Lichtpuntjes...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Lichtpuntjes...

Bericht door joey » ma sep 22, 2008 8:43 pm

Geknipt en geplakt uit: Oleguer Presas



Thomas schreef:Vertel eens iets positiefs over Ajax, Joey.
Prachtige club, prachtig shirt, prachtige geschiedenis. :headbang.gif:


Ajax is mijn club en zal dat altijd blijven. Ajax zit in mijn hart. Daarom doet het zoveel pijn.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 8:45 pm

Je doet alsof de teloorgang van Ajax onder Van Basten is ingezet. Er gebeuren weldegelijk ook goede dingen onder Van Basten. Zoals het puinruimen. Dan ga ik dus echt niet de moeite doen om daar weer allerlei negatieve dingen achter te zoeken. Dan ben ik blij dat al die prutspelers van Van Geel en Ten Cate zijn opgerot.

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma sep 22, 2008 8:46 pm

De grens tussen haat en liefde is heel dun. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 22, 2008 8:53 pm

Thomas schreef:Je doet alsof de teloorgang van Ajax onder Van Basten is ingezet.

Hoe kom je daar nou weer bij? Ik wijs juist al jaren en jaren op het feit dat Ajax een wanbeleid voert. Het moet niet gekker worden.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 8:54 pm

Ik heb je onder Ten Cate anders nog niet een derde van de negatieve posts zien neerkalken hoor. Vandaar mijn interpretatie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 22, 2008 8:55 pm

Trainers komen, trainers gaan, maar het slechte beleid blijft.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 22, 2008 9:21 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 22, 2008 9:22 pm

InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
InnerHarbour schreef:Ik zie dat het weer een feestdag is voor de azijnzeikers.
Kom jij dan maar even door met het feestnieuws voor optimisten van vandaag!
Der is zat positiefs te zien binnen Ajax, ga der maar eens rustig over nadenken, tip: je moet het wel willen zien, voor vele hier is kankeren veel leuker.
Ik zie het niet; daarom vroeg ik: kom eens door met het positieve nieuws! Maar dat doe je niet!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 22, 2008 9:24 pm

Je ziet niets positiefs in de laatste maanden?
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 22, 2008 9:25 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma sep 22, 2008 9:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Kom jij dan maar even door met het feestnieuws voor optimisten van vandaag!
Der is zat positiefs te zien binnen Ajax, ga der maar eens rustig over nadenken, tip: je moet het wel willen zien, voor vele hier is kankeren veel leuker.
Ik zie het niet; daarom vroeg ik: kom eens door met het positieve nieuws! Maar dat doe je niet!
Thanks for making my point.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 22, 2008 9:37 pm

LucaS schreef:Je ziet niets positiefs in de laatste maanden?
Eigenlijk niet.

De afgelopen maanden is het Coronelrapport te vroeg uitgelekt, werd Fontein ten onrechte als de "lekker" gekruisigd, liep Cruijff weg, vraag ik me af wat er gebeurt met de bevindingen van het Coronelrapport, zie ik een onervaren clubcoach binnenkomen die zijn eigen assistentcoaches kiest (in weerwil van voornoemd rapport), wordt al maandenlang gespeculeerd over wie de nieuwe AD wordt en is zelfs Peter R. de Vries in beeld (geweest), roepen een aantal wanhopigen (waaronder ondergetekende) dat er nu toch écht verdedigers moeten komen, maar komen ze niet, worden er bijzonder veel miljoenen uitgegeven aan spelers die vervolgens niet of nauwelijks worden opgesteld door blessures of omdat de coach vindt dat ze niet genoeg body hebben, hebben we het landskampioenschap op 1 punt gemist, worden dus 2e in de competitie, maar spelen we geen voorronde CL omdat we door Twente zijn uitgeschakeld, verliezen we in de voorbereiding verdacht veel wedstrijden tegen soms toch niet al te sterke tegenstanders, beginnen we het seizoen met een nederlaag en hebben we na 3 wedstrijden meer punten verloren (5) dan we hebben gehaald (4) en hebben we alweer in twee van de drie competitiewedstrijden de traditionele 2 tegengoals gekregen. Ja, we winnen wel van Borac, maar dat blijkt niveautje eerste divisie te zijn en zelfs die plioeg weet ons na rust nog odner druk te zetten (en te scoren). En goed voetbal? Een beetje automatismen? Naar voren druk zetten? Er is zelfs geen glimp van op te vangen. Momentenvoetbal door oplevingen van met name Suarez moeten ons redden.

Meer weet ik niet te verzinnen. Help me out.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 22, 2008 9:40 pm

Wat een azijnzeiker ben jij, Weekend Cees! :aai.gif: :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 22, 2008 9:42 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 9:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
LucaS schreef:Je ziet niets positiefs in de laatste maanden?
Eigenlijk niet.

De afgelopen maanden is het Coronelrapport te vroeg uitgelekt, werd Fontein ten onrechte als de "lekker" gekruisigd, liep Cruijff weg, vraag ik me af wat er gebeurt met de bevindingen van het Coronelrapport, zie ik een onervaren clubcoach binnenkomen die zijn eigen assistentcoaches kiest (in weerwil van voornoemd rapport), wordt al maandenlang gespeculeerd over wie de nieuwe AD wordt en is zelfs Peter R. de Vries in beeld (geweest), roepen een aantal wanhopigen (waaronder ondergetekende) dat er nu toch écht verdedigers moeten komen, maar komen ze niet, worden er bijzonder veel miljoenen uitgegeven aan spelers die vervolgens niet of nauwelijks worden opgesteld door blessures of omdat de coach vindt dat ze niet genoeg body hebben, hebben we het landskampioenschap op 1 punt gemist, worden dus 2e in de competitie, maar spelen we geen voorronde CL omdat we door Twente zijn uitgeschakeld, verliezen we in de voorbereiding verdacht veel wedstrijden tegen soms toch niet al te sterke tegenstanders, beginnen we het seizoen met een nederlaag en hebben we na 3 wedstrijden meer punten verloren (5) dan we hebben gehaald (4) en hebben we alweer in twee van de drie competitiewedstrijden de traditionele 2 tegengoals gekregen. Ja, we winnen wel van Borac, maar dat blijkt niveautje eerste divisie te zijn en zelfs die plioeg weet ons na rust nog odner druk te zetten (en te scoren). En goed voetbal? Een beetje automatismen? Naar voren druk zetten? Er is zelfs geen glimp van op te vangen. Momentenvoetbal door oplevingen van met name Suarez moeten ons redden.

Meer weet ik niet te verzinnen. Help me out.
Ik ga de negatieve dingen die jij noemt en waar ik het niet mee eens ben niet weerleggen, maar wil wel een aantal positieve dingen noemen:

- Aankoop Sulejmani. Topspeler. Nu al belangrijk.
- Aankoop Aissati. Nu nog opstellen.
- Aankoop Cvitanich. Ajax anticipeert eens.
- Doorschuiven Sarpong.
- Het vertrouwen in Van der Wiel.
- Minder lange ballen van achteruit.
- Lozen prutspelers uit periode Van Geel/Ten Cate.
- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
- Creëren vele kansen tegen Roda. Het spel was nog niet goed, maar ik heb Ajax al een jaar niet zoveel kansen zien scheppen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma sep 22, 2008 10:19 pm

Dat je dat allemaal gaat uitleggen, kon Cees ook wel verzinnen, maar zoals ik al eerder schreef, je moet het wel willen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 22, 2008 10:23 pm

Thomas schreef:- Aankoop Sulejmani. Topspeler. Nu al belangrijk.
Klopt. Maar is vooralsnog vaker geblesseerd dan hij speelt.
- Aankoop Aissati. Nu nog opstellen.
En dat gebeurt niet. En hij is voorlopig 6 weken uitgeschakeld, net als Sulej.
- Aankoop Cvitanich. Ajax anticipeert eens.
Vermoeden we. Voorlopig is hij in de hierarchie zelfs ingehaald door Leo.
- Doorschuiven Sarpong.
Is dat persé positief? Maar ook niet negeatief. Eigenlijk gewoon neutraal.
- Het vertrouwen in Van der Wiel.
Die het vooralsnog niet weet waar te maken. Stond zowel tegen Borac als feyenoord een paar keer opzichtig te schutteren.
- Minder lange ballen van achteruit.
Ehm.. Als dat al waar is, wat is ervoor in de plaats gekomen?
- Lozen prutspelers uit periode Van Geel/Ten Cate.
Hebben we eerder gezien. Weet je de periode van 54 contractspelers nog? Goed, het aankoopbeleid van vorig jaar was misschien wel een historisch dieptepunt, maar om de rommel opruimen nu positief te bestempelen... Wat is er op dit moment de meerwaarde van?
- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Dat is inderdaad een stokpaardje van veel At-ers en ik snap het niet. Onze huidige jeugdlichting die zou moeten doorbreken is middelmaat. De Jong, Sarpong, Goossens, Van der Wiel, Van der Heijden, Anita; ik zie er geeneen écht toptalent bij. Het is categorie Musampa, Wooter, dat werk. En om die maar neer te zetten en dan te zeggen dat het positief is... In het land der blinden is eenoog koning. Maar het is momenteel zeker geen verbetering.
- Creëren vele kansen tegen Roda. Het spel was nog niet goed, maar ik heb Ajax al een jaar niet zoveel kansen zien scheppen.
Ik vroeg me af: lag het aan Ajax, of aan Roda?

Begrijp me goed. Ik wíl niet azijnzeiken. Ik wíl niet zeggen dat alles slecht is. Maar ik blijf erbij: er zijn verdomd weinig lichtpuntjes.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » ma sep 22, 2008 11:09 pm

Thomas schreef:- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Waarom? Ik vind niet dat er prutspelers uit de eigen jeugd opgesteld moeten worden. De jeugdopleiding moet goede spelers afleveren, en als dat niet gebeurt moet er een goede speler gekocht worden voor die positie.

Ik vind het gek dat je beweert dat het gunstig is dat een slechte jeugdspeler speelt.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 22, 2008 11:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
LucaS schreef:Je ziet niets positiefs in de laatste maanden?
Eigenlijk niet.

De afgelopen maanden is het Coronelrapport te vroeg uitgelekt, werd Fontein ten onrechte als de "lekker" gekruisigd, liep Cruijff weg, vraag ik me af wat er gebeurt met de bevindingen van het Coronelrapport, zie ik een onervaren clubcoach binnenkomen die zijn eigen assistentcoaches kiest (in weerwil van voornoemd rapport), wordt al maandenlang gespeculeerd over wie de nieuwe AD wordt en is zelfs Peter R. de Vries in beeld (geweest), roepen een aantal wanhopigen (waaronder ondergetekende) dat er nu toch écht verdedigers moeten komen, maar komen ze niet, worden er bijzonder veel miljoenen uitgegeven aan spelers die vervolgens niet of nauwelijks worden opgesteld door blessures of omdat de coach vindt dat ze niet genoeg body hebben, hebben we het landskampioenschap op 1 punt gemist, worden dus 2e in de competitie, maar spelen we geen voorronde CL omdat we door Twente zijn uitgeschakeld, verliezen we in de voorbereiding verdacht veel wedstrijden tegen soms toch niet al te sterke tegenstanders, beginnen we het seizoen met een nederlaag en hebben we na 3 wedstrijden meer punten verloren (5) dan we hebben gehaald (4) en hebben we alweer in twee van de drie competitiewedstrijden de traditionele 2 tegengoals gekregen. Ja, we winnen wel van Borac, maar dat blijkt niveautje eerste divisie te zijn en zelfs die plioeg weet ons na rust nog odner druk te zetten (en te scoren). En goed voetbal? Een beetje automatismen? Naar voren druk zetten? Er is zelfs geen glimp van op te vangen. Momentenvoetbal door oplevingen van met name Suarez moeten ons redden.

Meer weet ik niet te verzinnen. Help me out.
Ik ben in een goede bui en probeer je de put uit te lullen dus ik ga me door je post met dieptepunten heenworstelen:

1. Het Coronelrapport is te vroeg uitgelekt omdat het is gestolen door een VI-journalist. Ajax kon hier niets aan doen, en qua 'lekken' gaat het de laatste tijd al een stuk beter. De lekkers (of eigenlijk de lekker) zijn verdwenen en bijvoorbeeld het aantrekken van onze one and only Sno was nog bij niemand bekend toen het op Ajax.nl verscheen.
2. De onervaren clubcoach is na Johan Cruijff (ook geen misselijke trainer) de beste Nederlandse voetballer ooit, de meest succesvolle Nederlands elftaltrainer ooit en wist Europa te verbazen met schitterend counter-attack (weet ik veel hoe je dat soepele spel tegen Frankrijk en Italie moet noemen) voetbal.
3. Ook John van 't Schip en Rob Witschge moeten we vertrouwen geven, bovendien heb ik niet de indruk dat het een gigantisch verschil kan zijn met Tonnie Bruins Slot, Hennie Spijkerman of Gerard van der Lem.
4. Peter R. de Vries is nooit in beeld geweest, dat heeft hij zelf gezegd op zijn website.
5. Het feit dat we geen landskampioen zijn geworden heeft in ieder geval de ogen geopend dat we moesten investeren in het elftal, bovendien hadden we niet de loden last van de CL-voorronde gehad (die we ook niet hadden gehaald) en daardoor hebben we nu (nog) niet het gevoel dat het totale seizoen al is verneukt.
6. In de voorbereiding hebben we qua niet al te sterke tegenstanders alleen van Real Murcia verloren. Arsenal en Inter, daar mag je van verliezen.
7. Okay, de start is kut. Maar ik kan het uitleggen! Willem II-uit was zwak, maar de enige 2 kansen voor de Tilburgers gingen erin, en wij misten de kansen. Kan gebeuren. Het waren ook kutgoals van Willem II. Roda thuis hadden we net zo goed met 5-0 kunnen winnen, net als dat we Feyenoord-uit 'gewoon' hadden kunnen winnen. We staan met anderhalf been in de poulefase van de UEFA-cup, en zondag wordt het 4-0 tegen Vites.
8. Het voetbal gaat met horten en stoten. Slecht tegen Willem II, redelijk tegen Roda, matig/slecht tegen Feyenoord, dat wordt dus logischerwijs redelijk/goed tegen Utrecht en matig/redelijk tegen Vitesse en dan goed/prima tegen Borac en dan redelijk/goed tegen Heerenveen. Komt goed.

Pff, dit heeft me bloed, zweet en tranen gekost. :blush.gif:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di sep 23, 2008 8:13 am

Ik ben ik schreef:
Thomas schreef:- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Waarom? Ik vind niet dat er prutspelers uit de eigen jeugd opgesteld moeten worden. De jeugdopleiding moet goede spelers afleveren, en als dat niet gebeurt moet er een goede speler gekocht worden voor die positie.

Ik vind het gek dat je beweert dat het gunstig is dat een slechte jeugdspeler speelt.
En ik word liever 10e met eigen spelers, dan 1e met Chelsea 2.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 23, 2008 10:58 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Thomas schreef:- Aankoop Sulejmani. Topspeler. Nu al belangrijk.
Klopt. Maar is vooralsnog vaker geblesseerd dan hij speelt.
Nee hoor. Hij is tot dusver alle officiële wedstrijden in de basis gestart. Maar goed, uiteindelijk gaat het daar niet om. Uiteindelijk komt die jongen er weer bovenop, zo mogen we aannemen. Aan z'n kwaliteiten gaat het niet liggen.
- Aankoop Aissati. Nu nog opstellen.
En dat gebeurt niet. En hij is voorlopig 6 weken uitgeschakeld, net als Sulej.
Dat gebeurde de eerste wedstrijd niet, waarna hij geblesseerd raakte. Eens kijken wat er gebeurt als hij straks terugkeert. Ik geef Van Basten een herkansing. Men zal Aissati niet voor niets gehaald hebben.
- Aankoop Cvitanich. Ajax anticipeert eens.
Vermoeden we. Voorlopig is hij in de hierarchie zelfs ingehaald door Leo.
Goed, misschien is dit een positief punt dat niet iedereen kan inzien, maar ik heb Cvitanich al regelmatig zien spelen. En als Van Basten hem niet als vleugelspeler ziet, heb ik daar geen problemen mee. Dat Leonardo speelt is natuurlijk wel belachelijk, maar een vleugelspeler is Cvitanich van nature niet.
- Doorschuiven Sarpong.
Is dat persé positief? Maar ook niet negeatief. Eigenlijk gewoon neutraal.


Zoals je weet vind ik Sarpong een goede voetballer. En tot dusver heeft hij 3 van de 4 wedstrijden redelijk tot goed gespeeld, in mijn ogen.
- Het vertrouwen in Van der Wiel.
Die het vooralsnog niet weet waar te maken. Stond zowel tegen Borac als feyenoord een paar keer opzichtig te schutteren.
Is ook geen back. Wel een betere dan Silva overigens. Tegen Roda speelde hij sterk en tegen Willem II viel hij goed in. Tegen Borac had hij welgeteld één minder moment, volgens mij.
- Minder lange ballen van achteruit.
Ehm.. Als dat al waar is, wat is ervoor in de plaats gekomen?
Een poging tot zorgvuldigere opbouw. Helaas hebben we Oleguer en Vermaelen in het centrum staan en is onze meest balvaste middenvelder geblesseerd geraakt.
- Lozen prutspelers uit periode Van Geel/Ten Cate.
Hebben we eerder gezien. Weet je de periode van 54 contractspelers nog? Goed, het aankoopbeleid van vorig jaar was misschien wel een historisch dieptepunt, maar om de rommel opruimen nu positief te bestempelen... Wat is er op dit moment de meerwaarde van?
Nou, dat we niet opgescheept zitten met al die waardeloze spelers. Iedere dag dat die jongens onder contract hebben gestaan bij Ajax was een dag teveel. Gelukkig is er een trainer aangesteld die die jongens wilde lozen.
- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Dat is inderdaad een stokpaardje van veel At-ers en ik snap het niet. Onze huidige jeugdlichting die zou moeten doorbreken is middelmaat. De Jong, Sarpong, Goossens, Van der Wiel, Van der Heijden, Anita; ik zie er geeneen écht toptalent bij. Het is categorie Musampa, Wooter, dat werk. En om die maar neer te zetten en dan te zeggen dat het positief is... In het land der blinden is eenoog koning. Maar het is momenteel zeker geen verbetering.
Tsja, ik ga ze niet allemaal op één hoopje gooien. De Jong vind ik een slimme speler. Beetje bleu nog, dat wel. Zit ook een beetje in z'n karakter. Sarpong vind ik een goede, heb ik het de laatste tijd al uitgebreid over gehad. Goossens is niets. Te traag voor een buitenspeler, controlerend niet sterk genoeg als linkshalf. Van der Wiel is een opbouwend sterke centrumverdediger. Geweldige inspeelpass en verdedigend inzicht, maar je moet hem wel zo neerzetten dat hij niet constant de directe duels moet uitvechten. Van der Heijden vind ik ook niets bijzonders. Type Roger/Witschge/Daley Blind. Anita is nog teveel risicoloos geschuif, maar het is wel een baasje. Die ontwikkelt zich nog wel tot een goede speler, denk ik.

Musampa en Wooter voegden niets toe aan Ajax. Van een aantal van deze jongens verwacht ik aanzienlijk meer. Worden gewoon volwaardige Ajax 1-spelers.

Ik ben ik schreef:
Thomas schreef:- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Waarom? Ik vind niet dat er prutspelers uit de eigen jeugd opgesteld moeten worden. De jeugdopleiding moet goede spelers afleveren, en als dat niet gebeurt moet er een goede speler gekocht worden voor die positie.

Ik vind het gek dat je beweert dat het gunstig is dat een slechte jeugdspeler speelt.

Ik heb het even over de selectie opvulling, hè. Posities waar Ajax dus niet veel geld in kan investeren. Als Martina even goed is als Rommedahl, zit hij nu bij de selectie.

Ik vind voor de duidelijkheid in ieder geval totaal niet dat de jeugdspelers van Ajax prut zijn. Of dat dat mooi zou zijn. Jongens als Martina vind ik alleen niets speciaals, maar dat zijn Luque en Rommedahl ook niet.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di sep 23, 2008 11:25 am

Ach de Mul was eigenlijk ook niets... maar die heeft wel een paar seizoenen kunnen aanprutsen door gebrek aan beter...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 23, 2008 12:02 pm

Best interessante discussie. Ik verplaats hem naar de Algemene zone, want dit is geen rommel.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di sep 23, 2008 4:18 pm

Wacht maar tot ik mij er mee ga bemoeien! :1evil.gif:
Bertje for President!

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » di sep 23, 2008 5:18 pm

@Thomas: Van der Wiel is GEEN betere back dan Silva.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie