Ajax Supporters Raad (ASR)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jan 06, 2009 2:59 pm

joey schreef:Alsof je snel je eten krijgt...

Laatst had ik een kind bij me. Dat kind wilde patat. Stond ik de hele pauze en nog langer te wachten, want ze moesten de patat nog bakken. :excited.gif:
Kinderen moet je ook geen patat geven. :eusa_naughty.gif: Appels of een bruine boterham!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 06, 2009 3:03 pm

Daar vroeg ik nog naar, maar ze hadden dat niet. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jan 06, 2009 3:10 pm

Bitterballen in het spelershome, patat voor kinderen.....Tseu la ling moet daar eens snel wat aan gaan doen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 06, 2009 3:58 pm

El Clavo schreef:Zolang ze niks aan de prijzen doen koop ik er niks.
Ik ken de prijzen niet, maar los van de prijzen koop ik er sowieso niets. Een voetbalsupporter komt in principe om voetbal te kijken. En door dat hele gedoe met die Arena's moet ik een deel van de wedstrijd missen. Ik vind het niet echt klantvriendelijk als ik de hele rust in de rij moet staan en vervolgens ook de eerste minuten van de tweede helft moet missen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di jan 06, 2009 4:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 06, 2009 3:59 pm

Jabu schreef:Bitterballen in het spelershome, patat voor kinderen.....Tseu la ling moet daar eens snel wat aan gaan doen.
Als de dopingcontrole dan maar niet langskomt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 06, 2009 4:11 pm

Enganche schreef:Ik ken de prijzen niet, maar los van de prijzen koop ik er sowieso niets. Een voetbalsupporter komt in principe om voetbal te kijken. En door dat hele gedoe met die Arena's moet ik een deel van de wedstrijd missen. Ik vind het niet echt klantvriendelijk als ik de hele rust in de rij moet staan en vervolgens ook de eerste minuten van de tweede helft moet missen.
Dat hadden wij dus ook. Mij maakt het niet zoveel uit maar dat joch raakte in paniek omdat de wedstrijd al weer begonnen was. :aai.gif:

Ze moeten gewoon even buffelen in de rust. Mogen ze tijdens de wedstrijd uit hun neus staan vreten.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di jan 06, 2009 4:21 pm

joey schreef: Ze moeten gewoon even buffelen in de rust. Mogen ze tijdens de wedstrijd uit hun neus staan vreten.
Dat doen ze sowieso. Maar het is een kleine moeite om 10 minuten voor de rust als een gek kroketten te gaan bakken en alvast alle cola etc. in gaan schenken?

Ik heb wel eens op dancefeesten gewerkt, dan had je van 9u 's avonds tot 7.30u 's ochtends nonstop een 'rust'. Als je dat vergelijkt met het werk dat die uitzendkrachten moeten doen is dat een wereld van verschil, die hoeven eigenlijk maar 20 minuten te 'pieken'.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jan 06, 2009 4:23 pm

Thijs schreef:
joey schreef: Ze moeten gewoon even buffelen in de rust. Mogen ze tijdens de wedstrijd uit hun neus staan vreten.
Dat doen ze sowieso. Maar het is een kleine moeite om 10 minuten voor de rust als een gek kroketten te gaan bakken en alvast alle cola etc. in gaan schenken?

Ik heb wel eens op dancefeesten gewerkt, dan had je van 9u 's avonds tot 7.30u 's ochtends nonstop een 'rust'. Als je dat vergelijkt met het werk dat die uitzendkrachten moeten doen is dat een wereld van verschil, die hoeven eigenlijk maar 20 minuten te 'pieken'.
Dat heb ik dus ook aangegeven. Werk eventjes vooruit. Schenk 60 bier en 60 cola in, en klaar ben je. En als je onverhoopt wat overhoudt na de pauze is dat geen probleem, kostprijs nihil.
Wat dat betreft missen ze gewoon een goede manager die dat soort dingen ziet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 06, 2009 9:27 pm

Ik sta er dus nooit in de rij maar ik ben echt stomverbaasd over dit soort verhalen. Je wilt toch geld verdienen als ondernemer? Zorg er dan voor dat je je zaken voor elkaar hebt. Zo moeilijk is dit toch niet?
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jan 06, 2009 9:31 pm

Jabu schreef:Bitterballen in het spelershome, patat voor kinderen.....Tseu la ling moet daar eens snel wat aan gaan doen.
Nu nog frikadellen en Chris is binnen de kortste keren weer terug. Tenzij hij de concurrentie met Wielaert aan moet gaan natuurlijk

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jan 06, 2009 10:20 pm

Marillion schreef:Ik sta er dus nooit in de rij maar ik ben echt stomverbaasd over dit soort verhalen. Je wilt toch geld verdienen als ondernemer? Zorg er dan voor dat je je zaken voor elkaar hebt. Zo moeilijk is dit toch niet?
Dat lijkt me evident. Je laat toch een manager rondlopen en ik verwacht toch wel dat zij dit soort simpele tekortkomingen wel signaleren. Maar nee, niets daarvan.
Ik stond ook met grote ogen te kijken toen dat bleek.

Die gasten kunnen zoveel meer geld verdienen als ze een beetje nadenken..... zet een automatiek op , zet een dude erachter die op tijd bijvult en hup geld verdienen.
Schenk voor de rust genoeg softdrinks in, en hup, je kunt met gemak 3 keer zoveel mensen bedienen....

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Kowalczyk » di jun 16, 2009 9:58 pm

Mike, ik las de notulen van de ASR-vergadering. Daarin zag ik dat onder meer is gesproken over de prijsstijgingen van de scc's.

Veel supporters vinden de stijgingen te gortig; Jeroen Slop beweert over dit punt dat Ajax de inkomsten hard nodig heeft. Nou goed, daar kom je toch niet uit. Ze zullen het nooit met zo veel woorden zeggen, maar Ajax kan nu eenmaal vragen wat ze willen - en wie het niet bevalt, die neemt maar geen seizoenkaart. Het touwtrekken over die prijzen win je nooit.

Ik heb een opmerking en een vraag over deze materie.

Eerst de opmerking.

Jeroen Slop zegt: "We moeten gewoon wel verhogen om mee te willen draaien in de top. Als we geen verhogingen zouden doorvoeren wordt de afstand steeds moeilijker te overbruggen." Ik wil hem er graag (en ik neem aan ten overvloede) op wijzen dat Ajax nu al de hoogste begroting van Nederland heeft, met enige voorsprong op PSV en een immense voorsprong op de rest. De vraag dringt zich op welke afstand er precies overbrugd moet worden. Als we de financiële afstand tot AZ en FC Twente willen overbruggen, moeten we onze jaarbegroting namelijk met ruim 35 miljoen euro terugdringen...

Dan de vraag.

Die luidt: zou Ajax eens kunnen overwegen om de aanhang behalve eerder ook op een volwassener wijze te informeren over duurder wordende scc's?

Dat Ajax zo veel mogelijk geld wil verdienen aan ons, dat snap ik best. Daar ben je een bedrijf voor. Maar waarom moet dat dan verpakt worden in zo'n ongelooflijk klunzig kulverhaal, zoals dat stond afgedrukt op de achterkant van die poster? Lees in dat kader ook mijn column van een tijdje geleden:
http://www.afcasupportersclub.nl/script ... .asp?id=38

Als die nieuwe scc-prijzen dan toch zo billijk zijn (nee, sterker nog: eigenlijk gunstiger dan vorig seizoen!), waarom moet er dan zo'n onhandige uitleg achteraan komen? Waarom die wel héél koddige poging om ons wijs te maken dat we er eigenlijk alleen maar op vooruit gaan? Waarom niet gewoon uitleggen dat Ajax zich realiseert (bla-di-bla, etc. etc.), maar dat de prijsverhogingen hard nodig zijn om weer een topelftal te kunnen presenteren? Dat is eerlijk, dat is straight, dat is de taal die trouwe supporters verdienen, en het is uit pr-oogpunt nog slimmer ook, want met open kaart spelen win je meer sympathie dan met onhandig gedraai en een goedkope cirkelredenering. Supporters zijn niet debiel. Deze uitleg is een poging om met benzine een brandje te blussen.

Ik weet niet óf je dit aan hem kunt voorleggen, maar ik zou wel benieuwd zijn naar zijn antwoord.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jun 17, 2009 8:47 am

Dat is precies wat ik gemeld heb in de vergadering. Er is een hele discussie geweest over de manier waarop dit gecommuniceerd is. Erwin (van de AFCA supportersclub) had zelfs de poster meegenomen om passages eruit voor te lezen.
Zeg gewoon dat jullie het geld nodig hebben en basta. Geen lulkoek eromheen, maar eerlijkheid. Concreet antwoord hebben we in de ASR niet gekregen. Een week later zou de AFCA supportersclub en de SVA nog een gesprek hebben met Ajax over de seizoenkaartverhoging en de communicatie, weet niet wat daar uit is gekomen.
(ik ga hier achteraan)

Wat ik wel weet is dat Ajax en de supportersverenigingen een lijst gaan maken wanneer waarover gecommuniceerd gaat worden in de toekomst, zodat dingen tijdig gecommuniceerd gaan worden. Of er ook inhoudelijk door de supportersverenigingen vooraf gecheckt gaat worden wat gecommuniceerd gaat worden weet ik niet.


De vergelijking van Jeroen Slop ging niet alleen over Nationale teams, maar ook Internationaal. In de trant van gewilde spelers komen niet, mede door de salarissen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door brigade zuid » wo jun 17, 2009 12:59 pm

Als alle scc met 20 euro omhoog zouden gaan pakt AJAX daar 900.000 euro op (45.000 x 20 euro). Daar koop je nog geen eens een teen van C. Ronaldo voor. Na al die kutseizoenen kun je veel beter wat goodwill kweken door de prijzen eens niet te verhogen en als je het wel doet hou dan niet zo'n kulverhaal op.

Bovendien, stel dat er 1000 scc houders zeggen n.a.v. die verhoging ik neem geen scc meer dan gaat dat nog van die 9 ton af.. bijv. 1000 x 300 euro is 300.000 euro. Die 300 euro neem ik als gem. prijs voor een scc.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Jesse » wo jun 17, 2009 1:09 pm

Zijn er geen wachtrijen voor SCC's? Maw, worden die evt. 1000 niet zo vervangen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jun 17, 2009 2:26 pm

Er zijn 800 opzeggingen geloof ik, en die worden wel opgevuld.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Kowalczyk » wo jun 17, 2009 3:51 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Zeg gewoon dat jullie het geld nodig hebben en basta.
Ja. Of leg eens écht uit hoe de realiteit van Ajax (transfersommen, salarissen, inkomsten) zich heeft ontwikkeld sinds 1995. Laat maar eens zien waarom Ajax het geld zo hard nodig heeft, en leg je supporters uit dat iedereen - dus ook wij - er een beetje aan moet bijdragen om meer inkomsten te genereren.

Dan wek je sympathie. Dan laat je zien dat we met zijn allen Ajax terug naar de top moeten duwen.

Het soort omfloerste lulkoek op die poster is a) een belediging voor de intelligentie van de lezer, b) spreekt er een enorme hooghartigheid uit, c) is het domweg niet waar dat we er eigenlijk op vooruit gaan... etc. Je vergroot er alleen maar het onbegrip mee, en het gevoel dat Ajax een leep bedrijf is geworden dat de supporters geld uit de zak klopt. Het is zuiver uit pr-oogpunt echt heel erg dom om zo je aanhang aan te spreken.

Dát is mijn punt (dus eigenlijk een 'meta-punt', een pr-advies aan Ajax van iemand die daar een beetje verstand van heeft - en geen klaagzang over de prijsverhoging op zichzelf).

Nou ja, zoiets.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Marillion » do jun 18, 2009 3:23 pm

Onvoorstelbaar eigenlijk dat ze zoiets zelf niet in zien. Ik bedoel, je zou bij een club als Ajax toch mogen verwachten dat er een paar mensen begrijpen hoe de gemiddelde supporter in elkaar steekt en hoe je daarmee als club dient om te gaan.

Kijk eens naar de manier waarop een club als Twente met zijn aanhang omgaat. Zij investeren in een goede relatie met supporters en krijgen in ruil daarvoor loyaliteit terug. Per saldo kun je daar als club veel meer aan verdienen dan wanneer je met een slap marketing verhaal die paar euro's bovenop de prijs van een seizoenkaart doordrukt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Daily Blind » do jun 18, 2009 3:34 pm

Hoeveel invloed hebben al deze vergaderingen nou echt? Op het einde doet Ajax toch altijd wat ze zelf graag willen doen. Tijdens de vergaderingen knikken ze mee en doen ze alsof ze alles begrijpen en beloven ze gouden bergen, maar op het eind kom je toch steeds weer van een koude kermis thuis.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Kowalczyk » do jun 18, 2009 3:38 pm

Zlatan Son of God schreef:Hoeveel invloed hebben al deze vergaderingen nou echt? Op het einde doet Ajax toch altijd wat ze zelf graag willen doen. Tijdens de vergaderingen knikken ze mee en doen ze alsof ze alles begrijpen en beloven ze gouden bergen, maar op het eind kom je toch steeds weer van een koude kermis thuis.
Kan wel zo wezen, maar wat is het alternatief dan? Met ze in gesprek blijven is allicht beter dan je schouders ophalen en het níet doen.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door brigade zuid » do jun 18, 2009 8:49 pm

Dat is waar, toch heeft Zsog wel gelijk.. in het verleden ben ik ook wel eens bij van die bijeenkomsten geweest in het home met wat lui van AJAX erbij.. ze beloven je de mooiste dingen zoals bijv. rood/witte stoeltjes en er komt niks van terecht, maar idd helemaal niet meer in gesprek gaan is ook geen optie.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jun 29, 2009 3:41 pm

Voor diegenen die interesse hebben :
De Ajax Supporters Raad heeft drie vacatures, waarvoor Ajax verkiezingen wil houden. Het gaat om Zuid 1e ring, Oost 1e ring en Noord 2e ring.
Supporters uit deze vakken kunnen zich met een motivatie aanmelden. De Ajax Supporters Raad is een brede afvaardiging bestaande uit 11 supporters van de verschillende tribunedelen in de Amsterdam ArenA en vertegenwoordigers van de AFCA Supportersclub, Ajax Business Associates en de Supportersvereniging Ajax, die op reguliere basis aspecten met betrekking tot het supportersbeleid en alle andere zaken die supporters bezighoudt, zullen bespreken.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 08, 2009 10:36 am

Ik heb eigenlijk wel een vraagjw. (eventueel voor een volgend overleg als mijn vraag gegrond blijkt)

Het valt me op dat ook voor komend seizoen het minimaal aantal te bezoeken kaarten voor het recht op behoud/verkrijgen van een voorrangsuitkaart op 13 is gesteld.

Ik vraag me eigenlijk af of er überhaupt wel rekening wordt gehouden met het feit dat 2 van de 17 wedstrijden al afvallen. (ADO en Feyenoord) Tevens was het tot voor kort maar de vraag of PSV ook wel doorging. Maar dat betekent dus dat je 13 van de 15 wedstrijden dient te bezoeken. (86,67%) Is dit percentage altijd al zo hoog geweest? Just curious.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door beelzebub » wo jul 08, 2009 11:32 am

Goed geregeld dat de ASR komend seizoen shirtsponsor is van Feyenoord. :biggrin.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jul 08, 2009 2:32 pm

We sponsoren feyenoord gewoon een beetje, dat zijn bij ons de afrondingsverschillen.

De vraag over het aantal te bezoeken uitwedstrijden zal ik eens meenemen. Misschien niet direct bij de ASR, maar wel eens tussen de soep en de aardappels in vragen.
Zover ik weet kijken ze gewoon naar het kleinste uitvak. Stel 350 man. Dan mogen er dus maximaal rond de 300 voorranguitkaarthouders zijn (in ieder geval minder dan 350).
Je kijkt gewoon aan het eind van het seizoen waar je de grens moet trekken om in ieder geval een stukkie onder het kleinste uitvak uit te komen.
Lijkt mij het meest voor de hand liggen.

Plaats reactie