

LucaS schreef:Wat is de bron waarin van Basten verklaart dat Kennedy zijn kans had gegrepen?
http://ajax.nieuwslog.nl/article/ajax_5 ... nnedy.html

Van Basten geeft zijn spelers vertrouwen, de enige positie waar hij nog zoekende is is de nr tien.
Mwah, hij rommelt flink aan. Wat te denken van de situatie van Leonardo? Eerst moest hij weg, nu overwegen ze zijn contract open te breken. Bijvoorbeeld. En Leonardo is geen 10.

Siem de Jong stond tegen NAC stijf van de zenuwen, maar wat wil je ook? Hij weet dat als hij niet meteen goed presteert, dat het dan weer gedaan is voor hem de komende tijd. Vraag maar aan Martina.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 10:18 am

joey schreef:
LucaS schreef:Wat is de bron waarin van Basten verklaart dat Kennedy zijn kans had gegrepen?
http://ajax.nieuwslog.nl/article/ajax_5 ... nnedy.html
Niet erg overtuigend. Er staat in ieder geval niet dat Kennedy zijn kans heeft gegrepen en dat zijn situatie veranderd is.

Mwah, hij rommelt flink aan. Wat te denken van de situatie van Leonardo? Eerst moest hij weg, nu overwegen ze zijn contract open te breken. Bijvoorbeeld. En Leonardo is geen 10.
Nee hoor, ook in de zomer is gezegd dat hij niet weg moest. Hij heeft van Basten inmiddels wel overtuigd. En terecht lijkt me.
Siem de Jong stond tegen NAC stijf van de zenuwen, maar wat wil je ook? Hij weet dat als hij niet meteen goed presteert, dat het dan weer gedaan is voor hem de komende tijd. Vraag maar aan Martina.
Tja, het is een topploeg, als je daarmee niet om kan gaan hoor je niet in de top thuis.

Plaats reactie