Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door brigade zuid » do apr 16, 2009 3:20 pm

Zo'n finale hoort wel in Amsterdam vind ik. Ik bedoel als het in Frankrijk gehouden wordt speel je het ook in Parijs en niet in Bordeaux en als het in Engeland gehouden wordt speel je het in Londen en niet in Birmingham ofzo.

Lionel
Berichten: 47418
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » do apr 16, 2009 5:49 pm

Een nieuw stadion wat lijkt op Wembley ofzo...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Jeroen126 » za apr 18, 2009 12:09 am

17/4/2009 - Tal van nieuwe snufjes in nabije toekomst in Arena
(Gepost door RvN)

Via het 'smart stadium' concept waar de ArenA aan bouwt, moeten er in de nabije toekomst tal van nieuwe snufjes komen. ArenA-directeur Markerink daarover in De Telegraaf: 'Met je mobiele telefoon kun je vanuit je luie stoel binnen nu en drie jaar alles regelen. Niet alleen kan je een ticket bestellen, ook kun je een plekje in één van de restaurants reserveren evenals een parkeerplaats. En ga je met vier vrienden, dan kun je ook vijf Ajax-shirts bestellen of andere merchandisingspulletjes. Vanzelfsprekend kun je met de telefoon ook betalen en de slagboom van je parkeerplek openen door ’m voor een lezer te houden. Daarbij komen wij veel van klanten te weten en kunnen we op die manier goede klanten belonen met prijzen. Een loyaltysysteem zoals airmiles bijvoorbeeld. De mogelijkheden zijn legio.'
Bron: AN.


Gadverdamme, wat een verschrikkelijke vent, en wat een verschrikkelijk idee. Stik lekker in je kutkaviaar en je tyfus airmiles. Ga je heel snel ergens anders heen. Alsjeblieft zeg.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Khraa » za apr 18, 2009 12:47 am

Allemaal zooi waar ze geld aan verdienen. Geen echte klantvriendelijkheid....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Jesse » za apr 18, 2009 3:03 am

Wat is nou precies het probleem?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Ronald! » za apr 18, 2009 9:12 am

Een gebrek aan voetbalsucces.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Aristides » zo apr 19, 2009 12:47 am

Ronald! schreef:Een gebrek aan voetbalsucces.
Kan dat niet per mobieltje worden geregeld???????? Toch maar wat Chinese "makelaars" inschakelen? :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Thom » zo apr 19, 2009 9:40 am

T.a.v 666:

message_die() was called multiple times. This isn't supposed to happen. Was message_die() used in page_tail.php?

is dit je nachtmerriescenario? Was benieuwd, maar kreeg bovenstaande...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Toppie » di apr 21, 2009 12:10 pm



Supporters: hoeken en gracht Arena moeten dicht


Hier volgt een verbouwingsadvies van architectenbureau Ajax Life Inc. GmbH NV. Arena-directeur Markerink opgelet: de meest trouwe bezoekers van uw evenemententempel nemen namelijk genoegen met dichte hoeken en een dichte gracht. Niets meer en niets minder. Dit blijkt uit intensief onderzoek dat de afgelopen dagen is verricht op Ajaxlife.nl. Van de ondervraagden meende maar liefst 47 procent (1407 stemmen) dat dichte hoeken en een dichte gracht afdoende zijn om tot een fijn stadion te komen. Neem het mee in uw overwegingen, het advies is vanzelfsprekend gratis en voor niets. Zo zijn wij bij Ajax Life...

Overige percentages
Ruim een kwart (27 procent) ziet een stadion voor 85.000 personen wel zitten. Elf procent van de bezoekers die de poll invulden, willen het helemaal rigoureus aanpakken. Die zeggen zonder schroom: niks verbouwen, platgooien. Eenzelfde percentage was er voor het simpele -maar nog steeds uitgevoerde- plan om de stoeltjes eens rood en wit te maken. Twee procent opteert om het dak eraf te halen. 52 bezoekers (twee procent) vinden het goed zoals het is.
Idd platgooien die UFO en een stadion bouwen met sfeer en met een goede grasmat zonder licht techniek

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Kowalczyk » di apr 21, 2009 1:09 pm

Jeroen427 schreef:
17/4/2009 - Tal van nieuwe snufjes in nabije toekomst in Arena
(Gepost door RvN)

Via het 'smart stadium' concept waar de ArenA aan bouwt, moeten er in de nabije toekomst tal van nieuwe snufjes komen. ArenA-directeur Markerink daarover in De Telegraaf: 'Met je mobiele telefoon kun je vanuit je luie stoel binnen nu en drie jaar alles regelen. Niet alleen kan je een ticket bestellen, ook kun je een plekje in één van de restaurants reserveren evenals een parkeerplaats. En ga je met vier vrienden, dan kun je ook vijf Ajax-shirts bestellen of andere merchandisingspulletjes. Vanzelfsprekend kun je met de telefoon ook betalen en de slagboom van je parkeerplek openen door ’m voor een lezer te houden. Daarbij komen wij veel van klanten te weten en kunnen we op die manier goede klanten belonen met prijzen. Een loyaltysysteem zoals airmiles bijvoorbeeld. De mogelijkheden zijn legio.'
Bron: AN.


Gadverdamme, wat een verschrikkelijke vent, en wat een verschrikkelijk idee. Stik lekker in je kutkaviaar en je tyfus airmiles. Ga je heel snel ergens anders heen. Alsjeblieft zeg.
Waarvan akte.

Stuur mij maar een sms'je zodra al die onzin weer is afgeschaft. Kom ik dan wel weer es kijken.

Meneer Markerink: ga weg.

K.
Still alive...

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Neefkens » wo apr 22, 2009 11:25 am

Het deels dichtbouwen van de gracht voor extra zitplaatsen lijkt me een prima plan.
Ik heb eens helemaal vooraan gezeten op zo'n "grachtplaats" bij Oranje-Italië (ja, die met die gemiste strafschoppen bij het EK in 2000). Dat was een prima plaats, lekker dicht bij het veld.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Toppie » wo apr 22, 2009 11:38 am

Neefkens schreef:Het deels dichtbouwen van de gracht voor extra zitplaatsen lijkt me een prima plan.
Ik heb eens helemaal vooraan gezeten op zo'n "grachtplaats" bij Oranje-Italië (ja, die met die gemiste strafschoppen bij het EK in 2000). Dat was een prima plaats, lekker dicht bij het veld.
Misschien tot aan de dugout dan kan je je vriend nog eens vertellen hoe het wel moet :smallgrin.gif:

Donkey Shot

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Donkey Shot » wo apr 22, 2009 12:06 pm

Neefkens schreef:Het deels dichtbouwen van de gracht voor extra zitplaatsen lijkt me een prima plan.
Ik heb eens helemaal vooraan gezeten op zo'n "grachtplaats" bij Oranje-Italië (ja, die met die gemiste strafschoppen bij het EK in 2000). Dat was een prima plaats, lekker dicht bij het veld.
mooie rolstoelenplek.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Neefkens » wo apr 22, 2009 12:19 pm

Zeker, je ziet alles echt perfect. Zullen we er dan alvast maar eentje reserveren? :ajaxsmiley.gif:

Donkey Shot

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Donkey Shot » wo apr 22, 2009 1:02 pm

ja het stoeltje neem ik zelf wel mee! hoewel 90 minuten naast een vloekende voetske zitten? :00001595.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Neefkens » wo apr 22, 2009 1:53 pm

:ajaxsmiley.gif:
Wil voetje ook mee dan? :smallgrin.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Scherrer » zo mei 17, 2009 10:48 pm

Michael van Praag zegt in Studio Voetbal dat de Arena op korte termijn naar 60.000 toeschouwers gaat. Hij zegt het zonder enig voorbehoud en lijkt er erg zeker van te zijn. Opvallend nieuws toch, want voor zover ik op de hoogte was, waren er alleen nog maar vage plannen omtrent dit onderwerp.
***

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Vedette-10- » di mei 19, 2009 11:09 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Kowalczyk » di mei 26, 2009 12:00 pm

Vedette-10- schreef:Ik geloof er wel in dat Ajax dat stadion zou vullen. Waarom zou Feyenoord wel daar naartoe kunnen overgaan en Ajax niet? Wij zijn de grootste!
Wil je dat zo graag dan, de grootste zijn...?

Stél dat Ajax inderdaad 25.000 mensen méér gaat trekken dan nu, in dat nieuwe stadion (ik moet het nog zien, maar stél). Wat denk je dat dat voor volk zal zijn, die nieuwe aanwas?

We hebben wel genoeg tribunevulsel dat niets bijdraagt aan de Ajax-sfeer, maar wél bereid is als kritiekloos klapvee te fungeren wanneer Ajax er weer eens een soepzooitje van maakt.

Denk niet dat ik er gelukkiger van ga worden, zo'n groter stadion. Hoeken dichtmaken en grachten 'dempen' vind ik dan weer wél een goed plan. Maar meer hoeft van mij niet.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door brigade zuid » di mei 26, 2009 12:07 pm

Van mij hoeft zo'n stadion ook niet per se vol te zitten. Stel ze gaan uitbreiden naar 85.000 dan vind ik het prima als er 'maar' 60.000 zitten, dan kun je tenminste ook nog eens op je gemakje 4 kaarten naast elkaar kopen als je eens wat extra mensen mee wilt nemen, dat is nu nagenoeg onmogelijk voor een competitiewedstrijd.

Maar ik vind het ook prima hoor als ze gewoon alleen de grachten dichtgooien en de hoeken, dan zullen ze op 60.000 uitkomen ofzo.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Vedette-10- » di mei 26, 2009 12:09 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Kowalczyk » di mei 26, 2009 12:15 pm

Vedette-10- schreef:Maar wat blijft er sowieso op dit moment over van het kunstzinnige, superieure, speciale Ajax? Het eind lijkt zoek. Daarom ben ik het met jou eens dat uitbreiding wellicht niet goed is voor de club, zeker in deze tijd.
Exact. Sportief gezien (qua pure voetbalreputatie) verschrompelen de naam en faam van Ajax al tien jaar waar we bij staan. Dat proces is nu vrijwel voltooid. De bijzondere klank is er bijna geheel van af. In Europa wordt nog met een zekere bewondering over het verleden gesproken, maar is ondertussen geen club meer écht bang voor ons. In Nederland zijn we al een stap verder: hier zijn we echt het lachertje. Zeg Ajax - en je krijgt hoon.

Kortom: qua naam en faam is de kaalslag voltooid en zijn we terug bij af. Ik heb er gewoon geen lekker gevoel bij dat alles bij deze club groter en poeneriger moet, terwijl de sportieve prestaties en de reputatie daar al tien jaar ver bij achter blijven. Die spagaat wordt steeds extremer (en het wordt steeds lastiger om nog op te staan) - en daar ga je op zeker moment de tol voor betalen. Dan klapt de bodem er onderuit en heb je écht een probleem.

Het is nu al zo dat de prestaties van Ajax (geen CL-deelname, geen titels, weinig tv-geld, etc.) onvoldoende zijn om de financiële huishouding te laten kloppen. Het is al jaren zo dat Ajax spelers móet verkopen om het huishoudboekje acceptabel te houden. En omdat er altijd spelers worden verkocht, loop je weer titels mis - en plaats je je niet voor de CL. In die spiraal zitten we al een paar jaar en het is echt onvermijdelijk dat je dat ook gaat terugzien in de bezoekersaantallen. Tot dusver niet, maar op zeker moment gaan mensen er een punt achter zetten en nemen ze geen seizoenkaart meer. Dat moment zou deze zomer kunnen komen (recessie, onsympathieke prijsverhoging, etc.), maar misschien ook niet. Het zit echter wel in de pijplijn.

En je gaat het zien aan de sponsordeals. Aegon en Adidas gaan de huidige contracten zeer zeker níet op dezelfde voorwaarden verlengen als Ajax niet als de sodemieter prijzen gaat pakken. Maar prijzen pakken is lastig als je Klaas-Jan Huntelaar gaat verkopen, terwijl je eindelijk weer eens lekker meedeed bij de winterstop (geen traditionele december-implosie gehad). En nu, aan het eind van de rit, moeten we constateren dat Ajax tóch verlies gaat draaien, ondanks de verkoop van Huntelaar.

We zitten in een heel gevaarlijke spiraal, wat dat betreft. Ajax leunt heel erg op z'n merkwaarde, maar die kalft af - en met de huidige financiële huishouding is het zo lastig om de eindjes aan elkaar te knopen dat gedwongen spelersverkopen nieuwe successen in de weg zullen staan. Die spiraal moet doorbroken worden en ik denk dat je een enorm risico neemt wanneer je die financiële huishouding maar blijft oppompen, terwijl het sportieve fundament daaronder steeds dunner wordt.

Daarom: probeer eerst met je huidige stadion en begroting de zaak maar weer eens (sportief) aan de praat te krijgen. Pas als je weer een succesvolle club bent, kun je verantwoord over verdere expansie gaan praten. Nu is expansie in feite gebakken lucht; het implosiegevaar neemt toe.

K.
Still alive...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Vedette-10- » di mei 26, 2009 12:18 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47418
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » di mei 26, 2009 1:30 pm

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er een derde ring bijkomt.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Michael_B » di mei 26, 2009 1:34 pm

? Krijgen we dit nu ook al op AjaxTalk?

Bron vermelden aub.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie