Ajax Supporters Raad (ASR)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jul 28, 2008 9:21 am

Vorige week woensdag is de ASR weer bijeen geweest in de ArenA.
Ik zal vandaag een korte samenvatting posten en de link naar de gehele notulen, even wachten totdat de eerste site ze plaatsen. Ik wil niet voor mijn beurt praten namelijk...

Ik dacht open meteen maar een topic hieromtrent, kunnen jullie ook meteen vragen,opmerkingen, etc dumpen.

Mike van de ASR.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jul 30, 2008 11:52 am

Hier een link naar de korte samenvatting en evt de notulen :
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/2278

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 30, 2008 12:35 pm

Dank Mike.

Het valt me op dat er veel operationele zaken besproken worden. Nu vormen die vaak ook de ergernissen top 10, dus die moeten ook gewoon opgelost worden.
Ik neem aan dat jullie ook graag wat meer lange termijn zaken willen oppakken. echt meedenken met je cluppie. Is daar ruimte voor bij AJAX?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 30, 2008 2:40 pm

Aha, ik zie dat mijn punt aan de orde is geweest:

12. Procedure verspreiding Kick-Off:
Ron: Hoe zit het exact met de verspreiding van de Kick Off bij de wedstrijden, want het gebeurt dat ze er
niet meer zijn, of gewoon los in de vensterbank liggen en dus niet uitgedeeld worden.
Henk: Er worden 25.000 exemplaren gedrukt en deze worden op vaste punten per sector uitgedeeld. De
vrijwilligers die dit doen zijn bij opening van het stadion aanwezig op hun vaste plek en moeten de
boekjes uitdelen aan de bezoekers (niet meer dan 1 ex p.p.).
Brenda: Ik ben altijd pas vrij laat op mijn sector en heb het hele afgelopen seizoen niet 1x iemand gezien
en er lagen ook niet meer ergens boekjes, wellicht is de verdeling van de kick offs niet goed.
Henk: Dit zullen we in de gaten gaan houden, want er zouden er altijd voldoende per sector moeten zijn

:headbang.gif: :neutral.gif:

Hopelijk gaat het vanaf nu beter. De boekjes moeten worden uitgedeeld, niet neergelegd, want anders nemen mensen er vijf tegelijk mee 'voor thuis'.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » wo jul 30, 2008 2:46 pm

Guttegut, half Ajax is naar de knoppen gegaan het laatste jaar en hier kaart iemand doodleuk mee aan dat er geen gezellige muziekjes op staan in het een of andere restaurant bij vak 101?

:excited.gif:
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op wo jul 30, 2008 3:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jul 30, 2008 2:58 pm

Wat ons als supporters het eerst opvalt zijn de operationele zaken.
En dat dat voor diverse vakken verschillende zaken zijn is een feit. Voor de leden is dat de muziek bij het ledenrestaurant, voor de invaliden het feit dat de brandveiligheid niet correct is, en voor andere vakken weer andere dingen.
Sommige punten zijn algemener van aard zoals het uitdelen van de Kick Off, de Catering, Kaartverkoop, etc.

Ik verwacht van Ajax in de toekomst meer zaken die zullen spelen in de toekomst. Wat als Ajax een derde ring wil, hoe denken de supporters er dan over, waar kan rekening meegehouden worden....

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za sep 13, 2008 4:49 pm

Afbeelding

Is dit niet ook een belangrijk discussiepunt?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma sep 15, 2008 7:46 am

Haha. Op Zuid werd dat verbod allesbehalve nageleefd. Ik heb ook niemand een poging zien doen te controleren eerlijk gezegd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 7:57 am

Het verdelen van de Kick Off ging gisteren goed bij ons. Hopelijk elders ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 15, 2008 10:20 am

joey schreef:Het verdelen van de Kick Off ging gisteren goed bij ons. Hopelijk elders ook.
Waar zit je?
Op Zuid-2 ging het ook goed zoals ik het kon overzien.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 15, 2008 10:24 am

Thom schreef:Afbeelding

Is dit niet ook een belangrijk discussiepunt?
Ui de notulen :
We hebben als ASR gesproken over het proberen mensen eerder in De ArenA te krijgen, om zodoende wachtrijen te verminderen. Nu echter binnen de ArenA een rookverbod is ingesteld zullen er toch weer meer mensen zijn die pas laat de Arena in zullen gaan, waardoor de rijen wellicht juist langer gaan worden vlak voor aanvang wedstrijd
Suzanne: In navolging van de wet die per 1 juli is ingegaan is vanuit de ArenA en Ajax besloten om het rookverbod in de Arena te hanteren. Ook de KNVB heeft hier een vervolg op gegeven om een rookverbod aan te kondigen voor alle stadions in NL.

Verder zal er tegen opgetreden worden op dezelfde manier als wanneer er ballen in het publiek verdwijnen. Ze zullen proberen mensen erop aan te spreken, maar als escalatie dreigt zal er niets gedaan worden op het moment zelf. Het kan dan wel zijn dat er op basis van videobeelden bij het verlaten van het stadion actie ondernomen wordt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 10:50 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
joey schreef:Het verdelen van de Kick Off ging gisteren goed bij ons. Hopelijk elders ook.
Waar zit je?
Op Zuid-2 ging het ook goed zoals ik het kon overzien.
Noord eerste ring.

De Kick Off werd nu weer gewoon uitgedeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma sep 15, 2008 10:56 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
joey schreef:Het verdelen van de Kick Off ging gisteren goed bij ons. Hopelijk elders ook.
Waar zit je?
Op Zuid-2 ging het ook goed zoals ik het kon overzien.
Op Oost M 1e ring liep het ook soepeltjes door...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di okt 07, 2008 11:01 am

Van Ajax.nl :
Insturen agendapunten ASR

Amsterdam, 06 okt 2008
De leden van de Ajax Supporters Raad gaan aanstaande woensdag vergaderen. Supporters kunnen via e-mail punten insturen die ze graag behandeld zien worden.

Heb jij een punt waarvan je vindt dat het woensdag behandeld moet worden? Stuur dan voor woensdag een mailtje.
De agendapunten voor woensdag zijn al definitief. Maar misschien kunnen we toch wat punten meenemen of in ieder geval oppakken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 11:41 am

Er werden de laatste keer opnieuw geen programmaboekjes (meer?) uitgedeeld. Mike. Ik kwam een beetje laat, dat wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di okt 07, 2008 11:54 am

joey schreef:Er werden de laatste keer opnieuw geen programmaboekjes (meer?) uitgedeeld. Mike. Ik kwam een beetje laat, dat wel.
[gestapo verhoor aan]Waar zit je ook alweer? Welke wedstrijd en hoelaat was je daar?[\gestapo verhoor uit]

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 12:01 pm

Noord achter het doel. Ik was er rond kwart over twee, schat ik.

Er was geen programmaboekje meer te krijgen. Ik heb overal gezocht.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 07, 2008 12:14 pm

Wat heb jij toch met die boekjes? Kom je de wedstrijd niet door zonder leesvoer? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 12:15 pm

Dat is inderdaad lastig. Blijf maar eens een hele wedstrijd wakker, vandaag de dag. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di okt 07, 2008 12:22 pm

joey schreef:Noord achter het doel. Ik was er rond kwart over twee, schat ik.

Er was geen programmaboekje meer te krijgen. Ik heb overal gezocht.
1e of 2e ring?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 12:24 pm

Eerste.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di okt 07, 2008 2:51 pm

Ik hoef zo'n boekje nooit, dat scheelt. Snap ook niet zo goed wat je er mee moet.

Mike hoe is dat toen afgelopen met dat stoeltjesgedoe.. AJAX had toch min of meer toegezegd dat er rood/witte stoeltjes zouden komen. Had een tijdje terug nog een stukje van de f-side pagina hier neergezet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 07, 2008 3:32 pm

Ik meen me te herinneren dat een tijdje terug bekend is geworden dat dit pas gaat gebeuren als de stoeltjes zijn afgeschreven. En dat zou nog een aantal jaren duren.

Wat betreft het programma. Tegenwoordig hoef ik ze niet meer maar vroeger bij De Meer heb ik ze wel verzameld. Dan stonden die ouwe mannetjes buiten het stadion te verkopen. De Kick off kostte 2 gulden 35. Waarbij die 15 cent natuurlijk altijd voor de verkoper was. Als er dan eens iemand bij zat die het wisselgeld terug wilde hebben was zo'n vent voor de rest van de middag zuur. :smallgrin.gif:

Na de overgang naar de Arena kregen we ineens van die rare gratis vodjes. Toen ben ik opgehouden met verzamelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di okt 07, 2008 3:47 pm

Dat van dat afschrijven klopt.
Ik verwacht daar verder weinig meer van.
Ik zal kijken of ik het stuk wat je toen geplaatst hebt nog eens onder de aandacht kan brengen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di okt 07, 2008 3:50 pm

BZ : Gaat het om dit stuk
Verslag Supporters Infoavond ASD (29-12-2004)
8. ArenA meer Ajax-gezicht

Jeroen Slop geeft aan dat hiertoe een aantal jaren geleden een eerste aanzet is gegeven met de borden aan de randen van de tweede ring en het beschikbaar stellen van een budget aan het Sfeerteam. Inmiddels hangen in 2 van de 4 lege hoeken van het stadion ook doeken en dit zullen er waarschijnlijk 4 worden. Ook op het gebied van de stoeltjes lijkt nu wat vaart te zitten. Inmiddels is op de tweede ring Oost het 'Ajax-gezicht' door middel van witte stoeltjes gevormd. Ajax hoopt in samenwerking met de Arena en de ASD dat binnen nu en 3 jaar de gehele Arena stoeltjes heeft in de Ajax kleuren. Dit duurt zo lang doordat er lopende het jaar veel evenementen plaatsvinden in de Arena en het dus stapsgewijs moet gebeuren. De ASD oppert dat de supporters kunnen helpen met het verwijderen van de stoeltjes om het proces te versnellen en de kosten te reduceren, hier zal dan ook over gesproken worden met Ajax.
De ASD zal erop toezien dat het "stoelenplan" binnen de gestelde termijn zal worden uitgevoerd.

Plaats reactie