Met belichting eindelijk een goed veld?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door brigade zuid » do apr 02, 2009 11:12 am

Omdat de Arena de eerste in zn soort was.. degene die daarna gebouwd zijn hebben allemaal rekening kunnen houden met de minpunten. Jammer hoor van die Arena.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door joey » do apr 02, 2009 11:15 am

Klopt. En die gracht is een drama. Juichende spelers moeten oppassen dat ze niet naar beneden donderen.
Ze hebben aan alles gedacht, behalve aan hoe het voor de supporters zou zijn. De F-side werd zelfs uit elkaar gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Jöhnk » do apr 02, 2009 11:36 am

Gisteren gingen er al een stuk minder spelers onderuit. Zal ook wel iets met schoeisel te maken hebben. Veel spelers trekken nog net niet hun bergschoenen aan als ze in de ArenA moeten spelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door 999 » do aug 06, 2009 12:30 am

Arena-veld nu bij de besten van Nederland

Waar er jaren geklaagd werd over het slechte veld, lijkt dit probleem nu verholpen. Sinds Marco van Basten de inmiddels wereldwijd beroemde rozenkweker met zijn belichtingssysteem binnenhaalde, werd het veld steeds beter. De lampen zouden het tekort aan daglicht compenseren. In een verkiezing van Voetbal International voor het beste voetbalveld van Nederland eindigde het veld in de Arena op de vierde plaats. Gedurende het gehele seizoen gaven aanvoerders punten aan de diverse velden. Gezien het feit dat Ajax pas gedurende het afgelopen seizoen aan de slag ging met het systeem, geeft dat aan dat het lek voor wat betreft het veld boven lijkt.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Pride of Amsterdam » do aug 06, 2009 12:50 am

Moet zeggen dat ik het laatst wel knap vond dat er een (op het oog) goede mat lag terwijl er binnen 3 dagen 5 wedstrijden op werden gespeeld.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 06, 2009 8:12 am

Ik ben benieuwd of er nu ook minder blessures optreden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Arwin » do aug 06, 2009 2:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben benieuwd of er nu ook minder blessures optreden.
De ondergrond blijft van beton...

Onze spelers raken trouwens voornamelijk geblesseerd tijdens trainingen, welke niet in ArenA plaatsvinden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Duke » do mar 22, 2012 4:20 pm

VVCS veldencompetitie: een Eredivisie update
Donderdag 15 maart 2012

De Eredivisie is alweer gevorderd tot de 26ste speelronde. Wekelijks ontvangt Danny Hesp per sms van de aanvoerders hun beoordeling. De aanvoerders kunnen een keuze maken uit de volgende beoordelingen: 1 slecht, 2 redelijk, 3 goed, 4 heel goed en 5 topveld. De hoogste tijd om weer eens te gaan kijken hoe de velden er bijliggen in Nederland.

De grootste verrassing is dat FC Twente voor het eerst de koppositie heeft ingenomen. De aanvoerders beoordelen het veld in De Grolsch Veste tot nu toe als beste veld. Feyenoord is daarentegen gezakt naar de vijfde positie, een ongebruikelijk lage rangschikking. Het veld van Ajax is bezig met een opmars en heeft nog nooit zo hoog gestaan. Complimenten aan de greenkeepers aldaar. De strijd om de VVCS veldencompetitie kampioensschaal is echter nog lang niet gestreden. Het verschil tussen de velden in de top 4 bedraagt niet meer dan 0.08, een minimaal verschil dus.

De tussenstand tot de 26ste speelronde:

Eredivisie:
1 Fc Twente
2 Ajax
PSV
4 AZ
5 Feyenoord
6 NAC Breda
7 SC Heerenveen
8 Vitesse
9 Roda JC Kerkrade
10 FC Utrecht
11 NEC
12 ADO Den Haag
13 RKC Waalwijk
14 De Graafschap
15 VVV-Venlo
16 FC Groningen
17 Excelsior
18 Heracles Almelo
www.vvcs.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Duke » di jun 19, 2012 2:48 pm

Ajax beste veld Eredivisie 2011/2012

Het veld van Ajax is door de aanvoerders van alle achttien clubs verkozen tot beste veld van de eredivisie. De Amsterdamse club heeft gedurende het seizoen 2011/2012 volgens de aanvoerders wekelijks de beste grasmat weten te realiseren.

Net als in de Jupiler League is de kwaliteit van de velden in de Eredivisie licht verbeterd ten opzichte van vorig seizoen. Het nieuwe gemiddelde is 3.01, waar dat 2.99 was. De grasvelden worden gemiddeld beoordeeld met 3.19, de kunstgrasvelden met 1.56. Tien clubs hebben dit jaar een betere beoordeling weten te realiseren en 7 zijn in de min gedoken. Positieve uitschieters zijn Vitesse, FC Twente en uiteraard winnaar Ajax. FC Groningen maakte daarentegen een vrije val en staat nu samen met De Graafschap te boek als slechtste grasveld. De kunstgrasvelden van Excelsior en hekkensluiter Heracles Almelo worden nog steeds door de aanvoerders als slechtst beoordeeld.

Uitslag VVCS veldencompetitie Eredivisie 2011/2012

1. Ajax 4.35
2. PSV 4.29
3. FC Twente 4.12
4. Feyenoord 4.06
5. AZ 3.9
6. SC Heerenveen 3.35
7. NEC Nijmegen 3.24
8. NAC Breda 3.18
9. Vitesse 3.05
10. Roda JC 2.94
11. ADO Den Haag 2.82
12. RKC Waalwijk 2.71
13. FC Utrecht 2.65
14. VVV Venlo 2.35
15. De Graafschap 2.06
FC Groningen 2.06
17. Excelsior 1.59
18. Heracles Almelo 1.53
www.vvcs.nl

:biggthumpup.gif:

Die Cruijff toch. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Thijs » di jun 19, 2012 3:15 pm

ArenA-directeur Henk Markerink is erg trots met de beoordeling. ,,Wij zijn zeer trots dat in de ArenA beste grasmat ligt van de Eredivisie 2011-2012. Alle inspanningen en investeringen van de afgelopen jaren maken dat het veld in topconditie is. Samen met Ajax hebben wij hier hard aan gewerkt. Deze grasprijs is een fantastische kroon op het werk. Het voelt als het winnen van de Champions League.’’
Ja, zo voelt het precíes! :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Arthur » di jun 19, 2012 3:22 pm

Wanneer komt de DVD uit?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Cruijff » di jun 19, 2012 3:28 pm

Ze mogen van mij ook eens een keer onderzoeken op welk veld de meeste spelers geblesseerd raken, volgens mij is dit op het Arena veld een significant hoger aantal dan in andere stadions. Zijn jullie weleens op het veld geweest? Het was 10 jaar lang kneiterhard en voelt nog steeds heel onnatuurlijk aan. Ook Joris Mathijsen liep in de voorbereiding die blessure weer uitgerekend in de Arena op. Ajax had afgelopen seizoen met afstand de meest gevulde ziekenboek... en niet alleen vorig seizoen was bij Ajax het aantal blessures flink hoger dan bij andere clubs.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Iniesta » di jun 19, 2012 8:22 pm

Joris had een hamstring blessure, lijkt me weinig relatie hebben met een hard veld.
Verder is de beoordeling van spelers, die zullen een te hard veld ook meenemen in hun oordeel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Marillion » di jun 19, 2012 8:27 pm

Dat kunstgras van tegenwoordig is het toch nog niet helemaal geloof ik... :smallgrin.gif:

Het veld van de Arena heb ik nooit van dichtbij gezien. Wel dat van De Meer en daarna is alles natuurlijk minder. Al was het alleen vanwege het gevoel dat je daar gratis bij kreeg.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Cruijff » di jun 19, 2012 10:05 pm

In De Meer was het inderdaad een biljartlaken, nog beter dan het Eindhoven of Rotterdam wanneer dan ook geweest is.
Iniesta schreef:Joris had een hamstring blessure, lijkt me weinig relatie hebben met een hard veld.
Verder is de beoordeling van spelers, die zullen een te hard veld ook meenemen in hun oordeel.
Even goed lezen, de eerste 10 jaar was het te hard, sinds 2006 niet meer. Wel is de kwaliteit van het Arena veld erg wisselvallig. In deze tijd van het jaar zou het prima moeten zijn (ook in april en mei is er op de Arena matten weinig aan te merken) maar dan krijgen we helaas weer De Toppers, Sensation en 45.000 liter bier en cola over de overkapping die op de mat ligt. Het veld gaat er daarna ook uit en elk seizoen moeten we dokken en opnieuw beginnen. Ook belachelijk dat Ajax altijd de matten betaalt en niet die winstgevende evenementen die onze mat verwoesten.

Welke omstandigheid Mathijsen die hamstring verrekking heeft bezorgd komen we niet zo snel te weten, maar de klimaatomstandigheden waaronder Ajax thuiswedstrijden speelt zijn niet zoals ze door de Heer zijn bedoeld. Weliswaar nooit regen op het bolletje, maar als het dak dicht is wel altijd schommelingen in de vochtigheidsgraad en spelers die het na 70 minuten meestal niet meer trekken.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Lionel » di jun 19, 2012 10:58 pm

Betaalt Ajax voor het gras?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Marillion » di jun 19, 2012 11:00 pm

Ik verwacht dat de Arena dat moet betalen. Ajax is toch geen eigenaar?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Cruijff » di jun 19, 2012 11:17 pm

Ik weet niet of de afspraken of huurcontracten de laatste jaren nog gewijzigd zijn, maar in ieder geval kan ik je vertellen dat tussen 1996 en 2003 het er in de praktijk in op neerkwam dat Ajax de financiële consequenties van al die grasmatten voor de kiezen kreeg. Gelukkig vervingen we die mat in die periode slechts 41 keer.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Toppie » wo jun 20, 2012 7:27 am

We zijn toch al 2 jaar het beste op het veld :smallgrin.gif:

BTW wordt deze mat nog dan na de toppers en weet ik veel sensation white etc nog vervangen ?? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Cruijff » wo jun 20, 2012 11:16 am

Ja uiteraard wordt de ie dan vervangen. Er staan verschillende avonden duizenden mensen op te springen. Vervolgens is die mat volledig naar de kloten. Ik geloof dat men de grasmat er daarom al uithaalt voordat die evenementen beginnen. Helaas is het met het Arena gras zo dat het daarna niet meer aanhecht, we hebben geen systeem à la Vitesse dat je de mat naar buiten kunt rollen en daarna weer terug. Na elke zomerstop komt er dus 'gewoon' weer een nieuwe.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door InnerHarbour » wo jun 20, 2012 12:38 pm

Vanmorgen die directeur gehoord bij Everts staat op, die man praat slecht zeg, maar goed, zijn opmerking “we komen van ver” kan je gerust tot de understatement van de maand beschouwen. Verder vertelde hij dat er na de laatste wedstrijd aliminium platen op het gras komen te liggen tot eind juli waarna er een nieuwe mat inkomt. Blijkbaar hebben ze voor de eerste competitie wedstrijd de zaakjes zo met die nieuwe mat voor elkaar.
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Arthur » wo jun 20, 2012 1:01 pm

Cruijff schreef:Ja uiteraard wordt de ie dan vervangen. Er staan verschillende avonden duizenden mensen op te springen. Vervolgens is die mat volledig naar de kloten. Ik geloof dat men de grasmat er daarom al uithaalt voordat die evenementen beginnen. Helaas is het met het Arena gras zo dat het daarna niet meer aanhecht, we hebben geen systeem à la Vitesse dat je de mat naar buiten kunt rollen en daarna weer terug. Na elke zomerstop komt er dus 'gewoon' weer een nieuwe.
Het was wel de bedoeling om het gras in bakken naar buiten te halen na elke wedstrijd, maar later bleek dat niet door de openingen van de Arena te passen. Eigenlijk had de rekening voor al die grasmatten gemoeten naar degene die daar verantwoordelijk voor was.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Nihad » wo jun 20, 2012 10:41 pm

Het helpt natuurlijk ook wel dat verschrikkelijke Admirals niet meer het veld verragen tijdens zo'n wedstrijd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Met belichting eindelijk een goed veld?

Bericht door Cruijff » do jun 21, 2012 8:10 am

Toch vind ik het wel lullig voor die gasten dat het hele team opgeheven is, een neef van mij maakte juist net deel uit van de selectie van de Amsterdam Admirals in het jaar dat ze ermee stopten. Zoals Ajax supporter 'Gekke Eddy' ooit over ze zei: "Ze maken ons gras kapot en er komt maar een paar duizend man naar kijken, waarom gaan ze niet naar het Olympisch Stadion die Admiraals?"

Plaats reactie