Ajax Supporters Raad (ASR)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo dec 30, 2009 4:20 pm

M schreef:
Giacomo Puccini schreef:
M schreef:Zijn we dan wel zo consequent dat mensen bij een doelpunt ook moeten blijven zitten?
Flauwe vraag.

Wie regels stelt moet ze ook handhaven. Anders heeft het geen zin. Mensen die toch roken zou je dus gewoon een boete moeten geven en als deze 'gele kaart' niet werkt dan is het bij de tweede keer rood: stadionverbod van een aantal jaar. Zelfde geldt voor mensen die met vuurwerk gooien of een vechtpartij beginnen. Alles wordt vastgelegd op camera, dus al te moeilijk moet het niet zijn om daders te identificeren. Voer een lik op stuk beleid in en binnen de kortste keren ben je van de ellende af.

Maarja, we blijven waarschijnlijk gewoon aanmodderen... we leven tenslotte in Nederland.
Helemaal geen flauwe vraag. Verboden te staan = verboden te staan
Ik ben wel benieuwd wat het standpunt van de ASR tot nu toe is geweest over deze 2 punten?
Het rookverbod is gewoon door Ajax opgelegd, daarover kunnen we nu slechts over meepraten in de zin van hoe we het rookverbod op een goede manier kunnen uitdragen. Daarom ook de vraag voor tips. Moeten er misschien rook ruimtes komen op de omloop?

Over het staan : Wij staan ook op het standpunt dat staan moet kunnen zolang er geen overlast is. Je moet je ploeg kunnen ondersteunen. Maar er zijn regels. Er is een onderscheid tussen de vakken op Zuid1 met vak425 ten opzichte van de rest. Bij een doelpunt of spannend moment is het gedoogd en zal niemand klachten afgeven.
Maar als jij 90 minuten wilt staan op bijvoorbeeld vak120 rij 8 stoel 13, dan kun je verwachten dat de mensen op rij 9 stoel 12 en 13 gaan klagen en dat hun klacht gegrond wordt geacht.....

We hebben een werkgroep opgericht waarin Ajax en mensen van de ASR vertegenwoordigd zijn om beide punten verder inhoudelijk te bespreken.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door elliquido » wo dec 30, 2009 5:01 pm

Kowalczyk schreef:En willen we de Engelse aanpak niet...?

Best. Maar dan moet je gewoon geen regels invoeren. Laat dan de teugels maar gewoon los.

Regels invoeren en je vervolgens bij de handhaving ervan laten piepelen en uitlachen door de brutaalsten en gewelddadigsten (uitgerekend degenen die toch al de meeste overlast veroorzaakten), dát is onacceptabel. Het is een rampzalig slecht signaal naar mensen die wél fatsoen hebben. Je staat totaal voor joker als je zo over je heen laat lopen. Uit angst, feitelijk.

K.
En bij sommige engelse stewards laat je het ook wel uit je hoofd om te gaan muiten; die staan s'avonds waarschijnlijk als portier bij de ruigste nachtclubs.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door brigade zuid » wo jan 27, 2010 5:35 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Supporter krijgt 1/17 van zijn seizoenkaart prijs bij verkoop van zijn stoel.
Was dat maar waar...
Kreeg vandaag een mailtje van AJAX dat ze er mee gaan beginnen.. AJAX - Vitesse is de eerste wedstrijd, ze beginnen op kleine schaal... maarrrrr... het gaat dus idd om 1/17 van de seizoenkaart maar daar krijg je dan 60% van.. uitgekeerd in jawel... AJAX-waardebonnen haha.. het blijven toch joden he.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Marillion » wo jan 27, 2010 5:41 pm

En die zijn ook nog beperkt geldig dus als je te lang geen losse kaart koopt voor je tegoed dan hou je er alsnog niks aan over.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door 666 » wo jan 27, 2010 11:09 pm

Die bonnen vervallen vlak voor de voorverkoop van de eerstvolgende beker- of EC-wedstrijd?

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Pride of Amsterdam » do jan 28, 2010 12:47 am

brigade zuid schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Supporter krijgt 1/17 van zijn seizoenkaart prijs bij verkoop van zijn stoel.
Was dat maar waar...
Kreeg vandaag een mailtje van AJAX dat ze er mee gaan beginnen.. AJAX - Vitesse is de eerste wedstrijd, ze beginnen op kleine schaal... maarrrrr... het gaat dus idd om 1/17 van de seizoenkaart maar daar krijg je dan 60% van.. uitgekeerd in jawel... AJAX-waardebonnen haha.. het blijven toch joden he.
Meen je dat nou? Haha, da's wel kansloos zeg.
Op naar de vierde ster!

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Lionel » vr feb 12, 2010 10:28 am

Ik heb nu met 3 vrienden een SCC voor vak 401. Vanaf komend voetbalseizoen willen er nog 2 mee en willen we bovendien ergens anders zitten. Hoe en wanneer en waar kunnen we dit regelen? We willen wel bij elkaar zitten. Krijgen we bericht over het verlengen van je plek?

Bedankt alvast!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Jeroen126 » vr feb 12, 2010 10:57 am

brigade zuid schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Supporter krijgt 1/17 van zijn seizoenkaart prijs bij verkoop van zijn stoel.
Was dat maar waar...
Kreeg vandaag een mailtje van AJAX dat ze er mee gaan beginnen.. AJAX - Vitesse is de eerste wedstrijd, ze beginnen op kleine schaal... maarrrrr... het gaat dus idd om 1/17 van de seizoenkaart maar daar krijg je dan 60% van.. uitgekeerd in jawel... AJAX-waardebonnen haha.. het blijven toch joden he.
Wat een eikels zijn het toch ook.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door joey » vr feb 12, 2010 11:22 am

Gewoon een manier om geld te verdienen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr feb 12, 2010 1:30 pm

Het is een mogelijkheid om het stadion voller te krijgen. Je krijgt inderdaad niet veel, maar het is beter dan niets als je echt niet kan.
De eerste tests lopen btw.

60% is wel weinig, misschien kan daar nog iets in verbeterd worden. Want Ajax maakt natuurlijk zowieso winst als ze het kaartje nogmaals in de losse verkoop kan gooien.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Arthur » vr feb 12, 2010 3:46 pm

Het is ook wel logisch om niet 100% uit te keren, want dan blijven mensen die niet meer van plan zijn om (veel) te gaan op hun seizoenkaart zitten. Dat zal nu niet zo'n punt zijn, maar als we het nog eens mogen meemaken dat Ajax weer goed gaat voetballen dan is er binnen de kortste keren weer een wachtlijst.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door brigade zuid » vr feb 12, 2010 4:11 pm

Daar heb je wel gelijk in, ik had alleen liever cash gehad ipv waardebonnen.

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Lionel » vr feb 12, 2010 4:13 pm

Met hoeveel bonnen kan je Sulejmani kopen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 15, 2010 10:55 am

Arthur schreef:Het is ook wel logisch om niet 100% uit te keren, want dan blijven mensen die niet meer van plan zijn om (veel) te gaan op hun seizoenkaart zitten. Dat zal nu niet zo'n punt zijn, maar als we het nog eens mogen meemaken dat Ajax weer goed gaat voetballen dan is er binnen de kortste keren weer een wachtlijst.
Jain.....
je mag maar 5 keer je seizoenkaart aanbieden per seizoen. Dus daar hebben ze wel een maximum aan gesteld om dat soort praktijken te vermijden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 20, 2010 4:17 pm

Goed plan, de uitvoering kan denk ik iets beter, maar het begin is er. Ik wilde Ajax nog gaan mailen want dit idee had ik zelf ook bedacht en ik zie heel veel voordelen. Meer geld voor Ajax, minder lege stoelen, en de supporter die niet kan komen krijgt nog wat terug. 60% van 1/17 vind ik nog erg netjes trouwens. Als je uit gaat van een seizoenkaart van 300 euro, dan krijgt iemand ongeveer een tientje terug. Dat vind ik erg netjes, want voor Ajax is het nog helemaal niet zeker dat de kaart opnieuw verkocht raakt, en voor de seizoenkaarthouder is die 10 euro pure winst. Want in de oude situatie kreeg hij 0. Hoewel waardebonnen van Ajax dan weer belachelijk is, wat moet je daar nu weer mee. Spaar het desnoods op als korting voor de volgende seizoenkaart, maar waardebonnen.... pff.

Ik hoorde trouwens pas dat dit systeem in Engeland de gewoonste zaak van de wereld is. Vreemd dat Nederland dit nog niet heeft, want Hollanders lopen meestal voorop als ergens geld mee te verdienen valt.
Ajax!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » zo feb 21, 2010 12:01 am

Ik weet niet of het zo werkt. Ik weet dat je bij onze vrinden pas geld krijgt als je kaart ook daadwerkelijk doorverkocht wordt. Moet ik toch eens nakijken.

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door Lionel » ma feb 22, 2010 10:59 am

Lijkt me toch logisch? Als je kaartje verkocht wordt krijg je geld. Anders schiet Ajax er niks mee op.
IK GELOOF!!!!!!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door M.. » wo apr 13, 2011 5:53 pm

Mike, is die supportersraad ondertussen doodgebloed? Zie dat de laatste notulen uit oktober komen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Ajax Supporters Raad (ASR)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do apr 14, 2011 8:02 am

Nee, de ASR is niet doodgebloed.
Er is op 24 januari nog een meeting geweest, maar de notulen zijn er nog niet.
Zeer kwalijk, de persoon die de notulen maakt heeft echter een nieuwe baan en nog geen tijd gehad om de notulen te maken. Het blijft vrijwilligerswerk.... maar goed dat je me herinnert, dan zal ik de persoon weer even achter de veren aanzitten! hahahaa :thomas.gif:

Volgende meeting : medio mei.

Plaats reactie